Вправи для поглиблення слухового і зорового сприйняття
«Навпаки»
Виправити помилки, дібравши до слів протилежні за значенням.
Чорний – бідний Твердий - здоровий
Хворий – низький Багатий - важкий
Добрий – білий Веселий - злий
Легкий – вузький Широкий - мілкий
Високий – м'який Глибокий – сумний
Вправи для поглиблення слухового і зорового сприйняття
«Навпаки»
Чорний – бідний Твердий - здоровий
Хворий – низький Багатий - важкий
Добрий – білий Веселий - злий
Легкий – вузький Широкий - мілкий
Високий – м'який Глибокий – сумний
«Так чи не так?»
У сосновому лісі ми збирали моркву.
Сова вдень спить, а вночі шукає собі їжу.
Взимку кури відлітають у теплі краї.
Подорожник – це корисна лікувальна рослина.
Ведмідь живе у нірці.
На нашій яблуні виросло багато смачних шишок.
Цікаво,деживутьжайворонковіпісні?Жайворонковапісняживеувесняномустепу,назеленомуроздоллі,йжайворонокніколинерозлучаєтьсязнею.Колиспитьуночібілясіроїгрудкиземлі, тойпісняспитьразомізним.
«Порахуй, скільки речень»
Над криничкою верба схилилася. На гілці кухлик висить. Не минають люди кринички. Верба подає їм кухлик, а криничка ласкаво пригощає водицею. Усіх щедро напуває криничка. А води в ній не меншає. (6 речень)
У книзі шукай не букви, а дзеркало життя.
Книжка - коли її читають.
Книжка - не пряник, а думки.
Книжка - корисна, дітей до себе манить.
«Хто перший прочитає?»
«Назви швидко»
Вчитель – навчає, пояснює,допомагає…
Кухар – варить,….
Лікар -
Двірник –
Письменник –
Продавець –
«Розвідка»
- слово - найдовше, найкоротше, двоскладове, трискладове;
- розповідні, питальні, окличні речення;
- речення, що складаються з одного, двох, трьох слів;
- діалог, пестливі слова;
- слова, що рідко використовуються у нашому мовленні;
- складні слова;
-речення, що потрібно читати голосно, тихо, сумно, весело, піднесено;
- характеристику дійових осіб;
- опис, пейзажі.
«Впіймайте звук»
Зорові диктанти
Слухові диктанти
Піднебіння, торік, позирати, чкурнув, зайвий, наввипередки, пошарпаний, кваліфікація, орудує, сміття.
«Вередливий звук»
Ігрова ситуація : «Жив – був собі звук у словах , завередував і втік. Потрібно звук впіймати і поставити на місце».
- иничка – синичка; лі__ечко – літечко;
- ісок – лісок; зо_ парк – зоопарк;
- елека – лелека; вер_ичка – вербичка;
-ічилка – лічилка; кр_ничка – криничка.