Урок "Про що розповідала нагідка"

Про матеріал
Урок з читання для 2 класу "Про що розповіла нагідка". В уроці дуже багато ігор по темі уроку, розповідь про нагідку та багато іншого.
Перегляд файлу

Тема. Ігор Калинець «Про що розповідала нагідка»

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; розширювати світогляд учнів; виховувати любов до художнього слова. 

Обладнання:скоромовка,казковий герой – Барвінок, виставка робіт «Український рушник», письменник, назва казки, слова словникової роботи та слова в стовпчику, малюнок нагідки, ілюстративні малюнки квітів.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

- Пролунав уже дзвінок,

  Починається урок.

  Працюватимемо старанно,

  Щоб почуть у кінці,

  Що у нашім 2-ім класі

  Діти- просто молодці!

 

2. Представлення

- Мене звати Вікторія Вікторівна, і сьогоднішній урок читання проведу, у вас я.

 

3. Перевірка готовності до уроку

- Приберіть все зайве з парт. Та подивіться, чи все необхідне є у вас на партах: підручник, ручка, щоденник.

 

4. Введення елементів нестандартності (казкового героя - Барвінок)

- Сьогодні до нас завітав казковий герой – Барвінок у вигляді хлопчика.

- А хто знає, що таке взагалі барвінок?

- А чи знаєте ви легенду про Барвінок, ні, то давайте послухаємо її.

- Уважно слухайте, щоб потім дати відповідь на запитання: для чого дівчата запускали вінку у воду?

Ще за тих часів, коли в Карпатах люди поклонялися язичницьким богам. Теплої купальської ночі молодь бавилася біля яскравого вогнища. А потім дівчата, співаючи опускали в швидкі води Черемоша барвисті вінки. Нехай пливуть до милого, хай причарують його серце навіки, хай зв’яжуть серця вірних коханням на все життя.

    Однієї такої ночі дівчата плели такі вінки, слухаючи пісню хвиль Черемоша. Гучно сміючись, веселою ватагою побігли юні чарівниці до річки, аби кинути вінки на воду. Одна з дівчат Лада захопилася збиранням квітів і загубилася. Злякалася і побігла шукати своїх подруг.

   Та дарма. Під темними кущами розквітли небачені квіти. Вони розкривали свої ніжні пелюстки і сяяли. Манило до себе, ніби обіцяючи розкрити якусь невидану таємницю.

   Нахилилась, зірвала і вплела до свого барвистого вінка, і стало диво: засвітився вінок голубуватим світлом.

   Замість різнобарвних лісових квітів постали у вінку темно-зелені гладенькі листочки, а з-поміж них виглянули ніжно-блакитні п'ятипелюсткові квіти.

   І почула дівчина тихий голос: «Пам’ятай, Ладо, що 5 пелюсток цієї квітки – то п’ять засад щасливого подружнього життя. Запам’ятай їх і збережи в серці своєму на все життя; перша пелюстка – то краса; друга – ніжність; третя – незабутність; четверта  - злагода; п’ята – ввічливість. Будь щаслива».

  Змовк голос і притих вітер. І якась невідома сила повела дівчинку через ліс. І вивела Ладу до її рідної оселі.

   Не схотіла Лада кидати вінок у воду. Поки міркувала, а потім підійшов якийсь-то парубок і попросив віддати вінок йому. І вона віддала йому.

   Довге і щасливе життя прожила з того часу Лада зі своїм судженим, а молодь відтоді плели вінки із барвінку, аби не перевилися на нашій землі щасливе і вірне кохання.

  • Для чого дівчата запускали вінки у воду? (Нехай пливуть до милого, хай причарують його серце навіки, хай зв’яжуть серця вірних коханням на все життя.)

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Робота над скоромовкою
  • Давайте зараз попрацюємо над скоромовкою. (першоразове читання вчителем, читання дітей за учителем, тихо, пошепки, голосно, повільно, швидше, ще швидше, читання скоромовки декількома учнями)
  • Сорок сорок стрекоче

На осокорах –

Сто сорок сороченят

Стрекотатимуть скоро.

  • Що таке осокори?

 

  1. Гра «Слухайте, відповідайте – так чи ні»
  • Кожен з вас, звичайно, знає,

Хто під хмарами літає,

Тож швиденько говоріть:

Хто летить, хто не летить.

 

Летить-летить щиглик? (Так)

Летить-летить віник? (Ні)

Летить-летить лялька?

Летить-летить майка?

Летить-летить чайка?

Летить-летить гайка?

Летить-летить стріла?

Летить-летить бджола?

Летить-летить півник?

Летить-летить зала?

Летить-летить юрок?

Летить-летить грибок?

Летить-летить урок?

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Гра «У художньому музеї»

Діти виходять до школи, де розміщена виставка їх робіт, коментують кожен свою роботу.

 

  1. Розповіді учнів про рушник своєї родини

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

  • Який персонаж вірша Тамари Коломієць  сумував з приводу своєї рудої коси?
  • Що ви знаєте про цю рослину?
  • Ігор Калинець створив образ нагідки у казці «Про що розповіла нагідка».

 

 

 

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Підготовча робота.

   а) гра «Переплутанина»

- Вам потрібно розплутати назви квітів.

нятрода (троянда), машкаро (ромашка), астрай (айстра), пантюль (тюльпан),

нікадаг (нагідка), кам (мак).

- Яким одним словом можна узагальнити усі ці слова? (квіти)

- Які квіти ви знаєте?

- Які квіти називають степовими, польовими, декоративними?

    б) розмовна хвилинка (бесіда про квіти)

- Квіти- це вічні і прекрасні супутники нашого життя. А чи знаєте ви, що квіти насправді чарівні? Вони розмовляють між собою, сміються, люблять як і ми вранці умиватися, грітися на сонечку, і навіть бачать різнокольорові сни.

    в) розповідь про нагідку

- Ця красива декоративна рослина з яскравими веселими квітами і світло-зеленим соковитим листям прийшла до нас з півдня Європи ще з середньовічних часів. Вона добре прижилася, самостійно розсівається на городах і ціле літо прикрашає їх. Колись ця рослина була дуже модною у Франції і вважалася рідкісною. В одному з парків Парижа є скульптура Маргарита з нагідкою в руці. Українська назва нагідки походить від слова «ніготь». На ніготь схожі зернята квітки. Латинська назва нагідки — «календула» — означає «перший день місяця», бо у себе на батьківщині нагідки цвіли протягом року і кожний початок місяця (календа) заставав їх розквітлими. 

 

1. Виразне читання вчителем казки (Перша части, до слів «…осипалися золотим і багряним листом гаї і сади…») (ст. 100)

- Чи здогадалися ви, до якої країни вирушила нагідка? (перед читанням тексту і після повторити)

 

2.Словникова робота

а) довідкове бюро

  Цілющий - який має лікувальні властивості.

  Нівроку – нічого собі, непогано, так як треба.

б) читання слів в стовпчику  

Мандри                   майданах

багряним                цілющим

безкоштовно          знайомий

пам’ятник               незабаром

Читання слів за вчителем.

 

  1. Фізкультхвилинка

(проводить учень)

 

VІ. Закріплення набутих знань

  1. Читання казки учнями «ланцюжком». Аналіз тексту.
  • Де жила нагідка, і як вона називалася?
  • Як їй жилось в Італії?
  • Про що довідалася квітка?
  • Про що вона почала мріяти?
  • Як утілила в життя свою мрію?

 

  1. Робота в групах
  • Об’єднайтеся  на групи.
  • Складіть продовження казки. Розкажіть, як нагідка побачила світ, як пережила зиму.

 

  1. Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання заключної частини казки (ст. 101)

  • Як прозвали Календулу на новій Батьківщині?
  • Чому її називають Нігтики?

 

  1. Гра «Закінчи речення»
  • Так я і залишилася…
  • Тільки незвично…
  • Цілий…
  • Але я…

 

  1. Узагальнююча бесіда.
  • Як називали квітку, коли вона жила в Італії?
  • Що багаті люди зробили для нагідки?
  • З ким вирушила нагідка в країну, де падає сніг?
  • Як прозивали квітку на новій батьківщині?

 

VI. Підсумок уроку

  1. Гра «Закінчи речення»
  • Сьогодні на уроці…
  • Я дізнався…
  • Найбільш цікавим…
  • На наступному уроці хочу…

 

  1. Домашнє завдання
  • Виразно читати і переказувати казку. С. 100-101.

 

  1. Оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
23 січня 2019
Переглядів
1650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку