Конспект уроку з літературного читання у 2 класі з теми: "Емоційність. Катерина Перелісна "Змерз", біографічна довідка"

Про матеріал
атеріал містить розробку уроку з літературного читання 2 клас за підручником В. Науменко з теми: "Емоційність. Катерина Перелісна "Змерз", біографічна довідка".
Перегляд файлу

Урок літературного читання у 2 класі.

Будь природі другом

Тема уроку. Емоційність. Катерина Перелісна «Змерз», біографічна довідка.

Мета уроку: ознайомити дітей з творчістю Катерини Перелісної, поняттям «емоційність»;формувати уміння аналізувати віршовані твори, навички виразного читання, вміння визначати головну думку твору; розвивати їхню уяву, пам'ять, образне мислення; виховувати любов до природи, співчуття до братів наших менших.

Обладнання: портрет Катерини Перелісної, картки для розширення кута зору, ілюстрації зими, горобчика, презентація.

 

Перебіг уроку

І. Мовна розминка

    1. Розчитування. Гра «Спотиканка» (слайд1)

- Уважно прочитайте склади так, щоб не спіткнутися.

 

    2. Гра «Назви одним словом» (слайд 2)

 

    3. Гра «Потренуй язичок». Читання чистомовки луною (слайд3)

 

Ям-ям-ям - важко взимку горобцям,
Ти-ти-ти - їм зерняток не знайти.
Ати-ати-ати - треба крихт їм накидати,
Ать-ать-ать - щоб їм під стріхою дрімать.

 

4. Гра «Хто швидше» (слайд 4)

Робота зі скоромовкою

  • Прочитайте скоромовку повільно для себе, пошепки.
  • Прочитайте скоромовку швидше вголос.
  • Прочитайте ще швидше.

Летів горобець,

сів на хлівець, 
А як вийшов стрілець,

то утік горобець.

 

5. Гра «Відгадай». Загадка (слайд 5)

Читання загадки учнями

 

 

 

  • Маленький хлопчик
  • У сірій свитині
  • По дворах стрибає,
  • Крихти збирає. (слайд 6)
  • Які слова допомогли відгадати загадку?

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 7)

- Які ж завдання перед нами стоять ?: (слайд 8)

  • Ознайомимося з творчістю Катерини Перелісної, з її віршем «Змерз», поняттям «емоційність»;
  • удосконалимо вміння визначати головну думку вірша;

будемо вчитися розрізняти вірш за емоційним забарвленням, 

   передавати свої враження, почуття від прочитаного;

  • формувати навички виразного читання.

 

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.

  1. Ознайомлення з життям і творчістю Катерини Перелісної (вивішуємо портрет на дошку)

(слайди 9-12)

      2. Фізкультхвилинка (слайд 13)

Щось горобчик наш замерз, 
Крильця притомились. 
Він тремтить маленький весь, 
Силоньки згубились. 
Тож, вставайте не сидіть  
Горобчика будем гріть. 
Ніженьками плиг, скік, 
То вперед, а то убік. 
Крильцями затріпотіли 
І горобчика погріли. 
А тепер присіли й встали, 
Щоби ніжки сили мали. 
А тепер угору руки, 
Щоб не знав горобчик муки. 
Вже горобчик пожвавішав, 
Пурх! – і гратись полетів. 
Ну, а учень тихо сів.

  1. Ознайомлення із поняттям «Емоційність»
  • Твори Катерини Перелісної дуже лагідні і тому зігрівають душу. У них надзвичайно багато емоцій. (слайд 14)

 Тому читати їх слід з душею, зі співчуттям. Ось один з них (слайд 15)

 

  1. Опрацювання вірша К. Перелісної «Змерз»

 А) Виразне читання вірша вчителем.

 

  • У яку пору відбувалися події?
  • Хто ж змерз?

 

Б)Словникова робота. Вправа на розширення кута зору.

Робота з картками.

 

В) Гра «Пташиний базар».  Повторне читання вірша вголос учнями.

 - Що почула поетеса у цвірінчанні горобчика? ( Що він голодний і змерз)

- Знайдіть і прочитайте речення зі знаками оклику. Для чого авторка використовує їх? (Для того, щоб передати розпач горобчика. Викликати у нас почуття.)

- Чи можна сказати, що вірш емоційний?

- Які почуття він у нас викликає? (Почуття жалю)

- Прочитайте речення-прохання горобчика.

- Для чого поетеса використовує його?

- Чого вчить нас цей твір?

- Чи можемо ми бути друзями горобчика?

- Яким чином?

 

ІV. Підсумок уроку.

 -Чи можна сказати, що вірш К. Перелісної зігріває душу? (Так, бо ми починаємо переживати). У того, хто уміє співчувати, душа – тепла.

- Як би ви зустріли цього горобчика, то які були б ваші дії?

 - Чи сподобався вам урок?

- Чим?

- Що не сподобалось?

V. Домашнє завдання. (Слайд 16)

 

Середній рівень: виразно читати, вміти відповідати на запитання.

 

Достатній рівень: проілюструвати вірш, підготувати повідомлення про горобця.

 

Високий рівень: скласти розповідь про історію своєї дружби з пташкою.

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 січня 2019
Переглядів
1224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку