Конспект уроку з літературного читання для 4-го класу на тему "Стан природи і настрій людини в поезіях Лесі Українки. Леся Українка «Давня весна»

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання для 4 класу на тему "Стан природи і настрій людини в поезіях Лесі Українки. Леся Українка «Давня весна»

Розробила вчитель початкових класів Уманець Т. В.

Перегляд файлу

Тема: Стан природи і настрій людини в поезіях Лесі Українки. Леся Українка «Давня весна»

Мета: розширити,  поглибити й узагальнити знання про дитячі роки поетеси, її творчість, викликати емоційне сприйняття вірша; розвивати уміння відповідати на запитання за змістом твору, підтверджувати правильність відповіді словами із тексту; знаходити епітети, метафори, порівняння; виховувати інтерес до творів Лесі Українки, естетичні почуття.

Обладнання: портрет Лесі Українки, сигнальні картки

Хід уроку

І. Оргмомент

ІІ. Двохвилинка техніки читання

  • Яке було домашнє завдання? (Виразно читати вірш Івана Франка «У долині село лежить…»)
  • Давайте перевіримо, як гарно ви читаєте вірш.
  • Що кує коваль?
  • Як ви розумієте зміст четвертої строфи? Що мав на увазі автор? ( Людям тяжко жити під гнітом панів, життя їхнє, мов у тумані, який затьмарив їм шлях)
  • У що вірить поет? Про що він говорить в останній строфі? (В те, що люди візьмуть у руки зброю, яку викує коваль і здобудуть собі кращу долю)

ІІІ. Первинний синтез

  1. Підготовча робота до сприйняття тексту

а) вступна бесіда з елементами розповіді про Лесю Українку


 

 

     З портрета дивиться на нас

          Землячка-поетеса.

     Це гордість нашої землі –

          Нескорена, незламна Леся.

C:\Users\User\Desktop\cover2.jpg


  • Що ви знаєте про життя поетеси? (Відповіді дітей)
  • Леся Українка прожила лише 42 роки, причому 33 із них плідно працювала на літературній ниві. Леся жодного дня не сиділа за шкільною партою, не відповідала біля дошки, не бігала з ровесниками гучними коридорами. Читати Леся почала в чотири роки, в шість – вчилася писати. Літературну діяльність вона почала рано.

Леся ще з дитинства була дуже старанною і здібною дитиною, знала понад десять іноземних мов, любила музику, виявляла інтерес до малювання, із захопленням вишивала.

  • У скільки років Леся почала читати?
  • Скільки мов вона знала?
  • А чи ходила вона до школи?
  1. Читання інформативної статті (с.42)

а) самостійне читання

- Відкрийте підручник на с. 42, прочитайте статтю і приготуйтесь дати відповідь на питання: Коли Леся Українка написала свій перший вірш?

б) вибіркове читання

- Знайдіть у тексті відповіді на питання і прочитайте їх.

- Яке справжнє ім’я Лесі Українки?

- Коли і де вона народилася?

- Скільки років було Лесі, коли у журналі надрукували її вірш?

- Хто порадив поетесі взяти псевдонім Леся Українка?

- Які страждання випали на долю поетеси?

3. Словникова робота

- Сьогодні ми продовжимо ознайомлення із творчістю Лесі Українки, опрацюємо вірш «Давня весна». А для того, щоб ви зрозуміли зміст тексту подивіться на дошку і прочитайте слова. Які з них вам незрозумілі? Хто може пояснити їх значення?

Загомоніло – зашуміло, ожило

Бриніло – ворушилося, тремтіло

Самотна – самотня, одинока

Замиготіло – затремтіло

Співучії, ожило, квітки

4.Первинне сприйняття художнього твору

- Зараз я розкажу вам вірш, а ви уважно слухайте і приготуйтесь дати відповідь на запитання: Який дарунок принесла весна поетесі?

5. Перевірка перших вражень

- То який же подарунок принесла весна поетесі? (Весна принесла їй пташині пісні, цвіт яблуні, весняний вітер)

- Як у вірші підкреслюється пробудження природи? (Все ожило, загомоніло,   співало все, сміялося)

- Які емоції переживає героїня? (Вона радіє весні)

ІV. Аналіз

  1. Повторне самостійне перечитування тексту
  • А зараз прочитайте вірш самостійно мовчки і скажіть, що приніс поетесі вітер?
  1. Словникова робота
  • Які слова незрозумілі? Знайдіть у тексті, прочитайте. Хто може пояснити значення цих слів?
  1. Поглиблений аналіз прочитаного

а) читання «ланцюжком»

- Читаємо вірш ланцюжком по два рядки.

4. Аналіз зображувальних засобів. Підготовка до виразного читання

- Знайдіть у першій і другій строфах рядки, в яких про весну говориться як про живу істоту.

- Якими словами поетеса описує весну? (весела, щедра, мила, ясна, радісна)

а) спостереження за мовою вірша

- Давайте пограємо у гру « Знайди риму» (Див. сигнальна картка № 1)

  • Я називатиму слово, а ви швидко шукаєте у вірші риму до нього.

Квітки - …; заспівав - …; ясна - …; мене - …; забуде - …; мила - … .

б) робота за ілюстрацією

- Розгляньте малюнок. Як художник передав почуття героїні?

- Якою він зобразив дівчинку на малюнку?

- Які кольори використав? Чому?

5. Характеристика героїні

- Якою ви уявляєте собі цю дівчинку? Опишіть її зовнішність.

- Який в неї характер?

- Які почуття переживає поетеса?

- А як ви ставитесь до головної героїні? Чому?

6. Побудова словесного малюнку

- Давайте спробуємо відтворити події, які відбувалися у вірші і намалювати до нього словесний малюнок. Що ви уявляли, коли читали цей вірш?

7. Виразне читання вірша

- Простежте за зміною почуттів героїні вірша. Чим вона зумовлена? Як це передати під час читання? (Див. сигнальна картка № 2)

- Давайте визначимо з яким настроєм ми прочитаємо першу строфу вірша. (З радісним)

- Другу строфу? ( Три рядки – радісно, четвертий – сумно?)

- Третю строфу? (Сумно)

- Четверту? (Радісно)

- П’яту? (Радісно)

- Шосту? (Трішки з сумом)

- Хто бажає прочитати вірш виразно?

V. Вторинний синтез

 1. Узагальнююча бесіда

- Чи сподобався вам вірш «Давня весна»? Чому?

- Що вас вразило в цьому вірші?

- Чи хотіли б ви бути сильні, мужні і терплячі, як головна героїня?

- А для чого це вам потрібно?

VІ. Домашнє завдання

- Вивчити напам’ять вірш «Давня весна»

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
2350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку