Посібник для учителя "Цікава математика. 1-4 клас"

Про матеріал

Посібник містить :

  • дидактичні ігри
  • геометричний матеріал
  • цікаві-задачі
  • графічні диктанти
  • математична розмальовки
  • задачі-жарти
  • завдання з логічним навантаженням

всі матеріали розміщені для кожного класу окремо.

Зміст архіву
Перегляд файлу

 


Цікаві задачі

1 клас

  1. Маса половини гусяти 3кг. Яка маса всього гусяти?
  2. Повар розрізав буханку хліба чотирма розрізами. Скільки шматків хліба вийшло?
  3. Група спортсменів біжать по доріжці. Один спортсмен біжить четвертим, якщо рахувати з початку, і четвертим, якщо рахувати з кінця. Скільки спортсменів у групі?
  4. Троє шахістів приймали участь у турнірі. Кожен зіграв з іншим по одній партії. Скільки шахових партій було в турнірі?
  5. Шестеро дітей обмінялися рукостисканням. Скільки буде рукостискань?
  6. Оксанка, Маринка та Іринка купили пиріжки з капустою, з рисом, з яблуками. Хто з них який пиріжок купив, якщо у Оксанки пиріжок не з капустою і не з яблуками, а Маринка не любить капусти?
  7. Що важче кілограм заліза чи кілограм пуху?
  8. В одній родині було дві доньки і один син. Донькам подарували по ляльці. А сину подарували стільки машинок, скільки ляльок донькам. Скільки всіх іграшок подарували дітям?
  9. Скільки вушок у трьох мишеняток?
  10. Скільки кінців у двох палиць?
  11. На столі чотири свічки. Одна з них згасла. Скільки свічок залишилося на столі?
  12. Коли восьминіг сів обідати, то взяв в 4 щупальця виделки, а в інші щупальця взяв ножі. Скільки ножів взяв восьминіг?
  13. Два трьохголових змія вирішили одягти капелюхи. Скільки капелюхів йому потрібно?
  14. На столі лежало чотири яблука. Одне з них розрізали. Скільки яблук на столі?
  15. Троє маленьких зайченят налякались вовка. Скільки вушок в них дрижать?
  16. У якої геометричної фігури немає ні початку, ні кінця?
  17. Трійка коней пробігла два кілометра. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?


Дидактичні ігри

Веселі обчислення

Вчитель роздає учням на першій парті, аркуш з записаними прикладами.

Завдання: обчислити приклад і передати наступному учню, який складає свій приклад, використовуючи результат попереднього. Обчислює його і передає наступному.

 

Прикрась ялинку

Мета: перевірити навички обчислення прикладів на додавання і віднімання в межах десяти.

На дошці макет ялинки в учнів – картки у вигляді новорічних прикрас з прикладами

 

 

 

 

 

Полікуй павучка

Мета: перевірити знання складу числа 6

Учні повинні вилікувати павучку ніжки. Вставити потрібні числа.

 

 

 

 

 

 

 


Спіймай золоту рибку

На дошці рибальські гачки з цифрами і рибки з прикладами.

Учні повинні з’єднати рибку з гачком.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хмаринка

Мета: повторити склад числа 10.

На сонечко набігли хмаринки, потрібно вставити правильно числа у приклади, щоб їх розігнати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Снігова баба

Мета: повторити склад чисел 9, 3, 8.

З’єднати лініями приклади з правильними відповідями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дістань яблуко

Мета: розвивати увагу, навички швидкісного усного обчислення.

Діти ланцюжком розв’язують приклади.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Будівельник

Обчислити приклади записані у віконцях і вставити у відповідний будиночок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Футбол

За сигналом вчителя учні одночасно починають розв’язувати стовпчики прикладів. Відповіді знаходять в одних або інших воротах і проводять стрілочку до відповідних прикладів. Хто швидше заб’є всі голи.

 

 

 

 

 

 

 


Розшифруй слова

Обчислити приклади і записати букви у відповідні клітинки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

13

11

9

7

10

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

7

3

13

7

5

11

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

7

5

10

6

17

18

 

 

 

 

 

 

 

 

14

16

9

1

 

 

 

 

 

 

 

 

9

10

11

4

6

10

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

16

15

 

 

 

 

 

 

 


Дидактичні ігри

2 клас

Цікаві квадрати

Завдання: поставити в пустих клітинках фігури,яких не вистачає в певній логічній послідовності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: поставити числа в пусті клітинки так, щоб сума чисел по вертикалі, горизонталі і діагоналі була однакова.

3

3

3

 

 

3

3

 

 

 

5

 

2

2

2

 

 

4

2

 

1

 

 

 

5

0

4

 

 

 

 

 

Завдання: закреслити цифри так, щоб в кожному вертикальному і горизонтальному ряді сума чисел складала 15.

3

9

7

5

6

1

2

4

2

8

9

7

1

3

2

6

8

1

7

4

2

5

3

8

5

 


Завдання: знайти в ряді зайве число. Пояснити чому саме це число зайве.

21

44

8

90

16

40

20

30

33

90

66

12

33

44

55

31

33

35

25

39

9

8

7

4

20

 

Сузір’я

Мета: перевірити вміння дітей будувати логічний ланцюжок.

Завдання: Вписати невідоме число в сузір’я.

 

 

 

 

 

 

 

 


Квітник

Завдання: вставити потрібні цифри у квітки, що рівності були правильними.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пляма

Завдання: доповнити приклади. Поставити цифри так, щоб приклади були виконані правильно.

 

 

 

 

Напарники

Робота в парах

Встав знак

2 ? 6=12  8 ? 2=4

21 ? 3=7  27 ? 9=3

3 ? 4=12  9 ? 3=3

16 ? 2=8  2 ? 9=18

Виконай обчислення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: знайди помилку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Підняти якір

Розв’яжи приклади та відправся в плавання

 

 

 

 

 

 

 

Геометричний матеріал

Перекласти 5 паличок так, щоб з

16 паличок вийшло два квадрата різного

 

 

 

Прибрати одну паличку, щоб з чотирьох квадратів вийшло три.

 

 

 

 

 

Як перекласти дві палички так, щоб з двох трикутників вийшло два?

 

 


Перемістіть 4 палички так, щоб з ключа вийшло два однакових квадрата.

 

 

 

 

 

 

 

 

Перекладіть дві палички так, що вийшов будинок.

 

 

 

Перекласти дві палички так, щоб вийшло п’ять однакових квадратів.

 

 

 

 

 


Цікаві задачі

  1. Друг Незнайки Пончік, коли сильно голодний, хватає в кожну руку по пиріжку, і їсть одразу обидва. Скільки Пончік з’їв пиріжків, якщо підходив до столу 6 разів?
  2. В одному князівстві всі військові були дуже хоробрими і отримали по одному ордену і дві медалі. Скільки нагород отримав загін, якщо він складється з восьми солдатів та командира?
  3. У мавпочок в Африці улюблене змагання – це перегони на крокодилах. Запрягає мавпочка в човна трьох крокодилів і так їде. Скільки потрібно крокодилів, щоб влаштувати перегони семи мавпочкам?
  4. Буратіно наснилося, що з його п’яти золотих монет виросло по дереву, а на кожному дереві по 4 нових золотих монети. Коли він прокинувся, то побачив, що всі його гроші вкрали. На скільки монет у Буратіно було у ві сні більше, нж насправді?
  5. Три товстуни з’їли за сніданком вісімнадцять тортів. Скільки тортів з’їдять сім таких товстунів?
  6.  Шість восьминогів вирішили взутися і одягнули на кожну ногу по одному чобітку. Скільки чобітків їм знадобилося?
  7. Дев’ять триголових зміїв вкладаються спати. Скільки подушок їм потрібно, якщо одну голову вони кладуть на одну подушку?
  8. В класі 31 учень. Скільки знадобиться для них парт?
  9. Троє друзів спускалися з гірки на санчатах. Ігор проїхав більше, ніж Роман. Олег проїхав менше ніж Ігор, але більше ніж Роман. Хто проїхав менше всіх?
  10. Світлана. Марина і Наталка гралися м’ячами. Дві дівчинки гралися червоними м’ячами. Одна дівчинка м’ячем синього кольору. У Світлани і Наталки м’ячі були однакового кольору. Якого кольору був м’ячик у Марини?
  11. В родині Петрових троє братів. Разом їм 27 років. Ярославу 9 років. Олександр на 10 років менший, ніж Тарас. Хто з братів найстарший?


Третій клас

Дидактичні ігри

Хто швидше?

 

 

 

 

 

 

 

 

Закинь м’яча

25  43   37

 

 

 

 

25+12  74-46  11+26   9+16  80-37

 

 

58-21   68-25  60-17   50-25

Яку капустину з’їв кожен зайчик

сканирование0003.jpg 

  

сканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpgсканирование0003.jpg36

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хто швидше?

Завдання: З’єднати стрілочками числа з відповідями

 


Збери урожай

сканирование0005.jpgсканирование0005.jpgсканирование0005.jpgсканирование0005.jpgДопоможи їжачку зібрати гриби. Бери тільки ті грибочки, на яких відповіді до прикладів з таблиці на 7

сканирование0004.jpgD:\Мои документы\атестация\МАЛЮНКИ ПРЕДМ\COL2LZCA91EZLHCA301S3QCAL643STCATQO875CAQ6BMODCARMUNG6CA0C6F1MCAHGVES2CAP5H0IVCARQKD26CAGVUAXVCAZPL098CA21WU77CA3UGGEVCA9L8QTGCAXNS3G9CAWU8GWJCAFF8XVGCA3Y8MQI.jpg 

 

сканирование0005.jpgсканирование0005.jpgсканирование0005.jpgсканирование0005.jpg 

 

 

Завантаж автомобіль

Учні діляться на команди і по черзі розв’язують приклади. Ставлять вантаж до відповідного автомобіля.

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайди пару

 

 

 

 


Хто швидший?

Тваринки змагалися між собою хто першим прибіжить

Обчисли приклади і дізнайся хто прибіг першим.

сканирование0001.jpg 

 

 

 

63÷7×4÷6   45÷5×8-68   100-(5×9+18)

Прибери  іграшки

сканирование0004.jpgсканирование0004.jpgсканирование0004.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Визнач маршрут

Позначити стрілками маршрут в порядку зростання відповідей

сканирование0018.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дізнайся зашифроване слово

Напиши відповіді в кросворд словами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

45÷9

1×1

5×6

10÷5

24÷8

5×4

4×3


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К

 

 

 

 

 

 

25÷5

9÷1

3×2

1÷1

27÷9

2×6

7×2

5×3

6×5

95÷19×70-343

72÷4-64÷4

100÷50×40÷8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Геометричний матеріал

Розглянь фігури. Спробуй накреслити їх одним рухом.

 

 

 

 

Накресли дані фігури

 

 

 

Скільки і які фігури ти бачиш на цих малюнках

 

 

 

 

 

 


Цікаві задачі

  1. В Свято квітковий магазин відвідало 95 покупців, 54 покупці придбали букети троянд, 38 – гвоздики, 23 – купили букети з троянд і з гвоздик; 17 купили тільки букети з гербер, інші не купили нічого. Скільки покупців не купили жодної квітки?
  2. Скільки рибалка спіймав риби, якщо на це питання він відповів так: половину восьми, шість без голови і дев’ять без хвоста. Здогадайтеся скільки риб спіймав?
  3. По дорозі їдуть дві вантажівки. Кожен везе – два легкових автомобіля. В багажнику легкових автомобілів 4 іграшкові машинки. Скільки машин згадується в задачі?
  4. Коли три рибалки ловили рибу, то замість кожної десятої рибини їм попадався старий черевик. Скільки рибин потрібно було спіймати рибалкам, щоб взутися?
  5. Шоколадна плитка має форму квадрата і складається з 9 квадратних частинок. Скільки разів треба переламати плитку, щоб отримати кожну частинку окремо?


Четвертий клас

Дидактичні ігри

Швидкий рахунок

Знайти і назвати числа від 101 до 120

 

101

 

111

 

105

 

103

 

112

 

108

 

115

 

110

 

106

 

114

 

100

 

117

 

107

 

116

 

119

 

113

 

104

 

109

 

102

 

118

Підбери ключ

 

 

 

 

 

 

 

 


Хто швидше заселить будиночки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Склади пазли

 

 

=

 

 

=

-

 

 

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=

-

 

 

=

 

 

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=

 

 

 

=

 

 

=

Знайди відповідь

700-260

340

540

440

2350+150

2450

2500

2400

930-27

903

923

913

2000÷10×5

10

200

100

 

 

 

 

1450+210

1560

1660

2660

900-390

490

410

510

300×100÷5

600

6000

60

780-48

732

742

748

 

Комп’ютер

14

19

40

5

30

45

42

 

 

 

 

 ні так

 

 


 

60

+ ?

 

69

÷ ?

 

23

 

 

 

 

 

- ?

 

24

÷ ?

 

96

? ?

 

8

 

 

 

 

 

 

47

+ ?

 

72

÷ ?

 

2

 

 

 

 

??

 

57

? ?

 

19

- ?

 

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Цікаві задачі

  1. У корзині було 20 зелених і 10 червоних помідорів. За обідом з’їли 3 помідори, за вечерею – ще два таких же помідори. Які помідори з’їли? Скільки всього помідорів з’їли за обідом та вечерею? Скільки червоних помідорів залишилося?

/Зелені помідори неїстівні, тому обчислення здійснюється тільки з червоними помідорами 10 – (3+3)=5/

  1. Бабуся принесла з лісу 58 грибів, а її шестирічний онук 30 грибів. Удома перебираючи гриби, бабуся викинула 10 маленьких і 2 великих неїстівних гриба. З чиєї корзини бабуся викинула кілька грибів – із своєї чи з корзини онука – і скільки в тій корзині залишилося грибів?
  2. У 100-квартирному будинку 10 під’їздів; у кожному під’їзді 10 квартир. Назвіть номери квартир, які містять цифру 5. Скільки таких квартир у кожному під’їзді?

/У кожному під’їзді по одній квартирі з номером, який містить цифру 5. При ще цілий під’їзд має десять квартир з таким номером/

  1. У шафі і на столі було 93 книжки. Якщо в двоцифровому числі, що позначає кількість книжок у шафі, викреслити цифру одиниць 5, то дістанемо кількість книжок, які лежать на столі. Скільки книжок було на столі і скільки в шафі?

/Одне з вихідних чисел – двоцифрове, в якого цифра одиниць 5, а друге одноцифрове, записане тією самою цифрою, що і число десятків у двоцифрового. Сума цих чисел дорівнює 93. Число одиниць у неї – 3. Очевидно, 5 додали 8. Отже, одне число 85, а друге 8; 85+8=93/

  1. На заводі кожні дві хвилини випускається автомашина. Скільки автомашин буде випущено за 22хв?
  2. У саду 240 яблунь. Різниця між числом яблунь та вишень дорівнює 72. Скільки яблунь і вишень у саду?
  3. Якщо від деякого трицифрового числа відняти двоцифрове, то дістанемо 131. Якщо в зменшуваному закреслити одну цифру одиниць, то дістанемо від’ємник. Які ці числа?
  4. З дроту зробили трикутник зі сторонами 5, 7 і 9см. Чи можна з цього дроту зробити а) різносторонній трикутник зі стороною 7см; б)квадрат зі стороною6см?

/Слід визначити периметр трикутника зі сторонами 5,7 і 9, периметр рівностороннього трикутника зі стороною 7, периметр квадрата зі стороною 6. Порівнюючи периметри, можна дати відповідь/

  1. При додаванні деяких чисел учень допустив такі помилки: цифру одиниць 2 він прийняв за 9, а цифру десятків 4 – за 7. В сумі він дістав 750. Знайдіть правильну суму./713/
  2. Учневі потрібно було помножити число на 4. Замість цього він поділив його на 4. В скільки разів знайдений результат менший від правильного?/у 16 разів/
  3. У шестиповерховому будинку всі поверхи однакової висоти. У скільки разів сходи на шостий поверх вищі за сходи на третій поверх?

/З першого поверху до шостого 5 прольотів, з першого до третього – 2 прольоти, отже, сходи на 6 поверх в 2,5 рази вищі, ніж на третій/

  1. Кравець має відріз сукна в 16м, від якого він щодня відрізає по 2м. скільки днів пройде, поки він відріже останній кусок?
  2. У шість годин ранку в неділю гусениця почала вповзати на дерево. Протягом дня, тобто 18 годин, вона вповзла на висоту 5м, а протягом ночі опустилася на 2м. у який день і час вона виповзе на висоту 9м?

/Можна вважати, що гусениця рухається рівномірно, тому на кінець другої доби, тобто у вівторок, о 6год ранку гусениця буде на висоті 6м, а до 18год вона буде на висоті 11м. на висоті 9м вона буде у вівторок о 13год 12хв./

  1. У вершинах трикутника розміщені числа 1,2 і 3. Розмістіть числа 4,5,6,7,8,9 по сторонах трикутника так, щоб сума всіх чисел вздовж кожної сторони дорівнювала 17.
  2. Сашко витрачає на дорогу до школи 12хв, а Марійка – 18хв. Через три хвилини після виходу Марійки до школи вийшов Сашко. Через який час він її наздожене?/На півшляху, він наздожене її через 6хв/


Графічні диктанти

  1. Пройди по клітинках:

7  – вліво;

2  – вгору;

5  – вправо;

3  – вгору;

3  – вправо;

2  – вгору;

4  – вліво;

5  – вгору;

2  – вліво;

3  – вниз;

6  – вліво;

2  – вгору.

  1. Проведи лінії по клітинках від точки.

6 вправо; 3 вниз;  2 вліво;

1 вниз;  1 вліво;  1 вгору;

1 вліво;  1 вниз;  1 вліво;

2 вниз;  1 вліво;  1 вгору;

3 вправо; 1 вниз;  1 вліво;

1 вгору; 2 вліво;  2 вгору;

1 вліво;  1 вгору; 1 вправо;

1 вгору; 1 вліво;  3 вгору;

4 вправо; 1 вгору; 1 вліво;

1 вниз;  1 вліво;  1 вгору.

1 вліво;  1 вниз;

1 вниз;  1 вліво;

1 вправо; 1 вниз;


  1. Намалюй за стрілочками

5

2

4

6

4

2

5

7

3

2

3

1

  1. Проведи лінії по клітинках від точки

3 - вгору;  7 – вниз;

3 – вправо; 2 – вліво;

1 – вгору; 3 – вгору;

2 – вправо; 4 – вліво;

5 – вниз;  3 – вниз;

5 – вправо; 2 – вліво;

1 – вгору; 7 – вгору;

1 – вправо; 3 – вліво.

(песик)

  1. Намалюй предмет за командами.

Починаючи від точки старту.

Команди: 3 клітинки вгору; 2 клітинки праворуч; 6 клітинок вгору; 1 клітинка праворуч; 2 клітинки вгору; 3 клітинки праворуч; 1 клітинка вгору; 2 клітинки праворуч; 1 клітинка навскіс угору ліворуч; 2 клітинки вгору; 1 клітинка навскіс угору праворуч; 1 клітинка праворуч; 1 клітинка навскіс униз праворуч; 2 клітинки вниз; 1 клітинка навскіс униз ліворуч; 2 клітинки праворуч; 1 клітинка вниз; 3 клітинки праворуч; 2 клітинки вниз; 1 клітинка праворуч; 6 клітинок вниз; 2 клітинки праворуч; 3 клітинки вниз; 17 клітинок ліворуч. (святковий торт)

  1. Намалюй фігуру за командами.

Починай від точки старту по лініях клітинок.

Команди: 10 клітинок угору; 2 клітинки навскіс праворуч; 8 клітинок праворуч; подвійна – 2 клітинки вгору і 6 праворуч; 2 клітинки вгору; 2 клітинки навскіс праворуч-униз; 2 клітинки праворуч; 2 клітинки навскіс праворуч-вниз; 2 клітинки вгору; подвійна – 2 клітинки вниз і 1 праворуч; 1 праворуч; 2 клітинки вгору; 2 клітинки навскіс праворуч-вниз; 2 клітинки вниз; подвійна – 2 клітинки вниз і 4 ліворуч; 2 клітинки ліворуч; подвійна – 2 клітинки вниз і 4 ліворуч; 6 клітинок вниз; 4 клітинки ліворуч; 4 клітинки вгору; 8 клітинок ліворуч; 4 клітинки вниз; 4 клітинки ліворуч. (Носоріг)

  1. Намалюй за командами

Команди: подвійна – 2 клітинки ліворуч і 4 вгору; 4 клітинки вгору; подвійна – 2 клітинки ліворуч і 4 вгору; 1 клітинка вгору; 1 ліворуч; 1 вниз; 1 клітинка ліворуч; 1 клітинка навскіс ліворуч-вгору; 1 клітинка вгору; 1 клітинка навскіс праворуч-вгору; 2 клітинки праворуч; 1 клітинка навскіс праворуч-вгору; 1 вниз; 4 навскіс праворуч-вниз;1 праворуч; подвійна – 3 клітинки вгору і 1 праворуч; 1 праворуч; подвійна – 3 клітинки вниз і 1 праворуч; подвійна – 3 клітинки вгору і 2 праворуч;1 клітинка праворуч; подвійна – 3 клітинки вниз і 1 праворуч; подвійна – 3 клітинки вниз і 1 ліворуч;1 навскіс праворуч-вниз; подвійна – 5 клітинок вниз і 1 ліворуч; 1 ліворуч; подвійна 4 клітинки вгору і 1 праворуч; 1 клітинка навскіс ліворуч-вгору; подвійна 2 клітинки вгору і 1 ліворуч; 2 клітинки вниз; подвійна – 5 клітинок вниз і 1 ліворуч; 1 клітинка ліворуч; подвійна – 5 клітинок вгору і 1 праворуч; 2 клітинки навскіс ліворуч-вгору; 5 клітинок ліворуч; подвійна – 2 клітинки вниз і 1 ліворуч; подвійна – 1 клітинка праворуч і 3 вниз; 1 клітинка праворуч; 1 клітинка вниз; 1 клітинка ліворуч. (Верблюд)

  1. Намалюй за стрілочками

(Метелик)

4 2

4 2

4 2

2 2

2 2

2 4

2


Математичні розмальовки

Грибочок

 

 2 – блакитний

 3 – жовтий

 4 – коричневий

 5 – зелений

 

 

 

 

Бурячок

 

 5 – блакитний

 6 – зелений

 7 – червоний

 8 – коричневий


Кораблик

 

 6 – синій

 7 – зелений

 8 – жовтий

 9 – червоний

 10 – блакитний

 

 

Будинок

 

 10 – жовтий

 11 – блакитний

 12 – червоний

 13 – оранжевий

 14 – зелений

 15 - коричневий

 

 


Квіточка

 

 7 – червоний

 8 – жовтий

 9 – темно-зелений

 10 – світло-зелений

 

 

 

 

Рибка

 

 15 – блакитний

 17 – червоний

 19 – жовтий

 

 

 

 

 

 


Задачі-жарти

  1. Ти і я, та ми з тобою. Скільки нас усього?
  2. Якщо курка стоїть на одній нозі, то вона має масу 2кг. Яка маса курки, якщо вона стоятиме на двох ногах?
  3. Три брати мають по одній сестрі. Скільки всього дітей у сім’ї?
  4. У морі плавало 9 пароплавів, 2 пароплави причалили до пристані. Скільки пароплавів у морі?
  5. У кімнаті 4 кути. У кожному куті сидить кішка. Напроти кожної кішки – 3 кішки. Скільки котів у кімнаті?
  6. Тварина має 2 праві ноги, 2 ліві ноги, 2 попереду, 2 ноги позаду. Скільки ніг має тварина?
  7. Скільки лап у двох ведмедиків?
  8. У вазі 7 тюльпанів і 3 нарциси. Скільки тюльпанів у вазі?
  9. Йшли троє поросят. Один попереду двох, один між двома, а один позаду двох. Як йшли поросята?
  10. Бабуся в’язала онукам шарфи і рукавиці. Усього вона зв’язала 3 шарфи і 6 рукавиць. Скільки онуків у бабусі?
  11. Скільки горіхів у порожньому стакані?
  12. 4 мишки гризли скоринку хліба. Підкралася мишка і зловила одну мишку. Скільки мишок залишилося гризти хліб?
  13. Кожен з двох братів намалював по 2 малюнки для дідуся. Скільки малюнків одержав дідусь?
  14. Один ослик ніс 10кг вати, а другий 10кг цукру. У кого вантаж важчий?


Завдання з логічним навантаженням

  1. Яких двоцифрових чисел більше і на скільки: тих, у кожному з яких цифра десятків менша за цифру одиниць, чи тих, у кожному з яких цифра десятків більша за цифру одиниць?

/Потрібно спочатку знайти кількість двоцифрових чисел, у яких цифра десятків менша за цифру одиниць. Чисел, у яких цифрою десятків є 1, маємо 8, у яких цифра десятків 2 -7, у яких цифра десятків 3 - ; далі 5, 4, 3, 2,1. Всього таких чисел буде: 8+7+6+5+4+3+2+1. Аналогічно знаходимо кількість двоцифрових чисел, у яких цифра десятків більша за цифру одиниць. Порівнявши знайдені суми, дізнаємося, що двоцифрових чисел, у яких цифра десятків більша за цифру одиниць, на 9 більше, ніж чисел, у яких цифра десятків менша за цифру одиниць. /

  1. Світлана припинила читати книжку на 53-й сторінці і звернула увагу на те, що перша сторінка, з якої вона почала сьогодні читати, має номер відмінний від 53, але записаний тими самими цифрами. Скільки сторінок вона сьогодні прочитала?
  2. У Юрка було 13 зошитів, а в Андрійка – 10. У кожної з двох дівчаток – Оленки й Тетянки – зошитів було більше ніж у одного з хлопчиків, але менше ніж у другого, причому більше було у Тетянки. Скільки було зошитів у кожної з дівчаток?
  3. Користуючись розрізними цифрами, діти вирішили скласти усі можливі двоцифрові числа. Скільки можна скласти таких чисел та скільки потрібно для цього розрізних цифр?

/Усього двоцифрових чисел 90(99-9=90). Щоб їх скласти потрібно 180 розрізних цифр. (2*90=180)/

  1. У класі 37 учнів чи знайдеться такий місяць року, у якому відзначатимуть свій день народження не менш як 4 учні цього класу?
  2. У залі кінотеатру є 500 місць, у кожному ряду однакова кількість місць, причому більша, ніж усього рядів у залі. Якщо в кожному з чисел, що виражають кількість рядів та місць в одному ряду, закреслити по одній крайній справа цифрі, то дістанемо рівні числа. Скільки в залі рядів і скільки місць у кожному ряді?

/Множники, добуток яких дорівнює 500, причому крайні зліва цифри однакові. ці множник -– двоцифрові числа, не менші за 20 і менші за 30. Задовольняють цю умову числа 2- - 25. Отже, в залі 20 рядів, у кожному з них 25 місяць./

  1. Сума номерів трьох будинків,які стоять поруч на одному боці вулиці, дорівнює 117. Визначити номери цих будинків.

/Середній за величиною номер більший за найменший з трьох на 2, але менший від найбільшого теж на 2. Отже, він дорівнює 117:3=39. Таким чином, номери будинків: 37 (39-2=27), 39 і 40 (39+2=41)/

  1. Який зараз день і котра година, якщо від дев’ятої години суботнього вечора хвилинна стрілка годинника зробила рівно 40 обертів?
  2. Три неділі одного місяця припадають на непарні дати, причому одна з них – 17 число. Скільки днів у цьому місяці?
  3. Тетяна, Дарина та Олена разом прочитали 80 книжок. Тетяна прочитала в 3 рази більше книжок ніж Олена, а Дарина  – у 4 рази більше ніж Тетяна. На скільки більше книжок прочитала Дарина, ніж Тетяна? /на 45 книжок/
  4. Троє однокласників – Сергій, Денис та Андрій – принесли на урок трудового навчання дубові листочки. Сергій приніс у 4 рази більше листочків, ніж Денис, і втричі менше, ніж Андрій. Скільки листочків приніс кожний, якщо Андрій приніс на 24 листки менше, ніж Сергій?

/Тарас приніс 3 листочки/

  1. У трьох малят – Данила, Максима і Поліни – разом 24 іграшки. У Данила було на 3 іграшки більше, а у Поліни – на 3 наклейки менше, ніж у Максима. Скільки іграшок у кожного малюка?
  2.  У цукерниці лежало 32 цукерки. На сніданок сім’я з’їла ½ всіх цукерок. За обідом ¼ решти. Ті цукерки, які залишилися, складають 3/7 цукерок, які Богдан відніс до школи на день народження. Скільки цукерок Богдан відніс до школи? Скільки йому потрібно було докупити?

/49 цукерок відніс до школи Богдан/

  1. З овочевої бази картоплю розвантажили у 9 мішків для відправки в магазин. Перший мішок важив 15кг, кожний наступний – на 2 кг важчий, ніж попередній. Після цього на базі залишилося 180кг картоплі. Скільки кілограм картоплі було на базі спочатку?
  2. До магазину завезли 180кг помідорів. До обіду продали в 4 рази менше помідорів, ніж після обіду. Наприкінці робочого дня залишилося 30кг помідорів. Скільки кілограмів помідорів продали до та після обіду?
  3. На фабриці за день виготовили 230 цукерок. Їх розклали в 5 пакетів,різних за розміром. У перший поклали 6 цукерок, а у кожний наступний – на 4 цукерки більше, ніж у попередній. Ті цукерки, які залишилися, розклали у 8 однакових пакетів. Скільки цукерок поклали у кожний такий пакет?
  4. Потяг має подолати 905км з 7год ранку до 16год дня. Перші 3год він рухався зі швидкістю 70км/год. З якою швидкістю він повинен їхати решту шляху, щоб прибути на місце вчасно?
  5. Відповідаючи на запитання про те, скільки йому років, дідусь сказав: «Якщо від найбільшого трицифрового числа віднімете 91 десяток, то отримаєте на 12 одиниць більше за мій вік». Скільки дідусеві років?
  6. Скільки можна утворити восьмицифрових чисел шляхом перестановки цифр:
  1. У числі 21396548
  2. У числі 83433548
  3. У числі 32406519?
  1. Обчислити перетворивши всі дані у міліметри.

5км7мм – 164м16см : 54см * 2см4мм

  1. У саду прямокутної форми посадили вишні та абрикоси. Вишні займають 18 арів, що складає3/5 всієї площі саду. Сад було огороджено парканом. Знайти довжину всього паркана, якщо ширина саду 75м.
  2. Загальна маса вантажу потяга, що складається з 14 великих та 9 маленьких вагонів, 204т. знайти масу вантажу великих і маленьких вагонів окремо, якщо в один великий вагон вантажили стільки, скільки у 3 маленьких.
Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
Додано
3 лютого
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку