О.Олесь «Ялинка»
Урок читання
2 клас
Підготувала Безсмертна Л.Д.
Вчителька початкових класів
ХІД УРОКУ
І .Організаційний момент
Привітання
_ Діти , до нас на урок сьогодні завітали гості .Тож давайте привітаємо їх.
Ми вам раді люди добрі ,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас.
Атотренінг
Я- учень ,
Я ходжу до школи.
Мене навчають вчитися ,
Я все розумію, я хочу все знати.
- Діти , а тепер скажіть , яким має бути наш урок .
Урок має бути : |
Ми будемо:
|
|
*дисциплінованими ; *уважними; *зібраними; *активними |
ІІ .Розчитування
ФОНЕТИЧНА ЗАРЯДКА
- Де ж наш пустун – язичок ?
Заховався за білесенький тиночок.
Ліг на бочок і мовчок .
А ми зараз його і розбудемо .
-Жодна людина не може гарно читати , якщо у неї слабкі легені та очі.Тому ми й розпочнемо наш урок з розчитування .
1. На вдих набрали повітря , на видих сказали голосні звуки : а, о, у, е, и, і.
2. У кого найбільша кулька ? ( імітують надування кульки )
3. Скоромовки
(Учитель демонструє предметний малюнок , а діти мають згадати скоромовку в якій говориться про цього героя)
4. Читання карток на розширення кута зору.
5. Гра «Назви групу слів – одним»
Ялинка , береза , ромашка , верба – це …. (рослини)
Заєць , синичка , лисиця , жабка - це … (тварини )
Тетяна , тато , Карпо Іванович , лісник – це … (люди )
Рослини , тварини , люди –це … (жива природа )
Ми р*дість в*м дарує* !
М* рост*мо д*я втіхи ,
Не руб*йте , н* гу*іть –
Н*шу гір*у д*лю,
Завжд* сер*е в н*с тр*мт*ть
П*ред Нов*м р***м !
Ми радість вам даруєм !
Ми ростемо для втіхи ,
Не рубайте , не губіть –
Нашу гірку долю,
Завжди серце в нас тремтить
Перед Новим роком !
ГРОНУВАННЯ
Які асоціації виникають вас , коли ви чуєте слово «ялинка «?
ІІІ. Повідомлення теми уроку
1.Слухання вірша
- Послухайте і скажіть , від чийого імені ведеться розповідь у вірші ?
-З ким зустрівся хлопчик у лісі ?
ФІЗХВИЛИНКА
Сплять маленькі зайченята (очі заплющені )
Раз – розкрили оченята .
Подивилися навколо (кругові рухи очима )
Потім вгору і додолу
(головою не рухати ,тільки очима ).
Оченятами – блим , блим !
Відпочити треба їм !
Вправо , вліво оченята
Повертали зайченята.
Зайченята будуть спати ,
А ми будемо читати
2.Повторне читання вірша мовчки .Аналіз змісту .
- Чому зайчик напав на хлопчика ?
- Які почуття переживав зайчик ?
- На що схожий вірш ?Що тут казкового ? А що справжнє?
- Яке значення мають ялинки для тварин лісу ? (корм – шишкарі , білки )
- Чи закінчений цей вірш ? З чого це видно ?
3. Творча робота над віршем .
- Придумайте , чим могла закінчитися ця суперечка у лісі.
- Послухайте кінець вірша , який написав Олександр Олесь
- Чи зрозумів хлопчик , чому треба оберігати , а не рубати ялинки ?
-Що ви можете запропонувати взамін пишного деревця на Новий рік , щоб було гарно і святково ?
4. Гра «Добавляночка»
- Разом складемо вірші , які доповнять ваші відповіді .
Щоб ялинок не …. (рубати ),
Треба штучні … (купувати ).
Штучні красуні разом з … (нами )
Рік Новий можуть … (стрічати )
Радість людям …(дарувати).
Можна гілочку …(зірвати )
Та гарнесенько … (прибрати ).
І тоді такі …(ялинки )
Будуть також … (веселики ).
5. Інсценізація вірша
І V. Підсумок уроку
- Чого навчив нас цей вірш ?
- На якому етапі уроку було найцікавіше ?
- Скажіть , що ви б хотіли змінити в нашому уроці ?