Конспект уроку з математики для 5-го класу на тему "Площа прямокутника та квадрата" з елементами STEM-технологій.

Про матеріал

Конспект уроку з математики для 5-го класу на тему "Площа прямокутника та квадрата" з елементами STEM-технологій. На уроці діти закріплюють знання з теми, вчаться працювати в команді та користувативатися рулеткою. Діти розуміють значення математики для майбутнього життя та вибору професії.

Перегляд файлу

Тема уроку: Площа прямокутника та квадрата.

Мета уроку:

 - Забезпечити в ході уроку формування і розвиток розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці; здатність і готовність до розв’язання комплексних задач, критичного мислення, творчості, когнітивної гнучкості, співпраці, управління, здійснення інноваційної діяльності.                       

-Сприяти формуванню основних понять з данної теми.

- Розвивати в учнів уміння виділяти головне, суттєве у виучуваному матеріалі, порівнювати, узагальнювати факти, логічно викладати свої думки.

Тип уроку: узагальнення знань

Обладнання :  планшети(телефони),  рулетки,  мультимедійна дошка,  плитка для стелі.

 

Хід уроку.

1.Вступне слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми з вами узагальнимо наші знання з розв'язування задач на знаходження площ прямокутника та квадрата,а також  з'ясуємо, де і як можна користуватися даними формулами у повсякденному житті.

 

2.Гра «Math duel(усний рахунок),в результаті якої учні поділяються на дві команди : фірма з виготовлення меблів та будівельна фірма, кожна фірма обирає директора, замірщиків та бухгалтерів.

 

 

 

 

 

3.Актуалізація опорних знань .

Пригадаємо формули які вам зараз знадобляться:

- Як знайти  площу  квадрата?

- Формула для знаходження  площі прямокутника.

- В яких одиницях вимірюється площа?

-В яких одиницях я можу виміряти площу площу ось цієї плитки?

-А в яких одиницях можна виміряти площу парти?

-А чому не можу в м^2?

-В яких одиницях краще вимірювати мм^2 чи см^2? 

4.Розвязування задач.

 1. Учням пропонується виміряти розміри титульної сторінки зошита та щоденника і обрахувати  їх площі.

 Задачі оформити у зошиті . По одному представнику  кожної  групи  виконують завдання на дошці.

2.Давайте уявимо,що ви дорослі та успішні підприємці. Перша група – досить відома фірма  з виготовлення меблів, а друга –будівельна фірма. Завдання для кожної групи:

 Фірма з виготовлення меблів:

Кіровоградський колегіум замовив виготовити 10 стільниць для парт.  Вартість однієї стільниці складає    150 грн. Ми маємо 1 лист ДСП шириною 2м та довжиною 3м. Треба визначити,  чи  вистачить 1 листа   та обрахувати загальну вартість замовлення.

Розв'язання:

1) S=200*300=60000(см2  ) S листа дсп

2) 50*120=6000(см^2)S однієї парти

3) 60000:6000 =10(ст)  кількість стільниць  ,що можна виготовити з одного листа

4)10*150=1500(грн) вартість 10 стільниць

Відповідь: 1листа  вистачить, вартість 10 стільниць 1500грн.

Будівельна фірма:

Кіровоградський колегіум замовив виготовлення підвісної стелі , розміри якої ширина360см,довжина 3м.Треба обрахувати кількість упаковок  , що необхідні для стелі, знаючи,  що в одній упаковці 10 пліток, а також  вартість замовлення , якщо відомо , що 1упаковка  коштує 200грн.

Розв'язання:

  1. 360*300=108 000 (см2) Sстелі
  2. 60*60=3600(см2) S однієї плитки
  3. 108 000:3600=30 (шт) плиток потрібно
  4. 30:10=3(уп) вистачить
  5. 3*200=600(грн) вартість всіх плиток.

 

Відповідь: вартість плиток 600грн,потрібно 3 упаковки.

Молодці, добре впорались,на мою думку , директор  врахує ваші обчислення при заміні столешніц та підвісної стелі.

 Як ви вважаєте,чи дійсно так потрібна математика, чи можливо не треба ії вивчати?  Де ще у житті нам знадобляться знання формули площі прямокутника та квадрата?

Відповіді учнів.

Пропоную перевірити  свої знання та пройти тестування .

5.Тестування та виставлення оцінок.

6.Інтерактивні вправи в сервісі Learning app  https://learningapps.org/display?v=pmr1tx2g217

7. Домашнє завдання

Виміряти свій робочий стіл та обрахувати його площу, знайти у домі предмет квадратної форми  виміряти його та обрахувати площу. Оформити у зошиті задачі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Рибчук Галина
    Дякую за розробку. Матеріал цікавий. Згодна з попереднім відгуком, з приводу задачі на кількість стільниць
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рибчук Галина
    Дякую за розробку. Матеріал цікавий. Згодна з попереднім відгуком, з приводу задачі на кількість стільниць
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Педан Ніна
    Дякую за розробку, але в задачі на кількість стільниць потрібно врахувати, яке буде розташування стільниць на листі. З такого листа можна вирізати 8 або 9 стільниць (не більше) в залежності від їх розташування на листі. Потрібно звернути увагу дітей на цей факт. На мою думку, це важливо, адже це застосування знань на практиці.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
8763
Оцінка розробки
4.3 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку