Урок математики у 4 класі Тема: Розв’язування задач на знаходження дробу від числа. Творче опрацювання задач різних типів .

Про матеріал

Мета: Закріпити навички розв'язування задач на знаходження дробу від числа та творчого опрацювання задач різних типів; формувати міцні обчислювальні навички, уявлення про дроби; формувати вміння доказово міркувати і пояснювати свої дії, всебічно осмислювати і аналізувати умову і запитання задачі; розвивати творчі здібності учнів; збагачувати мовлення учнів математичною термінологією(формувати комунікативну компетенцію ); виховувати самостійність, наполегливість, працелюбність

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Математична естафета 1. Площа прямокутника 24см, а ширина 4см. Чому дорівнює довжина? а) 8см; б) 12см; в) 6см.

Номер слайду 2

Математична естафета 2. Чому дорівнює 2/3 години? а) 40хв; б) 20хв; в) 30хв.

Номер слайду 3

Математична естафета 1/5 довжини відрізка становить 2см 5мм. Чому дорівнює довжина відрізка? а) 120мм; б) 145; в) 125мм.

Номер слайду 4

Математична естафета Значення виразу 140 – 70 : ( 15 + 40 : 2 ) = а) 2; б) 35; в) 138.

Номер слайду 5

ЗАВДАННЯ ТИСЯЧА ДІЛЕННЯ СЕКУНДА ЧАСТКА ОДИНИЦІ Розгадай кросворд

Номер слайду 6

Творча робота У фермера було 250т зерна. 3/5 всього зерна він продав, а решту залишив для посіву. Скільки зерна продав фермер ? 250 х 5 + 3 250: 5 х 3 250 : 3 х 5

Номер слайду 7

Творча робота У саду зібрали 300кг яблук, стільки ж груш, а слив менше, ніж яблук і груш разом. Скільки персиків зібрали ?

Номер слайду 8

Робота в парі Відповідь: всього 190 зошитів у лінію.

Номер слайду 9

Перегляд файлу

                                                     Математика, 4 клас                                             

Тема:  Розв’язування задач на знаходження дробу від числа.  Творче опрацювання задач різних типів .

Мета: Закріпити навички розв’язування задач на знаходження дробу від числа та творчого опрацювання задач різних типів; формувати міцні обчислювальні навички,  уявлення про дроби; формувати вміння доказово міркувати і пояснювати свої дії, всебічно осмислювати і аналізувати умову і запитання задачі; розвивати творчі здібності учнів;  збагачувати мовлення учнів математичною термінологією(формувати комунікативну компетенцію ); виховувати самостійність, наполегливість, працелюбність.

 

                                   Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Привітання

    Продзвенів уже дзвінок, //

    Розпочався наш урок.

 

    Тож давайте працювати, //

    Міцні знання здобувати.

 

    Щоб усім було цікаво, //

    Всі працюйте дружно, жваво,

    Не шуміть і не дрімайте,

    Руку піднімать встигайте,

    З відповіддю не баріться,

    Добре й старанно учіться,

    Щоб сказала я в кінці:

 

    «Ви у  мене  – молодці!» //

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- На уроці ми будемо  виконувати завдання, які вимагатимуть від вас знань, умінь і навичок, раніше отриманих на  уроках математики . То ж працюйте вдумливо і уважно. Не забувайте, що  старанність, уміння чути і бачити допоможуть вам справитись із ними.

А бали за роботу ви отримаєте у формі самооцінки за кількістю набраних фішок.

 - Прочитайте, що потрібно знати на сьогоднішній урок (хором)

1. Що потрібно знати  (презентаційна маркерна дошка,  таблиця в додатку 1)

  • прийоми ділення і множення;
  • таблицю множення і ділення;
  • назви компонентів дій;
  • правила знаходження площі і периметра;
  • порядок виконання арифметичних дій;
  • як знаходити дріб від числа;
  • одиниці вимірювання величин .

 

 2. Усна лічба.

  1.  «Математична естафета» (передають прапорець)

- А зараз вас чекає математична естафета  (Слайд № 1-4)

  1. Гра «Зроби правильний вибір» ( топаємо - хлопаємо)
  • Квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони рівні.
  • Щоб знайти частину від числа треба помножити
  • Щоб знайти площу прямокутника достатньо знати тільки ширину.
  • Числа при діленні називаються частка, ділене, дільник.
  • Найменше чотирицифрове число більше від найбільшого трицифрового.
  • Пряма лінія має початок і кінець.
  • Високосний рік буває один раз на чотири роки.
  • Від перестановки доданків сума змінюється.
  • Доба має 23 години.
  • Периметр – це сума довжин всіх сторін многокутника.

ІІІ. Повідомлення теми уроку . Мотивація навчальної діяльності

А) - А от дізнатись тему сьогоднішнього уроку допоможе кросворд (Слайд № 5)

    Кросворд (Задачі)   

  1. Кожного дня учитель дає учням домашнє… (завдання)
  2. Одиниця з трьома нулями…(Тисяча)
  3. Дія, обернена до дії множення…(Ділення)
  4. Найменша одиниця вимірювання часу…(Секунда)
  5. Як називається результат дії ділення…(Частка)
  6. Перший розряд класу одиниць…(Одиниці)

   - Отже , сьогодні на уроці ми будемо закріплювати навички розв’язування задач на знаходження дробу від числа та творчо опрацюємо  задачі різних типів.

 

  Б) Віршовані задачі на повторення таблиць множення (творче домашнє завдання)

  • В господині 8 банок,

Їх поставила на ганок.

По 2 літра молока

Ось задача отака.

Скільки всього було літрів?

Розвязуйте любі діти.

  • На галяві 7 квіток,

В кожної 5 пелюсток.

Скільки цих пелюсток буде?

Розвяжіть задачу мудро.

  • На фермі 200 курочок жили,

Кожна по 5 яєчок знесли.

Скільки всього яєчок було,

Щоб багато курчат на світі жило?

 

   В) Каліграфічна «Хвилинка – цікавинка».

  - Охайно запишіть у зошитах число і «Класна робота» ( У зошиті на полях зразки цифр 1 4 0)

          - Розв’яжіть задачу і відповідь запишіть каліграфічно.

  • Довжина кита 34м, це на 20 м більше довжини акули. Яка довжина акули?(14)
  • Збільшіть 14 у 10 разів і запишіть каліграфічно це число, збільшіть 14 у 100 разів, у 1000 разів і запишіть каліграфічно.

 

ІV. Розвиток знань по темі.

  1. Теоретична розминка «Продовж речення» (усно)
    • Числа, які показують на скільки рівних частин поділено і скільки взято частин , називаються… (дроби);
    • Число під рискою дробу називається - …(знаменник)
    • Число над рискою дробу називається - …(чисельник)
    • Щоб знайти дріб від числа, треба це число поділити на … (знаменник) і помножити на … (чисельник).

 

  1. Математичний диктант

А) Записати під диктовку дроби : ¾, 5/7, 6/24,  9/14, 2/5, 7/8, 1/6.

Б) Запишіть відповіді до задач

  • Для букетів взяли 21 квітку. 1/3 всіх квітів – червоні. Скільки червоних квіток було в букетах?
  • На полиці 6 художніх книжок, що становить 1/3 всіх книг. Скільки всього книг на полиці.
  • Швидкість мотоцикліста 70 км/год. Весь шлях він подолав за 3 год. Яку відстань проїхав мотоцикліст?
  • Автомобіль проїхав відстань 300км за 3 год. З якою швидкістю рухався автомобіль?
  • Площа квадрата 81 см2 . Знайдіть сторону квадрата.

 

  1. Розв’язування задач
  1. Творча робота над задачами  ( Слайди 6 -7)
    • Вибрати вираз, яким розв’язується задача: « У фермера було 250т зерна. 3/5 всього зерна він продав,  а решту залишив для посіву. Скільки зерна продав фермер ?»  250 . 5 + 3 ;          250:5 . 3 ;       250 : 3 . 5

- Запишіть розвязання задачі.

  • Чи є цей текст задачею? « У саду зібрали 300кг яблук, стільки ж груш, а слив менше, ніж яблук і груш разом. Скільки персиків зібрали?»

- Змініть цей текст так, щоб він став задачею. Запишіть розв’язання.

                                                     ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

       Гра «Займи місце»

(на підлозі прикріплені картонні картки великого розміру «Дроби» )

- Я називатиму дріб,  а вам слід знайти відповідний малюнок – картку і стати на нього

 

 4. Робота з підручником

       1) Колективне розв’язування задачі № 704.

  • Читання задачі вголос учнем;
  • Розбір змісту задачі;
  • Вибір схеми до задачі : «Яка із схем підходить?» (із запропонованих готових схем)
  • Коментоване розвязування біля дошки.

 

 

 

  1. Рольове виконання задачі № 705
  • Хорове читання тексту задачі;
  • Розподіл ролей : умова, запитання, розв’язання, відповідь;
  • Читання задачі, відповідно до виконуваної ролі;
  • Складання і запис короткої умови ( «умова» пише на дошці, доповнює «питання»);
  • Записування розв’язання задачі (записує «розв’язання»);
  • Запис повної відповіді (пише «відповідь»)

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в парах

- Ви отримуєте картки , на яких по 2 задачі « 1. У магазині «Книги» всього 350 зошитів. 3/7 становлять зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію у магазині?  2. У кіоску всього 120 зошитів. 2/6 становили зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію було у кіоску?»

  • Кожен виконує свою;
  • Перевірте один в одного правильність;
  • Знайдіть, скільки разом було зошитів в лінію у магазині і в кіоску? (150+ 40= 190)
  • Якщо відповідь вийшла 190, то обидві задачі розв’язано вірно (Слайд № 8 )

 

VІ. Домашнє завдання. Аналіз роботи учнів на уроці.

№№ 708, 709

- Полічіть кількість зароблених фішок.   

VІІ. Підсумок уроку.

- А зараз пограємо в гру « Продовж речення» ( беруть листочок з дерева ,  читають початок речення і доповнюють його своїми думками)

  • На уроці я дізналася про…
  • Я сьогодні зрозуміла…
  • Я на уроці навчилася…
  • Я не знала, що…
  • На наступному уроці я б хотіла…

 

 

 

 

 

                                                  

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хан-Ака Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
5364
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку