Тема: Співвідношення між фігурами і формою предметів. Попереднє і наступне числа. Задачі, що містять відношення «на … більше (менше)».
Мета: вчити встановлювати співвідношення між формами і формою предметів, називати попереднє і наступне числа; формувати вміння розвязувати задачі, що містять відношення «на … більше (менше)» ; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати інтерес до українських народних казок.
Обладнання: підручник, ілюстрації казкових героїв казки «Ріпка», розрядна таблиця, сонечка, ілюстрації до задач.
Тема: Співвідношення між фігурами і формою предметів. Попереднє і наступне числа. Задачі, що містять відношення «на … більше (менше)».
Мета: вчити встановлювати співвідношення між формами і формою предметів, називати попереднє і наступне числа; формувати вміння розвязувати задачі, що містять відношення «на … більше (менше)» ; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати інтерес до українських народних казок.
Обладнання: підручник, ілюстрації казкових героїв казки «Ріпка», розрядна таблиця, сонечка, ілюстрації до задач.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1) Перевірка готовності дітей до уроку
2) Рефлексія «Сонечко»
— А тепер всі тихенько сіли. Сьогодні до нас прийшло багато гостей, які хочуть подивитися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити. І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям як учні 1-Б класу можуть працювати. А тому на уроці ми всі повинні бути: старанними, уважними, організованими, веселими і кмітливими.
ІІ . Мотивація учіння школярів, повідомлення теми, мети і завдань уроку.
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати? (Ріпка)
- Молодці, відгадали. Тож сідайте зручніше і слухайте. Сьогодні ми зараз з казковими героями будемо: працювати з геометричними фігурами; знаходити попередні і наступні числа та порозв’язуємо задачі.
ІІI. Актуалізація опорних знань
1.Усний рахунок
Посадив Дід Ріпку.
Виросла вона швидко
Дід за Ріпку тягне - тягне
Піт струменем з чола біжить:
А Ріпка раптом говорить.
Ти Дідусю, не спіши,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягнути мене не так просто!
Швидкий дуже ти який.
Ось тобі наказ такий:
Виконай мої завдання
І можливо ти тоді
Кашу з ріпки поїси. Діти, допоможемо діду витягнути ріпку? Допоможемо виконати завдання?
Завдання 1
Ріпка хоче перевірити як гарно ми знаємо вивчені числа і цифри в межах 20.
- Зараз я буду вам показувати цифри, а ви будете їх називати. Та називайте скільки в цьому числі десятків і одиниць.
- Яке число заховала ріпка? (10, 17. 18, 11, 13, 19)
2. Повторення числового ряду в межах 20. Попереднє, наступне числа, сусіди.
Щось Ріпка міцно сидить!
Швидше кличе бабку дід
ми, все ж таки, одна сім’я
Бабка, Бабка, мершій біжи,
Ріпку витягти допоможи.
Бабка: Кликав ти мене, мій друже?
Ось так Ріпка! Сидить дуже!
Ріпку зараз обв’яжу
Швидко витягти допоможу.
А Ріпка бабусі відповідає:
Ти, Бабуся, не спіши,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягти мене не так то й просто!
Поряд із Дідом ти сідай,
За завдання моє уважно читай.
Завдання 2
- Назвіть числовий ряд, який ми з вами вже вивчили:
від 10 до 20, від 20 до 10, від 13 до 18, від 17 до 12.
- Назвіть сусідів числа: 10, 12, 18, 19, .
3. Робота з геометричним матеріалом
Ой, втомилися, не можуть.
Може внучка допоможе.
Онучка, Онучка! Виручай!
Бабці з Дідом допомагай!
А Ріпка й каже:
Внучка, Внучка не біжи,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягти мене не так то й просто!
Поруч з Бабусею сідай,
Та завдання моє читай.
- І з цим завданням треба, діти, нам впоратися зуміти.
Робота з підручником с. 94
Завдання 3( с.94)
- Розгляньте малюнки предметів та геометричних фігур. Назвіть предмети і фігури, зображені на малюнку. Знайдіть відповідність між предметами та геометричними фігурами.
- Кубик – куб, тарілка – круг, пенал – циліндр, картина – зелений чотирикутник, альбом – рожевий чотирикутник, м’яч – куля.
Фізкультхвилинка
IV. Закріплення вивченого матеріалу
5. Розв’язування задачі.
Ой, втомилися, не можуть.
Може кішка допоможе?
Мурка, Мурка, поспішай.
Швидше нам допомагай!
Завдання 5
- Розв’яжемо задачу за малюнком. ( на дошці)
Бабуся поклала на одну тарілку 4 пиріжки, а на другу на 3 пиріжки більше. Скільки пиріжків було на другій тарілці?
1 т. - 4 п.
2 т. - ?, на 3 п. більше
- Скільки пиріжків на першій тарілці? Скільки пиріжків на другій тарілці? Яке запитання задачі? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?
- Прочитайте розв’язання і відповідь.
Завдання 6
Останнє завдання від Ріпки.
Задача 4 ( с.94)
- Про кого йдеться в задачі?
- Що робила Тетянка? Які прапорці вона вирізала?
- Скільки синіх прапорців вирізала Тетянка?(6) Що означає це число? (Кількість синіх прапорців)
- Скільки червоних прапорців вирізала Тетянка? (Так само і на 4 більше)
- Як треба міркувати, щоб правильно розв’язувати задачу?
- Давайте зараз з вами в зошиті розв’яжемо цю задачу. Запишіть слово «Задача».
- Але перед тим як розв’язувати запишемо коротку умову задачі. Намалюємо в зошитах кількість синіх і червоних прапорців в кружечках.
- Через клітинку намалюємо сині і червоні кружечки.
- Спочатку намалюємо сині? Скільки було синіх? (6)
- А що нам відомо про червоні кружечки? ( Їх стільки ж, але на 4 більше). Яка це дія? (додавання)
Задача 5 (усно) ( с.94)
- Яка маса гарбуза?
- Яка маса кавуна?
- Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?
- Прочитайте розв’язанням і відповідь.
VI. Підбиття підсумків уроку
- Молодці!
Ось робота закипіла,
Разом всі взялись за діло.
Дід та Бабка,
Внучка й Жучка,
Кішка й мишка встали в ряд.
Один за одного вхопились,
Піднатужились і все,
Ріпка із землі повзе.
В казці діти побували,
Дуже гарно працювали.
А тепер скажіть, будь ласка,
Чи сподобалася казка?
Рефлексія «Сонечко»
- У нас на дошці сонечко. І воно вже по весняно нас пригріває. Візьміть свої сонечка в руки і скажіть. Чи змінився у вас настрій на уроці? І прикріпіть свої сонечка до того, яке висить на дошці.
Вправа «Мікрофон»
- Ми на уроці сьогодні …
- Мені більше всього сподобалось…
- У мене виникли труднощі…
Робота в зошиті
10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Задача
4+3=7(п.)
Відповідь: 7 пиріжків.
Задача
6+4=10 (пр.)
Відповідь: 10 прапорців.
1