Конспект уроку з математики для 6 класу на тему "Додатні та від'ємні числа. Число 0."

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 6 класу на тему "Додатні та від'ємні числа. Число 0."
Перегляд файлу

План-конспект уроку математики в 6 класі

Тема: Додатні і від’ємні числа. Число 0.

Мета: сформувати поняття додатного числа, відємного числа; сформувати вміння читати та записувати додатні та відємні числа, наводити приклади додатних та відємних чисел; виховувати увагу, наполегливість; розвивати інтерес до пізнання чогось нового з математики і до предмету в цілому.

Тип уроку: урок формування компетентностей

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

1) Які числа називаються натуральними?

2) Укажіть найменше та найбільше натуральні числа.

3) Які числа, крім натуральних ви знаєте?

4) Розв'яжіть рівняння:

а)3х=30; б)3х=1,5; в)3х=1; г)3х=0.

5) 1 кг цукерок коштує 36 грн. Чи може бути виражена натуральним числом вартість (у гривнях) 500 г цих цукерок? 300г?(може; не може)

ІV. Вивчення нового матеріалу

На цьому уроці ви будете працювати самостійно. Ми поділимо клас на дві команди «Вчителі» (4 учні) і «Учні»(4 учні). До команди «Вчителі» входять учні які мають достатній і високий рівні знань. Вони сьогодні предстануть у вигляді вчителів. Їх задача розповісти команді «Учні», до якої входять учні із середнім рівнем знань, про додатні і від'ємні числа та число 0, а також показали приклади де застосовуються ці числа. В кінці уроку ми перевіримо як команда «Учні» засвоїла матеріал, який їм розповідала команда «Вчителі». В залежності від рівня засвоєння кожним учасником команди «Учні» вивченого матеріалу буде виставлятися оцінка учаснику команди «Вчителі».

V. Засвоєння нового матеріалу

«Вчителі» повинні навчити «Учнів» розв’язувати задачі по темі яку вивчаємо. Задачі, які потрібно опрацювати.

Задача 1. 

Білка вилізла з дупла і бігає вздовж стовбура дерева вгору та вниз. Якщо білка підніметься вгору, то її місцезнаходження відносно дупла позначається додатним число, а якщо спускається вниз – від'ємним. Яким буде місцезнаходження білки, якщо вона:

  1. підніметься вгору на 50 см від дупла;(+)
  2. спуститься вниз на 40 см від дупла;(-)
  3. спочатку підніметься на 60 см від дупла, а потім спуститься вниз на 80 см;(-)
  4. спочатку спуститься вниз на 90 см, а потім підніметься вгору на 1 м;(+)
  5. спочатку спуститься вниз на 30 см, а потім – ще на 50 см?(-)

Задача 2.

Якщо у Сашка є 20 грн., то будемо говорити, що він має +20 грн., а якщо він заборгував 20 грн., то будемо говорити, що він має -20 грн. Скільки грошей (у гривнях) має Сашко, якщо:

  1. він заборгував 5 грн., а йому віддали 12 грн.;(17)
  2. у нього є 14 грн., а ві заборгував 25 грн.(-11)

Задача 3.

Кожен учень мав відрізати планку завдовжки 250 мм. Вимірявши відрізані учнями планки, вчитель записав результати в таблицю. Хто з учнів допустив найбільшу похибку? Які завдовжки планки відрізав кожен з учнів?

Учень

Похибка (мм)

Адамчук

-2

Білий

+1

Бойко

+2

Величко

-3

Гришко

-1

Найбільшої похибки допустився Величко. Адамчук – 248мм, Білий – 251 мм, Бойко – 252мм, Величко – 247 мм, Гришко – 249 мм.

Задача 4.

Гроші, які вкладник вносить до банку, касир записує зі знаком «+», а які бере з банку – зі знаком «-». Як змінилася сума грошей у касі після того, як касир обслужив 5 вкладників? Скільки грошей у касі залишилось або не залишилось?

Вкладник

Грошова операція

1

+300

2

-250

3

-200

4

+700

5

-400

У касі залишилось 150 грн.

VІ. Підсумок уроку

Опитування:

  1. Наведіть приклади відємних чисел.
  2. Додатне чи від'ємне число 0?
  3. Які числа називаються недодатними?
  4. Як називають разом додатні числа і нуль?
  5. Які числа називаються невід'ємними?
  6. Яке позначення додатних і від'ємних чисел?

Здати зошити для перевірки практичних завдань.

VІІ. Домашнє завдання

§25 с. 171. № 855, № 861 с. 174-175. На повторення №865* с. 175

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
2384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку