Конспект уроку з математики для 6 класу на тему: " Коло. Довжина кола".

Про матеріал
«Я – коло. В мене властивостей багато. Одну вам варто нагадати: Відношення довжини кола до діаметру приблизно трьом і одній сьомій рівне. За 200 літ до нашої ще ери його обчислив мудрий Архімед»… А чи справді це так, учні дізнаються при виконанні практичної роботи на усвідомлення поняття кола та довжини
Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема уроку. Коло. Довжина  кола.

Мета уроку. Формувати компетентності учнів:     

математичну: освітню: формування знань про геометричні фігури (коло) на площині, їх властивості, а також умінь застосовувати вивчене у процесі розв’язування геометричних задач;

розвивальну: розвиток логічного, критичного і творчого мислення учнів, здатності чітко та аргументовано формулювати і висловлювати свої судження; забезпечення інтелектуального розвитку учнів, розвитку їх уваги, пам’яті, логіки, культури мислення та інтуїції;

дослідницьку: формуванням здатності учня перевіряти справедливість гіпотези,

 процедурну: формування здатності учня використовувати на практиці алгоритми розв’язування типових задач;

 самоосвіти і саморозвитку:  спонукати учнів до написання  повідомлень ;

інформаційну: стимулювання учнів до використання додаткової інформації,   вміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію;

комунікативну: стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору; вміння працювати в групі;

соціальну: надання учням можливості виявлення ініціативи.

 

Спосіб реалізації:  через діяльнісний підхід - розвиток умінь і навичок

кожного учня,  формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Наочність і обладнання.  Комп’ютер, нитки, лінійка, олівець, циркуль.

    І. Організаційний момент

Взаємне  вітання вчителя й учнів; перевірка відсутніх; перевірка зовнішнього стану приміщення; перевірка робочих місць; організація уваги.

 

 

 

                                                  

                                               Слайд 2.

 Сьогодні ви відкриєте одне з визначних чисел, яке не можна записати числом.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

Зараз я пропоную вам виконати дані вправи і розшифрувати слово. Працюємо парами.

 

 

 

                                                 

                                                     Слайд 3.

Отже, це слово «коло»

ІІІ. Повідомлення теми  уроку і очікуваних результатів

Слайд 1.

На уроці ви  повинні  оволодіти наступними знаннями: пояснювати, що таке  коло, записувати і пояснювати формулу довжини кола, зображати та знаходити на малюнках  коло, розв’язувати  вправи, що передбачають  знаходження довжини кола

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

 Термін «Коло» досить часто звучить в нашому житті: під час дитячих ігор вас частенько запрошували стати в коло, у вас є особисте коло друзів. В Польщі є місто Коло, народний танець «Коло». Навколо нас як в архітектурі так і в природі  достатньо часто зустрічаємо  «коло», навіть не рахуючи коліс автомобілів, велосипедів і т.д. До речі, подивіться на вигляд перших коліс,  інформація про які дійшла до нас. Сьогодні ми будемо вести розмову  про коло як математичне поняття.

          Хто з вас може намалювати коло? Що ви ще знаєте про нього? Чи знаєте ви як обчислити довжину кола? Послухайте ці рядки вірша. А чи справді це відношення довжини кола до діаметра завжди є незмінним? Чому ж воно дорівнює?

 

 

 

 

                                                       Слайд 4.

Вам потрібно перевірити математичний факт, викладений у вірші. Отже, на нас чекає дослідницька практична робота. Приготуйте необхідні креслярські інструменти, ми починаємо дослідження.

V. Сприймання  і  усвідомлення нового матеріалу

    Що таке коло і довжина кола?...

Уявлення про коло дають кермо автомобіля, каблучка тощо.

1. Формування поняття кола

Практична робота з побудови кола радіусом 3 см.

Алгоритм.

Позначимо на площині деяку точку О.

Поставимо ніжку циркуля з голкою в точку О.

Виміряємо розхил циркуля 3 см.

Іншою ніжкою циркуля описуємо коло.

Усі точки кола розміщені на відстані 3 сантиметри від центра.

 

 

 

 

 

                                                  Слайд 5.                                               Слайд 6.

 2. Формування знань про радіус кола

 

1.Побудова радіуса кола.

2. Означення радіуса кола.

Сполучимо відрізком центр кола з довільною точкою цього кола (А).

Відрізок ОА (а також його довжину) називають радіусом кола.

Радіус побудованого кола дорівнює 3 см.

Радіусом кола називають відрізок, що сполучає будь-яку точку кола з центром.

 

 

 

                                                

                                                     Слайд 7.

3. Формування знань про  діаметр  кола

Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр (а також довжину цього відрізка), називають діаметром.

 
4. Встановлення залежності  між  радіусом та діаметром.

Діаметр кола удвічі довший від радіуса цього кола.

              

 

 

 

                                                     Слайд 8                                                    Слайд 9.


5.Формування знань про   дугу кола.

Дві точки А та В, що лежать на колі, розбивають його на дві частини. Кожну із цих частин називають дугою кола.

Точки А та В — кінці цих дуг. Якщо точки А та В є кінцями діаметра, то вони розбивають коло на дві рівні частини, кожну з яких називають півколом.

 

 

 

                                               

                                                               Слайд 10.

 

 6. Формування вмінь застосовувати знання на практиці

Дослідницька робота.

Як обчислити довжину кола?

Тема роботи: Довжина кола.

Обладнання: Циркуль. Лінійка. Нитка.

Хід роботи

І група бере радіус 3 см,

ІІ група бере радіус 3,5 см.

ІІІ група обирає круглий предмет.

1. Будуємо коло, радіус якого становить 2 см.

2. Накладаємо на коло нитку.

3. Ставимо ручкою відмітку на нитці в тій точці, в якій нитка збігається зі своїм початком.

 

 

 

 

 

                                                        Слайд 11.

4. Розгортаємо нитку та вимірюємо її довжину до відмітки. Ця довжина дорівнює довжині кола.

5. Діаметр кола d становить 4 см. Довжина кола С дорівнює 12,6 см.

6. Знаходимо відношення .

Порівнюються результати всіх груп. Робиться висновок.

Виявляється, що для всіх кіл відношення довжини кола до довжини його діаметра є одним і тим же числом. Це число позначають грецькою літерою π. Його записують нескінченним десятковим дробом

π = 3,1415926.... 

C: d= π , звідки C= π d.

Довжина кола дорівнює добутку числа π на діаметр кола.

Як можна записати довжину кола через радіус?...(Вислуховуються пропозиції учнів)

Правильно! Оскільки діаметр кола дорівнює двом радіусам, то довжина кола радіуса r дорівнює 2 π r. Маємо ще одну формулу для довжини кола:

С =2πr   π 3,14 

 

 

 

                                             

                                                   Слайд 12.

 7. Первинне усвідомлення вивченого.

Накресли коло, радіус якого дорівнює 2 см. 

Де лежать точки, розміщена від центра на відстані 1 см; 2 см; 3 см?

Точка А, відстань від якої до центра дорівнює 2 см, належить колу.

Точка В, відстань від якої до центра дорівнює 1 см, лежить усередині кола.

Точка С, відстань від якої до центра дорівнює 3 см, лежить зовні кола.

Чому дорівнює діаметр кола?

Діаметр кола    d=  2∙2 = 4 (см).

VІ.  Фізкультхвилинка.
Учні отримують половину карточки і, прочитавши свою карточку, повинні об’єднатися в пари, щоб одержати правильне твердження.

Відрізок, який сполучає  будь-яку точку кола з центром,

називають радіусом

 

Відрізок, який сполучає дві точки кола, і проходить через центр

називають діаметром

Кожен діаметр у 2 рази

більший від радіуса

Кожен радіус у 2 рази

менший від діаметра

Число «ПІ» наближено дорівнює

3,14

Довжина кола

позначається  l

Довжина кола обчислюється за формулою

l = 2πr

Формула довжини кола

l=πd

 

VІІ. Первинне застосування нового матеріалу

  1.               Знайдіть діаметр кола, якщо радіус дорівнює 3,5 м? (7см)
  2.               Накресліть коло і проведіть в ньому два взаємно перпендикулярні діаметри.
  3.               Знайдіть радіус кола, якщо діаметр дорівнює  5 м? (2,5м)
  4.               Знайдіть довжину кола, радіус якого 2,5 м. (≈15,7м)
  5.               Знайдіть діаметр кола, довжина якого дорівнює 62,8см. (≈20 см)
  6.               Знайдіть радіус кола, довжина якого дорівнює 0,628 км.( ≈100м)

Задача 1. Який шлях проходить за 2 години кінець хвилинної стрілки, довжина якої дорівнює 1,5см? ( ≈18,84см)

Задача 2. Творче завдання.

 Знайдіть довжину паса, натягнутого на два шківи, якщо радіус кожного з них дорівнює 0,4м, а відстань між їх центрами – 2,5м.

 

 

Розв’язання.

Довжина паса складається з довжин двох відрізків по 2,5м, відстань між центрами кіл, та довжини двох півкіл, що разом утворюють коло, радіусом  0,4м. l ≈2*3,14*0,4+ 2*2,5=7,512 (м).

Відповідь. ≈7,512м.

VІІІ. Домашнє завдання

Слайд Творче завдання.

1. Довжину кола збільшили з 6,28см до 12,56 см. На скільки збільшився радіус кола?

 2. «Колесо винайшли українці?»  результат подати  у вигляді презентації чи повідомлення.

 

 

 

 

 Слайд 16.

ІХ. Підсумок   уроку. Оцінювання. Рефлексія

Про що нове ви  дізналися на уроці?

Що ви же засвоїли?

Що вам треба ще довчити?

А чи запам’ятали ви число «пі»?

На завершення уроку познайомтеся з його Величністю Пі

 

 

 

 

Слайди 13,14 ,15

5. Про значення  числа Пі  є такий вірш у підручнику  математики   Л.П.Магницького.

22 совы скучали

На больших сухих суках.

22 совы мечтали

О 7 больших мышах,

О мышах довольно юрких,

 В  аккуратных серых шкурках.

Слюнки капали с усов.

У огромных серых сов. (Це двадцять дві сьомих)

6.А хто такий Магницький? Підготуйте невеличке повідомлення.

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку

Номер слайду 2

Девіз уроку. Найкращий спосіб вивчити що-небудь – це відкрити самому. Д. Пойа. Колесо Дхарми на барельефі з буддійського святилища Санчи в Індії – символ ступенів духов­ного вдосконалення (11-1 ст. до н. е.)Колесо було створено біля 5 тис. років назад

Номер слайду 3

Розв’яжіть завдання і розшифруйте відповідь:1.𝟑,𝟓𝟐 = 2. 𝟏,𝟓𝟐=3. помножити і округлити до десятих: 3,14*6, 25 4. 6,25:2,5= 22,5 2,25 2,5 12,25 19,7 Це слово означає: Соціальне оточення. Місто в ПольщіНародний танець. Геометричну фігуруп0окл

Номер слайду 4

Я – коло. Кулі я – рідня... В мене властивостей багато. Одну вам варто нагадати. Відношення довжини кола до діаметру. Для всіх нас є завжди незмінним. Приблизно трьом і одній сьомій рівним. За 200 літ до нашої ще ери. Його обчислив мудрий Архімед. Майбутнє далеко вперед. Йому свої відкрило дверіВідношення це в усьому світі знаютьІ “пі” числом його всі називають. А чи справді це так?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Історія числа починається з єгипетського папіруса 2000р. до н.е. Позначення числа  походить від грецького слова perijerio "периферія",що означає «оточення». Вперше його ввів в 1706 році англійський математик Уільям Джонс, але загальноприйнятим воно стало після того, як його систематично став використовувати Леонард Ейлер ( з 1736 року)

Номер слайду 14

Музей мистецтв в Сіэтлі20 років назад в музеї Эксплораторіумі (Сан-Франциско) влаштували свято числа   

Номер слайду 15

Як вважають спеціалісти це число було відкрито вавілонськими магами. Вавілоняни користувались його значенням -3. Вони це значення використовували при будівництві вавілонської башти, яке потерпіло крах22 совы скучали На больших сухих суках.22 совы мечтали. О 7 больших мышах,π

Номер слайду 16

Важко знайти інше відкриття, яке дало б такий могутній поштовх розвитку техніки. Віз, гончарний круг, млин, водяне колесо. Кожний з цих винаходів становив епоху в житті людства. Їхній сукупний вплив на життя людей був такий великий, що без жодного перебільшення можна сказати: колесо зрушило історію з мертвої точки і примусило її мчати у декілька разів швидше. Колесо винайшли Українці?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мирошниченко Зоя Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
22 грудня 2021
Переглядів
4264
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку