Конспект уроку з математики для 4-го класу на тему "Одиниці вимірювання довжини. Співвідношення між одиницям вимірювання довжини"

Про матеріал

Мета. систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; вправляти у заміні одиниць вимірювання; ознайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання довжини; ознайомити учнів з цікавими визначними місцями, які є на території України; розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення; виховувати старанність у навчанні, допитливість; бажання берегти і примножувати багатства рідної землі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

http://www.dobrieskazki.ru/matematika_raskraska/matematika_1.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Одиниці вимірювання довжини. Співвідношення між одиницям вимірювання довжини. Перетворення більших одиниць вимірювання у менші і навпаки.

 

Мета. систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; вправляти у заміні одиниць вимірювання; ознайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання довжини; ознайомити учнів  з цікавими визначними місцями, які є на території України; розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення; виховувати старанність у навчанні, допитливість; бажання берегти і примножувати багатства рідної землі.

 

Тип уроку: узагальнення знань.

 

Форма проведення: урок – подорож

 

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, презентація до уроку, карта України, завдання на карточках, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент. Створення емоційного настрою. 

Ось і дзвоник пролунав,

Для навчання час настав.

Дітки, сядьте всі зручненько,

Ручки покладіть гарненько,

Бо урок у нас незвичний,

Чарівний, математичний!

 

  •    Дорогі дітки, сьогодні з вами ми будемо подорожувати мальовничою Україною, розгадаємо математичні загадки, що подарувала нам наша країна. Ми будемо не просто мандрувати, а приймемо участь у ралі. (Показати малюнки авто) Кому відомо, що це таке? Ралі – це перегони на автомобілях за визначеним маршрутом і з дотриманням заданого графіка руху. (Показати карту України з маршрутом та завданнями). Наш маршрут проходить через визначні місця України. В цих місцях, де ми будемо зупинятись виконавши завдання ми можемо отримати паливо для свого автомобіля.

 

ІІ.  Контроль, корекція та закріплення знань.

Перед поїздкою завжди потрібно перевірити справність авто. От і ми з вами перевіримо, які знання ви здобули на попередніх уроках.

 

  1. Усні обчислення.

345 000+7                                        2 800:100

834 000+5                                        31 700:10

834 000+825                                    92*1 000

 

 

 

  1. Завдання для опитування

   У скільки разів збільшується число, коли до нього справа приписуємо один нуль; два нулі?

   Як зміниться число 30 000, якщо відкинути в його запису один нуль?

  •    Що ж до подорожі ви готові.

Учитель.   Подивились всі на мене,

                   Усміхнулися усі.

                   Хто готовий до роботи? (піднімають руки)

                  Бачу, ви всі молодці.

                   Як ми будем працювати?

Учні.         Дружно і активно. (червоний колір)

Учитель.  А у зошитах писати?

Діти.          Охайно і красиво. (жовтий колір)

Учитель.  Як же будете відповідати?

Діти.          Швидко, точно, вміло. (зелений колір)

Учитель.   Тож часу не гаємо,

                    Беремося за діло.

 

  1.          Каліграфічна хвилинка.
  •    Нам світить зелений колір тож вирушаймо в дорогу. занотуємо в нотатники дату подорожі і позначку на спідометрі вашої машини.
  •    Що таке спідометр? Прилад, який показує пробіг машини, тобто подолану ним відстань.
  •    Зачитайте числа.  Скількох значні числа у вас запсані? Запишіть їх гарно, каліграфічно.

 

  1.     Створення проблемної ситуації.
  •    Наш маршрут складається з коротких та довгих доріг. Давайте подивимось, які одиниці вимірювання довжини вам зустрілись? Чи всі вам відомі? Давайте назвемо починаючи з найменшої одиниці вимірювання.

 

 

IV. Повідомлення теми, мети уроку.

  •    Подорожуючи ми повторимо, які є одиниці вимірювання довжини. Навчимося встановлювати співвідношення між одиницям вимірювання довжини, перетворювати більші одиниці вимірювання у менші і навпаки.

 

 

V. Узагальнення та систематизація знань про одиниці вимірювання довжини. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини.

 

1. Повторення матеріалу про одиниці вимірювання довжини.

Ми приїхали до Києва і потрапили до Софійського собору або собору Святої Софії. Йому близько 1000 років. Він вважається найстарішою спорудою в Києві. Назва собору походить від грецького слова «Софія», що означає «мудрість». Саме тут було засновано першу школу. А в школі як відомо, що роблять? Навчають. От і перед нами стоїть завдання пригадати таблицю вимірювання довжини.

– Прочитайте і запам’ятайте  таблицю вимірювання довжини:


1 м = 10 дм

1 м = 100 см

1 м = 1000 мм

1 км = 1000 м

1 дм = 10 см

1 см = 10 мм


 

-  У скільки 1 м більший від 1 см; 1 дм; 1 мм?

Завдання від Софіївського собору:

Розміри Софіївського собору складають: довжина – 3700см, ширина – 5500см, висота – 2900см.

Перед нами стоїть завдання перетворити сантиметри в метри.

Скільки всього сотень у числі 3 700? (37)

Як відомо у 1м – 100см, отже 3 700см це 37 м.

Розміри Софіївського собору складають: довжина – 37м, ширина – 55м, висота – 29м.

 

2. Коментоване виконання завдання

Найстаріше місто України – Ужгород йому - 1123 роки. Сьогодні сюди їдуть туристи з усіх куточків Європи. Наприкінці квітня місто перетворюється на справжній райський сад, адже починає цвісти екзотична японська вишня − сакура. Ці дерева ростуть лише в Японії, кількох штатах Америки та на Закарпатті. Гілки сакури, що вкриваються пишними рожевими квітами, − неймовірне явище. Крім того місто гордиться Липовою алеєю, яка має довжину 2км200 м і є найдовшою не лише в Україні, а й в усій Європі.

а) Міркуємо: 1 км – 1000м, 2км – 2000м+200м=2200м=22000дм=220000см

Завдання від м. Ужгорода

б)   робота в групах хлопці: 65м 8дм = 658дм=6580см=65800мм

                                  дівчата: 58м6дм=586дм=5860см=58600мм

 

3. Математичний диктант

Гора Говерла найвища вершина Українських Карпат і найвища точка України, висота 2061 м.

Завдання від г. Говерли.

Найвища гора Українських Карпат - г. Говерла – 2 061 м.

Найвища гора Кримських гір - г. Роман - Кош – 1 545 м .                                                        Найвища гора Тибета – Еверест  (Джомолунгма)– 8 848 м.      

Перевіримо правильність розв*язання обмінявшись карточками з однокласниками зрівнюємо відповідь результатами.

Ми знаходимось на найвищій точці України набираємо повні груди повітря, щоб трішки відпочити.

 

Фізкультхвилинка


Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершини,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибини.

 

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись ти

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись тобі!


 


-Відпочили тож їдьмо далі. Нам потрібно спуститися. Тож рухаємося ланцюжком знаходимо відповіді на наступне завдання.

 Завдання від г. Говерли.

64 км =   64 000 м

10 км = 10 000   м


10 м =   1 000   см

25 м =    250  дм

25 м =    25 000  мм

2 000 мм =  2     м

800 дм =     80    м

4 000 дм =  400   м

(Знаходимо відповідь по класу і прикріплюємо ланцюжком за бажанням)

 

  1. Практична робота з картою України.

Заповідник «Асканія-Нова» знаходиться в Херсонській області. Тут дивовижна природа. Заповідник «Асканія-Нова» один з кількох заповідників планети і має одну найбільших степових заповідних територій..

Завдання від заповідника:
За цією картою користуючись масштабом визначити розміри заповідника.

Що таке масштаб? Масштаб — це відношення довжини відрізка на карті, плані або кресленні до відповідної йому реальної довжині на місцевості.

 

  1. Історична довідка.

Останньою зупинкою в нас буде Опішня - селище на Полтавщині. Старовинне козацьке містечко. Розташоване на пагорбах понад річкою Ворсклою. «Найвище» поселення Полтавщини (208 м над рівнем моря).

В давні часи люди користувалися трішки іншими одиницями вимірювання довжини.

Сажень – довжина між вказівними пальцями разведених рук -  213см.

Аршин - раніше аршин порівнювали з довжиною руки до плеча. Але довжина руки у всіх різна. Звідси і з’явився вислів «Міряє на свій аршин», тобто судить про все тільки по собі.                                                                                                    

Лікоть – найстаріша міра довжини, якою користувались майже всі народи світу. Це відстань від кінця витягнутого середнього пальця руки або зжатого кулака  до ліктевого сгибу. Його довжина коливалась від  38 см до 46 см.

П’ядь – відстань від великого пальця до вказівного – 17 см 8 мм.

Дюйм – ширина великого пальця. У наш час використовується для вимірювання внутрішнього діаметру труб, автомобільних шин, товщини дошок …

Перст – стародавня назва вказівного пальця руки, ширина якого дорівнює приблизно 2 см.

Головний осередок сучасного українського гончарства.

Виготовлення брилка «Відбиток»

 

VІ. Домашнє завдання: № …(з коментуванням)

       Повернулись ми додому подолавши великий шлях, який дорівнює 3060км.

      Збіг урок наш, як коротка мить,

      Дуже швидко час біжить.

       Та попереду у нас багато кроків,

       І веселих , із мандрівкою уроків.

       Тож намагайтесь вправно все вивчати,

       Щоб добре математику знати! 

 

VІІ. Підсумок уроку.

— Які одиниці вимірювання довжини вам відомі?  Про які давні одиниці вимірювання довжини ви почули вперше?

 

За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі

Всі дружні й активні були увесь час,

Тому добрі оцінки отримав кожен із вас.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сачук Виктория
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 січня 2018
Переглядів
886
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку