До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок "Співвідношення між фігурами і формою предметів. Попереднє і наступне числа. Задачі, що містять відношення «на … більше (менше)»."

Про матеріал

Тема: Співвідношення між фігурами і формою предметів. Попереднє і наступне числа. Задачі, що містять відношення «на … більше (менше)».

Мета: вчити встановлювати співвідношення між формами і формою предметів, називати попереднє і наступне числа; формувати вміння розвязувати задачі, що містять відношення «на … більше (менше)» ; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати інтерес до українських народних казок.

Обладнання: підручник, ілюстрації казкових героїв казки «Ріпка», розрядна таблиця, сонечка, ілюстрації до задач.

Перегляд файлу

Тема: Співвідношення між фігурами і формою предметів. Попереднє і наступне числа. Задачі, що містять відношення «на … більше (менше)».

Мета: вчити встановлювати співвідношення між формами і формою предметів, називати попереднє і наступне числа; формувати вміння розвязувати задачі, що містять відношення «на … більше (менше)» ; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати інтерес до українських народних казок.

Обладнання: підручник, ілюстрації казкових героїв казки «Ріпка», розрядна таблиця,  сонечка, ілюстрації до задач. 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1) Перевірка готовності дітей до уроку

2) Рефлексія «Сонечко»

— А тепер всі тихенько сіли. Сьогодні до нас прийшло багато гостей, які хочуть поди­витися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити. І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям як учні 1-Б класу можуть працювати. А тому на уроці ми всі повинні бути: старанними, уважними, організованими, веселими і кмітливими.

ІІ . Мотивація учіння школярів, повідомлення теми, мети і завдань уроку.

  • Сьогодні у нас з вами не звичний урок математики, а урок-казка.  А ось до якої казки ми потрапимо ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

На городі виростала,

Сили набирала,

Непомітно, дуже швидко,

Великою стала.

Став тут дід усіх гукати

Та красуню рвати.

А цю казку, діти, ви

Встигли відгадати? (Ріпка)

- Молодці, відгадали. Тож сідайте зручніше і слухайте. Сьогодні ми зараз з казковими героями будемо:  працювати з  геометричними фігурами; знаходити попередні і наступні числа та порозв’язуємо задачі.

ІІI. Актуалізація опорних знань

1.Усний рахунок

Посадив Дід Ріпку.

Виросла вона швидко

Дід за Ріпку тягне - тягне

Піт струменем з чола біжить:

А Ріпка раптом говорить.

Ти Дідусю, не спіши,

Краще сили бережи.

Бачиш, я якого зросту?

Витягнути мене не так просто!

Швидкий дуже ти який.

Ось тобі наказ такий:

Виконай мої завдання

І можливо ти тоді

Кашу з ріпки поїси. Діти, допоможемо діду витягнути ріпку? Допоможемо виконати завдання?

Завдання 1

Ріпка хоче перевірити як гарно ми знаємо вивчені числа і цифри в межах 20.

- Зараз я буду вам показувати цифри, а ви будете їх називати. Та називайте скільки в цьому числі десятків і одиниць.

- Яке число заховала ріпка?  (10, 17. 18, 11, 13, 19)       

2. Повторення числового ряду в межах 20. Попереднє, наступне числа, сусіди.

Щось Ріпка міцно сидить!

Швидше кличе бабку дід     

ми, все ж таки, одна сім’я

Бабка, Бабка, мершій біжи,

Ріпку витягти допоможи.

Бабка: Кликав ти мене, мій друже?

Ось так Ріпка! Сидить дуже!

Ріпку зараз обв’яжу

Швидко витягти допоможу.

А Ріпка бабусі відповідає:

Ти, Бабуся, не спіши,

Краще сили бережи.

Бачиш, я якого зросту?

Витягти мене не так то й просто!

Поряд із Дідом ти сідай,

За завдання моє уважно читай.

  • Час, друзі мої, не тягніть, а Бабі з Дідом допоможіть.

Завдання 2

-  Назвіть числовий ряд, який ми з вами вже вивчили:

від 10 до 20, від 20 до 10, від 13 до 18, від 17 до 12.

-  Назвіть сусідів числа: 10, 12, 18,  19, .

3. Робота з геометричним матеріалом

Ой, втомилися, не можуть.

Може внучка допоможе.        

Онучка, Онучка! Виручай!

Бабці з Дідом допомагай!

А Ріпка й каже:

Внучка, Внучка не біжи,

Краще сили бережи.

Бачиш, я якого зросту?

Витягти мене не так то й просто!

Поруч з Бабусею сідай,

Та завдання моє читай.

- І з цим завданням треба, діти, нам впоратися зуміти.

Робота з підручником с. 94

Завдання 3( с.94)

- Розгляньте малюнки предметів та геометричних фігур. Назвіть предмети і фігури, зображені на малюнку. Знайдіть відповідність між предметами та геометричними фігурами.

- Кубик – куб, тарілка – круг, пенал – циліндр, картина – зелений чотирикутник, альбом – рожевий чотирикутник, м’яч – куля.

Фізкультхвилинка

IV. Закріплення вивченого матеріалу

5. Розв’язування задачі.

Ой, втомилися, не можуть.

Може кішка допоможе?          

Мурка, Мурка, поспішай.

Швидше нам допомагай!

Завдання 5

 - Розв’яжемо задачу за малюнком. ( на дошці)

Бабуся поклала на одну тарілку 4 пиріжки, а на другу на 3 пиріжки більше. Скільки пиріжків було на другій тарілці?

1 т. -  4 п.

2 т. - ?, на 3 п. більше

- Скільки  пиріжків на першій тарілці? Скільки пиріжків на другій тарілці? Яке запитання задачі? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

- Прочитайте розв’язання і відповідь.

Завдання 6

Останнє  завдання від Ріпки.

Задача 4 ( с.94)

- Про кого йдеться в задачі?

- Що робила Тетянка? Які прапорці вона вирізала?

- Скільки синіх прапорців вирізала Тетянка?(6) Що  означає це число? (Кількість синіх прапорців)

- Скільки червоних прапорців вирізала Тетянка? (Так  само і на 4 більше)

- Як треба міркувати, щоб правильно  розв’язувати задачу?

- Давайте зараз з вами в зошиті розв’яжемо цю задачу. Запишіть слово «Задача».

- Але перед тим як розв’язувати запишемо коротку умову задачі. Намалюємо в зошитах кількість синіх і червоних прапорців в кружечках.

- Через клітинку намалюємо сині і червоні кружечки.

- Спочатку намалюємо сині? Скільки було синіх? (6)

- А що нам відомо про червоні кружечки? ( Їх стільки ж, але на 4 більше). Яка це дія? (додавання)

Задача 5  (усно) ( с.94)

- Яка маса гарбуза?

- Яка маса кавуна?

- Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

- Прочитайте розв’язанням і відповідь.

VI. Підбиття підсумків уроку

- Молодці!

Ось робота закипіла,

Разом всі взялись за діло.      

Дід та Бабка,

Внучка й Жучка,

Кішка й мишка встали в ряд.

Один за одного вхопились,

Піднатужились і все,

Ріпка із землі повзе.

В казці діти побували,

Дуже гарно працювали.

А тепер скажіть, будь ласка,

Чи сподобалася казка?

Рефлексія «Сонечко»

- У нас на дошці сонечко. І воно вже по весняно нас пригріває. Візьміть свої сонечка в руки і скажіть. Чи змінився у вас настрій на уроці? І прикріпіть свої сонечка до того, яке висить на дошці.

Вправа «Мікрофон»

- Ми на уроці сьогодні …

- Мені більше всього сподобалось…

- У мене виникли труднощі…

Робота в зошиті

10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17

Задача

4+3=7(п.)

Відповідь: 7 пиріжків.

Задача

 

 

 

6+4=10 (пр.)

Відповідь: 10 прапорців.

 

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 лютого
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку