Тема уроку. Знаходження відсотка від числа і числа за його відсотком
Мета уроку:
- навчальна: відпрацьовувати вміння та навички знаходити відсоток від числа і число за його відсотком; закріпити вміння учнів позначати, знаходити відсоток чисел і одиниць вимірювання деяких величин, переводити відсоток в десяткову дріб і назад; формувати навички вирішенні завдань на відсотки;
- розвивальна: розвивати пізнавальну активність, увага, абстрактне мислення, пам'ять, інтерес до предмету математики;
- виховна: допомогти учням в усвідомленні впливу куріння на здоров'я людини, сприяти формуванню негативного ставлення до паління, формувати ціннісне ставлення до себе і свого здоров'я, виховати уважність і акуратність при обчисленні.
Тема уроку. Знаходження відсотка від числа і числа за його відсотком
Мета уроку:
- навчальна: відпрацьовувати вміння та навички знаходити відсоток від числа і число за його відсотком; закріпити вміння учнів позначати, знаходити відсоток чисел і одиниць вимірювання деяких величин, переводити відсоток в десяткову дріб і назад; формувати навички вирішенні завдань на відсотки;
- розвивальна: розвивати пізнавальну активність, увага, абстрактне мислення, пам'ять, інтерес до предмету математики;
- виховна: допомогти учням в усвідомленні впливу куріння на здоров'я людини, сприяти формуванню негативного ставлення до паління, формувати ціннісне ставлення до себе і свого здоров'я, виховати уважність і акуратність при обчисленні.
Тип уроку: закріплення знань і умінь.
Методи: словесні, практичні, наочності.
Форми роботи: робота в парах, індивідуальна і фронтальна робота, робота з дидактичною літературою.
Обладнання: комп'ютер, комп'ютерна презентація (додаток 1), дидактичний матеріал.
Очікувані результати: учні вміють позначати, знаходити відсоток чисел і одиниць вимірювання деяких величин, переводити відсоток в десяткову дріб і назад; вміють знаходити відсоток від числа і число за його відсотком; учні вирішують завдання на відсотки.
Хід уроку
Організаційний момент
Доброго дня! Сьогоднішній наш урок хочу розпочати з таких слів…
Крошка сын к отцу пришел, и спросила кроха:
“Что такое хорошо и что такое плохо?”
Если делаешь зарядку, если кушаешь салат,
И не любишь шоколадку –
То найдёшь здоровья клад.
Если мыть не хочешь уши и в бассейн ты не идёшь.
С сигаретою ты дружишь – то здоровья не найдёшь.
Нужно, нужно заниматься по утрам и вечерам.
Умываться, закаляться, спортом смело заниматься,
Быть здоровым постараться. Это нужно только нам!
Перевірка домашнього завдання
Самоперевірка учнів за готовими відповідями, записаними на дошці.
№1. Запишіть відсотки у вигляді десяткового дробу:
70% 0,4%
15% 254%
0,03% 9%
№2. 1) Знайдіть 13% від числа 30.
2) Знайдіть число, якщо 10% цього числа дорівнюють 17.
№3. В саду росло 200 дерев, з них 30% становили вишні. Знайдіть скільки всього фруктових дерев в саду, якщо вишні складали 40% фруктових дерев.
Розв’язування
№1.
70% = 0,7 0,4% = 0,004
15% = 0,15 254% = 2,54
0,03% = 0,0003 9% = 0,09
№2.
1) (30: 100) • 13 = 3,9
2) (17: 10) • 100 = 170
№3.
1) (200: 100) • 30 = 60 (д) – стільки вишень росло в саду.
2) (60: 40) • 100 = 150 (д) – стільки фруктових дерев росло в саду.
Відповідь: 150 дерев.
Оцініть виконане домашнє завдання: №1 – 6 балів, №2 – 3 бали, №3 – 3 бали, всього 12 балів.
Фронтальне опитування
1. Що називається відсотком?
(Відповідь: Відсоток - це сота частина числа.)
2. Як записати відсоток у вигляді десяткового дробу?
(Відповідь: Щоб записати відсоток у вигляді десяткового дробу, необхідно число, що стоїть перед знаком%, розділити на 100.)
3. Як записати десяткову дріб у вигляді відсотка?
(Відповідь: Щоб записати десяткову дріб у вигляді відсотка, необхідно цю дріб помножити на 100.)
4. Як знайти відсоток від числа?
(Відповідь: Щоб знайти відсоток від числа, потрібно дане число розділити на 100 і результат помножити на число відсотків.)
5. Як знайти число за його відсотком?
(Відповідь: Щоб знайти число за його відсотком, потрібно заданий число розділити на задану величину відсотка і результат помножити на 100.)
Формулювання цілей і завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ми обговоримо проблему людства – майбутнє здорової людини без шкідливих звичок.
Але урок у нас математики, тому перед собою поставимо такі завдання:
- читати і позначати відсотки;
- переводити відсотки в десяткову дріб і десяткову дріб в відсотки;
- знаходити відсоток від числа і число за його відсотком;
- сформувати негативне ставлення до шкідливих звичок.
Щоб досягти поставлених завдань, в цьому нам допомагатимуть наше відмінний настрій, добре самопочуття і здоровий дух.
Актуалізація опорних знань.
Чи вміємо ми берегти здоров'я? Здоров'я, як і життя, - особисте багатство. Як розпорядиться ними людина, залежить лише від його знань, умінь, навичок і волі. Здоров'я дарується нам разом з життям, як звичайна функція. Але часом ми його самі і губимо.
Завдання: запишіть десяткові дроби в процентах.
Розшифрувавши код, ви дізнаєтеся, що шкідливо впливає на наше здоров'я.
Р – 8 %
Н – 250 %
Я – 85 %
К – 80 %
І – 0,8 %
Н – 800 %
У – 18 %
0,8 |
0,18 |
0,08 |
0,008 |
2,5 |
8 |
0,85 |
К |
У |
Р |
І |
Н |
Н |
Я |
Відповідь: куріння.
Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо з вами про шкоду куріння математичною мовою, мовою відсотків.
Давайте з вами разом дізнаємося девіз до нашого уроку.
2,5 |
|
4 |
60 |
0,3 |
0,07 |
10 |
0,18 |
|
|
|
|
|
|
100 |
15 |
4 |
0,07 |
4 |
3,4 |
0,3 |
2,2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
25 |
15 |
4 |
25 |
30 |
60 |
|
|
|
|
|
|
7,8 |
0,3 |
12 |
12 |
2,5 |
|
|
|
|
|
А. Знайдіть 10% від 100. (10)
Б. Запишіть 0,6 в процентах. (60%)
В. Знайдіть 20% від 17. (3,4)
Д. Знайдіть число, якщо 30% цього числа дорівнюють 4,5. (15)
Ж. Запишіть 780% у вигляді десяткового дробу. (7,8)
З. Скільки відсотків становить вся величина. (100%)
І. Знайдіть число, якщо 10% його дорівнюють 3. (30)
И. Знайдіть 10% від числа 3. (0,3)
Й. Знайдіть число, якщо 50% цього числа дорівнюють 1,1. (2,2)
О. Знайдіть 20% від 20. (4)
Р. Запишіть 7% у вигляді десяткового дробу. (0,07)
С. Скільки відсотків становить четверта частина величини. (25)
Т. Запишіть 0,12 в процентах. (12%)
Ю. Запишіть 18% у вигляді десяткового дробу. (0,18)
Я. Знайдіть число, якщо 20% цього числа дорівнюють 0,5. (2,5)
П. Знайдіть 25% від числа 60. (15)
Відповідь: «Я обираю здоровий спосіб життя».
2,5 |
Я |
4 |
60 |
0,3 |
0,07 |
10 |
0,18 |
О |
Б |
И |
Р |
А |
Ю |
100 |
15 |
4 |
0,07 |
4 |
3,4 |
0,3 |
2,2 |
З |
Д |
О |
Р |
О |
В |
И |
Й |
25 |
15 |
4 |
25 |
30 |
60 |
С |
П |
О |
С |
І |
Б |
7,8 |
0,3 |
12 |
12 |
2,5 |
Ж |
И |
Т |
Т |
Я |
Девізом до нашого уроку послужать слова «Я вибираю здоровий спосіб життя».
Формування вмінь
№1. У тютюновому димі однієї сигарети міститься багато отруйних речовин, що руйнують організм. Визначте процентний вміст самих отруйних речовин – синильної кислоти, тютюнового дьогтю, вуглекислого газу, полонію, – в одній сигареті, якщо нікотину 2%, а синильна кислота становить частину нікотину; тютюнового дьогтю в 7,5 раз більше, ніж нікотину; вуглекислого газу становить від кількості тютюнового дьогтю, полоній становить від кількості вуглекислого газу.
Розв’язування біля дошки.
Розв’язування
1) 2: 2 = 1 (%) – вміст синильної кислоти.
2) 2 • 7,5 = 15 (%) – вміст тютюнового дьогтю.
3) (15: 5) • 3 = 9 (%) – вміст вуглекислого газу.
4) (9: 3) • 2 = 6 (%) – вміст полонію.
№2. Діти, за статистикою одна викурена сигарета нейтралізує 5% вітаміну С. Скільки мг вітамінів краде у себе той, хто курить? Денна норма вітаміну С 500 мг.
Розв’язування
(500 : 100) • 5 = 25 (мг) – стільки вітаміну С нейтралізує сигарета.
Відповідь: 25 мг.
№3. Деякі зарубіжні фірми за одну і ту ж роботу курцям встановлюють заробітну плату на 15% нижче, ніж некурящим. Людина, що палить отримує 340 $ в місяць. Знайдіть скільки отримує в місяць людина, яка не палить. На скільки менше отримає зарплату палить людина?
Розв’язування
1) 100 – 15 = 85 (%) – становить заробітна плата людини, яка палить.
2) (340: 85) • 100 = 400 ($) – заробітна плата людини, яка не палить.
3) 400 – 340 = 60 ($) – на стільки $ більше отримує людина, яка не палить, ніж людина, яка палить.
Відповідь: 400 $, 60 $.
№4. Дослідники встановили, що до 15% робочого часу йде на куріння. Робочий день триває 8 ч. Скільки робочого часу втрачається через куріння?
Розв’язування
(8: 100) • 15 = 1,2 (ч) – стільки часу йде на куріння.
Відповідь: 1,2 ч.
№5. Відомо, що в середньому 80% курців страждають на захворювання легень. Знайдіть кількість хворих в окремому мікрорайоні, якщо там курять 500 осіб.
Розв’язування
1) (500 : 100) • 80 = 400 (чол) – стільки людей, які палять, страждають на захворювання легень.
Відповідь: 400 осіб.
Фізкультхвилинка
Раз – піднятися на носки і посміхнутися,
Два – руки вгору і підтягнутися,
Три – зігнутися, розігнутися,
Чотири – знову все почати.
П'ять – на пояс руки ставимо,
Шість – повороти тулуба починаємо,
Сім – по глибше всім зітхнути.
Вісім – ми разок сядемо,
Дев'ять – урок наш продовжуємо.
Самостійна робота учнів (7-8 хв)
Вирішивши вірно тест, ви дізнаєтеся, що є альтернативою до цієї шкідливої звички – куріння.
1. Запишіть 46% у вигляді десяткового дробу.
4,6 – р; 460 – а; 0,46 – п; 46 – н.
2. Запишіть 1,7% у вигляді десяткового дробу.
0,017 – р; 17 – в; 0,17 – ц; 1,7 – ш.
3. Запишіть у відсотках число 0,04.
40% – у; 0,4% – т; 400% – м; 4% – а .
4. Знайди число, якщо 5% його дорівнюють 480.
96 – р; 9,6 – а; 9600 – ц; 960 – о.
5. Тарас зібрав 15 кг ягід. З них 26% становила малина, 38% – полуниця, а решта – вишня. Скільки кілограмів вишні зібрав Тарас?
5,4 – я; 54 – у; 0,54 – е; 36 – о.
Відповідь: праця.
Оцінка за тест – максимум 12 балів: 1 – 3 по 2балла, 4 – 5 по 3 бали.
Домашнє завдання
п.34, 35 повторити [5, 305]
№ 1043, 1065.
Підсумки уроку. Рефлексія
Для того що б підвести підсумок нашого уроку, повернемося до девізу нашого уроку «Я обираю здоровий спосіб життя». Що ви для себе корисного обрали на сьогоднішньому уроці?
«Я вибираю здоровий спосіб життя» – важливий момент вибору для здорового організму. І в той момент, коли вам доведеться робити цей вибір, згадайте нашу розмову і задумайтеся, що вибрати: куріння або здоров'я.
Оберіть для себе одну з фраз, то закінчіть речення:
- було цікаво…
- мене здивувало ...
- урок дав мені для життя ...
- я зрозуміла що…
- тепер я можу ...
Дітки, який настрій у вас залишилося після нашого уроку?
Який настрій ви отримали від сьогоднішнього уроку. Оберіть одну з карток та продемонструйте її.
Дякую за урок!
Додаток 1
Презентація до уроку