Конспект уроку з математики для 3 класу на тему "Ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Задачі на подвійне зведення до одиниці."

Про матеріал
Конспект уроку з математики в 3 класі, який можна використати при вивченні теми " Ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Задачі на подвійне зведення до одиниці."
Перегляд файлу

Тема. Ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Задачі на подвійне зведення до одиниці.

Мета: повторити і порівняти прийоми ділення чисел виду 39: 3 і 42 : 3; розвивати вміння розв’язувати складені задачі на подвійне зведення до одиниці; формувати навички усних обчислень; розвивати мислення ; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання : мультимедійна презентація,картки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок —                                                                                                                                          Починаємо урок.

Працювати слід старанно,                                                                                                                        Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі                                                                                                                 Діти — просто мо-ло-дці!

ІІ. Психологічне налаштування

_ Давайте впустимо до нашого класу посмішку, налаштуємося на гарний настрій  і дружну колективну роботу, щоб кожний з вас сприймав удачу однокласника,  як свою і невдачу, теж ,як власну.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1.               Перевірка домашнього завдання

Вирази 778

  • Прочитайте вирази з однаковими відповідями.                                                                                            З відповіддю 15 ( 45:3=15  і  60 :4=15)                                                                                      З відповіддю 17 (  51:3=17  і 85:5=17)

Завдання 779

  • Як знайшли невідоме число ? (Склавши рівняння)
  • Який компонент невідомий ? Як його знайти ?

х + 396 = 702                                                                                                                                                                             х = 702- 396                                                                                                                                                                           х = 306

  1.               Мотивація навчання
  • Підніміть руку,хто з вас, діти, любить подорожувати? А хто хотів би дізнатися більше про інші країни,про людей,їх традиції?
  • Так от сьогодні до нас завітали гості,ваші однолітки з країни, яка дуже відрізняється від нашої. Це країна з високо розвиненою технологією,її ще називають країною сонця,що сходить. Дітки приїхали і хочуть дізнатися про традиції нашої Вітчизни,звичаї,символи,культуру. Ми їм допоможемо ,але спочатку ми дізнаємося,звідки ж до нас завітали  гості, з якої ж країни.
  1. Гра «Розшифруй»
  • Обчислюємо правильно вирази  , відкриваємо приховану букву ,відкриті букви  і утворять слово – назву країни,з якої до нас завітали гості, і зустрічаємо їх хлібом-сіллю за давньою українською традицією.

48:3 =…(16) –Я                6∙14=…(84) – о                 56:4=…(14) – і                                                                                                                                     22:2=…(11) – п                 48:8=…(6) – н                   27∙2 =…(54) – я  (Японія)

  • Молодці,так це Японія, а ось наші гості. Давайте ж зустрінемо їх за традицією.

2)Гра « Розтопи сніжинки»

-У нас на Україні зими завжди з снігом,а от в центрі Японії,звідки наші гості,дуже рідко буває сніг.

- Декілька сніжинок залетіли до нас у клас і закрили числа у виразах. Гостям стало холодно,вони просять,щоб ми швидше розтопили сніжинки. А  на їхньому місці з’явля- ться  рослини, але непрості ,а лікарські ,цілющі. Їх вплітали українки у вінок і він слугував їм ,як оберіг.

5дм=*см                                                900см=*м           ( з коментуванням)                                                                                      67см =*дм*см                                       *∙6>8∙4                                                                                                                                                                                                                   9дм3см=*см                                           *∙7>35                                                                                      (волошки,   деревій,      ромашка,     барвінок,  мак,   любисток,  соняшник )

  • Молодці,японкам сподобався віночок.

3)Каліграфічна хвилинка

- Хто знає ,діти, як  пишуть в Японії ? У Японії замість букв пишуть ієрогліфами і не зліва направо,  як ми, а згори донизу і справа наліво.

- А чи знаєте ви які цифри в Японії ?Уявляєте , теж ієрогліфи.  Ось погляньте ,якими ієрогліфами позначають цифри японці.

- Нашим гостям дуже цікаво як же ж ми пишемо цифри. Ми їм зараз покажемо,а яку цифру ми будемо писати ви дізнаєтеся, розв’язавши логічну задачу.

- У нашої  гості  із Японії  ,дівчинки на ім’я  Лу, сестра старша за неї  на 5 років. На скільки років вона буде старшою від  нашої гості  через 7 років?

- Так,на 5.  Чарівний олівець допоможе нам пригадати,як правильно пишеться цифра 5. Погляньте звідки починаємо писати, в якому місці робимо заокруглення праворуч,а лише після цього – останній елемент.  Пропишіть рядок цифри 5 у зошиті, а гості поглянуть як ми каліграфічно пишемо.

-  Ось погляньте який ієрогліф написали б гості  як цифру 5. Цей ієрогліф називається « го».

ІV. Повідомлення теми,мети уроку

  •      Сьогодні на уроці ми повторимо  прийоми ділення чисел виду 39:3 і 42:3, продовжимо роботу над задачами .

V. Розвиток математичних знань

1. Повторення прийому обчислень

- З яким прийомом ділення ми працювали на минулому уроці?  ( розкладання на зручні доданки)  А який прийом ми ще знаємо ? ( розкладання на розрядні  доданки)

- Сьогодні ми продовжимо працювати над обчисленням виразів.

- Давайте пояснимо нашим японським друзям, як ми можемо ділити. (Слайд )

  1. Робота за підручником. Завдання 781.
  •                   Продовжимо роботу в зошитах за підручниками. С. 122.
    Записуємо вирази № 781. Перші два стовпчики запишемо з коментуванням. До дошки піде…..  ( Називаємо по-різному)
  1. Самостійна робота
  • У вас на роботу 2 хв.

3,4 і 5 стовпчики – самостійно : І варіант – верхні, ІІ варіант – нижні.

  І варіант                                 ІІ варіант                                                                                             

42 : 3 = 14                                92 : 4 = 23                                                                                                                                                     56 : 8 = 7                                  80 : 5 = 16                                                                                                                                             84 : 7 = 12                                75 : 5 = 15                                                        

(Перевірка, оцінювання). - Гості задоволені.

Фізкультхвилинка

  •      Запрошуємо гостей разом з нами відпочити на подвірї  українського села  танцюючи з чудовими його мешканцями.
  1. Задача 783

-Прочитайте умову задачі. Про що говориться в задачі?                                                                         Що відомо про Петрика? (за 2 год – 28 прапорців)                                                                                       Що відомо про Оленку? ( за 3 год – 54 прапорці)                                                                     Що потрібно дізнатися в задачі?  (Скільки прапорців вирізали діти разом за 1 год)                                           -Чи можемо ми зразу дізнатися скільки прапорців вони вирізали за 1 год?Чому?                             - Чи можемо ми дізнатися скільки прапорців вирізав Петрик за 1 год? Якою дією? (Ділення) (28:2=14)                                                                                                                                                     -Чи можемо ми дізнатися скільки прапорців вирізала Оленка за 1 год? Якою дією?               ( Ділення )(54:3=18)                                                                                                                                                             - Чи зможемо ми тепер дізнатися скільки прапорців вирізали разом за 1 год? Якою дією?  ( Додавання ) (14+18=32)

-До дошки піде … ,запише короткий запис умови задачі  .  

   Петрик – за 2 год – 28 пр.        ? пр. за 1 год

   Оленка – за 3 год – 54 пр.

                                                                                                                                                        – Так що ми дізнаємося першою дією ?                                                                                                – Так що ми дізнаємося першою дією ?                                                                                  – Так що ми дізнаємося першою дією ?                                                                             …за закритою дошкою  розв’язує   задачу, а всі інші – самостійно. (Перевірка)

1) 28:2=14(пр.) – вирізав Петрик.

2) 54:3 =18(пр.) – вирізала Оленка.

3)14+18=32(пр.)

 

4)Творча робота

-Змініть питання в задачі так,щоб остання дія була віднімання. ( На скільки прапорців більше вирізала за 1 год Оленка,ніж Петрик?)

5)Завдання 785   (колективне розв’язування)

-Про що говориться в задачі? Чи можемо ми зразу дізнатися скільки кілограмів моркви стало на складі? Чому?

-Чи можемо ми дізнатися скільки кілограмів моркви привезли в 8 ящиках? Чому?

-А чи можемо ми дізнатися скільки кг моркви в 1 ящику? Як? Якою дією?(Ділення)  (48:4=12)

- Чи можемо ми тепер дізнатися скільки кг моркви привезли? Як?Якою дією? (Множення)                              (12∙8=96)

-Чи можемо ми тепер дізнатися  скільки кілограмів моркви стало на складі? Як? Якою дією? (Додавання)                                            (48+96=144)

- Погляньте на дошку. (За коротким записом – аналіз задачі)

Залишилось –   в 4 ящ. - 48кг                                                                                                                             Привезли – в 8 ящ.  - ?кг                                                                                                                                                                                                       Стало –  ?кг  

- Що нам відомо про моркву, яка залишилася?

- Що нам відомо про моркву, яку привезли ?

- Що потрібно дізнатися в задачі?

- Що сказано  про ящики ?

- Так що ми знайдемо першою дією? До дошки піде…

- Що ми знайдемо другою дією? До дошки піде…

- Що ми знайдемо третьою дією? До дошки піде…   Чи можемо ми сказати ,що задача розв’язана ? Яка відповідь в задачі?

  6)Творча робота

- Яка задача називається оберненою ? Скільки обернених задач можна скласти до даної задачі? (3) Складемо одну  обернену задачу до даної.                                                                                                                         – Скільки невідомих в задачі ? Яке число поставимо на місце першого? Яке на місце другого? Що буде невідомим в нашій оберненій задачі?

Обернена задача ( На овочевому складі  в 4 ящиках залишилося кілька  кілограмів моркви. Привезли   в 8 таких ящиках  96 кг моркви. Скільки кілограмів моркви залишилося на складі ,якщо всього  стало 144кг ?)                                                                                                           - Задача була про моркву,японці вживають її, але блюдо нашої національної кухні в яке входить багато компонентів, а зокрема  і морква,їм дуже сподобалося. Що ж це за страва? Так,це – борщ.    

2.Офтальмологічна пауза

- Відпочинемо під приємну українську народну музику , яку зіграли на українському народному інструменті – бандурі,  і прослідкуємо очима за танцем метеликів.

3. Розвязування логічних задач

1) Робота в парах

Жили – були Трикутник,Квадрат і Круг. У кожного був свій будиночок під номером :1; 2;3. Один будиночок мав найвищий дах і маленьке віконечко,другий – теж високий дах і велике вікно, а третій – низький дах і велике вікно.

Відомо,що Трикутник і Круг живуть у будиночках з великими вікнами,а Круг і Квадрат –  у будиночках з високими дахами. Хто в якому будинку живе?

Відповідь: Круг – № 2;  Трикутник – № 3; а Квадрат – №1.                                                - За якою формулою обчислюємо периметр квадрата? Чи можна записати формулу для обчислення периметра трикутника? ( Можна,якщо трикутник рівносторонній)          (Оцінки)

2)Гра «Знайди половинку»

-  Присвятимо цю гру нашим гостям . З’єднайте вирази з  однаковими відповідями і половинки з’єднаються,а ви  отримаєте  цілих 3  сонечка і стане дуже тепло,як в Японії.                                                                                                                                                                                    V. Підсумок уроку

- Так що треба зробити,щоб знайти частку чисел 39і 3?  42і 3?

- Що викликало труднощі на уроці?

-Чи сподобався урок? Що запам’яталося найбільше?

-Наші гості задоволені,вони дізналися багато цікавого,нового,пізнавального про нашу країну,її традиції,культуру. Вони запрошують нас до себе в гості в країну сонця,що сходить. На пам'ять про себе вони дарують нам гілочку квітучої сакури (символа Японії).                                                                                                                                                              -Ми ж їм на згадку про себе даруємо картину відомої української художниці Катерини Білокур, її квіти на картинах захоплюють  усіх.

VІ.Домашнє завдання

- Запишіть у щоденники домашнє завдання

С.122,№787 – розв’язати чарівні ланцюжки,обчисливши  вирази ;
№788 – І група    ( розв’язати задачу)                                                                                                          ІІ група (скласти і розв’язати обернену задачу.)                                   

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Таран Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мендусь Ірина Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 листопада 2019
Переглядів
4561
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку