Ознайомити учнів з об'ємними геометричними тілами, навчальними закладами та професіями. Узагальнити знання учнів про взаємозв'язок між величинами: відстань, час і швидкість.
Тема: Об’ємні геометричні тіла та їх назви. Прості і складні задачі на знаходження швидкості, часу, відстані. Дії з іменованими числами.
Мета: Ознайомити учнів з об’ємними геометричними тілами,
навчальними закладами та професіями.
Розвивати мислення дітей, зміцнювати увагу, пам’ять.
Узагальнити знання учнів про взаємозв’язок між величинами: відстань,
час і швидкість.
Повторити прийоми додавання і віднімання іменованих чисел.
Виховувати повагу до людей різних професій.
Обладнання: Схеми до задач, картки, гра «Комп'ютер»,»залікові книжки»,
таблиця.
І. Організаційний момент.
Учитель: Встаньте діти, поверніться,
Гостям нашим усміхніться,
Привітайтеся чемненько,
І сідайте всі рівненько.
Свій урок ми починаєм
Девіз уроку прочитаєм.
На дошці.
Щоб лікарем, моряком
Чи льотчиком стати
Треба перш всього
Математику знати.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Слово учителя. Сьогодні ми будемо закріплювати знання з теми «Швидкість, відстань та час» а також познайомимося з об’ємними геометричними тілами.
За чотири роки до нас в гості на уроки приходили різні казкові герої, тварини.
Але ви вже підросли, скоро закінчите 4 клас, здасте державну підсумкову атестацію, потім закінчите школу і будете вступати до різних учбових закладів.
- Яка у вас мрія? (Відповіді дітей)
- Я пропоную сьогодні уявити собі, що вже пройшло 8 років, і ви вступаєте
до університету, інституту, коледжу чи ліцею.
- Та вам треба скласти вступні іспити. Готові? Щоб оцінювати ваші знання, у вас на партах лежать залікові книжки. Та оцінки за урок ви будете виставляти самі. Якщо завдання виконали правильно, то ставите 2 бали, припустилися 1 помилки – тоді ставите 1 бал, якщо завдання виконали неправильно, то 0. В інститутах є практичні й теоретичні заняття.
- Починаємо практичні заняття з математики.
ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.
1. Математичний диктант.
- Число 20470 зменшити в 10 разів. (2047)
- Число 160 зменшити в 4 рази. (40)
- Знайти добуток чисел 35 і 3. (105)
- Знайти суму чисел 416 і 55. (471)
- Перевіримо і ставимо оцінки до залікових книжок.
Все правильно – 2б.
Одна помилка – 1б.
Неправильно – 0б.
2 Творча робота.
- В ліцеях, коледжах чи інститутах є творчі роботи. Зараз і ми таку виконаємо. Вставити найменування, щоб рівності були правильні і записати в зошити.
Поки ми будемо виконувати завдання, дехто з вас працюватиме з картками в зошитах. (4 учні працюють з картками).
3т 320кг – 5 . . . = 3т 315кг
7м – 6 . . . = 6м 4 дм
14м 7дм + 4м 5. . . = 19м 2дм
7кг – 6 . . . = 6кг 994г
Картки для опитування.
Картка 1.
1. Обчислити.
64408 + 53785 + 734 =
2. За дві години горобець пролітає 120км. Яка його швидкість?
Картка 2.
1.Обчислити.
54408 + 35187 + 973 =
2. Назустріч один одному виїхали два автомобілі. Один їхав зі швидкістю 90км/год, а другий 70км/год. Яку відстань вони подолали за 2 години?
Картка 3.
1. Велосипедист, рухаючись зі швидкістю 12км/год, був у дорозі 5год. Яку відстань він подолав?
2. Туристи пропливли річкою на човні 20км, рухаючись зі швидкістю 5км/год. Скільки часу туристи були в дорозі?
3. Поїзд подолав 100км за 2год. З якою швидкість рухався поїзд?
Картка 4.
1. Теплохід, рухаючись зі швидкістю 60км/год, був у дорозі 6год. Яку відстань подолав теплохід?
2. Мотоцикліст проїхав 180км, рухаючись зі швидкістю 60км/год. Скільки часу він був у дорозі?
3. Мисливець подолав 16км за 4год. З якою швидкістю він рухався?
Перевірка і виставлення оцінок
Оцінювання: Правильно – 2б.
Одна помилка – 1б.
Неправильно – 0б.
3. Гра «Комп’ютер».
- У кожному навчальному закладі є комп’ютери. І всі, хто навчаються там, тобто, студенти, повинні вміти користуватися комп’ютерами. От у нас третє завдання, гра «Комп’ютер».
40, 5, 30, 45, 12
Так Ні
- Хто з вас, діти. Працював із комп’ютером і правильно розв’язав завдання, ставить собі 2 бали, допустив помилку – 1 бал, неправильно – о балів.
4. Скласти задачі за таблицею.
а) «Мозковий штурм»
- Крім письмових завдань та роботи з комп’ютером у нас є ще іспити, які здаються усно.
(Учитель виставляє на дошці малюнки букв S, t ,V. Ставлячи запитання).
- Що означає ця буква? S
(Відстань)
- Як знайти відстань?
- А це що за буква? V
(Швидкість)
- Як знаходять швидкість?
- А ця буква? t
(Час)
- Як визначити час?
- А тепер, згадавши правила, заповніть таблицю:
б) Скласти і розв’язати задачі.
Рухомий об’єкт |
Швидкість V |
Час t |
Відстань S |
Малюнок коня |
? |
4 год |
240км |
Малюнок птаха |
15км/год |
? |
45км |
Малюнок літака |
400км/год |
2 год |
? |
Перевірка.
Оцінювання:
Правильно – 2б.
Одна помилка – 1б.
Неправильно – 0б.
- Молодці, вітаю вас. Ви вже студенти. А зараз ми будемо обирати з вами навчальні заклади, в яких ви будете навчатись і які професії ви там отримаєте.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Ось 1-й вищий навчальний заклад – Академія архітектури та будівництва. Готує інженерів, архітекторів.
1. Підготовчі вправи.
Будемо вчитись розпізнавати геометричні фігури та тіла. Погляньте на монітор. (На малюнку зображено геометричні фігури)
- Назвіть фігури, які ви бачите?
(Трикутник, квадрат, прямокутник, коло).
2. Пояснення нового матеріалу.
Діти слухають пояснення професора про утворення геометричних тіл із плоских фігур.
3. Первинне закріплення.
- Які предмети схожі на кулю?
куб?
піраміду?
конус?
Паралелепіпед?
- Перед тим, як починати заняття в наступному вищому закладі, виконаємо вправи на занятті в інституті фізичної культури і спорту. Тут готують тренерів, педагогів
V. Фізхвилина.
Один – руки вгору
Два – нагнулися додолу
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Три, чотири – прямо стати
Будем далі працювати.
П’ять – присіли
Шість – всі встали
Сім – в долоні поплескали
Вісім – руки в боки, руки так
Покрутились, як вітряк.
Дев’ять – зручно за парти сіли
Десять – знов взялись до діла.
VІ. Повторення вивченого та узагальнення знань.
- Продовжуємо навчання у ВНЗ. Зараз ми будемо на заняттях в Автомобільно-дорожньому інституті. Тут готують механіків, економістів, працівників транспорту.
1.Робота з підручником. Задача 413.
- Чи можемо ми знайти швидкість велосипедиста при поверненні назад?
- Що треба знати, щоб знайти швидкість? (Відстань, час)
- Яку відстань проїхав велосипедист? (Невідомо)
- А як знайти відстань?
- Що відомо нам про час і швидкість велосипедиста?
(Запис задачі учнями в зошитах самостійно з наступною перевіркою)
Оцінювання:
Правильно – 2б.
Одна помилка – 1б.
Неправильно – об.
2.Робота за варіантами № 412.
- А зараз ми вирушаємо на заняття до Торгівельно-економічного інституту. Тут готують менеджерів, економістів, бухгалтерів, товарознавців.
- Виконаємо завдання № 412 (з підручника) за варіантами.
Варіант 1 – верхній рядок
14грн 96коп + 6грн 4коп = 21грн
10грн – 5грн 8коп = 4грн 92коп
Варіант 2 – нижній рядок
20км 800м – 4км 80м = 16км 720м
8кг 420г – 3кг 80г = 5кг 340г
Перевірка:
Правильно – 2б.
Одна помилка – 1б.
Неправильно – 0б.
3. Розв’язати задачу.
- І ось ми , діти, з вами зараз відвідаємо заняття в Академії сільського господарства. Готують тут агрономів, екологів, менеджерів для фермерських господарств. Зараз ви бригадами по 2 (4) чоловіка розв'яжете задачу № 414. Для розв’язання цієї задачі я вам дам картки, на яких є перша дія до задачі. Вам треба продовжити розв’язання задачі з поясненням і відповідно написати її в зошити.
Зразок картки
1) 200 – 32 = ( ) –
2) . . .
Перевірка та оцінювання
Правильно – 2б.
Одна помилка – 1б.
Неправильно – 0б.
VII. Підсумок уроку.
1. - Ми з вами здійснили сьогодні подорожі до різних інститутів. Пригадаємо їх (Академія сільського господарства, Автомобільно-дорожній інститут, Академія архітектури та будівництва, Інститут фізкультури та спорту)
- Які завдання ми там виконували? Давайте згадаємо.
- Які ви знаєте геометричні тіла?
- Форму якого геометричного тіла має стіл?
2. Скласти задачу за схемою.
45км/год 2год 32км
?