Урок Літературне читання Андрій М'ястківський « Великдень» 3 клас
Мета:
формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом А. М'ястківського , його творами, формувати в учнів формувати усні висловлювання, висловлювати свої думки, використовуючи для цього мовні та інтонаційні засоби виразності мовлення, ставити запитанняза змістом прочитаного твору; розвивати зв'язне мовлення, виховувати почуття патріотизму, інтерес та повагу до народних традицій.
формування ключових компетентностей:
вміння вчитися: формувати здатність учити самостійно визначати або сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати й виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати;
соціальної: формувати вміння налагоджувати взаємодію під час роботи вгрупі; розвивати повагу до традицій і обрядів українського народу.
Хід уроку
Ι. Організаційний момент
ΙΙ. Мовленнєва розминка
(слайд2)
«Великодні писанки»
Ка – ка – ка – дивнії яєчка
Ла – ла – ла – курочка знесла
Ко – ко – ко – намальоване гніздечко
Ти – ти – ти – барвисті квіти
Ки – ки – ки – це напевно писанки
Ся – ся – ся – принесла матуся
Ли – ли – ли – гуртом розмалювали
Го – го – го – до стола святкового.
ΙΙΙ. Розвиток читацьких умінь і навичок
(слайд3)
(слайд4)
ьнедкилеВ, ахсаП, яліден анбреВ, серксоВ сотсирХ, акнасиП.
(Великдень, Пасха, Вербна неділя, Христос Воскрес,Писанка)
(слайд5)
(слайд6)
ΙV. Основна частина
(слайд7)
1. Вступне слово вчителя
- Щовесни з давніх-давен по всій Україні святкують Великдень. А чи знаєте ви, що це за свято? (Відповіді дітей.)
- Як ще це свято називають? (Пасха, Світле Христове Воскресіння)
2. Повідомлення теми уроку.
(слайд8)
- Як ви вже могли зрозуміти , на уроці ми читатимемо твір про велике християнське свято – Великдень. Написав цей твір Андрій М’ястківський.
- Для спільної і, сподіваюся, цікавої роботи ви об'єдналися в групи, вам було запропоновано випереджувальне диференційоване домашнє завдання.
Група 1 — «Юні біографи».
Група 2 — «Юні дослідники».
(слайд9)
Повідомлення групи «Юних біографів»
Учні ( по черзі):
(слайд10)
4.Первинне сприймання змісту тексту учнями.
(слайд11)
Читання оповідання підготовленими учнями.
ВЕЛИКДЕНЬ
Оповідання
Ми довго чекали Великодня. Дивились на іній - уявляли білий вишневий цвіт.
Вербної неділі принесли з церкви освячену лозу. Хльоскали нею тата, маму, братиків, сестричок — так проганяли зиму, приказуючи: «Не я б'ю, лоза б'є... тиждень — Великдень, Недалечко червоне яєчко!» Чекали Великодня...от урочисто у церкві задзвонили дзвони. Зійшло веселе весняне сонечко і сповістило рясним промінням: «Христос воскрес!» Надворі розтала крига. З'явилася зелена травиця й тихо шелестить: «Христос воскрес!»
Вмиваймось, милі хлопчики й дівчатка, і притуляймо до щічок червоне яєчко, щоб завжди бути гарними. Перехрестімося до ікони, помолімося «Отче наш» І сідаймо до святкового столу, сказавши всім, хто в хаті:
— Христос воскрес!
Пообідавши, всі виходьмо з хати, хай невидимо увійдуть до неї наші родичі, яких вже немає на білому світі, й теж покуштують великодніх страв.
Винесімо худібці та птиці крихіт свяченої Паски і прокажімо:
— Христос воскрес!
Радіймо, що з воскресінням Христа настала весна, і сподіваймося, що вона принесе нам щастя.
Вітаймося з усіма, кого стрінемо, словами: «Христос воскрес!»
А як нас привітають, відповідаймо: «Воістину воскрес!»
5.Перевірка первинного сприймання змісту твору.
Аудіювання
Фізкульхвилинка
6. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.
(слайд12)
1) Самостійне читання тексту. Вправа «Бджілки»
- Прочитайте оповідання самостійно гудінням і скажіть, що нового дізналися з тексту.
(слайд13)
2) Вибіркове читання. Вправа «Шукачі».
- Прочитайте речення за його початком або кінцівкою.
(слайд14)
3)Робота в групах . Вправа «Рукавичка».
- Складіть по три « товстих» і три «тонких» запитання. Запитайте команду – сусідку. Вона має право запитувати лише тоді, якщо відповіла правильно. Гра триває, поки не закінчаться запитання.
7. Хвилинка – цікавинка.
Повідомлення групи «Юних дослідників»
(слайд15)
(слайд16)
V. Заключна частина.
Рефлексивний аналіз змісту прочитаного.
Інтерактивний прийом «Незакінчене речення»
(слайд18)