Мета: ознайомити учнів з новою одиницею вимірювання довжини — кілометром; встановити співвідношення кілометра і метра; формувати вміння перетворювати іменовані числа; провести творчу роботу над задачею; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати патріотичні почуття та інтерес до математики на основі сюжету української народної казки.
- Жили собі чоловік, жінка , шестеро синів і дочка.1 уч. Сини собі ниву орали,Обіду із дому чекали. Оленка їм обід понесла,Та так до них і не дійшла.2 уч. Змій зорану скибу до свого палацу закотив,дівчину в полон заманив. Скиба, діти, та була. Невелика й немала. Пішли по ній брати сестрицю визволяти,
Народився в мами син,Котигорошком звався він. Хлопець швидко підростав- 170 см став.-Скільки ж всього буде метрів, підкажіть, і сантиметрів?Погорювала за дітьми мати та й пішла до річки білизну прати. Дивиться – котиться горошин купа ціла . Вона взяла одну - та й з 'їла. Спробуйте, діти, відгадати , Яку горошину з 'їла мати?
4 учень. Хлопець був зростом хоч невеликий Та незвичайну силу мав . Як камінь з колодязя витяг – люди оторопіли. Ще й шмат заліза із землі дістав. На ньому напис прочитав ( на дошці зображення каменя з одиницею вимірювання)- А чи зможете ви, хлопці й дівчата, Той напис на камені прочитати?
ІV. Вивчення нового матеріалу. 1000 м - так здавна ведеться, 1000 м – кілометром зветься. Гра «Окомір» - Що може вимірюватись у км? (Якщо відповідь вірна, діти плескають у долоні, якщо невірна – тупають ногами) . - Висота будинка; довжина стежини; зріст людини; шлях машини; відстань між деревами в саду; лінія, яку я проведу; відстань між містами; довжина річок?
VI. Закріплення вивченого матеріалу. Підійшов Котигорошко до змієвої хатини. Тут його зустріла злякана дівчина. - Чуєш, хлопче, утікай, Та до рідних повертай. - Не прийшов я утікати Прийшов вас із біди визволяти! Змія убити у тяжкому бою. Визволити з неволі родину свою. По дорозі сім тисяч метрів пройшов,Нових друзів знайшов.- А 7 тисяч метрів скільки буде кілометрів?
Завдання від Вернидуба. ( самостійно)8 учень- Я Вернидуб. Заняття теж важливе маю. Дуби із землі вивертаю,Шлях широкий розчищаю, щоб робітники дороги добрі прокладали,На сотні кілометрів водії проблем не мали. Задача. Робітникам потрібно відремонтувати 30 м дороги. Вони відремонтували 5 м дороги. У скільки разів більше дороги залишилося відремонтувати, ніж відремонтували ?
VII. Підсумок уроку. Рефлексія. А ще наш Котигорошко в підземному світі побував, Багато й там поневірянь зазнав. Та українці тепер і тоді Не залишають нікого в біді. А той, хто іншим допомагає,За свої добрі справи винагороду має. Оцінювання учнів. Чи сподобався вам урок ?Що нового ви дізнались на уроці?- Які цінні думки запам'ятали?Я дослідив…Я вмію…Я можу…Я знаю…Я дізнався…
Хвилинка - цікавинка “У світі одиниць вимірювання величин»»»»2»»” Є одиниць багато, І ось з яких причин: В нас різні одиниці Для різних величин. Система мір в нас звична, За назвою — метрична (Це слово означає, Що метр — її основа). Але є величини і неметричні в нас: Це рік, доба, година, Секунда та хвилина, Щоб виміряти час.