Конспект уроку дає можливість учителю у цікавій віршованій формі ознайомити першокласників з поняттям і терміном "задача". Його можна використати як шаблон для іншого уроку.
БЕРДЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ № «СУЗІР’Я»
КАФЕДРА ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
М А Т Е М А Т И К А
УРОК – ВІДКРИТТЯ
на тему:
Ознайомлення з поняттям і терміном «задача»
Учитель
початкових класів
Жук Олена Миколаївна
Тип уроку: урок вивчення і первинного закріплення нових знань
Форма проведення: урок – дослідження: дослідницька навчальна робота
Форми роботи: індивідуальна, парна і фронтальна
Дидактичний матеріал до уроку: друкована основа для індивідуальної роботи учнів за рівнями та варіантами, наочність для складання задач, таблиця для усного рахунку «Ланцюжок» та числовий ряд «Сніговий».
Обладнання уроку: роздатковий матеріал, набір карток із зображенням сороки для різних етапів уроку, запис фізкультхвилинки.
Мета уроку: вивчення і первинне усвідомлення нового матеріалу, осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення.
Цілі уроку:
Очікувані результати: наприкінці цього уроку
учні будуть знати:
діти ознайомляться:
учні зроблять висновки:
Хід уроку:
I. Організація початку уроку:(створення сприятливої атмосфери)
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидко в клас!
Біля парти станьте чемно.
Час мине хай недаремно!
Щоб день хороший розпочати,
Треба друзів привітати.
І до гостей поверніться.
Їм привітно посміхніться
– Добрий день!
II. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні у нас незвичайний урок:
До нас прилетіли кілька сорок.
Ми повинні їм показати, як ми знаємо склад числа 10, чи вміємо складати приклади за малюнками, а ще вас чекають цікаві відкриття, лише будьте уважні!
III. Актуалізація опорних знань учнів, підготовка їх до засвоєння нового матеріалу
На зимовий наш урок
завітали сім сорок.
Перша хоче попрохати
вас уважно рахувати
1 * * * 5 * * * 9 *
Друга сорока – це просто морока,
Хоче писати друга сорока.
1В: 19 28 37 46 55 64 73 82
2В: 10 (Перевірка за таблицею)
Третя прохає вас показати,
Як приклади їй кругові розв'язати.
На листочках у вас є снігові хмаринки з прикладами. Вітер їх так закружляв, що вони стали круговими. Розв'яжіть їх, записуючи в 2 стовпчики.
7-1=6
6+4=10
10-2=8
8-5=3
3+6=9
9-2=7
Перевірка прикладів.
Четверта сорока стрекоче, стрибає
На фізхвилинку вас викликає.
IV. Вивчення нового матеріалу
П'ята сорока сумує й зітхає,
Приклади довго вона вже складає.
Проблема???!!!
Перелічити предмети не можна! Вони заховані!
Складаємо задачу про рукавичку. 5+1=6 (зв.)
Пам'ятайте!!! Задача – це математична вправа, коли самому потрібно вказати дію для даних чисел, щоб відповісти на питання.
При складанні задачі повинно бути відомо не менше 2 чисел.
V. Первинне закріплення знань
Шоста сорока весела й завзята
Хоче задачі з вами складати.
Підручник, стор. 45. №1
VI. Самостійна робота учнів
Сьома прийшла перевіряти,
Як ви навчились задачі складати.
Скласти і розв'язати задачі. Пропоную вам працювати в парах, щоб ви могли допомогти один одному.
1Р.: стор. 45, №2
2Р.: стор. 45, №3
3Р.: На вибір
Перевірка.
VII. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія
Для вибагливих сорок
Зробимо останній крок,
Підсумуємо урок!
VIІI. Завдання «на десерт»:
Позліталися сороки,
Роздивились на всі боки
На уважне міркування.
Познайомтесь, любі діти, іще один вид задачі – текстова задача, з якою ближче ми познайомимося на наступних уроках:
У великій годівниці
Горобці сидять й синиці.
Шість горобчиків завзято
Узялись зерно клювати.
А на гілці куснем сала
Дві синички ласували.
Полічи без рахівниці
Скільки пташок в годівниці?
А для чого люди роблять годівнички?
Пригадайте з уроків природознавства, чим можна годувати пташок?
Вербальне оцінювання.
Дякую, любі діти, за урок!!!
Додатки:
1) Друкована основа для індивідуальної роботи учнів за рівнями та варіантами.
2)Малюнки сорок для різних етапів уроку.
Варіант-1
Дата_______ |
Клас_____ |
П.І.Б. учня_______________________________ |
Друга сорока – це просто морока:
Хоче писати друга сорока!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
1 |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Третя прохає вас показати,
Як приклади їй кругові розв’язати.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сьома прийшла, щоб перевіряти,
Як ви навчились задачі складати!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Варіант-2
Дата_______ |
Клас_____ |
П.І.Б. учня_______________________________ |
Друга сорока – це просто морока:
Хоче писати друга сорока!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
1 |
|
. |
|
3 |
|
. |
|
. |
|
6 |
|
. |
|
8 |
|
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
8 |
|
. |
|
6 |
|
. |
|
. |
|
3 |
|
. |
|
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Третя прохає вас показати,
Як приклади їй кругові розв’язати.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сьома прийшла, щоб перевіряти,
Як ви навчились задачі складати!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|