Вправи для поглиблення слухового і зорового сприйняття

Про матеріал

Вправи для поглиблення слухового і зорового сприйняття

«Навпаки»

Виправити помилки, дібравши до слів протилежні за значенням.

Чорний – бідний Твердий - здоровий

Хворий – низький Багатий - важкий

Добрий – білий Веселий - злий

Легкий – вузький Широкий - мілкий

Високий – м'який Глибокий – сумний

Перегляд файлу

Вправи для поглиблення слухового і зорового сприйняття

«Навпаки»

  • Виправити помилки, дібравши до слів протилежні за значенням.

Чорний – бідний Твердий - здоровий

Хворий – низький Багатий - важкий

Добрий – білий Веселий - злий

Легкий – вузький Широкий - мілкий

Високий – м'який Глибокий – сумний

«Так чи не так?»

  • Зачитати речення, знайти помилку і виправити її.

У сосновому лісі ми збирали моркву.

Сова вдень спить, а вночі шукає собі їжу.

Взимку кури відлітають у теплі краї.

Подорожник – це корисна лікувальна рослина.

Ведмідь живе у нірці.

На нашій яблуні виросло багато смачних шишок.

  • Прочитати текст, роз′єднуючи слова.

 

Цікаво,деживутьжайворонковіпісні?Жайворонковапісняживеувесняномустепу,назеленомуроздоллі,йжайворонокніколинерозлучаєтьсязнею.Колиспитьуночібілясіроїгрудкиземлі, тойпісняспитьразомізним.

«Порахуй, скільки речень»

  • На дошці написаний текст. За певний визначений час учні повинні прочитати його, порахувати кількість речень і відповісти відповідною кількістю оплесків. Виграє той, хто жодного разу не помилився.

Над криничкою верба схилилася. На гілці кухлик висить. Не минають люди кринички. Верба подає їм кухлик, а криничка ласкаво пригощає водицею. Усіх щедро напуває криничка. А води в ній не меншає. (6 речень)

  • Поєднати частини прислів′я так, щоб вони набули змісту.

У книзі шукай не букви, а дзеркало життя.

Книжка - коли її читають.

Книжка - не пряник, а думки.

Книжка - корисна, дітей до себе манить.

«Хто перший прочитає?»

  • Зміст вправи полягає в тому, що вчитель на короткий час (2-3с) показує учням картку зі словом, а вони повинні швидко прочитати його.

«Назви швидко»

  • На дошці написані слова - іменники. Діти повинні дібрати до них дієслова.

Вчитель – навчає, пояснює,допомагає…

Кухар – варить,….

Лікар -

Двірник –

Письменник –

Продавець –

«Розвідка»

  • На дошці записані складні або незрозумілі слова. Після читання цих слів учні шукають їх у тексті.
  • Знайти у тексті та прочитати:

- слово - найдовше, найкоротше, двоскладове, трискладове;

- розповідні, питальні, окличні речення;

- речення, що складаються з одного, двох, трьох слів;

- діалог, пестливі слова;

- слова, що рідко використовуються у нашому мовленні;

- складні слова;

-речення, що потрібно читати голосно, тихо, сумно, весело, піднесено;

- характеристику дійових осіб;

- опис, пейзажі.

«Впіймайте звук»

  • Учитель читає певне речення або частину тексту, даючи завдання: плескати в долоні, якщо в слові буде певний звук (перед початком вправи вчитель називає цей звук).

Зорові диктанти

  • Необхідно підібрати речення або невеличкі тексти з шести речень. Кожне наступне речення на 1-2 букви більше від попереднього. Обсяг речень (тексту) збільшується поступово, а час показу обмежується. Речення вчитель записує на дошці, відкриває на певний час по одному. Учні дуже уважно і швидко мовчки читають, повторюють, а потім записують.

Слухові диктанти

  • Методика добору речень для слухових текстів така, як і для зорових. Вчитель диктує речення один раз. Учні уважно слухають його, повторюють і записують.
  • Прочитати слова (час 8-10 с), записати у зошиті ті, які запам'яталися.

Піднебіння, торік, позирати, чкурнув, зайвий, наввипередки, пошарпаний, кваліфікація, орудує, сміття.

«Вередливий звук»

  Ігрова ситуація : «Жив – був собі звук у словах , завередував і втік. Потрібно звук впіймати і поставити на місце».

- иничка – синичка; лі__ечко – літечко;

- ісок – лісок; зо_ парк – зоопарк;

- елека – лелека; вер_ичка – вербичка;

-ічилка – лічилка; кр_ничка – криничка.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фурдига Любов Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
1316
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку