Урок з математики який удосконалить вміння учнів виконувати вправи та формувати обчислювальні навички;розвивати логічне мислення,обчислювальні вміння,самостійність,увагу;виховувати акуратність,старанність,працьовитість.
Математика 1 клас
Тема. Закріплення знань про склад числа 6. Складання і читання прикладів на додавання за малюнками. Розпізнавання многокутників. Порядкова лічба.
Мета. Вправляти учнів у складанні різних випадків складу числа 6;закріпити вміння розпізнавати геометричні фігури; формувати обчислювальні навички; розвивати мислення, математичну мову, увагу; виховувати старанність, любов до книги.
Підручник: М.В. Богданович, Г.П. Лишенко.
Хід уроку.
І. Організація навчальної діяльності
1. Привітання.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти сьогодні до нас на урок завітала казка. Яка саме ви здогадаєтесь лише в кінці уроку, коли виконаєте завдання героїв казки. Тому на уроці ми будемо виконувати цікаві завдання, відповідати на питання, рахувати предмети та складати приклади, поглибимо знання про число і цифру 6, повторимо склад числа 6 і пригадаємо вивчені геометричні фігури.
- Діти, як ви вважаєте, що необхідно взяти на урок, щоб виконати завдання героїв?
- Отож жили собі дід і баба. Можливо, хтось здогадався, що за казка завітала?
- То скільки казок, у яких герої дід та баба? ( Багато)
- Слухаємо завдання.
ІІІ. Контроль за засвоєнням вивченого.
- Хто знаходиться ліворуч? Праворуч?
2.Гра « Числовий ланцюжок»
- Порахувати від 1 до 10, від 10 до 1 ( Один учень розпочинає, декілька – продовжують).
Жив був Жук - Цифроїд,
Їв він цифри на обід.
Ось він скільки з’їв із чаєм !
Встав, яких не вистачає.
1..4 ..6. 6…3…1.
4. Гра «Хто швидше»
- Назвати число, попереднє до числа 3,5.
- Назвати наступні числа до чисел 1, 5, 6.
- Назвати сусідів чисел 3, 5.
4. «Завдання в темряві»
Закрийте оченята і слухайте уважно. Дід з бабою задумали число, яке складається з 4 і 1. Покажіть це число на паличках.
Зошит свій я відкриваю
Навкоси його кладу
Зошит я ось так тримаю
Сяду рівно, не зігнусь
До роботи я берусь.
Повправляємося в каліграфічному написанні цифри 6. Демонстрація цифри 6.
Цифра 6 - немов замок:
Знизу круг , вгорі гачок.
Поставте крапочку. Напишіть цифру 6 стільки разів, скільки вам років. ( 6 – 7 разів).
Обміняйтеся зошитом із сусідом по парті . Подивіться, яка цифра найкраща. Визначте королеву між цифрами, одягніть їй корону.
Фізкультхвилинка
Дружно в ліс ми всі пішли,
Скільки тут грибів знайшли!
В кошики ми їх збирали,
Доки повними не стали.
Ще й побігали там трішки.
Натомили свої ніжки.
Поверталися бадьорі,
А про це вже знали в школі.
IV. Робота над темою уроку
1. Повторення складу числа 6. Гра « Хто в будиночку живе».
- Зараз ми з вами пограємо у гру « Хто в будиночку живе» і дізнаємось з ким живуть ще дід, баба, дівчина.
Заповнити пропуски.
Гавкає, кусає і в дім не пускає. (Собака)
Пальчикова гімнастика «Моя сім’я»
По черзі розгинати пальчики з кулачка, починаючи з великого. В кінці всі пальчики у замок.
- Це-дідусь,
А це - бабуся,
Це татусь, а це – матуся.
А малюк? Звичайно , я-
То є вся моя сім’я.
- Щоб дізнатись, який наступний герой, обчисліть:
1) Скільки хвостів у шести котів? (6)
2) Дві веселі киці
Грались у травиці.
Песик теж до них прибіг
Скільки звірів стало всіх? (3)
V. Закріплення вивченого
1. Повторення понять «високий, низький»
- Можливо, ви здогадались, з якої казки завітали герої? (Ріпка)
- Кого не вистачає? (Мишки)
- Ось і вона. Опишіть її.( Маленька, сіренька, довгохвоста…)
Вона просить, щоб ви її познайомили із твариною у завданні 5. (Слон)
VІ.Підсумок
-Які завдання, сьогодні на уроці, вам було цікаво виконувати?
- Що допомогло витягти ріпку? (Дружба)
- Народна мудрість стверджує: «Де дружніші, там і сильніші.»
- Ви дуже добре попрацювали. То ж отримали найвищу нагороду «МОЛОДЦІ».
- На уроці ви отримали найдорожчий скарб – знання, які ви здобуваєте щодня у школі.