Тема. Скринька українських народних казок. Вчинки героя казки.
Повтор казки «Лисичка –сестричка»(уривок).
Ключові компетентності:
-розвивати навички зв ’язного та свідомого читання;
-збагачувати словниковий запас;
-активізувати пізнавальну діяльність учнів;
-виховувати у дітей любов до українського слова,інтерес до читання.
Предметні компетентності:
Початковий рівень:
-називає героїв казки;
-називає за малюнковими та текстовими ознаками українські народні казки;
Середній рівень:
- розташовує послідовність подій у творі;
- відповідає на запитання за змістом прочитаного;
- пояснює значення незрозумілих слів;
Достатній рівень:
- виконує вправи з розвитку оперативного поля читання, зорового і смислового сприймання слів,вправляння читання у різному темпі;
- знаходить у тексті найважливіші слова,речення,що характеризують певні якості дійових осіб,подій,явищ.
Високий рівень:
- аналізує вчинки,мотиви поведінки дійових осіб;
- висловлює узагальнені оцінні моральні та етичні судження .
Обладнання:ілюстрації до казки «Лисичка-сестричка», мультимедійна презентація,паперові пазли, шкала .
Інтерактивні технології: «Асоціативний кущ», «Робота в групі», «Робота в парах», «Додай слово», «Очікування», «Взаємне навчання», «Сенкан».
Форма уроку: інтерактивний мультимедійний урок-казка.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку. Психологічний настрій.
Я всміхаюсь сонечку:
«Здраствуй,золоте!»
Я всміхаюсь квіточці,
Хай вона цвіте.
Я всміхаюсь дощику:
«Лий, мов із відра».
Друзям я всміхаюся,
Зичу їм добра!
- Який у нас урок?
ІІ. Інтерактивна вправа «Очікування».
-Чого ви очікуєте від нашого уроку?(Відповіді учнів «Мікрофон»).
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Слайд 1
ЖУ-ЖУ-ЖУ – я вам казку … (розкажу)
ЕЛЬ-ЕЛЬ-ЕЛЬ – зустрілися лисичка й … (журавель)
ИЛИСЬ-ИЛИСЬ-ИЛИСЬ- вони добре …(пригостились)
ИЛИСЬ-ИЛИСЬ-ИЛИСЬ - і назавжди …(посварились)
2.Розчитування.
Слайд 2
-Яке слово зайве? Чому?
каз ка
каз ати
каз кар
каз ковий
каз зочка
Слайд 3
Їжак – їжачок
заєць –
лисиця -
вовк-
-А чому я вибрала назви цих тварин? (бо вони найчастіше є героями казок)
- Яку скриньку ми відкрили на минулому уроці? (скриньку українських народних казок)
-А які ще бувають казки?( народні і літературні )
-Коли ви чуєте слово «казка» , з чим асоціюється воно? І чому?(добро і зло,хитрість,сон,бабуся,страх,розум).
5.Завдання «чарівної скриньки».
- Так , діти,казки як мудрі і вірні друзі,знайомлять з чарівним світом,роблять вас
добрішими,розумнішими.
- І наша незвичайна чарівна скринька підготувала вам подаруночки – намистинки і
зараз пригадаємо казки, які читали чи слухали раніше і з них складемо намисто.
(Діти витягають із скриньки «намистинки» ,читають загадки,відгадують їх і прикріплюють на набірному полотні.На полотні заздалегідь прикріплена стрічка для «намистинок»).
Намистинка 1 Намистинка 2
Я із дому втік. На городі виросла.
Я від звірів втік. Восени велика стала,
Нагуляюсь досхочу, Дід почав усіх гукати:
Від усіх тепер втечу. Час красуню витягати !
Намистинка 3 Намистинка 4
Ой мене прогнала з хати Підробив він голосок,
Люта злодійка хвостата . Став на маминім співати.
Ой, куди ж тепер піду? Здогадалися малята:
Де я захисту знайду? «Вовк – не наша мати!»
- У нас вийшло намисто. На ньому багато намистинок? (Ні)
IV. Повідомлення теми уроку.
1. -Тому ми сьогодні продовжуємо мандрувати чарівним світом казок, щоб нанизувати наше намисто новими казками.
2. Інтерактивна вправа « Робота в парах».
- Хто буде головним персонажем казки відгадаєте, коли складете паперові пазли. ( У
дітей розрізаний малюнок лисиці і вони складають картинку).
Слайд 4
(зображення лисиці і назви казки)
- Сьогодні ми прочитаємо уривок із казки « Лисичка - сестричка», проаналізуємо
вчинки лисички та ще дізнаємось про повтор у казці.
V. Робота над казкою.
Слайд 5
1.Словникова робота.
Лавка - дерев’яна лава.
Загребла – загорнула,зібрала у купу,заховала.
2. Читання уривка казки вчителем.
- Із чого лисичка почала свій обмін?
Слайд 6
( Зображення казкової лисички )
Фізхвилинка (звучить мелодія пісні «Я лисичка,я сестричка» і діти виконують танець)
3.Інтерактивна вправа « Взаємне навчання».
( Текст заздалегідь поділений на частини. Один учень виступає в ролі вчителя.
Решту учнів – в ролі учнів .Діти читають одну частину тексту. Той, хто виступає в
ролі вчителя, повинен переказати і поставити запитання по прочитаному. Далі
читають наступну частину і роль вчителя виконує інший учень).
4.Вибіркове читання.
- Прочитати діалог лисички і хазяїна.
- Що лисичка вчинила уночі?
- Як плакала героїня казки?
- Де зібралася спати лисичка?
5. Розповідь казки за сюжетними малюнками . (Додатки)
- Далі, як і в попередніх казках, усе повторюється. Такий художній прийом
називається повтором.
-Якими словами починається повтор?
6. Інтерактивна вправа «Робота в групах».( Складання характеристики ).
І група ІІ група
Лисичка хитра Колобок
веселий
винахідлива
хвалькуватий
підступна
довірливий
улеслива
брехлива
7.Інсценізація уривка казки.
- Як просилась лисичка ночувати?
- Як плакала лисичка?
8. Інтерактивна вправа. Складання сенкану «Казка» за схемою:
Слайд 7
1.Тема
2.Опис – 2 слова
3.Дія – 3 слова
4.Моє ставлення
5.Підсумок
Слайд 8 (складений сенкан)
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Що трапилось із лисичкою дізнаємось на наступному уроці.
2. Оцінювання за шкалою.
- Що вам найбільше сподобалось на уроці? Що запам’яталося?
- Хто з вас вважає, що працював на уроці дуже гарно?
- А хто думає,що працював не дуже гарно, але міг би краще?
- А зараз за шкалою ви оціните свою роботу на уроці .(Кожний учень має шкалу оцінювання ).
- Дайте аналіз своєму вибору.
3. - Слухаючи вас сьогодні, я звернула увагу, що ваші очі світились щирістю,добром,цікавістю. Це все вам дарує казка. І наше чарівне намисто буде доповнюватися новими прочитаними казками.
VIІ. Домашнє завдання. Читати і переказувати казку. Полічити повтори у ній.
Література
1.Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням
українською мовою .1-4класи.-К:Видавничий дім «Освіта,2011.
2 .Науменко В.О.Літературне читання:підручник для 2 –го класу / Віра Науменко .-
К. : Генеза, 2012.-С.38-39.