Конспект уроку з математики для 1-го класу на тему;"Табличне додавання і віднімання в межа10. Розв*язування задач. Креслення відрізків.

Про матеріал
  • Тема. Табличне додавання і віднімання в межах 10. Розв'язування задач. Креслення відрізків. Мета. Закрілювати уміння додавати і віднімати в межах 10. Удосконалювати навички усних обчислень, вміння розв'язувати задачі , вміння креслити відрізки,розвивати математичні здібності учнів, пам'ять, мислення спостережливість, кмітливість. Виховувати охайність культуру запису, інтерес до математики, любов до природи. Обладнання: ілюстрації до казки «Гуси – лебеді», таблиці для усного рахунку, для складання задачі, малюнок яблуньки, малюнок хатинки Баби Яги, Тип уроку: урок закріплення раніше набутих знань. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. Продзвенів дзвінок, починається урок. Він казковий і цікавий, Тож гостей зібрав немало. Повернітеся обличчям до гостей: І промовте:»Добрий день» ІІ. Повідомлення теми уроку. – Сьогодні ми вирушаємо до чарівного світу російської народної казки. Заплющте очі, промовте чарівні слова: Казко, казко, з'явися! Казко, казко, покажися! (Діти промовляють слова із заплющеними очима, на дошці з'являється ілюстрація до казки.)
  • Вчитель коротенько знайомить учнів з змістом казки.
  • В ігровій формі діти рахують від 1до 10 і від 10 до 1, повторюють таи закріплюють вивчений матеріал.
  • За допомогою таблиць складають та вирішують задачі, які запропонувала їм казкова піч, розв*язують приклади, які були записані на яблучках, розв*язували нерівності, креслили відрізки.
  • У кінці уроку діти дуже були раді, що допомогли Оленці врятувати свого братця Іванка, якого вкрала Баба Яга.
  • Вчителька подякувала учнів за урок і подарувала розмальовки, щоб вони розфарбували і залишили пам*ять про урок.
Перегляд файлу

Тема. Табличне  додавання  і віднімання  в межах 10. Розв‘язування задач. Креслення відрізків.

Мета. Закрілювати уміння додавати і віднімати в межах 10.

 Удосконалювати навички усних обчислень, вміння розвязувати задачі , вміння креслити відрізки,розвивати  математичні здібності учнів, пам‘ять, мислення спостережливість, кмітливість.

Виховувати охайність культуру запису, інтерес до математики, любов до природи.

Обладнання: ілюстрації до казки «Гуси – лебеді», таблиці для усного рахунку, для складання задачі, малюнок яблуньки, малюнок хатинки Баби Яги,

  Тип уроку: урок закріплення раніше набутих знань.

ХІД   УРОКУ

І. Організаційний момент.

Продзвенів дзвінок, починається урок.

Він казковий і цікавий,    

Тож гостей зібрав немало.

Повернітеся обличчям до гостей:

І промовте:»Добрий день»

ІІ. Повідомлення теми уроку.

         – Сьогодні ми вирушаємо до чарівного світу російської народної казки.

Заплющте очі, промовте чарівні слова:

         Казко, казко, з’явися!

          Казко, казко, покажися!

(Діти промовляють слова із заплющеними очима, на дошці з’являється ілюстрація до казки.)

         – Ну, звісно, ви здогадалися! Це казка «Гуси-лебеді». Але казка не проста, а математична. Ну послухайте.

Жили собі дід та баба. Була в них дочка Оленка та синок Іванко.

Якось дівчинка посадила братика на травичку, під віконцем, а сама побігла гуляти. Налетіли гуси- лебеді, підхопили Іванка на крила тай понесли. Кинулася дівчинка доганяти.

         – Діти, про кого ця казка? Про кого в ній ідеться? У кого дівчинка просила допомоги? (У Пічки, Яблуні, Річки)

         – Перш ніж допомогти дівчинці, її просили виконати бажання. Але дівчинка боїться, що не впорається із ним самотужки, тому просить вас допомогти.

         – Допоможемо дівчинці? (Так!)

         – Тоді вирушаємо в дорогу разом. Під час подорожі з героями цієї казки ми повторимо випадки додавання і віднімання.

         – Але спочатку потрібно трішечки підготуватися.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Усна лічба.

*Порахуйте від 1 до 10, від 10 до 1.

 – Молодці, тепер ми готові вирушати в дорогу!

         – Почала дівчинка шукати братика. Бігла, бігла – бачить: стоїть Піч. (Ілюстрація Пічки.)

         – Пічко, Пічко, скажи, куди Гуси-лебеді полетіли?

         – Виконай мої завдання – скажу!

ІV. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.

        1. Розв’язування задач.

         – Малюнок – перед вами, а завдання складіть самі.

Задача

        На одній тарілці 3 пиріжка, на другий – 4. Скільки всього пиріжків?

         – Про що йдеться в задачі? (Про пиріжки)

         – Повторіть умову задачі.

         – Що означає число 3 в цій задачі? (Кількість пиріжків на одній тарілці.)

         – Що означає число 4 в цій задачі? (Кількість пиріжків на другій тарілці.)

         – Повторіть запитання задачі.

         – У відповіді ми отримаємо більше число чи менше? (Більше, тому що кількість всіх пиріжків збільшиться, ніж на одній і на другій тарілці окремо.)

         – Яку дію виконаємо, щоб розв’язати задачу? (Додавання)

         – Яким буде розв’язання задачі? (3 + 4 = 7)

         – Як відповісти на запитання завдання? (7 пиріжків всього)

Фізкультхвилинка.

         – Виконаймо завдання, яке пропонує Пічка.

Задача

        Піч спекла 6 пиріжків з капустою, а з яблуками – на 2 пиріжки менше. Скільки пиріжків спекла піч з яблуками?

         – Повторіть умову задачі.

         – Повторіть питання задачі.

         – Що означає в задачі число 6? (Кількість пиріжків із капустою)

         – Що зазначено в задачі про кількість пиріжків з яблуками? (Невідомо, на 2 менше)

         – Отже, пиріжків з яблуками менше? Чому? (Тому що, стільки ж, але без двох.)

         – Про що запитують у задачі? (Скільки пиріжків з яблуками?)

         – Чи можна відповісти на питання задачі? (Можна)

         – Яку дію потрібно виконати, щоб відповісти на питання задачі? (Дію віднімання)

         – Чому? (У задачі відомо, скільки було пиріжків з капустою, а з яблуками стільки ж, але без 2.)

         – Складіть приклад, що є розв’язанням цієї задачі. (6 – 2 = 4)

         – Запишіть розв’язання задачі в зошит.

         – Біжить дівчинка далі. На заваді їй стала Яблуня з рум’яними яблучками. (Ілюстрація Яблуні.)

         – Яблунько, Яблунько, куди Гуси-лебеді полетіли?

         – Виконай мої завдання – скажу!

        2. Розв’язування прикладів. (На дошці – дерево-яблуня. На яблучках записані приклади, на листочках – відповіді.)

         – Розв’яжіть приклади правильно і з’єднайте листочок з яблучком.

8 – 6                  9 – 4                  10 – 5

7 + 2                  5 + 3                  8 + 1

(Один учень виконує завдання на дошці, решта працюють за перфокартами.)

Фізкультхвилинка.

         – Діти, кілька яблучок впало, і на них – теж приклади, які ви маєте розв’язати.

8 – 5 + 6               9 – 2 + 1               7 + 3 – 8

        (Колективне розв’язування прикладів із коментуванням та записом у зошит.)

         – Молодці, діти! Усі завдання Яблуньки виконані. Показала Яблунька дівчинці дорогу.

         – Біжить дівчинка далі. Бачить: тече молочна Річка в киселевих берегах. (Ілюстрація Річки.)

         – Молочна Річко, куди Гуси-лебеді полетіли?

         – А ось як виконаєш моє завдання – скажу!

         – Розв’яжіть нерівності. (На дошці – таблиця з нерівностями.)

5 + 2 … 5 + 3                       9 – 3 … 8 + 2

(Діти записують нерівності в зошит.)

         – Молодці, із завданням Річки ми впоралися! Показала Річка дорогу дівчинці.

         – Біжить дівчинка далі лісами, полями. Раптом бачить: стоїть хатинка на курячих ніжках. (Ілюстрація хатинки.) Саме там її братик.

         – Бабо Яга, відпусти мого братика!

         – Баба Яга погодилася відпустити братика, якщо ви виконаєте її завдання.

        3. Геометричний матеріал.

         – Накресліть відрізок 4 см.

         – Накресліть відрізок на 2 см довший , ніж перший.

         – Якої довжини відрізок накреслили? (4 + 2 = 6 см)

V. Підсумок уроку.

         – Отже, діти, ми врятували братика!

        Дівчинка з братиком повернулися додому. Там на них чекали батько з матір’ю, вони принесли дітям гостинці. У казках завжди перемагає добро.

         – Згадайте, що ми сьогодні повторювали? (Табличне додавання і віднімання в межах 10. розв’язували приклади і задачі.)

 Я дякую вам за урок. Дівчинка приготувала для вас подарунки. Вона дарує вам малюнки. Розфарбуйте їх і залиште пам'ять про наш урок.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
2213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку