Метою даного уроку є: закріплення вмінь і навичок розв'язувати задачі різних типів; вчити працювати в колективі, висловлюватись логічно, лаконічно; розвивати навички взаємоперевірки, вміння раціонально планувати свою діяльність, мислення, переконати учнів в тому, що математика, тісно пов'язана з життям, необхідна в будь-якій галузі суспільного життя; виховувати уважність, прагнення швидко і правильно виконувати математичні завдання, бажання вивчати математику.
Тема. Підсумковий урок за рік.
Мета. Закріпити вміння і навички розв’язувати задачі різних типів; вчити працювати в колективі, висловлюватись логічно, лаконічно; розвивати навички взаємоперевірки, вміння раціонально планувати свою діяльність, мислення, переконати учнів в тому, що математика, тісно пов’язана з життям, необхідна в будь-якій галузі суспільного життя; виховувати уважність, прагнення швидко і правильно виконувати математичні завдання, бажання вивчати математику.
Обладнання. Індивідуальні картки для практичних завдань, «залікові книжки», малюнковий план, таблиці для перевірки завдань, малюнки, фотографії, слайди.
Тип уроку. Урок-фантазія з використанням інтерактивних технологій
Девіз уроку: Велич людини в її здатності мислити (Беже Паскаль)
Хід уроку
І. Організація класу
Робота над девізом уроку
– Діти, математика – наука точна і серйозна.
Сьогодні ми будемо:
СЛАЙД
Діяти – активно!
Думати – оперативно!
Сперечатися – доказово!
Це для всіх обов’язково!
СЛАЙД
ІІ. Цілевизначення і планування
Математична розминка
Вправа «Шикуйсь!» (Каліграфічна хвилинка)
Математичний диктант
Складання та розв’язування задачі
Музична пауза
Робота в групах
Геометричний матеріал
Обчислення прикладів на сумісні дії різного ступеня
Самостійна робота
Домашнє завдання
Підсумок уроку (рефлексія).
ІІІ. Мотиваційний етап
- Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-фантазія.
За 4 роки до нас в гості на урок математики «приходили» різні казкові персонажі, вас запрошували у різноманітні уявні подорожі, але ви вже підросли, і я пропоную вам пофантазувати і уявити, що пройшло вже 7 років, ви закінчили школу. Після закінчення школи ви будете вступати до різних навчальних закладів. Яка у вас мрія?
Сьогодні ми завітаємо до найвідоміший вищих навчальних закладів України і уявимо себе студентами цих закладів.
І V. Опрацювання навчального матеріалу
СЛАЙД
- Напрестижнішим вищим навчальним закладом в Україні є Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Це класичний університет дослідницького типу, що засновано у 1834 році. В університеті працює 13 факультетів, 8 навчальних інститутів, 1 навчально-науковий центр, підготовче відділення, Центр українознавства, геологічний та зоологічний музеї, Музей історії університету, Міжфакультетський лінгвістичний музей, Інформаційно-обчислювальний центр, Астрономічна обсерваторія, Видавничо-поліграфічний центр та Наукова бібліотека
СЛАЙД
1. Математична розминка. Технологія «Мікрофон»
- Щоб вступити до Університету потрібно скласти вступні іспити. Ви готові?
(Діти швидко передають уявний мікрофон)
- Щоб знайти площу прямокутника, потрібно…
- Тисяча тисяч-це…
- Скільки вершин у п’ятикутника?
- Як знайти дріб від числа?
- В числі 5/6 назвати знаменник…
- В числі 4/8 назвати чисельник…
- Скільки секунд у 5 хвилинах?
- Робота в саду у дітей зайняла 3 години. Коли діти закінчили роботу, якщо почали її об 11 годині?
- Компоненти дії множення…
- Площа квадрата - 24см. Яка довжина однієї сторони?
- Які геометричні тіла ви знаєте?
- Одиниці вимірювання маси -…
- На яблуні 50 яблук, на вербі - на 2 менше. Скільки всього яблук на деревах?
- Помножити на 100-означає…
- Вважаємо, що ви стали студентами ВУЗу, тому всі отримують залікові книжки, де й виставлятимуть отримані бали.
СЛАЙД
Математичний фокус
СЛАЙД
Запишіть будь-яке двоцифрове число
додати до нього наступне по порядку
додати до суми 9
розділить отримане навпіл
відняти від результату задумане ним число. (5)
Підсумок: удосконалили навички усної лічби
СЛАЙД
СЛАЙД
1 варіант
2/3 год = 40 хв - р
3/4 доби = 18 год - е
3/5 метра = 60 см - к
2/3 року = 8 міс.- т
9/100 кг = 90 г - о
7/10 дм = 7 см - р
СЛАЙД
Самоперевірка
Відповідь: ректор (особа, яка очолює вищий навчальний заклад)
Підсумок: повторили одиниці вимірювання величин, знаходження дробу від цих величин
Оцінювання: якщо все правильно - 1бал, неправильно – 0 балів.
СЛАЙД
Хвилинка-цікавинка. Кукурудза-культура, завезена до Європи з Америки. Індіанці Майа називали її маїсом.
54м
5/9 – кукурудза
|
? – пшениця |
48м
Довжина ділянки землі 54 м. Ширина - 48 м. 5/9 площі засаджено кукурудзою. Решта ділянки – пшеницею. Яка площа ділянки засаджена пшеницею?
Розв’язання:
1) 54 ∙ 48 = 2592 (площа ділянки землі)
2) 2592 : 9 = 288 (1/9 площі)
3) 288 ∙ 5 = 1440 (5/9 площі)
4) 2592 – 1440 = 1152
Відповідь: пшеницею засіяли 1152 м².
Оцінювання: якщо ви самостійно виконали задачу – 2 бали, з допомогою – 1 бал, не зробили – 0 балів.
- можна отримати додатковий бал, відповівши на запитання:
Додаткові запитання (без обчислень)
- Як знайти якої довжини потрібно поставити огорожу для цієї ділянки? (знайти периметр)
- Як знайти 2/3 периметра ділянки
- Яку частину засіяно кукурудзою – 4\9
Підсумок: розвивали вміння складати та розв’язувати задачі, пригадали як знайти частину від числа.
А зараз на день відкритих дверей нас запрошує Інститут телебачення, кіно і театру
ВІДЕОФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
СЛАЙД
Асоціативний ланцюжок: сад, квіти, фонтан,…
СЛАЙД
Кожна група пропонує кілька варіантів на аркушах паперу (можна використати кольорові прямокутники).
Повторюють правила роботи в групі.
Правила роботи в групах (на дошці)
1. Розподіліть ролі в групі. Визначте, хто буде головуючим, посередником, секретарем, доповідачем.
2. Починайте висловлювати свої думки спочатку за бажанням, а потім по черзі.
3. Дотримуйтесь правил активного слухання, головне - не перебивайте один одного.
4. Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які їх висловили.
5. Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
6. Намагайтеся дійти спільної думки.
Оцінювання - 2 бали кожному учаснику групи, якщо завдання виконано повністю, 1 бал – частково, 0 – не виконано.
Підсумок: пригадали як знайти частині від цілого, використали різні способи розв’язання задачі.
СЛАЙД
СЛАЙД
Оцінювання - 1 бал (взаємоперевірка)
Підсумок: перевірили уміння креслити, пригадали, що таке масштаб
СЛАЙД
СЛАЙД
(6358 + 12893) * 6 + 2629+ (20084 * 63) * 7
СЛАЙД
Оцінювання - 1 бал за правильне виконання
Підсумок: пригадали порядок виконання дій.
СЛАЙД
Частина дітей працюють з планшетами, частина – приклади на слайдах.
Оцінювання - 2 бал за правильне виконання
Підсумок: розвивали навички обчислень з переходом через десяток
VІ. Підсумок уроку.
- Чи виконали завдання, які ставили перед собою?
Рефлексія.
Я навчився…(працювати в групі,… )
Я знаю…( як розв’язувати задачі, як знаходити дріб від числа, які є …)
Я ціную…( свій час, думку товаришів, працю своїх батьків, знання набуті на уроці…)
Я переконався…( яке значення має математика в житті людини…)
Я бажаю…(вчитися, вивчати математику, в майбутньому вступити до університету…)
Оцінювання – бали в заліковій книжці.
VІІ. Домашнє завдання(відпочити і готуватися до ДПА, дізнатися щось цікаве про навчальний заклад мрії)
Лист оцінювання
Вправа «Шикуйсь!» (Каліграфічна хвилинка) - 1 бал
Математичний диктант - 2 бал
Складання та розв’язування задачі - 3 бали
Робота в групах - 2 бали
Геометричний матеріал - 1 бал
Обчислення прикладів на сумісні дії різного ступеня - 1 бал
Самостійна робота - 2 бали