Конспект уроку з математики для 1класу" Рахуємо разом з Петриком Пяточкиним"

Про матеріал
Пожвавити роботу на уроці, легко й надовго запамятовувати навчальний матеріал допоможуть пісеньки, мультфільми, улюблені герої, цікаві завдання . Все це є в конспекті уроку математики , ще й роздаткові матеріали, корисні посилання.
Перегляд файлу

 

Тема:  Числа першої сотні. Порівняння чисел. Розв’язування задач. Робота з іменованими числами.

Рахуємо з Петриком П’яточкіним

Мета: вчити розкладати двоцифрові  числа на розряди ;вправляти в різних  видах  лічби, вчити записувати двоцифрові числа  та порівнювати їх; розвивати логічне мислення,  обчислювальні  вміння,  самостійність,   увагу,  пам’ять;   виховувати  акуратність,  старанність,  працьовитість.

 

Обладнання: мультфільм (уривок), предметні та сюжетні малюнки, олівці, цеглинки LEGO, абаки , картки, модель дециметра, моделі копійок..

Тип уроку : комбінований.

ОЧІКУВАНІ   РЕЗУЛЬТАТИ.

 Після цього уроку учні зможуть:

  • Порівнювати  двоцифрові числа , впевнено визначати їх склад за розрядами, визначати «сусідів» числа (в межах 20)
  •  швидко рахувати в межах сотні;
  • розв'язувати  прості  задачі на  знаходження суми та різниці;
  • впевненіше розв'язувати приклади та  задачі;
  • краще  обчислювати  приклади  з іменованими числами на знаходження суми .

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

                    Ми   почули вже дзвінок

                    Що покликав на урок!

                    Кожен з вас приготувався,

                    На перерві постарався.

                    Зараз сядуть всі дівчатка,

                     А за ними і хлопятка.

  • Покажіть  свій  настрій!  Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку, а лише покращився

II. Повідомлення теми і мети уроку.

  •  Сьогодні на уроці ми повторимо лічбу до 100, навчимось  порівнювати числа, рахувати гроші.
  •  Ми будемо: … рахувати, … обчислювати, …розв’язувати задачі.. але не самі , відгадайте  , хто буде  це робити з нами ?  (звучить мелодія з мультфільму «пісенька Петрика П’яточкіна»)
  • Ви знаєте діти, що Петрик  вже пішов у перший  клас і він не тільки слоників до десяти вже  вміє  рахувати . а й до 100 вже навчився. Чудово порахує  копійки, ґудзики  й усе, що потрібно йому порахувати . а тепер ми покажемо  Петрику як ми вміємо  рахувати .

Усна лічба.

а) дружно встали  всі дівчата, нумо разом рахувати!

-  До десяти, від 16-20,  круглими десятками, від 35 до 42 (картки )

 разом встали  всі хлоп’ята , будем також  рахувати!

  • Парами, круглі числа в зворотному порядку, від 22 до 30, від з8 до 46;

б) пограємось з Петриком:

-  одного разу він потрапив під дощик.

Гра «Дощик» (На зворотній стороні краплинці  написані приклади на додавання і віднімання в межах 10.)

Гра «Віднови числовий ряд». (Учні виходять до дошки і по черзі записують фломастером пропущені числа. Дівчатка підкреслюють найменше число, а хлопчики найбільше.) - 12, *, 14, * 16, 17, * 19, *20, *,  22;

Як день розпочався з ясного сонечка, так і ми почнемо наш урок із радісної розминки  — з каліграфічної хвилинки:

  • Петрик задумав  число, до нього додав 2 і в сумі стало 10. Яке число задумала Петрик? (діти пригадують як  знайти невідомий доданок.), записуємо: 8, 18, 28,  80, 48, 88, 9,  (підкреслити  одноцифрові числа зеленим, двоцифрові – синім, обвести число, що вказує  сьогоднішню дату- число 18  )
  • Записати сусідів числа 8.

(Правильну відповідь сигналізуємо цеглинкою зеленого кольору, а неправильну цеглинкою червоного кольору).

  • Потренуємось  разом  з Петриком  й порахуємо  його  колекції  ґудзиків   ( зображають числа з допомогою абаків ):
  • 20 кольорових і 5 прозорих;
  • 4 десятки зелених і 3 жовтих;
  • 3 десятки  рожевих та 7синіх;
  • 7 десятків білих  та 4 металічних.

Петрик вміє  розв’язувати  цікаві задачі про …  (малюнки  ) тварин та птахів

Затріщали шість сорок

В парку на осиці.

Три чижі відповіли їм

Свистом у ялинці.

Скільки пташок?

Щоб це взнати 

Треба їх порахувати.

 

Сонце встало вранці-рано

Розбудило звірів всіх 

Трьох корів, шістьох баранів.

Скільки вийшло у двір їх?

 

 

На березі біля річки сім курчат гуляли,

Їх пухнасті каченята швидко наздогнали.

Стали весело скубти м’якеньку травичку,

Ходити по берегу, пірнати в водичку.

Скільки качечок, скажи, якщо менше їх на три?

 

       Пальчикова гімнастика. Кулак – ребро – долоня.

III.   Розвиток математичних умінь.

Петрик добре знає українські гроші й розрізняє  купюри різного номіналу, а ми?  (відповіді ) Давайте пригадаємо як виглядають українські  гроші. ( біля дошки коментує  дитина дня )  потім розв’язують завдання Петрика:

1.Полічіть скільки грошей у кожного з хлопчиків.

У Петрика – 3 монети по 10к. і одна – вартістю 2к.

Запис у зошиті:

10+10+10+2=32(к.)

У Олега  – 5 монет по 10к. і одна – вартістю 5к.

Запис у зошиті:

10+10+10+10+10+5=55(к.)

2. Задача 1.Ніна  зліпила 10 вареників з вишнями та 7 вареників з полуницею. Скільки вареників зліпила Влада?

Запис у зошиті:10+7=17(в.)

3. Розв’язують онлайн - завдання на навчальному сайті  ( за посиланням  в додатку) - якщо в класі є засоби для цього. https://learning.ua/matematyka/pershyi-klas/rakhuiemo-vartist-tovaru ( є  й задачі « про запас» )

 

      Гімнастика  для очей ( на вибір педагога)

4.  Минулого тижня  Петрик вчився порівнювати  двоцифрові числа ось як він це записав : 

  25<30 ?        40>30?       48=84?         60<40 

Діти пояснюють помилки Петрика. А потім виконують завдання 3 на с. 98. (Підручник «Математтика» 1 клас Н.  Будна )

 

4. Допоможіть Петрику дізнатись, скільки здачі він одержить купивши солодощі? ( завдання 6 на с. 99- усно)

Петрик вимірював стрічки і знаходив їх довжину, перевірте .чи не помилився він.  (парами)

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Чи сподобалось вам працювати з Петриком? Чого ми навчились?

- З яким настроєм ви завершуєте урок? (Учні «малюють» настрій, пояснюють свій вибір.)

 

1дм + 1дм2см = 2дм2см,                3дм+2дм1см = 6дм1см

3дм+ 1дм2см = 4см4см,                  5см+ 1дм3см = 6дм3см

 

 

 

1дм + 1дм2см = 2дм2см,                3дм+2дм1см = 6дм1см

3дм+ 1дм2см = 4см4см,                  5см+ 1дм3см = 6дм3см

 

 

 

1дм + 1дм2см = 2дм2см,                3дм+2дм1см = 6дм1см

3дм+ 1дм2см = 4см4см,                  5см+ 1дм3см = 6дм3см

 

 

 

1дм + 1дм2см = 2дм2см,                3дм+2дм1см = 6дм1см

3дм+ 1дм2см = 4см4см,                  5см+ 1дм3см = 6дм3см

 

 

 

1дм + 1дм2см = 2дм2см,                3дм+2дм1см = 6дм1см

3дм+ 1дм2см = 4см2см,                  5см+ 1дм3см = 6дм3см

 

 

 

1дм + 1дм2см = 2дм2см,                3дм+2дм1см = 6дм1см

3дм+ 1дм2см = 4см4см,                  5см+ 1дм3см = 6дм3см

 

 

https://learning.ua/matematyka/pershyi-klas/rakhuiemo-vartist-tovaru

 

 

 

https://knygy.com.ua/pix/eb/e0/c9/ebe0c9c203ffa6a4b39d5a5b5cfc33f4.jpg

Результат пошуку зображень за запитом "копійки рахуємо в 1 класі"

Результат пошуку зображень за запитом "копійки рахуємо в 1 класі"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "копійки рахуємо в 1 класі"

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 квітня
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку