Урок №
.10.2019
3 клас
Тема: Таблиці множення числа 8 і ділення числа на 8. Розв’язування задач і рівнянь.
Мета: формування предметних компетентностей: закріпити навички табличного множення і ділення чисел на 8; актуалізувати знання учнів з теми «Зв'язок дій множення і ділення»; розвивати вміння самостійно розв’язувати задачі, рівняння; вдосконалювати обчислювальні навички, використовуючи таблицю; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес; комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку,розв’язувати проблемні питання, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; інформаційної: розширити знання учнів про мультфільм «Небезпечне занурення».
Очікувані результати: застосовує в обчисленнях таблиці множення чисел 6-9 і відповідних випадків ділення; володіє обчислювальною навичкою табличного множення і ділення; перевіряє правильність виконання множення й ділення зручними способами; розуміє і пояснює про шкідливість виживання алкоголю.
Обладнання: картки, мультфільм «Небезпечне занурення», пісня групи Океан Ельзи «Все буде добре», відео-фізкультхвилинки, ІКТ, «Математичний космодром», аудіозапис стюардеси, звук літака, літаки, силуети людини.
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань
Форма проведення: ділова гра
Перебіг уроку
I. Організаційний момент. Слайд № 1
1.Музичне вітання. Звучить пісня групи Океан Ельзи «Все буде добре»
А щоб вести кораблі,
Щоб у небо злітати,
Треба твердо, як слід.
Математику треба знати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Проблемою нашого уроку є питання: Наркотичний засіб алкоголь шкідливий чи корисний для здоров’я?
На протязі уроку ми будемо працювати над темою «Таблиці множення числа 8 і ділення числа на 8. Розв’язування задач і рівнянь».
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Усний рахунок (ІКТ, «Математичний космодром»)
- Яка остання відповідь приклада була коли злітала ракета, ось це і буде каліграфічна хвилинка нашого уроку.
2. Каліграфічна хвилинка (характеристика числа).
- А зараз ми повернемося до нашого мультфільму (перегляд уривку)
- Скільки наркотичних речовин знаходиться у банці з алкоголем? Ми дізнаємося коли вирахуємо приклади.
3. Робота в парах (картки).
Відповідь: 70 (60)
4. Розв’язування проблеми.
- Як на вашу думку багато це чи мало? (відповіді дітей)
IV. Фізкультхвилинка для очей.
Повернемося до нашого мультфільму (перегляд уривку)
Х : 8 = 4
Х=4*8
Х = 32
32 : 8 = 4
- А зараз складіть будь ласка рівняння на дію додавання або віднімання, щоб корінь рівняння був 32.
Виступ груп.
2. Повернення розв’язування проблеми.
- Наші дії приводять нас до висновку: «Що потрібно робити для того, щоб хворих було менше, люди щоб не вмирали від інфаркту? (відповіді дітей)
V. Фізкультхвилинка
(Діти записують відповіді. Один учень працює біля дошки. За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал. Всього 10 балів. Після цього проводиться робота з рядом записаних чисел. Кожне записане число має відношення до життя людини).
5 (5 продуктів харчування, які повільно руйнують організм людини).
6 (Кожна цигарка скорочує життя курців на 6 хв.)
35 (Людина, яка приймає наркотичні засоби проживає мінімум до 35 років)
50 (Стверджують: пережуйте їжу 50 разів і шлунок не хворітиме)
100 (а пережуєте 100 — проживете 100 років).
14 (з'ясували, що ті, хто регулярно робить зарядку, їсть фрукти та овочі, не палить і вживає алкоголь у невеликій кількості, живе в середньому на 14 років довше, ніж інші).
20 (Стан здоров’я людини залежить на 20% від спадковості)
50 ( На 50% від способу життя. Тому справедливі є слова: «Ваше здоров’я у ваших руках».
VІ. Підсумок уроку
У Швеції на 8% людей більше довгожителів чим в Італіїї, а в Іспанії у 9 разів більша. Скільки людей-довгожителів в Україні, якщо вона менша від Іспанії на 30%?
Швеції – 8 %
Іспанії - ?, у 9 разів більша
Україні - ?, на 30 кг менша
Перевірка.
Розв’язання
Відповідь: в Україні 42% людей-довгожителів.
Діана ( х* 8 = 64; х : 8 = 2)
Повернемося до нашого мультфільму (перегляд уривку)
VII. Рефлексія
(На дошці прикріплено 2 літака) Слайд № 3
- Ну що, діти, ми вирішили нашу проблему? Наркотичний засіб шкідливий чи корисний для здоров’я ?
Звучить аудіозапис
(Діти виходять по черзі прикріплюють силует людини до відповідного літака і коментують своє рішення). Запуск літака.
Всі разом: «Ми обираємо здоровий спосіб життя»
VIII.Оцінювання
XI. Домашнє завдання (за вибором) Слайд № 4
Додатки
У Швеції на 8% людей більше довгожителів чим в Італіїї, а в Іспанії у 9 разів більша. Скільки людей-довгожителів в Україні, якщо вона менша від Іспанії на 30%?
Швеції – 8 %
Іспанії - ?, у 9 разів більша
Україні - ?, на 30 кг менша
Перевірка.
Розв’язання
Відповідь: в Україні 42% людей-довгожителів.
х* 8 = 64; х : 8 =
1