Конспект уроку з математики для 3 класу "Ділення з остачею. Властивість остачі. Задачі на подвійне зведення до одиниці"

Про матеріал

Завдяння цьогоуроку полягає в тому, щоб навчати учнів виконувати ділення з остачею за алгоритмом; сприяти осмисленню того, що остача завжди менша, ніж дільник; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
З МАТЕМАТИКИ

вчителя Андрушівського НВК

Кравчук Надії Вікторівни

Урок № _______

Дата проведення: __________________________

 

 

Тема. Ділення з остачею. Властивість остачі. Задачі на подвійне зведення до одиниці

 

Мета: навчати учнів виконувати ділення з остачею за алгоритмом; сприяти осмисленню того, що остача завжди менша, ніж дільник; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

 

Хід уроку

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 649

— Прочитайте приклади з остачею 1 (31 : 5 = 6 (ост. 1)); з остачею 2 (20 : : 6 = 3 (ост. 2); 44 : 7 = 6 (ост. 2); 65 : 9 = 7 (ост. 2); 18 : 4 = 4 (ост. 2); 27 : 5 = = 5 (ост. 2))

Завдання 650

— На скільки більше тканини використали на пошиття 1 сукні, ніж на пошиття 1 сорочки? (На 1 м)

  1. Хвилинка каліграфії (с. 103)

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати випадки ділення з остачею, розв’язувати задачі.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота за підручником (с. 103)

Завдання 651

Учні виконують ділення з остачею з коментуванням.

38:4                41:8               28:5 33:5

Завдання 652

— Розгляньте різноманітні випадки ділення на 4 та зробіть висновок, якою може бути остача.

— Скільки різних остач отримали при діленні на 4?

— Порівняйте найбільшу остачу з дільником. Зробіть висновок.

Висновок. Остача менша від 4.

Завдання 653

— Скільки різних остач отримали при діленні на 3? Порівняйте найбільшу остачу з дільником.

Висновок. Остача менша від 3. Остача завжди менша від дільника.

Від цього моменту, виконавши ділення з остачею, учні перевіряють, чи отримана остача є меншою за дільник. Якщо остача більша за дільник, то ділення можна продовжити.

  1. Первинне закріплення

— Поділіть кожне з чисел на 5. Скільки різних остач отримали?

20 : 5 = 4

21 : 5 = 4 (ост. 1)

22 : 5 = 4 (ост. 2)

23 : 5 = 4 (ост. 3)

24 : 5 = 4 (ост. 4)

Висновок. Кількість остач (з нулем) дорівнює дільнику. Отже, при діленні на 5 можуть бути п’ять остач: 0; 1; 2; 3; 4; при діленні на 7 - 0; 2; 3; 4; 5; 6.

 

  1. Фізкультхвилинка

 

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с. 104)

Завдання 654

— Про що йдеться в задачі? (Про те, що фермер розподілив 48 кг аґрусу по 6 однакових ящиках.)

— Що запитується в задачі? (Скільки потрібно ящиків, щоб розподілити таку саму кількість аличі, якщо в кожний ящик насипати на 2 кг менше аличі, ніж аґрусу?)

— Скільки всього аґрусу було? (Було 48 кг)

— Яка величина вимірюється в кілограмах? (Маса)

— Скажіть інакше, застосовуючи назву цієї величини: «Всього було 48 кг аґрусу». (Маса всього аґрусу 48 кг.)

— Маса всього аґрусу — це загальна маса. Застосовуючи термін «загальна маса», промовте це речення інакше. (Загальна маса аґрусу 48 кг.)

— Куди розклали аґрус? (Аґрус розклали у ящики.)

— Скільки було ящиків з аґрусом? (6 ящиків) Яку назву має ця величина? (Це кількість ящиків.)

— Які величини ми виділили в задачі? (Загальну масу аґрусу та кількість ящиків.)

— Якщо аґрус розклали у ящики, то можна говорити про аґрус в одному ящику. Аґрус ми вимірюємо в кілограмах, тому можна сказати, що в одному ящику є декілька кілограмів аґрусу. Яка величина вимірюється в кілограмах? (Маса) Як можна назвати кількість кілограмів аґрусу в одному ящику? (Маса одного ящика)

— Які величини ми виділили в задачі? (Загальна маса, кількість ящиків і маса 1 ящика)

— Виконаємо короткий запис.

Загальна маса

Маса 1 ящика (кг)

Кількість ящиків (шт.)

Аґрус — 48 кг Алича — 48 кг

?

На 2 кг менша

6 шт. ?

— Що запитується в задачі? (Скільки потрібно ящиків, щоб розподілити таку саму кількість аличі, якщо в кожний ящик насипати на 2 кг менше аличі, ніж аґрусу?)

— Яке число ми отримаємо у відповіді: більше чи менше за 6? (Більше, тому що маса 1 ящика аличі менше, ніж маса аґрусу.)

— Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (Треба знати 2 числових значення — загальну масу аличі (відомо) та скільки було аличі в одному ящику (невідомо).)

— Якою арифметичною дією відповімо? (Дією ділення)

— Чи можемо відповісти на запитання відразу? (Ні, не можемо.) Чому? (Тому що нам невідомо, скільки було аличі в одному ящику.)

— Що треба знати, щоб відповісти на це запитання задачі? (Треба знати, скільки аґрусу в одному ящику.)

— Чи можемо відповісти на питання відразу? (Так. Щоб знайти масу 1 ящика, треба загальну масу (відомо — 48 кг) поділити на кількість ящиків (відомо — 6 ящиків).)

Розв’язання

1) 48 : 6 = 8 (кг) — аґрусу в 1 ящику;

2) 8 - 2 = 6 (кг) — аличі в 1 ящику;

3) 48 : 6 = 8 (ящ.)

Відповідь: потрібно 8 ящиків, щоб розподілити таку саму кількість аличі, якщо в кожний ящик насипати на 2 кг менше аличі, ніж аґрусу.

Завдання 655; 656; 657 (усно)

2. Самостійна робота

1 варіант

  1. Розв’язати приклади.

(4 + 1) •1 

4+1•1 

30:3               

0•8 + 81           

5 -10-39

(50-10): 10

700 - 500 : 5

100•8-10•8

(6 - 6) • 0

6-6•0

100•8

72 : 9 + 54


  1. Розв’язати задачу.

За 6 кг печива заплатили 24 грн. Скільки заплатять за 9 кг такого самого печива?

  1. Накреслити квадрат, периметр якого дорівнює 8 см.

 

2 варіант

  1. Розв’язати приклади.

(9 + 1) •1 

(9 - 9) • 0

9+ 1•1 

9-9•0

60:6 

100•3

0•6 + 75

81:9 + 74

7•10-48

(70-10): 10

800 -400:4

100•6-6 •10


  1. Розв’язати задачу.

18 літрів масла розлили в 6 однакових пляшок. Скільки знадобиться таких пляшок, щоб розлити 30 л масла?

  1. Накреслити квадрат, периметр якого дорівнює 20 см.

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Які остачі можуть вийти при діленні на 3; 4?

— Чи може остача дорівнювати дільнику?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 104, завдання 658; 659.

 

docx
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
4293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку