До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок математики "Підсумковий урок за рік" (4 клас)

Про матеріал

Метою даного уроку є: закріплення вмінь і навичок розв'язувати задачі різних типів; вчити працювати в колективі, висловлюватись логічно, лаконічно; розвивати навички взаємоперевірки, вміння раціонально планувати свою діяльність, мислення, переконати учнів в тому, що математика, тісно пов'язана з життям, необхідна в будь-якій галузі суспільного життя; виховувати уважність, прагнення швидко і правильно виконувати математичні завдання, бажання вивчати математику.

Перегляд файлу

Тема. Підсумковий урок за рік.

Мета. Закріпити вміння і навички розв’язувати задачі різних типів; вчити працювати в колективі, висловлюватись логічно, лаконічно; розвивати навички взаємоперевірки, вміння раціонально планувати свою діяльність, мислення, переконати учнів в тому, що математика, тісно пов’язана з життям, необхідна в будь-якій галузі суспільного життя; виховувати уважність, прагнення швидко і правильно  виконувати математичні завдання, бажання вивчати математику.

Обладнання. Індивідуальні картки для практичних завдань, «залікові книжки», малюнковий план, таблиці для перевірки завдань, малюнки, фотографії, слайди.

Тип уроку. Урок-фантазія з використанням інтерактивних технологій

Девіз уроку: Велич людини в її здатності мислити (Беже Паскаль)

Хід уроку

І. Організація класу

Робота над девізом уроку

– Діти, математика – наука точна і серйозна.

Сьогодні ми будемо:

СЛАЙД

Діяти – активно!

Думати – оперативно!

Сперечатися – доказово!

Це для всіх обов’язково!

СЛАЙД

ІІ. Цілевизначення і планування

  1.  Повідомлення теми, мети уроку і очікуваних результатів.
  •                   Сьогодні у нас підсумковий урок за темою «Множення та ділення багатоцифрових чисел на дво- та трицифрове число, розв’язування задач різних типів». Окрім того, переконаємося в тому, що математика тісно пов’язана з нашим життям і нам необхідно її вивчати.
  • Які знання вам знадобляться для того щоб робота на уроці була успішною?
  • Які уміння вам знадобляться?
  1. Ознайомлення з планом уроку.
  •                   Розпочати роботу я пропоную із знайомства з тими завданнями, які чекають на нас сьогодні на уроці, та спланувати роботу у логічній послідовності.

Математична розминка

Вправа «Шикуйсь!» (Каліграфічна хвилинка)

Математичний диктант

Складання та розв’язування задачі

Музична пауза

Робота в групах

Геометричний матеріал

Обчислення прикладів на сумісні дії різного ступеня

Самостійна робота

Домашнє завдання

Підсумок уроку (рефлексія).

ІІІ. Мотиваційний етап

- Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-фантазія.

За 4 роки до нас в гості на урок математики «приходили» різні казкові персонажі, вас запрошували у різноманітні уявні подорожі, але ви вже підросли, і я пропоную вам пофантазувати і уявити, що пройшло вже 7 років, ви закінчили школу. Після закінчення школи ви будете вступати до різних навчальних закладів. Яка у вас мрія?

Сьогодні ми завітаємо до найвідоміший вищих навчальних закладів України і уявимо себе студентами цих закладів.

І V. Опрацювання навчального матеріалу

СЛАЙД

- Напрестижнішим вищим навчальним закладом в Україні є Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Це класичний університет дослідницького типу, що засновано у 1834 році. В університеті працює 13 факультетів, 8 навчальних інститутів, 1 навчально-науковий центр, підготовче відділення, Центр українознавства, геологічний та зоологічний музеї, Музей історії університету, Міжфакультетський лінгвістичний музей, Інформаційно-обчислювальний центр, Астрономічна обсерваторія, Видавничо-поліграфічний центр та Наукова бібліотека

СЛАЙД

1. Математична розминка. Технологія «Мікрофон»

- Щоб вступити до Університету потрібно скласти вступні іспити. Ви готові?

(Діти швидко передають  уявний мікрофон)

- Щоб знайти площу прямокутника, потрібно…

- Тисяча тисяч-це…

- Скільки вершин у п’ятикутника?

- Як знайти дріб від числа?

- В числі 5/6 назвати знаменник…

- В числі 4/8 назвати чисельник…

- Скільки секунд у 5 хвилинах?

- Робота в саду у дітей зайняла 3 години. Коли діти закінчили роботу, якщо почали її об 11 годині?

- Компоненти дії множення…

- Площа квадрата - 24см. Яка довжина однієї сторони?

- Які геометричні тіла ви знаєте?

- Одиниці вимірювання маси -…

- На яблуні 50 яблук, на вербі - на 2 менше. Скільки всього яблук на деревах?

- Помножити на 100-означає…

- Вважаємо, що ви стали студентами ВУЗу, тому всі отримують залікові книжки, де й виставлятимуть отримані бали.

  1. Вправа «Шикуйсь!» (Каліграфічна хвилинка)

 СЛАЙД

  • Свої двері вам відчиняє Київська академія естрадного та циркового мистецтв

Математичний фокус

СЛАЙД

Запишіть будь-яке двоцифрове число

додати до нього наступне по порядку

додати до суми 9

розділить отримане навпіл

відняти від результату задумане ним число. (5)

Підсумок: удосконалили навички усної лічби

  • У залікових книжках поставте 1 бал за правильний результат.
  1. Математичний диктант (за варіантами)

СЛАЙД

  • Як ви вважаєте який напрямок матиме навчальний заклад у якому часто зустрічаються терміни «диктант», «лексичне значення слова», «грамотність» та ін.? (Філологічний, тобто пов'язаний з мовами). Тому знайомтеся: Чорноморський національний університет імені Петра Могили.

СЛАЙД

1 варіант

2/3 год = 40 хв - р                                                     

3/4 доби = 18 год - е                                                  

3/5 метра =  60 см - к                                               

2/3 року =  8 міс.- т                                                                                                    

9/100 кг = 90 г - о

7/10 дм =  7 см - р

СЛАЙД                                          

Самоперевірка

  • Яке слово у вас вийшло, чи знаєте його значення?

Відповідь: ректор (особа, яка очолює вищий навчальний заклад)

Підсумок: повторили одиниці вимірювання величин, знаходження дробу від цих величин

Оцінювання: якщо все правильно - 1бал, неправильно 0 балів.

  1.               Складання та розв’язування задачі.

СЛАЙД

  • Фахівець за спеціальністю «Агрономія» здатний виконувати професійну роботу, пов’язану з вирощуванням зернових, технічних і кормових культур. Він добре обізнаний з механізацією с.-г. виробництва, зберіганням та первинною переробкою продукції рослинництва і її реалізацією.
  • Чи знаєте ви у якому навчальному закладі можна здобути таку професію? До прикладу: Вінницький національний аграрний університет.
  • За поданим планом ділянки (на слайді) скласти задачу про засівання с/г культурами.

Хвилинка-цікавинка. Кукурудза-культура, завезена до Європи з Америки. Індіанці Майа називали її маїсом.

  • Скласти задачу за малюнком та розв’язати її. Для тих кому складно на допомогу є алгоритм міркування.
  1. Знайди площу ділянки.(довжину помнож на ширину)
  2. Знайди 5/9 від отриманої площі. (для цього отримане число поділи на 9 та помнож на 5) – ти отримаєш площу ділянки засіяної кукурудзою.
  3. Знайди площу ділянки засіяної пшеницею. Для цього від загальної площі відніми площу кукурудзи.

               54м

5/9 –

кукурудза

 

? –

пшениця

 

 

48м

 

Довжина ділянки землі 54 м. Ширина - 48 м. 5/9 площі засаджено кукурудзою. Решта ділянки – пшеницею. Яка площа ділянки засаджена пшеницею?

Розв’язання:

1) 54 ∙ 48 = 2592 (площа ділянки землі)

2) 2592 : 9 = 288 (1/9 площі)

3) 288 ∙ 5 = 1440 (5/9 площі)

4) 2592 – 1440 = 1152

Відповідь: пшеницею засіяли 1152 м².

  • Для пришвидшення обчислень скористаємося спеціальною програмою у смартфоні.

 

Оцінювання: якщо ви самостійно виконали задачу – 2 бали, з допомогою – 1 бал, не зробили – 0 балів.

- можна отримати додатковий бал, відповівши на запитання:

 Додаткові запитання (без обчислень)

- Як знайти якої довжини потрібно поставити огорожу для цієї ділянки? (знайти периметр)

- Як знайти 2/3 периметра ділянки

- Яку частину засіяно кукурудзою 4\9

Підсумок: розвивали вміння складати та розв’язувати задачі, пригадали як знайти частину від числа.

  1. Музична пауза

А зараз на день відкритих дверей нас запрошує Інститут телебачення, кіно і театру

ВІДЕОФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1. Робота в групах

СЛАЙД

Асоціативний ланцюжок: сад, квіти, фонтан,…

  • Щоб створити таку красу потрібно мати неабиякі знання, таланти та уміння. Саме такими є студенти Інститут дизайну та ландшафтного мистецтва

СЛАЙД

Кожна група пропонує кілька варіантів на аркушах паперу (можна використати кольорові прямокутники).

  •  Як можна використати 5/6 площі дачної ділянки для саду, квітника та зони відпочинку.

Повторюють правила роботи в групі.

Правила роботи в групах (на дошці)

1. Розподіліть ролі в групі. Визначте, хто буде головуючим, посередником, секретарем, доповідачем.

2. Починайте висловлювати свої думки спочатку за бажанням, а потім по черзі.

3. Дотримуйтесь правил активного слухання, головне - не перебивайте один одного.

4. Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які їх висловили.

5. Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.

6. Намагайтеся дійти спільної думки.

Описание: Screenshot_11

Оцінювання - 2 бали кожному учаснику групи, якщо завдання виконано повністю, 1 бал – частково, 0 – не виконано.

 Підсумок: пригадали як знайти частині від цілого, використали різні способи розв’язання задачі.

  1. Геометричний матеріал

СЛАЙД

  • Ми знаходимось в Івано-Франківському національному технічному університеті нафти і газу. Майбутнім інженерам потрібно вміти робити креслення.

СЛАЙД

  • Накреслити цю ділянку в зошиті використовуючи масштаб в 1мм : 10 мм

Оцінювання - 1 бал (взаємоперевірка)

Підсумок: перевірили уміння креслити, пригадали, що таке масштаб

  1. Обчислення прикладів на сумісні дії різного ступеня.

СЛАЙД

  • Ми  у Волинському інституті економіки та менеджменту. Усі професії, здобуті у цьому закладі передбачають чітке планування дій, та неприпустимість  помилок у обчисленнях.

СЛАЙД

  • Встановити порядок дій у прикладі (записано на картках)

(6358 + 12893) * 6 + 2629+ (20084 * 63) * 7

  • Перевірте правильність виконання на слайді

СЛАЙД

Оцінювання - 1 бал за правильне виконання

Підсумок: пригадали порядок виконання дій.

  1. Самостійна робота. Інтеграція з інформатикою.

СЛАЙД

  • Зрозуміло, що у наш час є дуже популярними навчальні заклади що передбачають впровадження ІТ технологій. Один з найвідоміших навчальних закладів –  Львівська політехніка.

Частина дітей працюють з планшетами, частина – приклади на слайдах.

  • Оцініть свою роботу, хто на планшетах  - оцінка у смайлика із посмішкою, якщо немає помилок 2 бали, є – 0 балів.
  • Хто працював на картках звіртеся з результатами на слайді.

Оцінювання - 2 бал за правильне виконання

 Підсумок: розвивали навички обчислень з переходом через десяток

VІ. Підсумок уроку.

- Чи виконали завдання, які ставили перед собою?

Рефлексія.

Я навчився…(працювати в групі,… )

Я знаю…( як розв’язувати задачі, як знаходити дріб від числа, які є …)

Я ціную…( свій час, думку товаришів, працю своїх батьків, знання набуті на уроці…)

Я переконався…( яке значення має математика в житті людини…)

Я бажаю…(вчитися, вивчати математику, в майбутньому вступити до університету…)

  • Чи зацікавила вас інформація?
  • Чи змінив хтось думку про свою майбутню професію?

Оцінювання – бали в заліковій книжці.

VІІ. Домашнє завдання(відпочити і готуватися до ДПА, дізнатися щось цікаве про навчальний заклад мрії)

 

Лист оцінювання

Вправа «Шикуйсь!» (Каліграфічна хвилинка)                - 1 бал

Математичний диктант               - 2 бал

Складання та розв’язування задачі               - 3 бали

Робота в групах               - 2 бали

Геометричний матеріал               - 1 бал

Обчислення прикладів на сумісні дії різного ступеня     - 1 бал

Самостійна робота - 2 бали

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
31 січня
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку