Скринька українських народних казок. Вчинки героя казки. Повтор казки «Лисичка –сестричка»(уривок).

Про матеріал
Ключові компетентності: -розвивати навички зв ’язного та свідомого читання; -збагачувати словниковий запас; -активізувати пізнавальну діяльність учнів; -виховувати у дітей любов до українського слова,інтерес до читання.
Перегляд файлу

 Тема. Скринька українських народних казок. Вчинки героя казки.           

               Повтор казки    «Лисичка –сестричка»(уривок).

 

Ключові компетентності:

 

-розвивати  навички  зв ’язного та свідомого читання;

-збагачувати  словниковий запас;

-активізувати  пізнавальну діяльність учнів;

-виховувати  у дітей любов до українського слова,інтерес до читання.

 

Предметні компетентності:

 

      Початковий рівень:

-називає героїв казки;

-називає за малюнковими та текстовими ознаками українські народні казки;

 

        Середній рівень:

- розташовує послідовність подій у творі;

- відповідає на запитання за змістом прочитаного;

- пояснює значення незрозумілих слів;

 

        Достатній рівень:

- виконує  вправи з розвитку оперативного поля читання, зорового і смислового сприймання слів,вправляння читання у різному темпі;

- знаходить у тексті найважливіші слова,речення,що характеризують певні якості    дійових осіб,подій,явищ.

 

        Високий рівень:

- аналізує  вчинки,мотиви поведінки дійових осіб;

- висловлює  узагальнені оцінні  моральні та етичні судження .

 

 

 Обладнання:ілюстрації до казки «Лисичка-сестричка», мультимедійна   презентація,паперові пазли, шкала .

 

 

 

Інтерактивні технології:  «Асоціативний кущ», «Робота в групі», «Робота в парах», «Додай слово», «Очікування», «Взаємне навчання», «Сенкан».

 

 

Форма уроку:  інтерактивний  мультимедійний урок-казка.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

 

                                                          Хід уроку

 

 

І. Організація учнів до уроку. Психологічний настрій.

Я всміхаюсь сонечку:

«Здраствуй,золоте!»

Я всміхаюсь квіточці,

Хай вона цвіте.

Я всміхаюсь дощику:

«Лий, мов із відра».

Друзям я всміхаюся,

Зичу їм добра!

-   Який у нас урок?

ІІ. Інтерактивна вправа «Очікування».

 

-Чого ви очікуєте від нашого уроку?(Відповіді учнів «Мікрофон»).

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.     Інтерактивна вправа «Додай слово».

 

  Слайд 1

 

  ЖУ-ЖУ-ЖУ     – я вам казку … (розкажу)

  ЕЛЬ-ЕЛЬ-ЕЛЬ – зустрілися лисичка й  … (журавель)

  ИЛИСЬ-ИЛИСЬ-ИЛИСЬ-  вони добре …(пригостились)

  ИЛИСЬ-ИЛИСЬ-ИЛИСЬ -  і назавжди …(посварились)

 

   2.Розчитування.

 

  Слайд 2

 

 -Яке слово зайве? Чому?

 

                       каз          ка

                каз          ати

                каз          кар

                каз          ковий

                каз          зочка

 

  1. Утвори слова за зразком.

 

 

 

 

      Слайд 3

     Їжак – їжачок

     заєць –

     лисиця -

     вовк-

 

 -А чому я вибрала назви цих тварин?    (бо вони найчастіше є героями казок)

- Яку скриньку ми відкрили на минулому уроці? (скриньку українських народних казок)

  -А які ще бувають казки?( народні і літературні )

 

  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».(Діти наклеюють слова-промінчики).

 

 

-Коли ви чуєте слово «казка» , з чим асоціюється воно?  І чому?(добро і зло,хитрість,сон,бабуся,страх,розум).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Завдання «чарівної скриньки».

   - Так , діти,казки як мудрі і вірні друзі,знайомлять з чарівним світом,роблять вас     

    добрішими,розумнішими.

 - І наша незвичайна чарівна скринька підготувала вам подаруночки – намистинки  і   

   зараз пригадаємо казки, які читали чи слухали раніше  і з них складемо намисто.

  (Діти витягають із скриньки «намистинки» ,читають загадки,відгадують їх і прикріплюють на набірному полотні.На полотні заздалегідь прикріплена стрічка для «намистинок»).

 

 

 

 

 

 

 

       Намистинка 1                                                            Намистинка 2

 

     Я із дому втік.                                                      На городі виросла.

    Я від звірів втік.                                                    Восени велика стала,

    Нагуляюсь досхочу,                                             Дід почав усіх гукати:

    Від усіх тепер втечу.                                            Час красуню витягати !

 

    Намистинка 3                                                                                      Намистинка 4  

 

   Ой мене прогнала з хати                                      Підробив він голосок,

   Люта злодійка хвостата .                                     Став на маминім співати.

   Ой, куди ж тепер піду?                                        Здогадалися малята:

   Де я захисту знайду?                                           «Вовк – не наша мати!»

 

  - У нас вийшло намисто. На ньому багато намистинок? (Ні)

 

  IV. Повідомлення теми уроку.

 

1. -Тому ми сьогодні продовжуємо мандрувати чарівним світом казок, щоб нанизувати наше намисто новими казками.

2. Інтерактивна вправа « Робота в парах».

  - Хто буде головним персонажем казки відгадаєте, коли складете паперові пазли. ( У    

   дітей розрізаний малюнок лисиці і вони складають картинку).

 

      Слайд 4

(зображення лисиці і назви казки)

     - Сьогодні ми прочитаємо уривок із казки  « Лисичка - сестричка», проаналізуємо 

      вчинки лисички та ще дізнаємось про повтор у казці.

 

V. Робота над казкою.

 

     Слайд 5

 

1.Словникова робота.

     Лавка -  дерев’яна лава.

     Загребла –  загорнула,зібрала у купу,заховала.

 

2. Читання уривка казки вчителем.

   - Із чого лисичка почала свій обмін?

 

    Слайд 6

( Зображення казкової  лисички )

 

Фізхвилинка (звучить мелодія пісні «Я лисичка,я сестричка» і діти виконують танець)

 

 

 

3.Інтерактивна вправа « Взаємне навчання».

   ( Текст заздалегідь поділений на частини. Один учень виступає в ролі вчителя.   

   Решту учнів – в ролі  учнів .Діти  читають одну частину тексту. Той, хто виступає в  

   ролі  вчителя, повинен переказати  і поставити запитання по прочитаному. Далі  

   читають  наступну частину і роль вчителя виконує інший учень).

 

 

 

4.Вибіркове читання.

  - Прочитати діалог лисички і хазяїна.

  - Що лисичка вчинила уночі?

  - Як плакала героїня казки?

  - Де зібралася спати лисичка?

 

 5. Розповідь казки  за сюжетними малюнками . (Додатки)

   - Далі, як і в попередніх казках, усе повторюється. Такий художній прийом    

     називається повтором.

   -Якими словами починається повтор?

 

    6. Інтерактивна вправа «Робота в групах».( Складання характеристики ).

                                          І група                                                     ІІ група

                                      Лисичка           хитра                           Колобок

веселий

винахідлива

хвалькуватий

підступна

довірливий

улеслива

брехлива

 

7.Інсценізація уривка казки.

     - Як просилась лисичка ночувати?

     - Як плакала лисичка?

 

 

8. Інтерактивна вправа.  Складання сенкану  «Казка» за схемою:

      Слайд 7

      1.Тема

      2.Опис – 2 слова

      3.Дія – 3 слова

      4.Моє ставлення

      5.Підсумок

     Слайд 8      (складений сенкан)

 

 

VІ.  Підсумок  уроку. Рефлексія.

 

1. Що трапилось із лисичкою дізнаємось на наступному уроці.

 

2.  Оцінювання за шкалою.

   - Що вам найбільше сподобалось на уроці? Що запам’яталося?

    - Хто з вас вважає, що працював на уроці дуже гарно?

    - А хто думає,що працював не дуже гарно, але  міг би краще?

    - А зараз за шкалою  ви оціните свою роботу на уроці .(Кожний учень має шкалу    оцінювання ).

   - Дайте аналіз своєму вибору.

 

3. - Слухаючи вас  сьогодні, я звернула увагу, що ваші очі світились щирістю,добром,цікавістю. Це все вам дарує казка. І наше чарівне намисто буде доповнюватися новими прочитаними  казками.

 

VIІ. Домашнє завдання. Читати і переказувати казку. Полічити повтори у ній.

 

 

Література

    1.Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням                                  

       українською мовою .1-4класи.-К:Видавничий дім «Освіта,2011.

 

     2 .Науменко В.О.Літературне читання:підручник для 2 –го класу / Віра Науменко .-   

        К. :  Генеза, 2012.-С.38-39.

 

  1. Науменко В.О.Зошит з літературного читання до підручника                                    « Літературне читання» : навчальний посібник для 2-го кл.загальноосвітнього навч. закл./Віра Науменко .-К.:Генеза ,2013.

 

  1. Мартиненко В. Оновлення змісту літературного читання // Початкова школа .-2012.-№ 10.-С.20-24.

 

  1. Прокопець Л. Використання технології ситуативного моделювання на уроках читання  // Початкова школа .-2013.-№ 10.-С.21-23.

 

  1. Книжка-картонка «Лисичка-сестричка»(казка).Вид. ТОВ « Septimа»,2011.

 

docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку