Конспект уроку з математики для 5-го класу на тему "Площа прямокутника та квадрата" з елементами STEM-технологій. На уроці діти закріплюють знання з теми, вчаться працювати в команді та користувативатися рулеткою. Діти розуміють значення математики для майбутнього життя та вибору професії.
Тема уроку: Площа прямокутника та квадрата.
Мета уроку:
- Забезпечити в ході уроку формування і розвиток розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці; здатність і готовність до розв’язання комплексних задач, критичного мислення, творчості, когнітивної гнучкості, співпраці, управління, здійснення інноваційної діяльності.
-Сприяти формуванню основних понять з данної теми.
- Розвивати в учнів уміння виділяти головне, суттєве у виучуваному матеріалі, порівнювати, узагальнювати факти, логічно викладати свої думки.
Тип уроку: узагальнення знань
Обладнання : планшети(телефони), рулетки, мультимедійна дошка, плитка для стелі.
Хід уроку.
1.Вступне слово вчителя.
Сьогодні на уроці ми з вами узагальнимо наші знання з розв'язування задач на знаходження площ прямокутника та квадрата,а також з'ясуємо, де і як можна користуватися даними формулами у повсякденному житті.
2.Гра «Math duel(усний рахунок),в результаті якої учні поділяються на дві команди : фірма з виготовлення меблів та будівельна фірма, кожна фірма обирає директора, замірщиків та бухгалтерів.
3.Актуалізація опорних знань .
Пригадаємо формули які вам зараз знадобляться:
- Як знайти площу квадрата?
- Формула для знаходження площі прямокутника.
- В яких одиницях вимірюється площа?
-В яких одиницях я можу виміряти площу площу ось цієї плитки?
-А в яких одиницях можна виміряти площу парти?
-А чому не можу в м^2?
-В яких одиницях краще вимірювати мм^2 чи см^2?
4.Розвязування задач.
1. Учням пропонується виміряти розміри титульної сторінки зошита та щоденника і обрахувати їх площі.
Задачі оформити у зошиті . По одному представнику кожної групи виконують завдання на дошці.
2.Давайте уявимо,що ви дорослі та успішні підприємці. Перша група – досить відома фірма з виготовлення меблів, а друга –будівельна фірма. Завдання для кожної групи:
Фірма з виготовлення меблів:
Кіровоградський колегіум замовив виготовити 10 стільниць для парт. Вартість однієї стільниці складає 150 грн. Ми маємо 1 лист ДСП шириною 2м та довжиною 3м. Треба визначити, чи вистачить 1 листа та обрахувати загальну вартість замовлення.
Розв'язання:
1) S=200*300=60000(см2 ) S листа дсп
2) 50*120=6000(см^2)S однієї парти
3) 60000:6000 =10(ст) кількість стільниць ,що можна виготовити з одного листа
4)10*150=1500(грн) вартість 10 стільниць
Відповідь: 1листа вистачить, вартість 10 стільниць 1500грн.
Будівельна фірма:
Кіровоградський колегіум замовив виготовлення підвісної стелі , розміри якої ширина360см,довжина 3м.Треба обрахувати кількість упаковок , що необхідні для стелі, знаючи, що в одній упаковці 10 пліток, а також вартість замовлення , якщо відомо , що 1упаковка коштує 200грн.
Розв'язання:
Відповідь: вартість плиток 600грн,потрібно 3 упаковки.
Молодці, добре впорались,на мою думку , директор врахує ваші обчислення при заміні столешніц та підвісної стелі.
Як ви вважаєте,чи дійсно так потрібна математика, чи можливо не треба ії вивчати? Де ще у житті нам знадобляться знання формули площі прямокутника та квадрата?
Відповіді учнів.
Пропоную перевірити свої знання та пройти тестування .
5.Тестування та виставлення оцінок.
6.Інтерактивні вправи в сервісі Learning app https://learningapps.org/display?v=pmr1tx2g217
7. Домашнє завдання
Виміряти свій робочий стіл та обрахувати його площу, знайти у домі предмет квадратної форми виміряти його та обрахувати площу. Оформити у зошиті задачі.