14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Урок математики в 4 класі (оновлена програма) на тему: "Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси"

Про матеріал

Урок математики в 4 класі за підручником М. Богдановича, Г. Ляшенко (оновлена програма)

Тема: Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Задачі, що розв'язуються за допомогою відношення.

Мета: Формувати в учнів уміння замінювати одні одиниці вимірювання маси іншими. Вчити учнів розв'язувати задачі за допомогою відношення. Розвивати логічне мислення, пам'ять, творчі здібності. Прищеплювати звичку добросовісно виконувати свої обов'язки .

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Перегляд файлу

Урок  математики в 4 класі за підручником  М. Богдановича, Г.Ляшенко (оновлена програма)

Тема: Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Задачі, що розв’язуються за допомогою відношення.

Мета:  Формувати в учнів  уміння замінювати одні одиниці  вимірювання маси іншими. Вчити учнів розвязувати задачі за допомогою відношення. Розвивати логічне мислення, память, творчі здібності. Прищеплювати звичку добросовісно виконувати свої обовязки .                                                                                                                                  

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід:                                                                                                                     I.Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться!                                                                                                                                              Всі приємно посміхніться.                                                                                                                         Продзвенів уже дзвінок,                                                                                                                               Починаємо урок!                                                                                                       II.Актуалізація опорних знань.

1)  Перевірка домашнього  завдання.                                                                                                               2) Усні обчислення.       Гра « Хто швидше?»                                                                 (Учні виходять по черзі до дошки.)                                                                                          

  1команда                    2 команда           3команда                    4команда                           «Квадрат»                                        «Круг»                    «Трикутник»                 «Коло»

6  м : 15  см  =               96  кг : 3 =        2 м : 25  см =                1  км : 10 м=

6  м : 20  см =         84 ц : 4 =        9  м : 30  см  =              3  см : 30мм =

18м : 6  см  =         91 ц : 7 =        27 м : 9  см =         8т : 2ц =

2 дм : 2см =         5  кг : 5 =        42  кг : 6 =                  2кг : 100г =

1  м : 2  см =         2  кг : 10 =         56 ц : 8 =                10  кг : 2 =

1  км : 100  м =         5  кг : 2 =         49 ц : 7  кг =                 16  м : 4 =

4 см : 40 мм =         6 год : 3 =         8 дм : 4  см =                 5 дм : 2 =

2 дм : 5  см =         20 м : 4 =         1м : 2 см =                 3 год : 6 =

 3) Перетворення іменованих чисел                                                                                        1.Запишіть у сантиметрах :                                                                                                                                             5дм1см=                    7м=               5м4дм3см=                                                                                    2. Запишіть у метрах:                                                                                                                                                450дм=                                  900см=                                                                                                                                       3. Запишіть у міліметрах:                                                                                                                                        6см5мм=                                         7дм4мм=                                                        6дм5см2мм=

                                                                                                                                            III. Повідомлення теми уроку                                                                                                                                         

Сьогодні на уроці ми пригадаємо вже  відомі вам одиниці вимірювання маси, будемо замінювати одні одиниці вимірювання маси іншими, треба відпрацювати це до автоматизму з метою подальшого застосування на практиці.   

 IV.     Вивчення   нового  матеріалу.                                                                 

1. - Які одиниці вимірювання маси ви знаєте?                                                                                                                                                  -  Які величини ми вимірюємо  кілограмами?                                                                                                                      -  За допомогою якого приладу? (Терезів)                                                                                                                        - Якщо потрібно зважити дрібну річ, яка важить  менше 1 кг, що будемо робити? (Ось тут у пригоді стане дрібна одиниця вимірювання- грам.)                                                                                                           -  Масу предметів, легших за 1кг, вимірюють грамами. Один грам –тисячна частина кілограма. Тому 1000г=1кг.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

C:\Users\Глеб\Documents\булочка.jpgC:\Users\Глеб\Documents\круасан.jpgC:\Users\Глеб\Documents\кекс.jpg

         300г                             100г                                200г                                                                         - Яка маса булочки і рогалика?                                                                                                                                                          - Двох рогаликів?                                                                                                                                                                         - Трьох булочок?                                                                                                                                                                     - На скільки більша маса булочки, ніж кексу? –Булочки, ніж рогалика?                                                                     - Скільки потрібно рогаликів,  щоб зрівноважити булочку?                                                                               2.Практична робота.                                                                                                                                                           Зважування дрібних предметів.                                                                                                                                               
- А якщо потрібно виміряти масу кита або слона, які одиниці маси використаємо?                                   

 

 

C:\Users\Глеб\Documents\слон икит.jpg

 

 

 

 

-Тут  потрібна найбільша одиниця маси-тонна.                                                                                                          1т=1000кг. 1т-це маса малометражного автомобіля.                                                                                                                                                                                             V.Фізкультхвилинка                                                                                                                                                                                                 

                   C:\Users\Глеб\Documents\один вим маси.jpeg   

 -Користуючись таблицею, виконай завдання.                                                                                                          Запишіть у центнерах: 700кг (7ц) ;; 9т (90ц); 4т500кг (45ц).                                                                                                                      Запишіть у кілограмах: 6ц (600кг); 8ц (800кг); 1ц (100кг).                                          Запишіть у грамах:6кг20г (6020г);5кг5г (5005г); 4кг (4000г).                           

V. Розвиток математичних знань.                                                                                                                Завдання 327 (усно)- розгляньте таблицю.                                                                                Задача 328. (з коментуванням)                                                                                                                                     - Прочитати задачу.                                                                                                                        - Що зробив продавець?                                                                                                                          - Яку масу показали терези?                                                                                                                      - Як дізнатися масу меду? (Щоб дізнатися масу меду, потрібно від загальної маси відняти масу банки.)                                                                                                             1кг=1000г                                                                                                                                        1000-300=700(г) Відповідь: маса меду 300 грам.                                                                        Задача 329(колективно)                                                                                                                - Яка маса двох мішків цукру-піску?                                                                                                  - Яка була вантажність автомобіля?                                                                                                  - Про що треба дізнатися в задачі?                                                                                                         - Для того, щоб дізнатися скільки мішків цукру-піску можна перевезти автомобілем, що треба знати?  (масу одного мішка і вантажність автомобіля, але  вантажність ми знаємо, отже ми дізнаємось масу одного мішка, а потім скільки мішків можна перевезти.)                                                                                                             1ц=100кг                                                                                                                         1)100:2=50кг- (маса одного мішка)                                                                       3т500кг=3500кг                                                                                                         2)3500:50=70(м.)                                                                                                                             Відповідь: автомобілем можна перевезти 70 кг мішків цукру-піску.                                Завдання 330  (фронтально)                                                                                                                            Записати в кілограмах:3т80кг (3080кг); 20000г (2кг).                                                     Записати в грамах:7кг (7000г); 12кг60 (12060г) ;7кг5 г(7005г).                                   Записати в центнерах:3т6ц (36ц); 3800кг (38ц).                                                               Завдання 331(фронтально)                                                                                      Знайти ½ від 1ц (50кг); 1/5від1т (200кг); 1/10від1кг (100кг).                                               Задача 332                                                                                                                             - Що відомо в задачі?                                                                                                         - Про що запитується в задачі?                                                                                                -Що треба знати, щоб  дізнатися скільки  тонн нафти потрібно, щоб  замінити 60 т кам’яного вугілля? -                                                                                                           - Складіть короткий запис задачі, з’ясувавши, що 60т=600ц.                                                                

         2ц – 3ц

          ?  – 600ц                                                                                                                                                                        

Учні розв’язують задачу самостійно з подальшою перевіркою з коментуванням. Один учень працює за дошкою.                                                                                     1) 600:3=200(раз)                                                                                                                         2) 2*200=400(ц)=40(т)                                                                                                   Відповідь: потрібно 40т нафти, щоб замінити 60т кам’яного вугілля.                   Задача 333 (робота в парах)                                                                                                 - Скільки води було в двох цистернах?                                                                             - Що зробили з першою цистерною?                                                                                                          - Що сталося з цистернами, коли з однієї взяли 1000л води?                                                - Про що треба дізнатися в задачі?                                                                                                     - Щоб дізнатися скільки літрів води було в кожній цистерні спочатку, потрібно знати скільки води залишилося в двох цистернах,  потім скільки стало в одній цистерні, а потім у другій.

  1. 5000-1000=4000(л)- води залишилося в двох цистернах.
  2. 4000:2=2000(л)-води стало в одній цистерні.
  3. 2000+1000=3000(л)-води було в другій цистерні.

Відповідь: в одній цистерні було 2000л води, а в другій – 3000л води.                                                                VI. Самостійна робота                                                                                        Завдання 334                                                                                                                                                                       Самоперевірка з дошки. – Звірте свої відповіді із записами на дошці, розмістіть їх у порядку спадання. (3200, 541, 540, 94, 552, 19.)                              

Задача 335

    15л – 12кг300г

            60л - ? кг                                                                                                           

-Записати математичним виразом.                                                           Взаємоперевірка.                                                                                          12кг300г=12300г                                                                     12300:15*60=49200(г)=49кг200г                                                                                Відповідь: маса 60л гасу становить49кг200г.                                                  VII.Підсумок уроку                                                                                                             – Яке головне завдання було і чи виконали ми його?                                                                        - Яке завдання на уроці для  вас було  найбільш складним? Чому?                                         - Яке завдання виконувати вам було найбільш цікаво? Чому?

VIII.Домашнє завдання                                                                                                Завдання 336, 337 (с.54)

Підготувала: вчитель початкових класів Комунального закладу «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів» Запорізької обласної ради Братковська Марина Миколаївна, «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель».

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 січня 2018
Переглядів
1008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку