Конспект уроку з математики для 2 класу на тему " Розв’язування виразів і задач на вивчені випадки арифметичних дій. "

Про матеріал

Матеріал цього уроку допоможе удосконалити обчислювальні навички, розвивати логічне та абстрактне мислення; формувати вміння вибирати і використовувати необхідну інформацію для розв'язування задач і прийоми розумових дій аналізу, порівняння, узагальнення; виховувати старанність, працьовитість, самостійність, вміння допомагати один одному, любов і повагу до традицій рідного краю.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

2 КЛАС

Тип уроку: комбінований  урок математики.

Тема: Розв’язування виразів і задач на вивчені випадки арифметичних дій.

Мета: формувати вміння розв’язувати вирази та задачі.

Дидактична задача формувати вміння розв’язувати ускладнені задачі зазначених видів; удосконалити обчислювальні навички;

  Розвивальна задача: розвивати логічне та абстрактне мислення; формувати вміння вибирати і використовувати необхідну інформацію для розв’язування задач і прийоми розумових дій аналізу, порівняння,узагальнення;

  Виховна задача:   виховувати старанність, працьовитість, самостійність, вміння допомагати один одному.

Обладнання: кошик , свічка, крашанки, писанки, крапанки, рушничок, пасочка,казкові герої, картки для групової роботи, презентація, аудіо матеріал.

                                                Перебіг  уроку 

І. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності учнів

C:\Users\U834\Desktop\25579693.pngПродзвенів наш дзвоник,

Дав наказ:

Розпочати класу час,

Цей урок для них цікавий і повчальний,

Повний радості й добра!                               

    На фоні тихого звучання:

-     Діти в дійсності цей урок цікавий, несе сьогодні добро для нас усіх.                               

II. Актуалізація опорних знань та способів дії.

  1. Математична розминка. Гра «Чарівна скринька»

А про що ми будемо говорити на уроці, ви дізнаєтеся  попрацювавши у математичній розминці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\U834\Desktop\Opariy-13.jpg 

 

C:\Users\U834\Desktop\Opariy-13.jpgC:\Users\U834\Desktop\Opariy-13.jpg

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\U834\Desktop\Opariy-13.jpgC:\Users\U834\Desktop\Opariy-13.jpgC:\Users\U834\Desktop\Opariy-13.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\U834\Desktop\Opariy-13.jpgC:\Users\U834\Desktop\Opariy-13.jpgC:\Users\U834\Desktop\Opariy-13.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Так що за слово у нас вийшло?

 Правильно: ВЕЛИКДЕНЬ! А що означає це слово? Великдень - найвеличніше свято християн, а наші традиції та звичаї - то є наш генетичний код, коріння роду, наша сила та міць. Про Світле свято нам розкаже відеоролик, про значення всіх елементів, котрі наповнюють великодній кошик. Презентую "Великодні символи" - Великдень. http://www.rivne1.tv/Info/?id=80113

C:\Users\U834\Desktop\depositphotos_99869540-stock-illustration-cartoon-easter-bunny-holding-colourful.jpg    Сьогодні на уроці ми закріплюватимемо  знання таблиці множення і ділення чисел 2 і 3 . Вам доведеться розв’язати багато цікавих завдань.   Ось тому сьогодні до нас завітав один із символічних героїв, який приносить у корзинці великодні солодощі. Хоча цей герой є символом у

 культурі західної  Європи, а його перейняли та

полюбили і українці http://www.rivne1.tv/Info/?id=80113

   Сьогодні Кролик прийшов допомогти

зібрати Великодній кошик, а виявилося, що всі

 символи зачаклувала Королева Математики. Кролик

 підслухав, що ви гарно знаєте математику. Тому він

 звернувся саме до вас  по допомогу. А прийшов він з

друзями, щоб веселіше було.

2.Каліграфічна хвилинка.

      Завдання від першого героя, яке є теж символом цього світлого дня.  А хто це за герой, ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

Довго він в яйці сидів,

C:\Users\U834\Desktop\depositphotos_43405863-stock-illustration-easter-eggs-chicks.jpgМати його гріла.

Шкарлупинку він пробив

І розправив крила.

Наче сонечко жовтенький,

Він маленький та тепленький.

Довго він в яйці сидів.(Курчатко)

       - А звертається він до нас із таким проханням:

Щоб цифри правильно писати,

Хвилинку каліграфії потрібно почати.

Цифри пишемо рівненько,

Щоб у зошитах було гарненько.

    Потрібно записати  каліграфічно числа , починаючи з  «0», через «2»

* Взаємоперевірка  в  зошитах:

0  2   4    6    8    10    12    14    16    18    20 ( обмінятися зошитами з сусідом на берегах зошита поставити «+», у кого вийшло)

C:\Users\U834\Desktop\images.jpgЯке число у записі зайве, чому? Обведіть його

 у синій квадратик. Яке число є добутком

 чисел «2*4) Обведіть його у червоний

 кружечок. Воно є символом цього року. Саме

 8 квітня ми будемо святкувати Світлий День

  - Воскресіння  Ісуса Христа. Одним з

 головних елементів підготовки до

Великодня є збір Великоднього кошика. За

 таку чудову роботу ми отримуємо  цей кошик,

 який будемо наповнювати Великодніми стравами.

  1. Робота в групах
  • А хочете дізнатися, що ми покладемо першим у Великодній кошик? Для цього вам слід попрацювати в групах, памятаючи правило: « В групі ми одна сімя: ОДИН ЗА ВСІХ, ВСІ ЗА ОДНОГО» Розв’язавши вирази, потрібно результати записати у порядку зростання: від меншого -  до більшого.

 

56+24

 

C:\Users\U834\Desktop\images (1).jpgН

65-33

 

Ш

27+59

 

К

77-47

 

А

76+16

 

И

53-25

 

Р

48+7

 

А

40-27

 

К

 

45+30

 

C:\Users\U834\Desktop\krap.jpgН

32-5

 

К

43-37

 

К

63-17

 

П

68+4      

 

А

18+24

 

А

59-29

 

Р

76+15

 

И

C:\Users\U834\Desktop\images (2).jpg

24+45

 

К

61-13

 

А

18+34

 

Н

56-36

 

П

44-23

 

И

14+19

 

С

90-16

 

А

 

 

                                         ЗВІДКИ ВЗЯЛИСЯ ПИСАНКИ

                                                               Легенда

 

Великі муки й терпіння переніс наш Спаситель, найбільший Учитель людства Ісус Христос. Його обмовили підступні люди перед римським намісником Пилатом, сказавши що Ісус хоче стати королем Юдеї. І Пилат не міг опиратися судові та віддав їм Ісуса на муки, хоч сам не вірив у цю брехню. Вони мучили Ісуса і допитували, насміхалися над ним, а потім домоглись у Пилата дозволу прибити Ісуса на хрест, і сталося так, як сам Ісус пророкував: Його замучать і Він пожертвує собою за весь людський рід.
Але сповнилися й інші слова Ісуса і давніх старозавітних пророків. Ісус третього дня воскрес із мертвих. Хоча Його тіло сховали в глибокій кам’яній могилі й закрили важкою камінною плитою, приставили озброєну сторожу, пророцтво сповнилося. Вдосвіта третього дня відхилився важкий камінь, з могили вдарила велика ясність, яка осліпила й перелякала воїнів. Вони попадали ниць, а над гробом постав у всій своїй величі воскреслий Христос, живий і усміхнений, осяяний світлом великим, з кривавими слідами ран на руках та ногах.
За хвилину Ісус зник, а гробівець зостався порожній. Перелякані воїни побігли в місто, повідомили своєму сотникові, що сталося, та просили, щоб їх не карав, бо вони не винні. Хто ж може мірятися з незнаною вищою силою, що творить чудо?
Римський сотник саме снідав. Перед ним лежало шість варених яєчок. Почувши цю звістку, він з люті втратив апетит. Бо ж він відповідав за тіло похованого Ісуса. Що йому скаже Пилат? Тож сотник дуже розлютився на воїнів.
    Ви гультяї! Що за байки тут розповідаєте? Не встерегли могили і, напевно, п'яні заснули, а злодії вкрапи тіло замученого. Тепер же виправдовуєтеся чудом, щоб уникнути смерті? Кажете, що воскрес! Я вам голови повідрубую за цю брехню! Де ж може чоловік воскреснути з мертвих? Як з мертвого може щось стати живим; з червоного біле, а з білого червоне? Готуйтеся до смерті. Зараз покличу ката!
Воїни затремтіли з жаху і, попадавши ниць, присягали, що кажуть правду, благали, щоб сотник дарував їм життя. Раптом один із них глянув мимохідь на стіл і на тарілку, на якій було шестеро яєць, зірвався на ноги та вигукнув:
    Ось, сотнику, поглянь! Чи не зробилося з білого червоне? Чи не може бути чудо у світі? Коли ти пам'ятаєш, що ти сказав, то тепер подаруєш нам життя!
Сотник глянув на тарілку й остовпів з дива. Всі шестеро яєць, що хвилину тому були білі, як сніг, тепер стали червоні, мов кров. Хвилинку не знав, що з ним діється, велика переміна сталася в його серці. Нарешті він встав і промовив:
    Радуйтеся, бо ви врятовані! Вірю вам тепер, що Той замучений воскрес, вірю, що він був Бог! Ідіть у мирі, а на спогад при свій порятунок візьміть собі по червоному яйцеві. Вони вас врятували.
Кажуть, що потім врятовані воїни розповідали всім про чудо, яке сталося над могилою Ісуса і в хаті сотника, а на доказ того показували червоні писанки. І відтоді всі віруючі християни кожного Великодня малюють писанки й дарують один одному на пам'ять про те, як ті писанки врятували воїнів від смерті. Так Ісус Христос своїми муками врятував увесь людський рід від пекельного знищення.

 

  • Молодці! Наш кошик поповнюється! Курчатко задоволене, що ви змогли йому допомогти.        

III Закріплення і узагальнення знань учнів.

  1. Робота  над  задачею.

          Наступне завдання від дуже відомих вам героїв. Сьогодні чистий четвері , тому ці герої дізналися, що неможна сваритися на цьому тижні. Перед великим святом вони вирішили помиритися, прибратися, адже воно світле, добре. Підмітаючи у дворі вони знайшли колоски.

  • C:\Users\U834\Desktop\images.jpgХто ці герої? Як ви вважаєте, що можна з колосками зробити на свято? Звичайно, спекти пасочку до нашого Великоднього кошика. Поки ми будемо розчаклувати колоски для пасочки, а Мишенята розтоплять піч.

                                                Задача

І колосок – 9 з.                                                                                                                                                                                             

ІІ колосок - ?, у 3 рази більше               ? з.

 

- Про що йде мова в задачі?(про колоски)

- Скільки колосків знайшли Мишенята?(2)

C:\Users\U834\Desktop\Без названия (2).jpg- Скільки зернин у першому колоску?(9 зернин)

- Скільки зернин у другому колоску? ( у 9 разів більше)

- Про що можемо дізнатися, знаючи ці два числа?

- Якою дією?(множення)

- Це перша дія.

Тепер ми можемо відповісти на питання задачі? Якою дією?(+)

- Як називається перша проста задача?(у збільшення числа)

- Як називається друга проста задача?(на знаходження суми)

- Хто може скласти вираз до задачі?

- Зачитайте вираз. Запишіть вираз біля дошки:

9+(9*3)=36(з.)

- Тож, що означає число 36?

- Запишіть відповідь задачі.

Відповідь: 36 зернин знайшли Мишенята.

 

 

 

   ×                    ×

 

 

 

C:\Users\U834\Desktop\images (1).jpg                            +

 

 

 

 

 

                         Розв’язання

1)9*3=27 (з.) – у ІІ колоску;

2)9+27=36 (з.) -всього.

Відповідь: 36 зернин знайшли Мишенята.

  • Ви бачите, ми розчаклували вже всі зернинки . Подивіться, яку пасочку спекли Мишенята , працюючи разом , дружно.

                                Найстаріша паска
В світі найстаріша паска була спечені у Страсну п’ятницю в 1821 році. Сімейну реліквію зберегла 91-річна уродженка Лондона Ненсі Тітман. Дивно, що паска не тільки не запліснявіла за стільки років, але і пахне як свіжа. Більш того, на ній чітко збереглося зображення хреста, який зробив пекар під час випічки. Паску дуже дбайливо зберігають, виділивши їй місце у спеціальній коробочці.  Знавці вражені настільки дивовижною здатністю паски не псуватися стільки років

                                            Фізхвилинка

Після такої важкої роботи Мишенята пропонують відпочити. Потанцюємо разом із ними.

  1. Гра «Точно в ціль»

C:\Users\U834\Desktop\images.jpg-Тепер Кролик з вами хоче пограти в гру «Точно в ціль». Розвязавши вирази правильно, ви влучаєте в ціль. Якщо ми влучимо, то поповнимо наш кошик.(Підручник)

    Хрін – це міцне коріння, яке символізує міцність

та незалежність людського духу. Існує легенда,

за якою Христа намагались отруїти корінням хрону,

 вважаючи його через гіркоту смертоносним. Проте,

 ця рослина,як природний антисептик, навпаки

корисна та сприяє травленню.

C:\Users\U834\Desktop\images (1).jpg    Сіль – символ повноти та достатку. У Біблії сіль

символізує спосіб звязку між Богом і його народом.

 Під час нагірної проповіді Ісус називає учнів «Сіллю

землі». Сіль вважали оберегом. Адже і в хату

 приходили із хлібом – сіллю,і в дорогу брали з собою

дрібку солі.

  1. Робота в парах.

C:\Users\U834\Desktop\bkr-3134.jpg   У вас на партах є конверти. В них для вас герої сьогоднішнього уроку приготували цікаве завдання. Що вони для вас приготували? Звичайно – це рушничок. Адже прикрашання кошику зеленню – це символ вічного життя та безсмертя. Вишитий рушник символізує життя і долю. Це багатство ниток, сплетених любовю розумом. Нитка символізує життя. Плетіння  нитки є також символом вічності, бо це процес, який можна продовжувати безконечно.

   Яку форму  він має? Що таке

прямокутник? Виміряйте довжину і

 ширину. Обчисліть периметр.

    Кошик майже готовий до свята.

ІV. Підсумок уроку.

Наш урок підходить до кінця. Кошик

 зібраний до свята.

  • Що на уроці було складним?
  • Що цікавим?
  • Похвастайтесь, що запамяталось? Що дізналися нового?

C:\Users\U834\Desktop\1135.jpg    Під час освячення у кошик ставлять свічку, яка повинна нагадувати нам про Ісуса, який є Світлом для світу. Свічка –

 світло, яке виноситься назовні між людей. Тому

 завершимо підготовку Великоднього кошика

 маленьким світлом , вогником, теплом від

свічки.

 Який чудовий кошик ми зібрали для Кролика.

Ви  справжні молодці! Потрудилися на славу!

C:\Users\U834\Desktop\пасхальная-корзина.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 липня 2018
Переглядів
1800
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку