Конспект уроку з математики для 3 класу "Ділення з остачею. Сутність ділення з остачею. Алгоритм виконання ділення з остачею. Задачі на різницеве порівняння двох часток"

Про матеріал

Метою цього уроку є ознайомлення учнів з випадками ділення з остачею; вправляння у порівнянні числових значень виразів; закріплювання вміння розв'язувати задачі на дві дії, що містять порівняння чисел.

Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
З МАТЕМАТИКИ

вчителя Андрушівського НВК

Кравчук Надії Вікторівни

Урок № _______

Дата проведення: __________________________

 

 

 

Тема. Ділення з остачею. Сутність ділення з остачею. Алгоритм виконання ділення з остачею. Задачі на різницеве порівняння двох часток

 

Мета: ознайомити учнів з випадками ділення з остачею; вправляти у порівнянні числових значень виразів; закріплювати вміння розв'язувати задачі на дві дії, що містять порівняння чисел; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 639

х = 20; у = 30; z = 400

Завдання 640

— Скільки всього школярів брали участь у змаганнях?

  1. Гра-змагання між рядами

1-й ряд

650 - 380

660 + 260

360 + 360

2 год 18 хв + 42 хв

1 грн - 15 к.

5 год — 3 год 8 хв

2-й ряд

370 - 190

740 + 180

360 - 180

7 м - 2 м 5 дм

3 км + 500 м

6 дм + 15 мм

3-й ряд

920-450

490 + 270

550-370

20 кг - 80 г

1 м — 50 мм

7 год - 1 год 20 хв


 

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви переконаєтеся, що не завжди можна виконати роз¬биття множини на рівночисельні підмножини.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за підручником (с. 101-102)

Завдання 641

— Козеня надуло 19 повітряних кульок і вирішило подарувати своїм друзям по 2 кульки. Для цього йому потрібно було поділити 19 на 2. Роз¬гляньте малюнок і поясніть, як Козеня виконало це завдання.

Це задача на конкретний зміст дії ділення на вміщення, тому учні відразу можуть записати її розв’язання наступним чином: 19:2. Але знайти значення цієї частки вони не можуть, тому що не існує такого числа, яке при множенні на 2 дає 19.

  • Пропоную розглянути малюнок і пояснити, як Козеня виконало це завдання.

— Скільком друзям Козеня подарувало повітряні кульки? (9)

— Чи всі кульки подарувало Козеня? (Ні, не всі.)

— Скільки кульок залишилося? (Залишилася 1 кулька.)

— Розв’язати цю задачу можна так: 19 : 2 = 9 (ост. 1) — ми виконали ділення з остачею.

У цьому записі: 19 — ділене; 2 — дільник; 9 — неповна частка; 1 — остача.

Читають так: «19 поділити на 2 дорівнює 9 і в остачі 1».

`Завдання 642

Учні «ланцюжком» пояснюють за малюнком, як виконували ділення. Завдання 643

Учні коментують, як виконали ділення, користуючись малюнками. Завдання 644

Учні виконують ділення і порівнюють приклади на ділення націло та ді¬лення з остачею.

12:3 = 4           36:6       24:8     42:7 40:5

14:3 = 4 (ост. 2) 37:6       29:8     45:7 44:5

Висновок: в остачі отримуємо число, яке показує, на скільки ділене більше за число, яке ділиться на дільник націло, а в частці отримуємо те саме число, що й при діленні націло.

Після цього ознайомлюються з алгоритмом виконання ділення з остачею. Щоб виконати ділення з остачею, потрібно:

1) знайти найбільше число, яке менше від діленого і ділиться на дільник без остачі;

2) виконати ділення цього числа і знайти неповну частку;

3) знайти остачу, віднявши від діленого те число, яке ділиться на дане число без остачі.

 

  1. Фізкультхвилинка

 

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв'язування задач

Задача 1

Скільки окремих квадратів можна скласти з 13 однакових паличок?

Для того, щоб дізнатися, скільки окремих квадратів можна скласти з 13 од-накових паличок, треба 13 розділити на кількість сторін квадрата, тобто на 4.

13:4 = ?

12:4 = 3

13 - 12 = 1, тому 13:4 = 3 (ост. 1)

— Скільки квадратів можна скласти? (Три квадрати, і ще залишиться 1 паличка.)

Задача 2

Скільки окремих трикутників можна скласти з 13 однакових паличок?

13:3 = 4 (ост.1)

12:3 = 4

13- 12 = 1

(Чотири окремі трикутники можна скласти з 13 паличок, і ще 1 паличка залишається.)

  1. Продовження роботи за підручником (с. 99-100)

Завдання 645

— Складіть короткий запис задачі.

— Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (Потрібно знати два числові значення: 1 — скільки кленів у 1 ряду (невідомо), та 2 — скільки тополь в 1 ряду (невідомо).)

— Якою арифметичною дією відповімо на питання задачі? (Дією відні¬мання)

— Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні, нам невідомо, скільки кленів у 1 ряду і скільки тополь в 1 ряду.)

— Що треба знати, щоб про це дізнатися? (Потрібно знати два числові значення. У першому випадку: 1 — кількість саджанців тополь (відомо — 24), та 2 — кількість рядів (відомо — 4) У другому випадку: 1 — кількість са¬джанців кленів (відомо — 35), та 2 — кількість рядів (відомо — 5).)

— Якою арифметичною дією відповімо на питання? (Дією ділення)

— Чи зможемо ми тепер відповісти на питання задачі? (Так)

— Запишіть розв’язання і відповідь.

Розв’язання

1) 24 : 4 = 6 (дер.) — тополь в одному ряду;

2) 35 : 5 = 7 (дер.) — кленів в одному ряду;

3) 7 - 6 = 1 (дер.)

Відповідь: на 1 більше кленів у одному ряду, ніж тополь.

Завдання 646. Творча робота над задачею в групах

— Складіть умову задачі до питання: «На скільки менше коштують одні санчата, ніж одна пара лиж? ».

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічних завдань

Завдання 647 Розв’язання

1) 14 — 6 = 8 (ламп.) — у першій люстрі;

2) 8 - 2 = 6 (ламп.) — горить у першій люстрі.

Завдання 648 Розв’язання

Незнайко накреслив 3 прямі лінії, які перетинаються попарно в одній точці. Це 3 точки. І ще по одній точці на кожній лінії. Отже, на кожній з них він поставив 3 точки. Усього він поставив 6 точок.

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчалися на уроці?

— Поясніть обчислення виразу 13:5.

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 103, завдання 649; 650.

 

docx
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
6770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку