Урок Літературне читання Андрій М’ястківський « Великдень» 3 клас

Про матеріал

Урок Літературне читання Андрій М'ястківський « Великдень» 3 клас

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом А. М'ястківського , його творами, формувати в учнів формувати усні висловлювання, висловлювати свої думки, використовуючи для цього мовні та інтонаційні засоби виразності мовлення, ставити запитанняза змістом прочитаного твору; розвивати зв'язне мовлення, виховувати почуття патріотизму, інтерес та повагу до народних традицій.

формування ключових компетентностей:

вміння вчитися: формувати здатність учити самостійно визначати або сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати й виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати;

соціальної: формувати вміння налагоджувати взаємодію під час роботи вгрупі; розвивати повагу до традицій і обрядів українського народу.

Перегляд файлу

 

Хід уроку

Ι. Організаційний момент

ΙΙ. Мовленнєва розминка

   (слайд2)

  1. Робота над чистомовкою.

«Великодні писанки»

Ка – ка – ка – дивнії яєчка

Ла – ла – ла – курочка знесла

Ко – ко – ко – намальоване гніздечко

Ти – ти – ти – барвисті квіти

Ки – ки – ки – це напевно писанки

Ся – ся – ся – принесла матуся

Ли – ли – ли – гуртом розмалювали

Го – го – го – до стола святкового.

ΙΙΙ. Розвиток читацьких умінь і навичок

           (слайд3)

  1. Вправа «Задом наперед»         
  • Прочитайте з дошки розвернуті задом наперед слова і словосполучення , і запам’ятайте їх. ( час – 30с)

   (слайд4)

ьнедкилеВ, ахсаП, яліден анбреВ,  серксоВ  сотсирХ, акнасиП.

 (Великдень, Пасха, Вербна неділя, Христос Воскрес,Писанка)

 

 

 

 

 

 

(слайд5)

  1. Вправа «Конструктор» 

  (слайд6)

 

  • Складіть із літер слова Великдень інші слова. (день, велике, веде, кинь)

ΙV. Основна частина

         (слайд7)

1.  Вступне слово вчителя

             - Щовесни з давніх-давен по всій Україні святкують Великдень. А чи знаєте ви, що це за свято? (Відповіді дітей.)

         -  Як ще це свято називають? (Пасха, Світле Христове Воскресіння)

2. Повідомлення теми уроку. 

     (слайд8)

      - Як ви вже могли зрозуміти , на уроці ми читатимемо  твір  про велике християнське свято – Великдень. Написав цей твір Андрій М’ястківський.

        -  Для спільної і, сподіваюся, цікавої роботи ви об'єдналися в групи,  вам було запропоновано випереджувальне диференційоване домашнє завдання.

           Група 1 — «Юні біографи».

           Група 2 — «Юні дослідники».

  1. Відомості про життєвий і творчий шлях письменника.

   (слайд9)

 

Повідомлення групи «Юних біографів»

 

 Учні ( по черзі):

    (слайд10)

 

  • Народився Андрій М'ястківський у селі Соколівка Крижопільського району Вінницької області 14 січня 1924 року. У  селі Соколівка пройшло його дитинство, де він закінчив школу. Рано відчув потяг до слова.
  • Брав участь у Другій світовій війні. Закінчив Тульчинську фельдшерську школу, працював сільським фельдшером. Вищу освіту здобув заочно у Вінницькому Національному педагогічному університеті. Вчителював, потім перейшов на редакційно-видавничу роботу. Писати вірші почав 1938 року. Писав і для дорослих, і для дітей; перекладав з молдавської та румунської мов. В останні роки життя Андрій Пилипович став інвалідом І групи, був прикутий до ліжка, але літературної творчості не полишав. По собі залишив величезний рукописний спадок у товстих зошитах, який ще потрібно належним чином систематизувати, вивчити й опублікувати.
  • Друкуватися почав ще до війни. У творчій біографії письменника була велика перерва через початок війни. М'ястківський пройшов війну в роті фронтової розвідки. За бойові заслуги він був нагороджений медаллю «За відвагу», дослужився до найвищого солдатського звання — єфрейтор.
  • Після війни Андрій Пилипович продовжив навчання в Тульчинській фельдшерській школі. Вчителював, одна за одною стали з'являтися його збірки для дітей і дорослих, він перейшов на редакційно-видавничу роботу.
  • Своєю письменницькою діяльністю Андрій М'ястківський завдячує Миколі Руденкові, який знайшов його на Вінниччині, взяв його писані від руки вірші, привіз їх до Києва, сам власноруч передрукував на своїй друкарській машинці і відніс до видавництва. У 1955 році з'явилася перша книжка поета «Над Бугом-рікою».
  • Андрій М'ястківський був цікавим співрозмовником, володів румунською, німецькою та угорською мовами, потім вивчив їдиш та іврит, почав перекладати з молдавської та румунської мов. Писав щодня, а інколи до десятка віршів за день. Деякі його поезії стали піснями.

 

4.Первинне сприймання змісту тексту учнями.

(слайд11)

Читання оповідання підготовленими учнями.

ВЕЛИКДЕНЬ

Оповідання

Ми довго чекали Великодня. Дивились на іній - уявляли білий вишневий цвіт.
Вербної неділі принесли з церкви освячену лозу. Хльоскали нею тата, маму, братиків, сестричок — так проганяли зиму, приказуючи: «Не я б'ю, лоза б'є... тиждень — Великдень, Недалечко червоне яєчко!» Чекали Великодня...от урочисто у церкві задзвонили дзвони. Зійшло веселе весняне сонечко і сповістило рясним промінням: «Христос воскрес!» Надворі розтала крига. З'явилася зелена травиця й тихо шелестить: «Христос воскрес!»
Вмиваймось, милі хлопчики й дівчатка, і притуляймо до щічок червоне яєчко, щоб завжди бути гарними. Перехрестімося до ікони, помолімося «Отче наш» І сідаймо до святкового столу, сказавши всім, хто в хаті:
  Христос воскрес!
Пообідавши, всі виходьмо з хати, хай невидимо увійдуть до неї наші родичі, яких вже немає на білому світі, й теж покуштують великодніх страв.
Винесімо худібці та птиці крихіт свяченої Паски і прокажімо:
  Христос воскрес!
Радіймо, що з воскресінням Христа настала весна, і сподіваймося, що вона принесе нам щастя.
Вітаймося з усіма, кого стрінемо, словами: «Христос воскрес!»                     
А як нас привітають, відповідаймо: «Воістину воскрес!»

5.Перевірка первинного сприймання змісту твору.

Аудіювання

  • Як автор назвав оповідання?
  • Про кого йдеться?
  • Що запам’ятали?

Фізкульхвилинка

6. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.

    (слайд12)

   1) Самостійне читання тексту. Вправа «Бджілки»

- Прочитайте оповідання самостійно гудінням і скажіть, що нового дізналися з тексту.

 

  (слайд13)

  2) Вибіркове читання. Вправа «Шукачі».

- Прочитайте речення за його початком або кінцівкою.

  • Зійшло веселе…….
  • …. бути гарними
  • Вмиваймось, милі хлопчики…..
  • Вітаймося….
  • ….. «Воістину воскрес!»

                    (слайд14)

3)Робота в групах . Вправа «Рукавичка».

- Складіть по три « товстих» і три «тонких» запитання. Запитайте команду – сусідку. Вона має право запитувати лише тоді, якщо відповіла правильно. Гра  триває, поки не закінчаться запитання.

7. Хвилинка – цікавинка.

Повідомлення групи «Юних дослідників»

  (слайд15)

  • Великдень — велике християнське свято. Це день, коли воскрес Ісус.
  • Христос, якого ми бачимо на іконах у церквах та оселях. Ще звечора люди йдуть до храму молитися. Після молитви святять паску й писанки. А що таке писанка?

 

 

 

 

 

 

 (слайд16)

  • Писанка — це розмальоване символічними знаками яйце. Здавна вона була символом весняного пробудження природи. Існують різні види писанок — крашанка, крапанка, дряпанка.
  •   (слайд17)

  • Їх дарують родичам, друзям, знайомим зі словами: «Христос воскрес!», а у відповідь кажуть: «Воїстину воскрес!» і щиро дякують. Такий подарунок означає побажання щастя, здоров’я.

V. Заключна частина.

Рефлексивний  аналіз змісту прочитаного.

Інтерактивний прийом «Незакінчене речення»

    (слайд18)

 

  • Сьогодні на уроці я …..
  • Я дізнався….
  • Мені цікаво було…
  • Мені сподобалось….

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гольдфельд Оксана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
4594
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку