Конспект уроку з математики для 4 класу "Застосування способу округлення чисел при додаванні і відніманні"

Про матеріал

УРОК МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ

І.О.Мазур,

учитель вищої категорії, старший вчитель

Станіславської ЗОШ І-ІІІ ст. ім.К.Й.Голобородька

Білозерський р-н Херсонська обл.

Тема: Застосування способу округлення чисел при додаванні і відніманні

Мета:ознайомити учнів з прийомом округлення при додаванні і відніманні; закріплювати навички письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

Розвивати вміння округлювати числа при додаванні і відніманні, розв'язувати складні задачі, розвивати логічне мислення.

Виховувати ціннісне ставлення до збереження власного здоров'я, любов і повагу до оточуючих.

Обладнання: картки для опитування, таблиці усних обчислень.

Тип уроку: інтегрований

Хід уроку

І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності

Встаньте, діти, ви рівненько.

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей.

Привітайтесь: «Добрий день!»

Привітали гостей, що до нас завітали.

Хочу чути, чого б ви усім побажали?

( Всі разом)

Всім присутнім здоров'я ми зичим й добра.

А тепер до роботи нам братись пора!

Йдучи Країною знань, ми працюємо під девізом «Граючись – навчаємось. Праця, радість, усмішка і ніколи сліз».

А посмішка і хороший настрій будуть вам сьогодні дуже потрібні. Бо наш урок сьогодні – незвичайний. Ви відкриєте для себе одну з таємниць мудрості. Для цього потрібно наполегливо працювати й гідно пройти всі етапи уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з прийомом округлення при додаванні і відніманні, закріпимо навички письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

Скажіть, будь ласка, що допомагає нам активно працювати на уроці?

Відповіді учнів ( увага, розум, кмітливість, старанність, гарний настрій).

А коли в людини гарний настрій? Відповіді учнів ( коли вона здорова).

Давайте пригадаємо, які чотири складові має здоров'я?

Відповіді учнів (фізичну, психічну, соціальну і духовну).

Що є фізичною складовою здоров'я? ( добрий фізичний стан і фізичний розвиток ).

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

1. Каліграфічна хвилинка

Зошит правильно кладу,

Ручку правильно тримаю,

Сиджу рівно, не схиляюсь

І писати я стараюсь.

  • 12 3 4 5 6 7 8 9 10 + − > <

2. Математичний диктант

На скільки 1 кг менший від 1 т?

На скільки 1 дм менший від 1 м?

Число 10 560 зменш у 10 разів.

Число 830 збільш у 100 разів

Знайди різницю чисел 1800 і 1550

Суму чисел 1000 і 15000 зменш на 6000.

Знайди 1/5 т; ¼ кг

( на 999кг; на 9дм; 1056; 83000;250;1000;200кг;250г)

3. Усна ігрова лічба

- Усі діти люблять гратися. Ми проведемо зараз гру, але математичну.

А

В

С

D

E

1

54

16

8

4

43

2

42

3

100

81

2

3

20

49

72

12

36

4

9

18

27

10

32

5

63

92

5

48

76

« Морський бій»

1А – збільш у 5 разів

5Е – збільш у 100 разів

2D – збільш у 1000 разів

2C – зменш удвічі

3B – знайди сьому частину

4C – збільш утричі

5D – збільш на 1010

3А – 4Е – знайти добуток

( 270, 7 600, 81 000, 50, 7, 81, 1058, 640)

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  • 1.Гра « Упіймай число»
  • -Знайдіть співвідношення між числами, переводячи їх в інші величини.

10 год.

1

5 хв.

480

24 год.

600

120 с

300

20 діб

2

  • 2.Повторення додавання та віднімання багатоцифрових чисел ( декілька учнів біля дошки з картками, всі останні розв'язують самостійно).

34 547 87 376 12 439 90 643

+ 25 47834 185 + 54 60867 155

ІV. Вивчення нового матеріалу

- Ми продовжуємо пізнавати нове, уважно сприймаємо інформацію, міркуємо над виконанням завдань і відчуваємо радість від цього – це є частиною якої складової здоров'я? ( Психічної )

Психе у перекладі з грецької означає душа

Радість – це емоція ( з французької – хвилювання). А які ви знаєте емоції

( позитивні і негативні ). Радість відноситься до якої емоції ( позитивної ).

Отже, працюємо з позитивними емоціями.

  • 1.Підготовча робота
  • -Які числа називаються круглими? ( Числа, що закінчуються нулем або кількома нулями, називаються круглими.)
  • – До кожного з наведених чисел назвіть найближче кругле число
  • 27 333 359 711 896
  • 1.Пояснення

При додаванні і відніманні іноді застосовують прийом округлення

Давайте пограємо в гру « Вчитель» і спробуємо самі пояснити, як застосовується спосіб округлення чисел.

  • 35 + 29 = 64
  • 35 + 30 = 65
  • 65 – 1 = 64

Зразок міркування. Нам треба до 35 додати число 29. Замість числа 29 додамо найближче до 29 кругле число 30 і знайдемо суму: 35 + 30=65.

Число 65 більше від шуканої суми на 1, бо додавали 30, а не 29. Віднімаємо від 65 одиницю. Дістанемо 64.

Аналогічно пояснюється знаходження різниці чисел.

  • 187 – 118 = 69
  • 187 – 120 = 67
  • 67 + 2 = 69

Нам треба від 187 відняти число 118. Замість числа 118 віднімемо найближче до нього кругле число 120 і знайдемо різницю: 187 – 120 = 67. Число 67 менше від шуканої різниці на 2, бо віднімали не 118, а 120. Додаємо до 67 два. Дістанемо 69.

  • 2.Первинне закріплення
  • Робота з таблицею на дошці
  • 38 + 28 = 66 860 – 129 = 731
  • 3.Фізкультхвилинка

9 • 2=18 – Учні добре вчаться

  • (Стати струнко, покласти перед грудьми рівно праву руку на ліву.)
  • 9 • 3 = 27 – І табличку знають всі.
  • (Розвести руки в боки від середини грудей долонями догори.)
  • 9 • 4 = 36 – А це Незнайкам на злість.
  • (Стиснути кулачки, потрясти руками.)
  • 9 • 5 = 45 – Вже й вони табличку вчать.
  • (Руки перед собою на відстані читання книжки.)
  • 9 • 6 = 54 – Всі завдання поробили.
  • (Розвести руки в боки через верх від середини грудей.)
  • 9 • 7 = 63 – Як Знайко, роби й ти.
  • (Повертаючись, показати рукою на своїх друзів.)
  • 9 • 8 = 72 – І не болітиме голова,
  • (Обхопивши голову руками, нахиляти вліво і вправо.)
  • 9 • 9 = 81 – І не сидітимеш кілька годин,
  • (Показати правою рукою "годинник " на зап 'ясті лівої руки.)
  • 9 • 10 = 90 – А все вийде легко й просто.
  • (Витягнути вперед долонями догори поперемінно праву і ліву руку від середини грудей.)
  • Всю табличку знаємо,
  • Роботу починаємо.
  • (Сісти за парту.)

V. Закріплення та розвиток математичних знань

Продовжуємо працювати колективно. Колектив – це соціум ( з латинської )

Ми всі живемо серед людей. Кожен має узгоджувати свої дії, вчинки, потреби з іншими людьми – членами родини, однокласниками, сусідами, близькими і знайомими. Саме у сім'ї, школі, громаді ти вчишся бути таким, яким хочеш стати. Тут тебе розуміють, співчувають тобі, вибачають недоліки й помилки, радіють здобуткам і перемогам. Ви вчитесь поводитись з людьми так, як хочете, щоб поводились з вами. Ви намагаєтесь робити гідні вчинки. Усе це – ознаки соціальної складової здоров'я.

Як треба працювати на уроці? ( Не викрикувати, піднімати руку, уважно слухати завдання та запитання вчителя, не боятись висловлювати свою думку.)

1. Коментоване розв'язування

№ 373

2.Складання та розв'язування задачі за коротким записом

Було – 468кг цукру в 9 мішках

Відправили - ? кг

Залишилось – 5 мішків цукру

На складі було 468 кг цукру в 9 мішках. Після того, як в магазин відправили деяку кількість цукру, на складі залишилось 5 мішків цукру. Скільки кілограмів цукру відправили в магазин?

Аналіз задачі

- Скільки кг цукру було на складі? (468кг)

- В скількох мішках? (в 9)

- Скільки мішків цукру залишилось після відправлення? ( 5 )

- Що запитується в задачі ?

1 – й спосіб

  • 1)468 : 9 = 52(кг) – в 1 мішку;
  • 2)9 – 5 = 4 (м.) – залиш.мішків;
  • 3)52 ∙ 4 = 208(кг) – відправили.

2 – й спосіб

  • 1)468 : 9 = 52(кг) – в 1 мішку;
  • 2)52 ∙ 5 = 260(кг) – в 5 мішках;
  • 3)468 – 260 = 208 (кг) – відправили.

VI. Підсумок уроку

Усе найкраще в тобі – це духовна складова здоров'я. Саме вона дає можливість стати особливим – особистістю. Духовна людина відчуває свою відповідальність за себе і за інших, вірить, що добро завжди перемагає зло, сама намагається робити добро. Я бажаю всім вам стати духовно розвиненою особистістю.

  • -Що нового ми вивчили на уроці?
  • -Що вам найбільше сподобалось?

Ми пройшли всі етапи уроку. Настав час відкрити для себе одну із таємниць мудрості.

  • Є просто дім, а є ще дім науки,
  • В якому мудрість й сила розуму живе.
  • І хто пізнає насолоду знань,
  • Той звідти вже ніколи не піде.
  • Знання – це мудрість, мудрість – то є вічність.
  • -То що є таємницею мудрості? ( Знання )
  • -Дякую всім за співпрацю. Бажаю усім бути завжди здоровими.

VII. Оцінювання. Домашнє завдання

Перегляд файлу

  УРОК МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ

 

І.О.Мазур,

учитель вищої категорії, старший вчитель

Станіславської ЗОШ І-ІІІ ст. ім.К.Й.Голобородька

Білозерський р-н Херсонська обл.

 

 

Тема: Застосування способу округлення чисел при додаванні і відніманні

 

Мета:ознайомити учнів з прийомом округлення при додаванні і відніманні; закріплювати навички письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

Розвивати вміння округлювати числа при додаванні і відніманні, розв’язувати складні задачі, розвивати логічне мислення.

Виховувати ціннісне ставлення до збереження власного здоровя, любов і повагу до оточуючих.

Обладнання: картки для опитування, таблиці усних обчислень.

Тип уроку: інтегрований

 

                                            Хід уроку

 

І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності

Встаньте, діти, ви рівненько.

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей.

Привітайтесь: «Добрий день!»

Привітали гостей, що до нас завітали.

Хочу чути, чого б ви усім побажали?

( Всі разом)

 Всім присутнім здоров’я ми зичим й добра.

А тепер до роботи нам братись пора!

 

   Йдучи  Країною знань, ми працюємо під девізом «Граючись – навчаємось. Праця, радість, усмішка і ніколи сліз».

   А посмішка і хороший настрій будуть вам сьогодні дуже потрібні. Бо наш урок сьогодні – незвичайний. Ви відкриєте для себе одну з таємниць мудрості. Для цього потрібно наполегливо працювати й гідно пройти всі етапи уроку.

   Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з прийомом округлення при додаванні і відніманні, закріпимо навички письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

 

  Скажіть, будь ласка, що допомагає нам активно працювати на уроці?

Відповіді учнів ( увага, розум, кмітливість, старанність, гарний настрій).

А коли в людини гарний настрій? Відповіді учнів ( коли вона здорова).

 

 Давайте пригадаємо, які чотири складові має здоров’я?

 Відповіді учнів (фізичну, психічну, соціальну і духовну).

 

Що є фізичною складовою здоров’я? ( добрий фізичний стан і фізичний розвиток ).

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

1. Каліграфічна хвилинка

 

Зошит правильно кладу,

Ручку правильно тримаю,

Сиджу рівно, не схиляюсь

І писати я стараюсь.

  1. 2  3  4  5  6  7  8  9  10  +   −  >   <

 

2. Математичний диктант

 

На скільки 1 кг менший від 1 т?

На скільки 1 дм менший від 1 м?

Число 10 560 зменш у 10 разів.

Число 830 збільш у 100 разів

Знайди різницю чисел 1800 і 1550

Суму чисел 1000 і 15000 зменш на 6000.

Знайди 1/5 т; ¼ кг

( на 999кг;  на 9дм; 1056; 83000;250;1000;200кг;250г)

3. Усна ігрова лічба

- Усі діти люблять гратися. Ми проведемо зараз гру, але математичну.

 

  А

  В

  С

  D

  E

1

 54

  16

  8

  4

 43

2

 42

   3

100

 81

  2

3

 20

  49

 72

 12

 36

4

  9

 18

 27

 10

 32

5

 63

 92

  5

 48

 76

« Морський бій»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1А – збільш у 5 разів

5Е – збільш у 100 разів

2D збільш у 1000 разів

2C – зменш удвічі

3B – знайди  сьому частину

4C – збільш утричі

5D – збільш на 1010

3А – 4Е – знайти добуток

( 270, 7 600, 81 000, 50, 7, 81, 1058, 640)

 

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Гра « Упіймай число»
  • Знайдіть співвідношення між числами, переводячи їх в інші величини.

 

       10 год.

         1

       5 хв.

       480

      24 год.

       600

        120 с

       300

       20 діб

          2

 

  1. Повторення додавання та віднімання багатоцифрових чисел ( декілька учнів біля дошки з картками, всі останні розв’язують самостійно).

     34 547 87 376    12 439 90 643

  + 25 478   34 185 + 54 608        67 155

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

 - Ми продовжуємо пізнавати нове, уважно сприймаємо інформацію, міркуємо над виконанням завдань і відчуваємо радість від цього – це є частиною якої складової здоров’я?  ( Психічної )

Психе у перекладі з грецької означає душа

Радість – це емоція ( з французької – хвилювання). А які ви знаєте емоції

 ( позитивні і негативні ). Радість відноситься до якої емоції ( позитивної ).

Отже, працюємо з позитивними емоціями.

  1. Підготовча робота
  • Які числа називаються круглими? ( Числа, що закінчуються нулем або кількома нулями, називаються круглими.)

– До кожного з наведених чисел назвіть найближче кругле число

  1.     333    359     711       896
  1. Пояснення

При додаванні і відніманні іноді застосовують прийом округлення

Давайте пограємо в гру « Вчитель» і спробуємо самі пояснити, як застосовується спосіб округлення чисел.

35 + 29 = 64

35 + 30 = 65

65 – 1 = 64

Зразок міркування. Нам треба до 35 додати число 29. Замість числа 29 додамо найближче до 29 кругле число 30 і знайдемо суму: 35 + 30=65.

Число 65 більше від шуканої суми на 1, бо додавали 30, а не 29. Віднімаємо від 65 одиницю. Дістанемо 64.

 

Аналогічно пояснюється знаходження різниці чисел.

187 – 118 = 69

187 – 120 = 67

67 + 2 = 69

Нам треба від 187 відняти число 118. Замість числа 118 віднімемо найближче до нього кругле число 120 і знайдемо різницю: 187 – 120 = 67.  Число 67 менше від шуканої різниці на 2, бо віднімали не 118, а 120. Додаємо до 67 два. Дістанемо 69.

  1. Первинне закріплення

Робота з таблицею на дошці

38 + 28 = 66         860 – 129 = 731

  1. Фізкультхвилинка

          9 • 2=18 – Учні добре вчаться

(Стати струнко, покласти перед грудьми рівно праву руку на ліву.)

9 • 3 = 27 – І табличку знають всі.

(Розвести руки в боки від середини грудей долонями догори.)

9 • 4 = 36 – А це Незнайкам на злість.

(Стиснути кулачки, потрясти руками.)

9 • 5 = 45 – Вже й вони табличку вчать.

(Руки перед собою на відстані читання книжки.)

9 • 6 = 54 – Всі завдання поробили.

(Розвести руки в боки через верх від середини грудей.)

9 • 7 = 63 – Як Знайко, роби й ти.

(Повертаючись, показати рукою на своїх друзів.)

9 • 8 = 72 – І не болітиме голова,

(Обхопивши голову руками, нахиляти вліво і вправо.)

9 • 9 = 81 – І не сидітимеш кілька годин,

(Показати правою рукою "годинник " на зап 'ясті лівої руки.)

9 • 10 = 90 – А все вийде легко й просто.

(Витягнути вперед долонями догори поперемінно праву і ліву руку від середини грудей.)

Всю табличку знаємо,

Роботу починаємо.

(Сісти за парту.)

V. Закріплення та розвиток математичних знань

    Продовжуємо працювати колективно. Колектив – це соціум ( з латинської )

Ми всі живемо серед людей. Кожен має узгоджувати свої дії, вчинки, потреби з іншими людьми – членами родини, однокласниками, сусідами, близькими і знайомими. Саме  у сім’ї, школі, громаді ти вчишся бути таким, яким хочеш стати. Тут тебе розуміють, співчувають тобі, вибачають недоліки й помилки, радіють здобуткам  і перемогам. Ви вчитесь поводитись з людьми так, як хочете, щоб поводились з вами. Ви намагаєтесь робити гідні вчинки. Усе це – ознаки соціальної складової здоров’я.

    Як треба працювати на уроці? ( Не викрикувати, піднімати руку, уважно слухати завдання та запитання вчителя, не боятись висловлювати свою думку.)

1. Коментоване розв’язування

№ 373

2.Складання та розв’язування задачі за коротким записом

Було – 468кг цукру в 9 мішках

Відправили - ? кг

Залишилось – 5 мішків цукру

 

На складі було 468 кг цукру в 9 мішках. Після того, як в магазин відправили деяку кількість цукру, на складі залишилось 5 мішків цукру. Скільки кілограмів цукру відправили в магазин?

Аналіз задачі

- Скільки кг цукру було на складі? (468кг)

- В скількох мішках? (в 9)

- Скільки мішків цукру залишилось після відправлення? ( 5 )

- Що запитується в задачі ?

     1 – й спосіб

  1. 468 : 9 = 52(кг) – в 1 мішку;
  2. 9 – 5 = 4 (м.) – залиш.мішків;
  3. 52 ∙ 4 = 208(кг) – відправили.

2 – й спосіб

  1. 468 : 9 = 52(кг) – в 1 мішку;
  2. 52 ∙ 5 = 260(кг) – в 5 мішках;
  3. 468 – 260 = 208 (кг) – відправили.

 

VI. Підсумок уроку

     Усе найкраще в тобі – це духовна складова здоровя. Саме вона дає можливість стати особливим – особистістю. Духовна людина відчуває свою відповідальність за себе і за інших, вірить, що добро завжди перемагає зло, сама намагається робити добро. Я бажаю всім вам стати духовно розвиненою особистістю.

  • Що нового ми вивчили на уроці?
  • Що вам найбільше сподобалось?

Ми пройшли всі етапи уроку. Настав час відкрити для себе одну із таємниць мудрості.

Є просто дім, а є ще дім науки,

В якому мудрість й сила розуму живе.

І хто пізнає насолоду знань,

Той звідти вже ніколи не піде.

Знання – це мудрість, мудрість – то є вічність.

  • То що є таємницею мудрості? ( Знання )

 

  • Дякую всім за співпрацю. Бажаю усім бути завжди здоровими.

 

VII. Оцінювання. Домашнє завдання

№ 379, № 380

 

docx
Додано
6 січня 2018
Переглядів
6037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку