Конспект уроку з математики для 1-го класу з теми " Ознайомлення з поняттям і терміном "задача".

Про матеріал

Конспект уроку дає можливість учителю у цікавій віршованій формі ознайомити першокласників з поняттям і терміном "задача". Його можна використати як шаблон для іншого уроку.

Перегляд файлу

БЕРДЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ №  «СУЗІР’Я»

КАФЕДРА ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

М А Т Е М А Т И К А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК – ВІДКРИТТЯ

на тему:

Ознайомлення з поняттям і терміном «задача»

 

 

 

 

 

 

 

Учитель

початкових класів

 Жук Олена Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тип уроку: урок вивчення і первинного закріплення нових знань

 

Форма проведення: урок – дослідження: дослідницька навчальна робота

 

Форми роботи: індивідуальна, парна і фронтальна

 

Дидактичний матеріал до уроку: друкована основа для індивідуальної роботи учнів за рівнями та варіантами, наочність для складання задач, таблиця для усного рахунку «Ланцюжок» та числовий ряд «Сніговий».

 

Обладнання уроку: роздатковий матеріал, набір карток із зображенням сороки для різних етапів уроку, запис  фізкультхвилинки.

 

Мета уроку: вивчення і первинне усвідомлення нового матеріалу, осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення.

 

Цілі уроку:

  • навчальні: визначити знання дітьми складу числа 10; перевірити уміння учнів                       розв’язувати кругові приклади; ознайомити з терміном «задача» (без складових її частин); навчити складати та розв’язувати задачі на додавання та віднімання;
  • розвивальні: розвити швидкість та гнучкість логічного мислення на основі розумових оперувань, стимулювати розвиток умінь учнів аргументувати свій вибір правильного рішення прикладу або задачі;
  • виховні: сприяти формуванню ключових компетентностей учнів, підтримувати інтерес учнів до нових предметів та прийомів навчання, з метою виховання компетентного випускника початкової ланки, який здібний орієнтуватися у нестандартних ситуаціях.

 

Очікувані результати: наприкінці цього уроку

учні будуть знати:  

  • чи знають вони склад числа 10;
  • чи вміють вони розв’язувати кругові приклади;
  • чи володіють технікою причитування математичних виразів;
  • чи оволоділи технікою складання задач за малюнком;
  • на якому рівні знаходиться їх уміння правильно визначати дію для розв’язання задачі

діти ознайомляться:

  • з новим математичним терміном «задача»;
  • з методикою складання задач за малюнком з предметами, які неможливо перелічити;
  • з вибором дії розв’язування задачі за ситуацією, що зображено на малюнку;

учні зроблять висновки:

  • на що треба обов’язково звертати увагу при складанні задачі за малюнком;
  • що треба знати досконало, щоб розв’язати задачу без помилок;
  • чи треба знати склад числа 10 на високому рівні.

        

 

 

Хід уроку:

I. Організація  початку уроку:(створення сприятливої атмосфери)

  • підготовка учнів до активної роботи на уроці: (перевірити наявність всього необхідного для роботи на уроці на парті у кожного учня)
  • формування належного мікроклімату: 

Дзвоник всім нам дав наказ:

               До роботи швидко в клас!

Біля парти станьте чемно.

Час мине хай недаремно!

    Щоб день хороший розпочати,

Треба друзів привітати.

  • Добрий день!

І до гостей поверніться.

 Їм привітно посміхніться

 – Добрий день!

II. Мотивація навчальної діяльності

 Сьогодні у нас незвичайний урок:

 До нас прилетіли  кілька  сорок.

Ми повинні їм показати, як ми знаємо склад числа 10, чи вміємо складати приклади за малюнками, а ще вас чекають цікаві відкриття, лише будьте уважні!

III. Актуалізація опорних знань учнів, підготовка їх  до засвоєння нового матеріалу

На зимовий наш урок

завітали сім сорок.

Перша хоче попрохати

вас уважно рахувати

  1. Числовий ряд «Сніговій»

1 * * * 5 * * * 9 *

  • Яке число передує 8?
  • Яке число наступне за 5?
  • Назвіть сусідів числа 4.
  • Що відбувається з числами при прямому рахунку?
  • А при зворотному?
  1. Математична розминка «Ланцюжок» (Таблиця для усного рахунку)

Друга сорока – це просто морока,

                                        Хоче писати друга сорока.

  1. Хвилинка каліграфії. Закономірність.

1В:  19 28 37 46 55 64 73 82

2В: 10                (Перевірка за таблицею)

  1. Валеологічна фізкультхвилинка «Шукаємо сороку»

Третя прохає вас показати,

           Як приклади їй кругові розв'язати.

На листочках у вас є снігові хмаринки з прикладами. Вітер їх так закружляв, що вони стали круговими. Розв'яжіть їх, записуючи в 2 стовпчики.


7-1=6

6+4=10

10-2=8

8-5=3

3+6=9

9-2=7


Перевірка прикладів.

        Четверта сорока стрекоче, стрибає

На фізхвилинку вас викликає.

IV. Вивчення нового матеріалу

П'ята сорока сумує й зітхає,

         Приклади довго вона вже складає.

  1. Складання прикладів за малюнками.
  • Чому так легко склали приклади? (Перелічили предмети)
  • А тепер складіть приклад за цим малюнком.

Проблема???!!!

Перелічити предмети не можна! Вони заховані!

Складаємо задачу про рукавичку. 5+1=6 (зв.)

  • Якою дією розв'язали, чому?

Пам'ятайте!!! Задача – це математична вправа, коли самому потрібно вказати дію для даних чисел, щоб відповісти на питання.

При складанні задачі повинно бути відомо не менше 2 чисел.

V. Первинне закріплення знань

   Шоста сорока весела й завзята

Хоче задачі з вами складати.

Підручник, стор. 45. №1

 

VI. Самостійна робота учнів

Сьома прийшла перевіряти,

        Як ви навчились задачі складати.

Скласти і розв'язати задачі. Пропоную вам працювати в парах, щоб ви могли допомогти один одному.

1Р.: стор. 45, №2

2Р.: стор. 45, №3

3Р.: На вибір

Перевірка.

VII. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

 

Для вибагливих сорок

Зробимо останній крок,

Підсумуємо урок!

 

  • Коли складаємо задачу?
  • Якою дією ми розв'язували задачі?
  • Коли додавали, а коли віднімали?
  • Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?
  • Чи справдилися ваші очікування?

VIІI. Завдання «на десерт»:

Позліталися сороки,

Роздивились на всі боки

  • Бач іще тут є завдання

На уважне міркування.

 Познайомтесь, любі діти, іще один вид задачі – текстова задача, з якою ближче ми познайомимося на наступних уроках:

У великій годівниці

Горобці сидять й синиці.

Шість горобчиків завзято

Узялись зерно клювати.

А на гілці куснем сала

Дві синички ласували.

Полічи без рахівниці

Скільки пташок в годівниці?

 А для чого люди роблять годівнички?

 Пригадайте з уроків природознавства, чим можна годувати пташок?

 

Вербальне оцінювання.

 

Дякую, любі діти, за урок!!!

 

 

 

Додатки:

1) Друкована основа для індивідуальної роботи учнів за рівнями та варіантами.

2)Малюнки сорок для різних етапів уроку.

 

 

 

 

 

Варіант-1

 

 

Дата_______

Клас_____

П.І.Б. учня_______________________________

 

Друга сорока – це просто морока:

Хоче писати друга сорока!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 10

1

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Третя прохає вас показати,

Як приклади їй кругові розв’язати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Сьома  прийшла, щоб перевіряти,

Як ви навчились задачі складати!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант-2

 

 

 

Дата_______

Клас_____

П.І.Б. учня_______________________________

 

 

Друга сорока – це просто морока:

Хоче писати друга сорока!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 10

1

 

.

 

3

 

.

 

.

 

6

 

.

 

8

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

8

 

.

 

6

 

.

 

.

 

3

 

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Третя прохає вас показати,

Як приклади їй кругові розв’язати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Сьома  прийшла, щоб перевіряти,

Як ви навчились задачі складати!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
5123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку