План-конспект уроку математики в 6 класі
Тема: Додатні і від’ємні числа. Число 0.
Мета: сформувати поняття додатного числа, відємного числа; сформувати вміння читати та записувати додатні та відємні числа, наводити приклади додатних та відємних чисел; виховувати увагу, наполегливість; розвивати інтерес до пізнання чогось нового з математики і до предмету в цілому.
Тип уроку: урок формування компетентностей
Перебіг уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування
1) Які числа називаються натуральними?
2) Укажіть найменше та найбільше натуральні числа.
3) Які числа, крім натуральних ви знаєте?
4) Розв'яжіть рівняння:
а)3х=30; б)3х=1,5; в)3х=1; г)3х=0.
5) 1 кг цукерок коштує 36 грн. Чи може бути виражена натуральним числом вартість (у гривнях) 500 г цих цукерок? 300г?(може; не може)
ІV. Вивчення нового матеріалу
На цьому уроці ви будете працювати самостійно. Ми поділимо клас на дві команди «Вчителі» (4 учні) і «Учні»(4 учні). До команди «Вчителі» входять учні які мають достатній і високий рівні знань. Вони сьогодні предстануть у вигляді вчителів. Їх задача розповісти команді «Учні», до якої входять учні із середнім рівнем знань, про додатні і від'ємні числа та число 0, а також показали приклади де застосовуються ці числа. В кінці уроку ми перевіримо як команда «Учні» засвоїла матеріал, який їм розповідала команда «Вчителі». В залежності від рівня засвоєння кожним учасником команди «Учні» вивченого матеріалу буде виставлятися оцінка учаснику команди «Вчителі».
V. Засвоєння нового матеріалу
«Вчителі» повинні навчити «Учнів» розв’язувати задачі по темі яку вивчаємо. Задачі, які потрібно опрацювати.
Задача 1.
Білка вилізла з дупла і бігає вздовж стовбура дерева вгору та вниз. Якщо білка підніметься вгору, то її місцезнаходження відносно дупла позначається додатним число, а якщо спускається вниз – від'ємним. Яким буде місцезнаходження білки, якщо вона:
Задача 2.
Якщо у Сашка є 20 грн., то будемо говорити, що він має +20 грн., а якщо він заборгував 20 грн., то будемо говорити, що він має -20 грн. Скільки грошей (у гривнях) має Сашко, якщо:
Задача 3.
Кожен учень мав відрізати планку завдовжки 250 мм. Вимірявши відрізані учнями планки, вчитель записав результати в таблицю. Хто з учнів допустив найбільшу похибку? Які завдовжки планки відрізав кожен з учнів?
Учень |
Похибка (мм) |
Адамчук |
-2 |
Білий |
+1 |
Бойко |
+2 |
Величко |
-3 |
Гришко |
-1 |
Найбільшої похибки допустився Величко. Адамчук – 248мм, Білий – 251 мм, Бойко – 252мм, Величко – 247 мм, Гришко – 249 мм.
Задача 4.
Гроші, які вкладник вносить до банку, касир записує зі знаком «+», а які бере з банку – зі знаком «-». Як змінилася сума грошей у касі після того, як касир обслужив 5 вкладників? Скільки грошей у касі залишилось або не залишилось?
Вкладник |
Грошова операція |
1 |
+300 |
2 |
-250 |
3 |
-200 |
4 |
+700 |
5 |
-400 |
У касі залишилось 150 грн.
VІ. Підсумок уроку
Опитування:
Здати зошити для перевірки практичних завдань.
VІІ. Домашнє завдання
§25 с. 171. № 855, № 861 с. 174-175. На повторення №865* с. 175