Конспект уроку з математики для 6 класу на тему: "Множення звичайних дробів. Розв'язування вправ"

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 6 класу на тему: "Множення звичайних дробів. Розв'язування вправ". Урок на закріплення знань
Перегляд файлу

План-конспект уроку математики в 6 класі

Тема: Множення звичайних дробів. Розв’язування задач і вправ.

Мета уроку: повторення, узагальнення та систематизація матеріалу теми «Множення звичайних дробів»; розвиток пізнавального інтересу, уваги, пам’яті, мислення та математичного мовлення; виховання інтересу до математики.

Тип уроку: урок розвитку компетентностей

Обладнання. Предметні малюнки лісових жителів, малюнок лісу.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

В кінці уроку учні здають зошити на перевірку домашнього завдання

ІІІ. Розв’язування вправ.

Погляньте на дошку.

Що ви бачите на малюнку? (Ліс). Перед вами зображення лісу. Чого тут бракує? (Лісових жителів). У ході уроку ми заселимо цей ліс тваринами. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю лісових жителів ми познайомимося. Більшу частину уроку ви будете працювати самостійно, тому кінцевий вигляд цього малюнка буде залежати від швидкості і якості вашої роботи.

Першим нашим гостем є Козуля (показати малюнок і прикріпити на рисунок лісу).

Вона принесла нам математичний диктант, з різними жителями нашої планети.

1. Кашалот може не дихати 1 год., а морж може перебувати під водою часу кашалота. Скільки часу може перебувати під водою морж?  (10 хв.)

2. Лев може бігти зі швидкістю 72км/год. А швидкість акули становить швидкості лева. Яка швидкість акули? (36км/год)

3. Найшвидше з усіх морських тварин плаває кальмар. А слон може бігти зі швидкістю, що становить швидкості кальмара. Яка швидкість слона, якщо кальмар розвиває швидкість  200 км/год. (швидкість слона 50км/год)

4. Гренландський кит має довжину до 21м., а найменша рибка України Бичок Берга має довжину, що становить довжини кита. Яка довжина маленької рибки?( м)

5. У дельфіна 260 зубів. А кількість зубів кашалота становить зубів дельфіна. Скільки зубів у кашалота? (70 зубів)

Учні записують у зошитах лише відповіді, а для пришвидшення перевірки один учень працює на закритій частині дошки. Потім робимо взаємоперевірку. Учні перевіряють з дошки чи правильно вони виконали завдання. Якщо є неправильна відповідь учень її закреслює і ставить біля неї «-».

Другим нашим гостем є Лисиця. Зустрічається в найрізноманітніших ландшафтах України.

Довжина — до 90 см, хвіст — 60 см, маса — до 10 кг. Здатна бігти зі швидкістю до 48 км на годину і стрибати у висоту на 2 м. Живиться гризунами та іншими дрібними тваринами, а також соковитими ягодами та фруктами. Одиночна тварина. Парується лише на шлюбний період. Для потомства риє глибоку нору або займає чужу. Самка народжує 5—6 сліпих лисенят, а самець годує її та малюків.

Наша гостя лисиця пропонує нам такі завдання.

Два учні працюють біля дошки, решта учнів класу виконують завдання обох варіантів.

а) Знайти значення виразу .

1. ;

2. ;

 

3. .

Відповідь: 3.

б) Знайти значення виразу .

1. ;

2. ;

3. .

Відповідь: 40.

Наступний наш гість Лось. Населяє ліси Полісся та Лісостепу. Самець досягає висоти в холці до 2 м і маси до 500 кг. Це найкрупніший з оленів. Завдяки довгим ногам із широкими копитами лось легко долає болота і глибокі сніги. Більшу частину року живиться пагонами, корою та листям дерев. Взимку кормом служать пагони та хвоя.

Влітку живуть поодинці, а взимку збираються невеликими групами. Самка народжує 1—2 лосенят, які спочатку лежать причаївшись у гущині лісу, та незабаром починають слідувати за нею.

Лось пропонує нам розв’язати рівняння. Два учні на дошці, решта по варіантах.

Розв’язати рівняння:

;

;

;

;

Відповідь:

;

;

;

;

.

Відповідь:

До нас прийшла Рись.  Мешкає лише в хвойних і змішаних лісах Карпат, а також подекуди в Поліссі.

Довжина тіла — до 90 см, маса — до 27 кг.

Головна здобич — зайці й козулі. Часто полює на крупних птахів і молодь копитних. Може ловити дрібних гризунів.

Живе поодиноко. Приводить 2—4 кошенят, якими опікується до року тільки самка.

Краще за всіх кішок пристосована до пересування по глибокому снігу. Цьому сприяють довгі ноги та широкі лапи. В багато-сніжні зими часто переслідує лисиць або інших, дрібніших звірів, заганяючи їх у високому пухкому снігу.

Вона пропонує окремим учням попрацювати на індивідуальних картках

Індивідуальні картки.

1.   Об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами м, м і м дорівнює:

а) 16м3,      б) 24 м3,      в) 14 м3,      г) 32 м3.

Правильна відповідь підкаже вам, який найменший звір України.

(а –миша бурозубка, б – польова миша, в –хомяк, г –звичайна миша)

Розв’язання: 3).

Відповідь: а) 16м3; миша бурозубка.

2.   Об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами дм, дм і дм дорівнює:

а) 20дм3,   б) 10дм3,    в) 19дм3,    г) 35дм3.

Правильна відповідь підкаже вам, хто є найбільшим літаючим птахо України.

(а – гриф чорний, б – дрофа, в – орел, г – яструб).

Розв’язання: (дм3)

Відповідь: б) 10 дм3 - дрофа.

3.   Площа прямокутника з сторонами м,  і м дорівнює:

а) 18м2,       б) 24м2,   в) 28м2,   г) 25м2.

Правильна відповідь підкаже вам, найбільшу тварину України.

(а –лось, б – зубр, в –ведмідь, г - кінь).

Розв’язання: ( м2)

Відповідь: б) 24м2 - зубр.

4.    Площа квадрата зі стороною дм дорівнює:

а) дм2,   б) дм2,    в) дм2,    г) дм2.

Правильна відповідь підкаже вам, яка тварина на Землі найбільша

(а – слон, б – жираф, в – синій кит, г – тигрова акула).

Розв’язання: (дм2).

Відповідь: в) - синій кит.

Після закінчення індивідуального завдання учні, оголошують своє завдання і відповідь. У разі правильної відповіді, заселяють лісове царство.

Поки одні учні працюють над індивідуальними картками, інші зустрічають наступного нашого гостя.

Наступне наше завдання приніс Лісовий кіт.

Зберігся лише в глухих передгір’ях Карпат і в гирлі Дунаю.

Довжина — близько 60 см, маса -7 кг. Слух і зір розвинуті чудово, а от нюх у кота досить слабкий.

Полює на гризунів і пташок, може подолати зайця або козуленя. Дорослі коти ведуть усамітнене життя. Самка приводить 3—6 сліпих кошенят. Самець не бере участі у вихованні потомства.

До зими молодняк уже стає цілком самостійним.

Лісовий кіт пропонує нам задачу.

На скільки числа більші від ?

Розв’язання

1). ;

2). .

Відповідь: на .

   Знайомтесь з бурим ведмідьом. Він приніс задачу.

Комп’ютер коштує 3000 грн., принтер   його ціни, а сканер ціни принтера. Скільки коштують усі ці речі разом?

Розв’язання

1). (грн.);

2). (грн.);

3). (грн.).

Відповідь: 3720 грн.

Наступний наш гість Благородний олень приніс нам логічну задачу, щоб ми над нею як слід подумали.

Мисливець вполював кабана. Коли у нього спитали, яка вага здобичі, він сказав: Я думаю, що копита важать 4кг, голова важить у 2,5 рази більше за копита, а тулуб – у 12 разів більший ніж копита і голова разом! Скільки ж важить кабан?

Розв’язання:

Копита – 4кг

Голова – у 2,5 раза білша від копит

Тулуб – у 12 раз більша ніж голова +копита

4×2,5=10 кг – голова

(10+4)×12=168 кг – тулуб

4+10+168=182кг важить кабан

Відповідь: 182 кг.

ІV. Підсумок уроку.

Який математичний матеріал ви повторили?

Чи почерпнули щось цікаве для себе?

Чи досягнута мета уроку, чи заселили ми підводне царство?

V. Домашнє завдання.

§12, §14 – повторити. № 422 с. 80, №525 с. 96.

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку