Урок з математики 4 клас на тему "Одиниці вимірювання довжини. Перетворення одиниць вимірювання довжини."

Про матеріал

Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; вправляти у перетворені одиниць вимірювання; закріпити вміння розв'язувати задачі ; познайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання довжини; розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички, вміння працювати з фізичною картою України, користуватися масштабом; формувати компетентність вміння вчитися; виховувати наполегливість, відповідальність за виконану роботу.

Перегляд файлу

Тема: Одиниці вимірювання довжини. Перетворення одиниць вимірювання довжини.

Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; вправляти у перетворені  одиниць вимірювання; закріпити вміння розв’язувати задачі ; познайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання довжини;  розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички, вміння працювати з фізичною картою України, користуватися масштабом; формувати компетентність вміння вчитися; виховувати наполегливість, відповідальність за виконану роботу.

Обладнання:  підручник (автор М.В. Богданович),презентація, таблиця одиниць вимірювання довжини, фізична карта України.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент .

      Програмування учнів на змістовну роботу:

      - Математика – точна  наука, вона вимагає конкретних, міцних  знань.  Тому  треба  на  уроці  бути уважним, правильно мислити, добре запам’ятовувати. А ще потрібна буде  ваша дружня допомога один одному і мені в тому числі.

      - Сьогодні урок буде незвичайним. Ми здійснимо віртуальну подорож до найменшого міста України. Поступово виконуючи завдання, ми дізнаємось його назву, відкриваючи букви і використовуючи одиниці вимірювання довжини. Спочатку пригадаємо …

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Усні обчислення.

2800:100

31700:10

93•1000

2. Завдання для опитування.

  • Як зміниться число 30 000, якщо відкинути в його запису один нуль? (У 10 разів).
  • У скільки разів збільшується число, якщо до нього праворуч приписати один нуль? (У 10 разів). Два нулі? ( У 100 разів).
  •  Розв’язати задачу:  

Довжина коридору 10 м, ширина — 3 м. Знайти периметр коридору.

      - Молодці! Ви добре впоралися з цим завданням, тому ми можемо відкрити одну літеру у назві міста. ( Г)

3. Каліграфічна хвилинка.

     - Щоб не забути дату нашої подорожі, запишемо її в зошити.

     - Сьогодні каліграфічна хвилинка буде не простою. Як пишеться цифра 1? Трохи вище середини клітинки ведемо коротку похилу лінію у верхній правий кут клітинки, потім пишемо вниз довгу похилу паличку до середини нижньої сторони клітинки. Продовжте перелік відомих вам одиниць вимірювання довжини у порядку зростання.

1 мм        1 см       1 дм     1 м       1 км

     - У яких одиницях вимірювання ми можемо виміряти кулькову ручку? Зошит? Відстань між містами?

     - Дякую, розумники! Повторили – і тепер сміливо вирушаємо далі до міста, відкриваємо наступну літеру. (В)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

     - Навіщо нам потрібно знати одиниці вимірювання? Де ми можемо застосувати ці знання?

V. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу.

     1. Робота з таблицею-підказкою.

     - Тож пригадаймо!

1 м = 10 дм                       1 км = 1000 м

1 м = 100 см                      1 дм = 10 см

1 м = 1000 мм                   1 см = 10 мм

     - У скільки 1 м більший від 1 см; 1 дм; 1 мм?

2. Фізкультхвилинка.

    Фізкультвправи  -  у пошані,

    Ми їх дуже любимо.

    За хвилину відпочинем

    І писати будемо.

    Раз – піднялись, два – присіли,

    Хай мужніє наше тіло.

    Хто ж втомився присідати,

    Може вже відпочивати.

3. Робота за підручником.

1) Виконання завдання № 316

- Ми повправляємось у перетворенні одиниць довжини. Виконаємо це завдання біля дошки.

2) Виконання завдання № 318.

- Дякую вам за старання, відкриваємо третю букву. (У)

4. Хвилинка - цікавинка.

     - У старовину існували інші одиниці вимірювання. Порівняйте їх із існуючими.

     Версту як міру використовували на Русі з XI ст.

     Раніше аршин порівнювали з довжиною руки до плеча. Але довжина руки у всіх різна. Звідси і з’явився вислів «Міряє на свій аршин», тобто судить про все тільки по собі. 

      Лікоть – найстаріша міра довжини, якою користувались майже всі народи світу. Це відстань від кінця витягнутого середнього пальця руки або зжатого кулака  до ліктьового згину. Його довжина коливалась від  38 см до 46 см.

     П’ядь – відстань від великого пальця до вказівного – 17 см 8 мм.

     Дюйм – ширина великого пальця. У наш час використовується для вимірювання внутрішнього діаметру труб, автомобільних шин, товщини дошок …

     Перст – стародавня назва вказівного пальця руки, ширина якого дорівнює приблизно 2 см.

     - З чим ознайомилися? Які одиниці вимірювання запам’ятали?

     5. Практична робота.

- Пропоную виконати вимірювання так само, як вимірювали наші предки.

- Перед вами лежать стрічки. Виміряйте стрічку дюймами.  Ліктями. П’ядями. Перстами.

- Навіщо ви це робили?

- Отже, коли поруч немає сантиметрової стрічки, рулетки, ви можете скористатися ліктем або пальцями. А чи зручно це? Чим зручніше? Спробуймо це перевірити.

- Відкриємо наступну букву. (І)                                                                                               
VI. Розвиток математичних знань і умінь.

1. Робота над задачею № 321.

- Що ми бачимо на малюнку?

- Що таке карта? ( Це зображення у певному масштабі території земної поверхні).

- Що таке масштаб? ( Зменшене ( збільшене) зображення предмета у кілька разів).

- Який масштаб вам пропонують? Отже, в 1 см – 100 км.

- Як виміряти протяжність території України із заходу на схід? ( Зліва направо).

- Як виміряти протяжність території України із півночі на південь? (Згори донизу).

- Виміряйте, перетворіть у кілометри і запишіть відповіді.

- Настав час відкрити останню літеру у назві найменшого міста – Н.

Прочитайте назву міста – Угнів.

     Угнів - найменше місто України, розташоване у Сокальському районі Львівської області. Площа – приблизно 3 кв.км. Це місто таких розмірів як наше село (Населення              791   Площ  2.828 км²).

- Щоб доїхати до Угніва, потрібно знати відстань. Ми знайдемо відстань користуючись масштабом та знаючи, що 1 см має 100 км. Послухайте завдання.

1-ша група – с. Дольськ – м. Луцьк

2-га група – м. Луцьк – м. Львів

3-тя група – м.Львів – м. Угнів.

- Додамо всі ці відстані.

- Яким транспортом можна дістатись до міста Угнів?

VII. Підсумок уроку.

- Вправа «Незакінчене речення»

- Сьогодні на уроці ми ….

VIII. Домашнє завдання.

Дівчатка: № 323,№ 322

Хлопчики: № 325, № 322

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 січня 2018
Переглядів
7183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку