О.Олесь"Ялинка"(Урок)

Про матеріал
Розробка уроку для 2-го класу з літературного читання .Розробка уроку містить цікавий матеріал для артикуляційної хвилинки ,для налаштування учнів на роботу, а такаж є матеріал який дає можливість перевірити нахил дітей до віршування.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О.Олесь «Ялинка»

Урок читання

2 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала Безсмертна Л.Д.

Вчителька початкових класів

 

 

 ХІД УРОКУ

І .Організаційний момент

Привітання

 _ Діти , до нас на урок сьогодні завітали гості .Тож давайте привітаємо їх.

Ми вам раді люди добрі ,

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво 

На урок у другий клас.

Атотренінг

  • А тепер давайте згадаємо наш атотренінг.

 

Я- учень ,

Я ходжу до школи.

Мене навчають вчитися ,

Я все розумію, я хочу все знати.

 

- Діти ,  а тепер скажіть , яким має бути наш урок .

 

Урок має бути :

Ми будемо:

 

  • цікавим ;
  • трохи казковим;
  • навчальним;
  • продуктивним

*дисциплінованими ;

*уважними;

*зібраними;

*активними

 

ІІ .Розчитування

ФОНЕТИЧНА ЗАРЯДКА

- Де ж наш пустун – язичок ?

Заховався за білесенький  тиночок.

Ліг на бочок і мовчок .

А ми зараз його і розбудемо .

 

  • Поплямкали губками.
  • Поклацали зубками (щоб були міцнішими ).
  • Посичали гускою: с-с-с.
  • Подзижчали комариком :з-з-з.
  • Подирчали троктором : др-р-р.
  • Пошуміли вітерцем : ш-ш-ш.

 

-Жодна людина не може гарно читати , якщо у неї слабкі легені та очі.Тому ми й розпочнемо наш урок з розчитування .

1. На вдих набрали повітря , на видих сказали голосні звуки : а, о, у, е, и, і.

 

2. У кого найбільша кулька ? ( імітують надування кульки )

    3. Скоромовки

(Учитель демонструє предметний малюнок , а діти мають згадати скоромовку в якій говориться про цього героя)

4. Читання карток на розширення кута зору.

5. Гра «Назви групу слів – одним»

Ялинка , береза , ромашка , верба – це …. (рослини)

Заєць , синичка , лисиця , жабка  - це … (тварини )

Тетяна , тато , Карпо Іванович , лісник – це … (люди )

Рослини , тварини , люди –це … (жива природа )

 

  • Прочитайте текст , вставляючи пропущені букви , кінцівки слів та слова .

Ми р*дість в*м дарує* !

М* рост*мо д*я втіхи ,

Не руб*йте , н* гу*іть –

Н*шу гір*у д*лю,

Завжд* сер*е в н*с тр*мт*ть

П*ред Нов*м р***м !

 

Ми радість вам даруєм !

Ми ростемо для втіхи ,

Не рубайте , не губіть –

Нашу гірку долю,

Завжди серце в нас тремтить

Перед Новим роком !

  • Хто до вас звертається ? Чому серце у ялинок тремтить саме перед Новим роком ? Які почуття переживають ялинки ? Де їх беруть ? А які почуття викликають у вас новорічні ялинки ?

ГРОНУВАННЯ

Які асоціації виникають вас , коли ви чуєте слово «ялинка «?

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні на уроці ми опрацюємо вірш Олександра Олеся (портрет) «Ялинка «

1.Слухання вірша

- Послухайте і скажіть , від чийого імені ведеться розповідь у вірші ?

-З ким зустрівся хлопчик у лісі ?

 

ФІЗХВИЛИНКА

Сплять маленькі зайченята (очі заплющені )

Раз – розкрили оченята .

Подивилися навколо (кругові рухи очима )

Потім вгору і додолу

 (головою не рухати ,тільки очима ).

Оченятами – блим , блим !

Відпочити треба їм !

Вправо , вліво  оченята

Повертали зайченята.

Зайченята будуть спати ,

А ми будемо читати

 

2.Повторне читання вірша мовчки .Аналіз змісту .

- Чому зайчик напав на хлопчика ?

- Які почуття переживав зайчик ?

- На що схожий вірш ?Що тут казкового ? А що справжнє?

- Яке значення мають ялинки для тварин лісу ? (корм – шишкарі , білки )

- Чи закінчений цей вірш ? З чого це видно ?

3. Творча робота над віршем .

- Придумайте , чим могла закінчитися ця суперечка у лісі.

- Послухайте кінець вірша , який написав Олександр Олесь

- Чи зрозумів хлопчик , чому треба оберігати , а не рубати ялинки ?

-Що ви можете запропонувати взамін пишного деревця на Новий рік , щоб було гарно і святково ?

4. Гра «Добавляночка»

- Разом складемо вірші , які доповнять ваші відповіді .

Щоб ялинок не …. (рубати ),

Треба штучні … (купувати ).

Штучні красуні разом з … (нами )

Рік Новий можуть … (стрічати )

Радість людям …(дарувати).

Можна гілочку …(зірвати )

Та гарнесенько … (прибрати ).

І тоді такі …(ялинки )

Будуть також … (веселики ).

5. Інсценізація вірша

 

 

І V. Підсумок уроку

- Чого навчив нас цей вірш ?

- На якому етапі уроку було найцікавіше ?

- Скажіть , що  ви б хотіли змінити в нашому уроці ?

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 березня 2019
Переглядів
831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку