Урок математики "Підсумковий урок за рік" (4 клас)

Про матеріал

Метою даного уроку є: закріплення вмінь і навичок розв'язувати задачі різних типів; вчити працювати в колективі, висловлюватись логічно, лаконічно; розвивати навички взаємоперевірки, вміння раціонально планувати свою діяльність, мислення, переконати учнів в тому, що математика, тісно пов'язана з життям, необхідна в будь-якій галузі суспільного життя; виховувати уважність, прагнення швидко і правильно виконувати математичні завдання, бажання вивчати математику.

Перегляд файлу

Тема. Підсумковий урок за рік.

Мета. Закріпити вміння і навички розв’язувати задачі різних типів; вчити працювати в колективі, висловлюватись логічно, лаконічно; розвивати навички взаємоперевірки, вміння раціонально планувати свою діяльність, мислення, переконати учнів в тому, що математика, тісно пов’язана з життям, необхідна в будь-якій галузі суспільного життя; виховувати уважність, прагнення швидко і правильно  виконувати математичні завдання, бажання вивчати математику.

Обладнання. Індивідуальні картки для практичних завдань, «залікові книжки», малюнковий план, таблиці для перевірки завдань, малюнки, фотографії, слайди.

Тип уроку. Урок-фантазія з використанням інтерактивних технологій

Девіз уроку: Велич людини в її здатності мислити (Беже Паскаль)

Хід уроку

І. Організація класу

Робота над девізом уроку

– Діти, математика – наука точна і серйозна.

Сьогодні ми будемо:

СЛАЙД

Діяти – активно!

Думати – оперативно!

Сперечатися – доказово!

Це для всіх обов’язково!

СЛАЙД

ІІ. Цілевизначення і планування

  1.  Повідомлення теми, мети уроку і очікуваних результатів.
  •                   Сьогодні у нас підсумковий урок за темою «Множення та ділення багатоцифрових чисел на дво- та трицифрове число, розв’язування задач різних типів». Окрім того, переконаємося в тому, що математика тісно пов’язана з нашим життям і нам необхідно її вивчати.
  • Які знання вам знадобляться для того щоб робота на уроці була успішною?
  • Які уміння вам знадобляться?
  1. Ознайомлення з планом уроку.
  •                   Розпочати роботу я пропоную із знайомства з тими завданнями, які чекають на нас сьогодні на уроці, та спланувати роботу у логічній послідовності.

Математична розминка

Вправа «Шикуйсь!» (Каліграфічна хвилинка)

Математичний диктант

Складання та розв’язування задачі

Музична пауза

Робота в групах

Геометричний матеріал

Обчислення прикладів на сумісні дії різного ступеня

Самостійна робота

Домашнє завдання

Підсумок уроку (рефлексія).

ІІІ. Мотиваційний етап

- Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-фантазія.

За 4 роки до нас в гості на урок математики «приходили» різні казкові персонажі, вас запрошували у різноманітні уявні подорожі, але ви вже підросли, і я пропоную вам пофантазувати і уявити, що пройшло вже 7 років, ви закінчили школу. Після закінчення школи ви будете вступати до різних навчальних закладів. Яка у вас мрія?

Сьогодні ми завітаємо до найвідоміший вищих навчальних закладів України і уявимо себе студентами цих закладів.

І V. Опрацювання навчального матеріалу

СЛАЙД

- Напрестижнішим вищим навчальним закладом в Україні є Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Це класичний університет дослідницького типу, що засновано у 1834 році. В університеті працює 13 факультетів, 8 навчальних інститутів, 1 навчально-науковий центр, підготовче відділення, Центр українознавства, геологічний та зоологічний музеї, Музей історії університету, Міжфакультетський лінгвістичний музей, Інформаційно-обчислювальний центр, Астрономічна обсерваторія, Видавничо-поліграфічний центр та Наукова бібліотека

СЛАЙД

1. Математична розминка. Технологія «Мікрофон»

- Щоб вступити до Університету потрібно скласти вступні іспити. Ви готові?

(Діти швидко передають  уявний мікрофон)

- Щоб знайти площу прямокутника, потрібно…

- Тисяча тисяч-це…

- Скільки вершин у п’ятикутника?

- Як знайти дріб від числа?

- В числі 5/6 назвати знаменник…

- В числі 4/8 назвати чисельник…

- Скільки секунд у 5 хвилинах?

- Робота в саду у дітей зайняла 3 години. Коли діти закінчили роботу, якщо почали її об 11 годині?

- Компоненти дії множення…

- Площа квадрата - 24см. Яка довжина однієї сторони?

- Які геометричні тіла ви знаєте?

- Одиниці вимірювання маси -…

- На яблуні 50 яблук, на вербі - на 2 менше. Скільки всього яблук на деревах?

- Помножити на 100-означає…

- Вважаємо, що ви стали студентами ВУЗу, тому всі отримують залікові книжки, де й виставлятимуть отримані бали.

  1. Вправа «Шикуйсь!» (Каліграфічна хвилинка)

 СЛАЙД

  • Свої двері вам відчиняє Київська академія естрадного та циркового мистецтв

Математичний фокус

СЛАЙД

Запишіть будь-яке двоцифрове число

додати до нього наступне по порядку

додати до суми 9

розділить отримане навпіл

відняти від результату задумане ним число. (5)

Підсумок: удосконалили навички усної лічби

  • У залікових книжках поставте 1 бал за правильний результат.
  1. Математичний диктант (за варіантами)

СЛАЙД

  • Як ви вважаєте який напрямок матиме навчальний заклад у якому часто зустрічаються терміни «диктант», «лексичне значення слова», «грамотність» та ін.? (Філологічний, тобто пов'язаний з мовами). Тому знайомтеся: Чорноморський національний університет імені Петра Могили.

СЛАЙД

1 варіант

2/3 год = 40 хв - р                                                     

3/4 доби = 18 год - е                                                  

3/5 метра =  60 см - к                                               

2/3 року =  8 міс.- т                                                                                                    

9/100 кг = 90 г - о

7/10 дм =  7 см - р

СЛАЙД                                          

Самоперевірка

  • Яке слово у вас вийшло, чи знаєте його значення?

Відповідь: ректор (особа, яка очолює вищий навчальний заклад)

Підсумок: повторили одиниці вимірювання величин, знаходження дробу від цих величин

Оцінювання: якщо все правильно - 1бал, неправильно 0 балів.

  1.               Складання та розв’язування задачі.

СЛАЙД

  • Фахівець за спеціальністю «Агрономія» здатний виконувати професійну роботу, пов’язану з вирощуванням зернових, технічних і кормових культур. Він добре обізнаний з механізацією с.-г. виробництва, зберіганням та первинною переробкою продукції рослинництва і її реалізацією.
  • Чи знаєте ви у якому навчальному закладі можна здобути таку професію? До прикладу: Вінницький національний аграрний університет.
  • За поданим планом ділянки (на слайді) скласти задачу про засівання с/г культурами.

Хвилинка-цікавинка. Кукурудза-культура, завезена до Європи з Америки. Індіанці Майа називали її маїсом.

  • Скласти задачу за малюнком та розв’язати її. Для тих кому складно на допомогу є алгоритм міркування.
  1. Знайди площу ділянки.(довжину помнож на ширину)
  2. Знайди 5/9 від отриманої площі. (для цього отримане число поділи на 9 та помнож на 5) – ти отримаєш площу ділянки засіяної кукурудзою.
  3. Знайди площу ділянки засіяної пшеницею. Для цього від загальної площі відніми площу кукурудзи.

               54м

5/9 –

кукурудза

 

? –

пшениця

 

 

48м

 

Довжина ділянки землі 54 м. Ширина - 48 м. 5/9 площі засаджено кукурудзою. Решта ділянки – пшеницею. Яка площа ділянки засаджена пшеницею?

Розв’язання:

1) 54 ∙ 48 = 2592 (площа ділянки землі)

2) 2592 : 9 = 288 (1/9 площі)

3) 288 ∙ 5 = 1440 (5/9 площі)

4) 2592 – 1440 = 1152

Відповідь: пшеницею засіяли 1152 м².

  • Для пришвидшення обчислень скористаємося спеціальною програмою у смартфоні.

 

Оцінювання: якщо ви самостійно виконали задачу – 2 бали, з допомогою – 1 бал, не зробили – 0 балів.

- можна отримати додатковий бал, відповівши на запитання:

 Додаткові запитання (без обчислень)

- Як знайти якої довжини потрібно поставити огорожу для цієї ділянки? (знайти периметр)

- Як знайти 2/3 периметра ділянки

- Яку частину засіяно кукурудзою 4\9

Підсумок: розвивали вміння складати та розв’язувати задачі, пригадали як знайти частину від числа.

  1. Музична пауза

А зараз на день відкритих дверей нас запрошує Інститут телебачення, кіно і театру

ВІДЕОФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1. Робота в групах

СЛАЙД

Асоціативний ланцюжок: сад, квіти, фонтан,…

  • Щоб створити таку красу потрібно мати неабиякі знання, таланти та уміння. Саме такими є студенти Інститут дизайну та ландшафтного мистецтва

СЛАЙД

Кожна група пропонує кілька варіантів на аркушах паперу (можна використати кольорові прямокутники).

  •  Як можна використати 5/6 площі дачної ділянки для саду, квітника та зони відпочинку.

Повторюють правила роботи в групі.

Правила роботи в групах (на дошці)

1. Розподіліть ролі в групі. Визначте, хто буде головуючим, посередником, секретарем, доповідачем.

2. Починайте висловлювати свої думки спочатку за бажанням, а потім по черзі.

3. Дотримуйтесь правил активного слухання, головне - не перебивайте один одного.

4. Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які їх висловили.

5. Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.

6. Намагайтеся дійти спільної думки.

Описание: Screenshot_11

Оцінювання - 2 бали кожному учаснику групи, якщо завдання виконано повністю, 1 бал – частково, 0 – не виконано.

 Підсумок: пригадали як знайти частині від цілого, використали різні способи розв’язання задачі.

  1. Геометричний матеріал

СЛАЙД

  • Ми знаходимось в Івано-Франківському національному технічному університеті нафти і газу. Майбутнім інженерам потрібно вміти робити креслення.

СЛАЙД

  • Накреслити цю ділянку в зошиті використовуючи масштаб в 1мм : 10 мм

Оцінювання - 1 бал (взаємоперевірка)

Підсумок: перевірили уміння креслити, пригадали, що таке масштаб

  1. Обчислення прикладів на сумісні дії різного ступеня.

СЛАЙД

  • Ми  у Волинському інституті економіки та менеджменту. Усі професії, здобуті у цьому закладі передбачають чітке планування дій, та неприпустимість  помилок у обчисленнях.

СЛАЙД

  • Встановити порядок дій у прикладі (записано на картках)

(6358 + 12893) * 6 + 2629+ (20084 * 63) * 7

  • Перевірте правильність виконання на слайді

СЛАЙД

Оцінювання - 1 бал за правильне виконання

Підсумок: пригадали порядок виконання дій.

  1. Самостійна робота. Інтеграція з інформатикою.

СЛАЙД

  • Зрозуміло, що у наш час є дуже популярними навчальні заклади що передбачають впровадження ІТ технологій. Один з найвідоміших навчальних закладів –  Львівська політехніка.

Частина дітей працюють з планшетами, частина – приклади на слайдах.

  • Оцініть свою роботу, хто на планшетах  - оцінка у смайлика із посмішкою, якщо немає помилок 2 бали, є – 0 балів.
  • Хто працював на картках звіртеся з результатами на слайді.

Оцінювання - 2 бал за правильне виконання

 Підсумок: розвивали навички обчислень з переходом через десяток

VІ. Підсумок уроку.

- Чи виконали завдання, які ставили перед собою?

Рефлексія.

Я навчився…(працювати в групі,… )

Я знаю…( як розв’язувати задачі, як знаходити дріб від числа, які є …)

Я ціную…( свій час, думку товаришів, працю своїх батьків, знання набуті на уроці…)

Я переконався…( яке значення має математика в житті людини…)

Я бажаю…(вчитися, вивчати математику, в майбутньому вступити до університету…)

  • Чи зацікавила вас інформація?
  • Чи змінив хтось думку про свою майбутню професію?

Оцінювання – бали в заліковій книжці.

VІІ. Домашнє завдання(відпочити і готуватися до ДПА, дізнатися щось цікаве про навчальний заклад мрії)

 

Лист оцінювання

Вправа «Шикуйсь!» (Каліграфічна хвилинка)                - 1 бал

Математичний диктант               - 2 бал

Складання та розв’язування задачі               - 3 бали

Робота в групах               - 2 бали

Геометричний матеріал               - 1 бал

Обчислення прикладів на сумісні дії різного ступеня     - 1 бал

Самостійна робота - 2 бали

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Даценко Руслана Миколаївна
    Шановна Людмило Андріївно! Ви опублікували чудовий нестандартний конспект уроку! Мені дуже сподобався! Можна за ним, нічого не змінюючи, провести цікавий урок, що я і спробую зробити. Якщо можливо, поділіться, будь ласка, ще і презентацією. Думаю, що не одна я, буду Вам дуже вдячна!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сорочан Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 січня 2018
Переглядів
3260
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку