УРОК МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ
І.О.Мазур,
учитель вищої категорії, старший вчитель
Станіславської ЗОШ І-ІІІ ст. ім.К.Й.Голобородька
Білозерський р-н Херсонська обл.
Тема: Застосування способу округлення чисел при додаванні і відніманні
Мета:ознайомити учнів з прийомом округлення при додаванні і відніманні; закріплювати навички письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
Розвивати вміння округлювати числа при додаванні і відніманні, розв'язувати складні задачі, розвивати логічне мислення.
Виховувати ціннісне ставлення до збереження власного здоров'я, любов і повагу до оточуючих.
Обладнання: картки для опитування, таблиці усних обчислень.
Тип уроку: інтегрований
Хід уроку
І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності
Встаньте, діти, ви рівненько.
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Привітали гостей, що до нас завітали.
Хочу чути, чого б ви усім побажали?
( Всі разом)
Всім присутнім здоров'я ми зичим й добра.
А тепер до роботи нам братись пора!
Йдучи Країною знань, ми працюємо під девізом «Граючись – навчаємось. Праця, радість, усмішка і ніколи сліз».
А посмішка і хороший настрій будуть вам сьогодні дуже потрібні. Бо наш урок сьогодні – незвичайний. Ви відкриєте для себе одну з таємниць мудрості. Для цього потрібно наполегливо працювати й гідно пройти всі етапи уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з прийомом округлення при додаванні і відніманні, закріпимо навички письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
Скажіть, будь ласка, що допомагає нам активно працювати на уроці?
Відповіді учнів ( увага, розум, кмітливість, старанність, гарний настрій).
А коли в людини гарний настрій? Відповіді учнів ( коли вона здорова).
Давайте пригадаємо, які чотири складові має здоров'я?
Відповіді учнів (фізичну, психічну, соціальну і духовну).
Що є фізичною складовою здоров'я? ( добрий фізичний стан і фізичний розвиток ).
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
1. Каліграфічна хвилинка
Зошит правильно кладу,
Ручку правильно тримаю,
Сиджу рівно, не схиляюсь
І писати я стараюсь.
2. Математичний диктант
На скільки 1 кг менший від 1 т?
На скільки 1 дм менший від 1 м?
Число 10 560 зменш у 10 разів.
Число 830 збільш у 100 разів
Знайди різницю чисел 1800 і 1550
Суму чисел 1000 і 15000 зменш на 6000.
Знайди 1/5 т; ¼ кг
( на 999кг; на 9дм; 1056; 83000;250;1000;200кг;250г)
3. Усна ігрова лічба
- Усі діти люблять гратися. Ми проведемо зараз гру, але математичну.
А | В | С | D | E | |
1 | 54 | 16 | 8 | 4 | 43 |
2 | 42 | 3 | 100 | 81 | 2 |
3 | 20 | 49 | 72 | 12 | 36 |
4 | 9 | 18 | 27 | 10 | 32 |
5 | 63 | 92 | 5 | 48 | 76 |
« Морський бій»
1А – збільш у 5 разів
5Е – збільш у 100 разів
2D – збільш у 1000 разів
2C – зменш удвічі
3B – знайди сьому частину
4C – збільш утричі
5D – збільш на 1010
3А – 4Е – знайти добуток
( 270, 7 600, 81 000, 50, 7, 81, 1058, 640)
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
10 год. | 1 |
5 хв. | 480 |
24 год. | 600 |
120 с | 300 |
20 діб | 2 |
34 547 87 376 12 439 90 643
+ 25 478 − 34 185 + 54 608 − 67 155
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Ми продовжуємо пізнавати нове, уважно сприймаємо інформацію, міркуємо над виконанням завдань і відчуваємо радість від цього – це є частиною якої складової здоров'я? ( Психічної )
Психе у перекладі з грецької означає душа
Радість – це емоція ( з французької – хвилювання). А які ви знаєте емоції
( позитивні і негативні ). Радість відноситься до якої емоції ( позитивної ).
Отже, працюємо з позитивними емоціями.
При додаванні і відніманні іноді застосовують прийом округлення
Давайте пограємо в гру « Вчитель» і спробуємо самі пояснити, як застосовується спосіб округлення чисел.
Зразок міркування. Нам треба до 35 додати число 29. Замість числа 29 додамо найближче до 29 кругле число 30 і знайдемо суму: 35 + 30=65.
Число 65 більше від шуканої суми на 1, бо додавали 30, а не 29. Віднімаємо від 65 одиницю. Дістанемо 64.
Аналогічно пояснюється знаходження різниці чисел.
Нам треба від 187 відняти число 118. Замість числа 118 віднімемо найближче до нього кругле число 120 і знайдемо різницю: 187 – 120 = 67. Число 67 менше від шуканої різниці на 2, бо віднімали не 118, а 120. Додаємо до 67 два. Дістанемо 69.
9 • 2=18 – Учні добре вчаться
V. Закріплення та розвиток математичних знань
Продовжуємо працювати колективно. Колектив – це соціум ( з латинської )
Ми всі живемо серед людей. Кожен має узгоджувати свої дії, вчинки, потреби з іншими людьми – членами родини, однокласниками, сусідами, близькими і знайомими. Саме у сім'ї, школі, громаді ти вчишся бути таким, яким хочеш стати. Тут тебе розуміють, співчувають тобі, вибачають недоліки й помилки, радіють здобуткам і перемогам. Ви вчитесь поводитись з людьми так, як хочете, щоб поводились з вами. Ви намагаєтесь робити гідні вчинки. Усе це – ознаки соціальної складової здоров'я.
Як треба працювати на уроці? ( Не викрикувати, піднімати руку, уважно слухати завдання та запитання вчителя, не боятись висловлювати свою думку.)
1. Коментоване розв'язування
№ 373
2.Складання та розв'язування задачі за коротким записом
Було – 468кг цукру в 9 мішках
Відправили - ? кг
Залишилось – 5 мішків цукру
На складі було 468 кг цукру в 9 мішках. Після того, як в магазин відправили деяку кількість цукру, на складі залишилось 5 мішків цукру. Скільки кілограмів цукру відправили в магазин?
Аналіз задачі
- Скільки кг цукру було на складі? (468кг)
- В скількох мішках? (в 9)
- Скільки мішків цукру залишилось після відправлення? ( 5 )
- Що запитується в задачі ?
1 – й спосіб
2 – й спосіб
VI. Підсумок уроку
Усе найкраще в тобі – це духовна складова здоров'я. Саме вона дає можливість стати особливим – особистістю. Духовна людина відчуває свою відповідальність за себе і за інших, вірить, що добро завжди перемагає зло, сама намагається робити добро. Я бажаю всім вам стати духовно розвиненою особистістю.
Ми пройшли всі етапи уроку. Настав час відкрити для себе одну із таємниць мудрості.
VII. Оцінювання. Домашнє завдання
УРОК МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ
І.О.Мазур,
учитель вищої категорії, старший вчитель
Станіславської ЗОШ І-ІІІ ст. ім.К.Й.Голобородька
Білозерський р-н Херсонська обл.
Тема: Застосування способу округлення чисел при додаванні і відніманні
Мета:ознайомити учнів з прийомом округлення при додаванні і відніманні; закріплювати навички письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
Розвивати вміння округлювати числа при додаванні і відніманні, розв’язувати складні задачі, розвивати логічне мислення.
Виховувати ціннісне ставлення до збереження власного здоров’я, любов і повагу до оточуючих.
Обладнання: картки для опитування, таблиці усних обчислень.
Тип уроку: інтегрований
Хід уроку
І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності
Встаньте, діти, ви рівненько.
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Привітали гостей, що до нас завітали.
Хочу чути, чого б ви усім побажали?
( Всі разом)
Всім присутнім здоров’я ми зичим й добра.
А тепер до роботи нам братись пора!
Йдучи Країною знань, ми працюємо під девізом «Граючись – навчаємось. Праця, радість, усмішка і ніколи сліз».
А посмішка і хороший настрій будуть вам сьогодні дуже потрібні. Бо наш урок сьогодні – незвичайний. Ви відкриєте для себе одну з таємниць мудрості. Для цього потрібно наполегливо працювати й гідно пройти всі етапи уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з прийомом округлення при додаванні і відніманні, закріпимо навички письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
Скажіть, будь ласка, що допомагає нам активно працювати на уроці?
Відповіді учнів ( увага, розум, кмітливість, старанність, гарний настрій).
А коли в людини гарний настрій? Відповіді учнів ( коли вона здорова).
Давайте пригадаємо, які чотири складові має здоров’я?
Відповіді учнів (фізичну, психічну, соціальну і духовну).
Що є фізичною складовою здоров’я? ( добрий фізичний стан і фізичний розвиток ).
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
1. Каліграфічна хвилинка
Зошит правильно кладу,
Ручку правильно тримаю,
Сиджу рівно, не схиляюсь
І писати я стараюсь.
2. Математичний диктант
На скільки 1 кг менший від 1 т?
На скільки 1 дм менший від 1 м?
Число 10 560 зменш у 10 разів.
Число 830 збільш у 100 разів
Знайди різницю чисел 1800 і 1550
Суму чисел 1000 і 15000 зменш на 6000.
Знайди 1/5 т; ¼ кг
( на 999кг; на 9дм; 1056; 83000;250;1000;200кг;250г)
3. Усна ігрова лічба
- Усі діти люблять гратися. Ми проведемо зараз гру, але математичну.
|
А |
В |
С |
D |
E |
1 |
54 |
16 |
8 |
4 |
43 |
2 |
42 |
3 |
100 |
81 |
2 |
3 |
20 |
49 |
72 |
12 |
36 |
4 |
9 |
18 |
27 |
10 |
32 |
5 |
63 |
92 |
5 |
48 |
76 |
« Морський бій»
1А – збільш у 5 разів
5Е – збільш у 100 разів
2D – збільш у 1000 разів
2C – зменш удвічі
3B – знайди сьому частину
4C – збільш утричі
5D – збільш на 1010
3А – 4Е – знайти добуток
( 270, 7 600, 81 000, 50, 7, 81, 1058, 640)
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
10 год. |
1 |
5 хв. |
480 |
24 год. |
600 |
120 с |
300 |
20 діб |
2 |
34 547 87 376 12 439 90 643
+ 25 478 − 34 185 + 54 608 − 67 155
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Ми продовжуємо пізнавати нове, уважно сприймаємо інформацію, міркуємо над виконанням завдань і відчуваємо радість від цього – це є частиною якої складової здоров’я? ( Психічної )
Психе у перекладі з грецької означає душа
Радість – це емоція ( з французької – хвилювання). А які ви знаєте емоції
( позитивні і негативні ). Радість відноситься до якої емоції ( позитивної ).
Отже, працюємо з позитивними емоціями.
– До кожного з наведених чисел назвіть найближче кругле число
При додаванні і відніманні іноді застосовують прийом округлення
Давайте пограємо в гру « Вчитель» і спробуємо самі пояснити, як застосовується спосіб округлення чисел.
35 + 29 = 64
35 + 30 = 65
65 – 1 = 64
Зразок міркування. Нам треба до 35 додати число 29. Замість числа 29 додамо найближче до 29 кругле число 30 і знайдемо суму: 35 + 30=65.
Число 65 більше від шуканої суми на 1, бо додавали 30, а не 29. Віднімаємо від 65 одиницю. Дістанемо 64.
Аналогічно пояснюється знаходження різниці чисел.
187 – 118 = 69
187 – 120 = 67
67 + 2 = 69
Нам треба від 187 відняти число 118. Замість числа 118 віднімемо найближче до нього кругле число 120 і знайдемо різницю: 187 – 120 = 67. Число 67 менше від шуканої різниці на 2, бо віднімали не 118, а 120. Додаємо до 67 два. Дістанемо 69.
Робота з таблицею на дошці
38 + 28 = 66 860 – 129 = 731
9 • 2=18 – Учні добре вчаться
(Стати струнко, покласти перед грудьми рівно праву руку на ліву.)
9 • 3 = 27 – І табличку знають всі.
(Розвести руки в боки від середини грудей долонями догори.)
9 • 4 = 36 – А це Незнайкам на злість.
(Стиснути кулачки, потрясти руками.)
9 • 5 = 45 – Вже й вони табличку вчать.
(Руки перед собою на відстані читання книжки.)
9 • 6 = 54 – Всі завдання поробили.
(Розвести руки в боки через верх від середини грудей.)
9 • 7 = 63 – Як Знайко, роби й ти.
(Повертаючись, показати рукою на своїх друзів.)
9 • 8 = 72 – І не болітиме голова,
(Обхопивши голову руками, нахиляти вліво і вправо.)
9 • 9 = 81 – І не сидітимеш кілька годин,
(Показати правою рукою "годинник " на зап 'ясті лівої руки.)
9 • 10 = 90 – А все вийде легко й просто.
(Витягнути вперед долонями догори поперемінно праву і ліву руку від середини грудей.)
Всю табличку знаємо,
Роботу починаємо.
(Сісти за парту.)
V. Закріплення та розвиток математичних знань
Продовжуємо працювати колективно. Колектив – це соціум ( з латинської )
Ми всі живемо серед людей. Кожен має узгоджувати свої дії, вчинки, потреби з іншими людьми – членами родини, однокласниками, сусідами, близькими і знайомими. Саме у сім’ї, школі, громаді ти вчишся бути таким, яким хочеш стати. Тут тебе розуміють, співчувають тобі, вибачають недоліки й помилки, радіють здобуткам і перемогам. Ви вчитесь поводитись з людьми так, як хочете, щоб поводились з вами. Ви намагаєтесь робити гідні вчинки. Усе це – ознаки соціальної складової здоров’я.
Як треба працювати на уроці? ( Не викрикувати, піднімати руку, уважно слухати завдання та запитання вчителя, не боятись висловлювати свою думку.)
1. Коментоване розв’язування
№ 373
2.Складання та розв’язування задачі за коротким записом
Було – 468кг цукру в 9 мішках
Відправили - ? кг
Залишилось – 5 мішків цукру
На складі було 468 кг цукру в 9 мішках. Після того, як в магазин відправили деяку кількість цукру, на складі залишилось 5 мішків цукру. Скільки кілограмів цукру відправили в магазин?
Аналіз задачі
- Скільки кг цукру було на складі? (468кг)
- В скількох мішках? (в 9)
- Скільки мішків цукру залишилось після відправлення? ( 5 )
- Що запитується в задачі ?
1 – й спосіб
2 – й спосіб
VI. Підсумок уроку
Усе найкраще в тобі – це духовна складова здоров’я. Саме вона дає можливість стати особливим – особистістю. Духовна людина відчуває свою відповідальність за себе і за інших, вірить, що добро завжди перемагає зло, сама намагається робити добро. Я бажаю всім вам стати духовно розвиненою особистістю.
Ми пройшли всі етапи уроку. Настав час відкрити для себе одну із таємниць мудрості.
Є просто дім, а є ще дім науки,
В якому мудрість й сила розуму живе.
І хто пізнає насолоду знань,
Той звідти вже ніколи не піде.
Знання – це мудрість, мудрість – то є вічність.
VII. Оцінювання. Домашнє завдання
№ 379, № 380