Урок з математики на тему: "Відношення. Основна властивість відношення. Розв'язування вправ". На даному уроці ми повинні закріпити знання учнів з теми; формувати вміння розв'язувати задачі, використовуючи основну властивість відношення; розвивати кмітливість і логічне мислення; виховувати доброзичливість, активність, дисциплінованість.
6 клас
Учні працюють за підручником: Математика: підручник для 6 класу/ Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014.
Тема. Відношення. Основна властивість відношення. Розв’язування вправ.
Мета. Закріпити знання учнів з даної теми; формувати вміння розв’язувати задачі, використовуючи основну властивість відношення; розвивати кмітливість і логічне мислення; виховувати доброзичливість, активність, дисциплінованість.
Обладнання: картки з індивідуальними завданнями, кольорові кружечки.
Тип уроку: закріплення знань і формування практичних умінь.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вправа «Мій настрій на сьогодні».
Учитель. Перед вами кольорові кружечки. Пропоную вам обрати колір кружечка, який відповідає вашому настрою в даний момент. Якщо ваш настрій піднесений, гарний, то обираєте червоний кружечок, якщо нейтральний, то – білий, якщо ж настрій поганий, то – чорний.
Я ж вам бажаю гарного настрою, а тим у кого він зараз такий (вказує на чорний кружечок), ми постараємось його покращити.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Учні обмінюються зошитами і звіряють завдання із записаними на дошці.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Тестова перевірка знань.
Відповіді:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
В |
А |
А |
Б |
А |
Б |
Б |
А |
Г |
В |
Б |
А |
ІV. Оголошення теми, мети уроку.
V. Відпрацювання вмінь і навичок учнів.
Ігровий прийом «Математичні гонки». Робота в групах.
Об’єднуємо учнів у три групи. Поділ на групи диференційований ( І група – учні з початковим і середнім рівнем знань; ІІ група – учні з достатнім рівнем знань; ІІІ – група учні з високим рівнем знань).
Пропонуємо групам завдання – розв’язати задачі (однакову кількість). Фіксуємо початок їх виконання. Хто швидше і якісно виконає завдання? (Даний прийом сприяє активізації розумової діяльності учнів. Після виконання завдання перевіряємо і обговорюємо результати.)
Завдання 1.
Задача 1. Для компоту взяли 4 частини смородини, 3 частини аґрусу та 2 частини малини. З’ясувалося, що смородини та аґрусу було 560 г. Скільки всього ягід взяли для компоту?
Задача 2. Вовк з’їдає 1 кг м’яса за год, а Заєць кг моркви за год. За який час Вовк з’їсть кг м’яса, а Заєць 1 кг моркви? За який час Вовк з’їсть 500 г моркви, а Заєць 500 г м’яса?
Задача 3. Бай помер. У його заповіті було написано: «Я віддаю старшому сину половину всіх верблюдів, молодшому – третю частину, а добрій людині – одного верблюда». Всіх верблюдів було 5. Ніяк не можуть брати поділити верблюдів. Старшому – 2 з половиною, молодшому – ні 1, ні 2. Не різати ж тварин. А тут ще добрій людині треба віддати. Сваряться брати. Але проїздив повз них Ходжа Насредин. Він визвався допомогти братам. У результаті вони отримали цілих верблюдів, ще й у більшій кількості, ніж думали. Як це вдалося зробити?
Розв’язання
Задача 1.
Відповідь: 720 г ягід.
Задача 2.
Задача 3.
Всіх верблюдів було 5. Добрий чоловік, Ходжа Насредин, приїхав на верблюді і до 5-ти верблюдів додав ще свого. Всіх верблюдів стало 6. Тоді старший син отримав 6 : 2 = 3 верблюда (половину), молодший – 6 : 3 = 2 верблюда (третю частину), а добрий чоловік – 1 (забрав свого верблюда).
Завдання 1.
Робота з таблицею «Знайди помилку».
Вправа «Хто швидше?» Враховується правильність і швидкість виконання.
Знайти відношення і визначити (з’єднати стрілками), якому числу з наведених праворуч воно відповідає.
5 : 30 |
2,5 |
|
|
3 : 1,2 |
4 |
25 : 30 |
|
10,4 : 2,6 |
|
3. Самостійна робота в групах.
Учитель проводить інструктаж, учні отримують картки з індивідуальними завданнями. Завдання трьох рівнів складності з кодованою відповіддю. Після виконання завдань представники кожної групи записують на дошці відповіді і, розмістивши їх у порядку зростання, повинні прочитати слово-код.
Варіант 1 (група 1)
Знайти відношення:
А |
Ч |
К |
С |
А |
Т |
8 |
|
32 |
2 |
|
6 |
Слово-код: ЧАСТКА.
Варіант 2 (для групи 2)
Ш |
О |
Н |
І |
Е |
В |
Н |
Д |
Н |
Я |
6 |
5 |
20 |
|
12 |
|
|
|
32 |
34,5 |
Слово-код: ВІДНОШЕННЯ.
Варіант 3 (для групи 3)
10) (Л)
А |
І |
Ь |
Т |
В |
С |
И |
Т |
В |
Л |
С |
0,3 |
|
40 |
6 |
0,025 |
|
|
|
0,6 |
|
3,2 |
Слово-код: ВЛАСТИВІСТЬ.
На дошці з’являються слова: частка, відношення, властивість.
VІ. Підсумок уроку.
А тепер визначимо результативність нашого уроку та ефективність роботи на уроці. Учні на дошці приклеюють різнокольорові кружечки, які відповідно означають:
VІІ. Оцінювання учнів.
V. Домашнє завдання.
Повторити §12 (с. 87-89).
Розв’язати №№ 542, 544 (с. 92), № 545(для учнів з високим рівнем знань).