Урок – подорож з елементами квесту
Тема: « Казка двері відчиня!»
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів за розділом «Казковий дивосвіт», розвивати пам'ять, увагу, кмітливість, уяву. Виховувати в учнів інтерес та любов до книги, розвивати бажання читати і знати більше казок.
Місце проведення : класна кімната.
Хід гри
І. Організація класу.
Діти, на Україні говорять, що добрий гість – дому радість, то давайте ж
привітаємося з нашими гостями.
Доброго дня, - мовим за звичаєм.
Доброго дня кожному зичимо!
Доброго дня всім людям бажаємо!
Цими словами стрічних вітаємо.
І посміхаються у відповідь люди -
Добрі слова ж бо для кожного любі.
ІІ. Вступне слово вчителя.
Сьогодні, на уроці ми з вами відправимось у морську подорож до фантастично-
го острова « Дивоказка». Адже Казка – це чарівна, захоплююча країна, де доб-
ро завжди перемагає зло. Сподіваюсь, що подорож буде цікавою, адже ми буде-
мо не просто грати, а підведемо підсумок тих знань, що ви отримали під час
вивчення розділу «Казковий дивосвіт». І це буде не проста подорож, а квест.
Отже, щоб відправитись у морську подорож потрібно мати що?
Так, команду, карту і корабель. Карта у нас уже є на дошці. На команди ви вже поділились. То прошу вас представити нам ваші команди.
(Капітани представляють себе і команди, а також виголошують речівки)
1. Перша команда « Сміливі»
Сміливих любить океан,
Для них завжди він тихий.
То ж, капітан, веди човна
До берегів далеких.
2. Друга команда «Кмітливі»
Кмітливі хлопці і дівчата
Мандрують завжди у гурті.
Важкі задачі їм під силу,
Долати у морській путі.
3. Третя команда «Відважні»
Ми відважні моряки,
Плавать любим залюбки.
Попливемо у моря,
Скарб шукати і знання.
Дякуємо, ви дуже гарно себе представили. Але хочу вам нагадати діти, що квест – це командна гра. Усі члени команди мають працювати дружно, злагоджено, допомагати один одному, разом виконувати цікаві завдання і водночас поповнювати свої знання, вчитись працювати в команді.
То ж давайте повторимо правила роботи в команді.
- Працюйте дружно та завзято.
- Прислухайтеся до порад товариша.
- Допомагайте один одному.
- Не галасуйте, не сваріться.
ІІІ. Завдання перше.
Ну що ж, карта є, команди є, а чого ще не вистачає? Так, гарного човна.
Так ось, віднайти у класі ваші човни, це і буде ваше перше завдання.
Кожна команда отримає кросворд. Розв’язавши його, у вас утвориться ключо-
ве слово. Це слово – певний куток у класі, де і схований коверт з човном. Ва-
ше завдання знайти цей конверт.
1команда «Сміливі»
- 1 По траві повзла змія,
Налякався добре я.
Від гадюки біг чимдуж,
А то виявився …
- 2 Гуляє в полі, та не кінь.
1 |
|
|
||||
2 |
|
|
|
|
||
3 |
|
|
|
|||
4 |
|
|
|
|
||
5 |
|
|
|
|||
Літає по хвилях, та не птах?
- 3 У ставку найбільша злюка – це зубаста хижа….
- 4 Дуже я потрібна всім:
І великим і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
- 5 Уночі гуляє, а вдень спочиває.
Має круглі очі, бачить серед ночі.
2 команда «Кмітливі»
- 1 Фарбоване коромисло через річку повисло.
- 2 Мене просять і чекають, а як покажусь – утікають.
- 3 І в огні не горить, і в воді не тоне.
- 4 Хто має вухо, а не чує?
1 |
|
|
|
|
|
|
||||||
2 |
|
|
||||||||||
3 |
|
|
||||||||||
4 |
|
|
|
|
||||||||
3 команда « Відважні»
- 1 З небесної діжки, крижані горішки.
На землю упали, шкоди нам завдали.
- 2 Зверху зелененьке, а в середині червоненьке?
- 3 Довгі ноги, довгий ніс.
По болоті ходить скрізь.
- 4 Між берегів, текла, текла.
Мороз зміцнів, під скло лягла.
- 5 Махнула птиця крилом,
Закрила півсвіту рядном.
|
|
|
|
Ну що ж, молодці. Ви чудово справились з цим завданням. (Човни на магнітній основі прикріплюються до карти). Ми готові вирушати у мандрівку. У мандрівці вам будуть допомагати учні 6 класу.
Перша наша зупинка острів « Загублені речі»
1 конкурс. «Бюро знахідок»
Кожна з команд отримає торбинку з предметами і речами, які мають відно-
шення до казок, що ми читали. Ваше завдання назвати предмет чи річ, кому
вона належить, і назву казки.
Перелік речей.
- Прутик з зеленими листочками;
- У пакетику яблука і горішки;
- Ґроно винограду;
- Книжка «Казки»;
- Лялька хлопчика;
- Глечик;
- Миска;
- Черевички;
- Жабка
Молодці, пливемо далі. Наступна зупинка мис «Літературний»
2 конкурс « Виправ помилку»
Кожна команда отримає надрукований уривок з казки, яку ми читали,
але там допущені помилки за змістом, вам потрібно їх виправити.
1 каманда:
«Розповіла киця соловейку про біду рибки золотої і попросила дістати чобітки. Полетів тоді соловейко в садок, де гуляла маленька дівчинка Оксанка. Як довідалась Оксанка, що лебідь рибку хоче з'їсти, швиденько принесла горобчикові свої старенькі чобітки і наказала: «Лети швидше, швидше, щоб рибку врятувати!»
2 команда:
«Було то влітку. Біжить Лисичка спортивною доріжкою та й здибає зайчика.
— Добрий день, зайце-небораче! — крикнула Лисичка.
— Здорова була, Лисичко-сестричко,— відповів Заєць.
— Знаєш що, Зайцю, ходи зо мною!
— А куди ж тебе бог провадить?
— Та йду он там до городу їсти вишень.
— А не солодкі вони, Лисичко?»
3 команда:
«Аж тут білочка виходить з хати, така ласкава, розпушила хвостик:
— Ах, прошу, прошу до мене в гостi! Ось вiдпочиньте в моïй квартирці — у мене є тут для вас гостинцi, найкращi груші, смачнi цукерки. У вас, напевно, стомились ручки, бо ви далеко йшли по гаю. Я давно вже на вас чекаю.
Як ви гарно справились з завданнями, то ж пливемо далі. І наступна наша зупинка на острові « Чунга- Чанга». Хвилинка відпочинку, рухи під мелодію пісні «Чунга – Чанга!
Молодці, пливемо далі. І наш щлях лежить до бухти «Загадкової » !
3 конкурс «Склади пазл»
Зараз, кожна команда отримає пазл. Вам потріно його скласти і назвати
казку, до якої у вас вийшла ілюстрація.
І з цим завданням ви впорались на відмінно, молодці. Ну що ж, наша манд-
рівка добігає кінця. Ми з вами доплили до кінцевої точки нашої мандрівки –
острова « Дивоказка».
І на нашому острові, як на любому іншому, є печера
зі скарбами, і нам їх треба забрати. Але щоб зайти у печеру і забрати скарби,
потрібно виконати невеличке завдання.
З певної відстані задути свічку і взяти монетки для своєї команди.
На цьому наша мандрівка завершується, дякую всім за активну участь.