Конспект уроку з математики для підготовчого класу на тему "Кількісні поняття: більше,менше, дорівнює. Знак дорівнює (=) 1=1, 2=2. Конспект уроку для учнів, що мають особливі освітні потреби.
Тема. Кількісні поняття: більше-менше, дорівнює. Знак дорівнює (=), 1=1,
2=2
Мета: закріпити кількісні поняття більше-менше, дорівнює, просторові уявлення вгорі-внизу, вище-нижче; удосконалювати вміння порівнювати предмети, числа 1=1, 2=2; викликати зацікавленість у розв'язанні задач шляхом зорового та розумового аналізу; розвивати пізнавальний інтерес, увагу, мислення, мовлення, дрібну моторику, зосередженість; виховувати інтерес до предмета та любов до казки
Обладнання: ілюстрації до казки, ялинка, іграшкові тварини (білка, зайчик), демонстраційний матеріал до теми, геометричний матеріал, солоне тісто, Gif-анімації
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Хід уроку
I. Організаційна частина
Привітання Доброго дня, малята!
Одне до одного поверніться
І лагідно посміхніться.
Гостей привітайте,
Доброго дня побажайте!
Усна лічба:
- Діти, давайте порахуємо скільки сьогодні учнів у класі?
- Скільки хлопчиків?
- Скільки дівчаток?
- Кого більше? Кого менше? (відповіді дітей)
II. Основна частина
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо подорожувати на килимку-літачку, але перш ніж ми з вами вирушимо у подорож, нам потрібно зайняти свої місця. Діти, а що потрібно придбати, щоб потрапити на літачок? (відповіді дітей). Правильно! Кожне місце повинно відповідати геометричній фігурі на вашому квитку (діти отримують квитки у вигляді геометричних фігур, та займають свої місця на килимку). Перш ніж ми злетимо давайте порахуємо у зворотному напрямку (діти рахують 5, 4, 3, 2, 1- пуск)! Наш літак полетів! Бажаємо вам приємного перельоту. Зверніть увагу, яка кругом краса!
Вправа « Погода»
Приземлення перше. Наш літак спустився з неба на землю, і ми з вами опинилися у зимовому лісі. Діти, погляньте, яка кругом краса!
Са-са-са, яка кругом краса.
Си-си-си, заморозили носи.
Ло-ло-ло, снігу намело.
Ло-ло-ло, гарно всім було.
- Погляньте, хтось загубив рукавичку. В якій казці таке трапляється? (відповіді дітей). Правильно, а давайте згадаємо хто живе у рукавичці? (діти називають тварин, які завітали до рукавички)
Дидактична гра «Скажи правильно» (закріплення просторових уявлень: більший- менший, великий-малий)
- Продовжуємо нашу подорож, і ми з вами опиняняємось у казковому лісі, тому не дивуйтеся, якщо зустрінете тут казкових героїв
Приземлення друге. Погляньте, яка красива ялинка, а хто тут проживає? Діти, та це ж білка! Якась вона стурбована, можливо їй потрібна наша допомога? Тож допоможемо їй? (діти допомагають білці порахувати горішки)
Вправа «Порахуй горішки» (кількісна та порядкова лічба)
Хто це спить під ялинкою,
Ще й укрився кожушинкою?
Тихо-тихо не збудіть,
Це, напевно, спить ведмідь?
- Діти, та це ж зайчик. Погляньте, як він тремтить бідолашний. Він дуже замерз. Давайте його зігріємо.
Дихальна вправа «Зігріємо зайчика»
Та й жити йому здається зовсім ніде. Можливо ми якось зможемо йому допомогти?
Дидакти гра «Побудуй будиночок» (робота з роздатковим матеріалом)
Фізкультхвилинка Летять, летять сніжинки
На поле, ліс і сад.
Веселий свій таночок
Танцює снігопад
На дворі лютий холод
Тепла давно нема,
Заліз в копичку зайчик
І солодко дріма.
Мете хвостом лисичка
Сніжок біля сосни,
В барлозі спить ведмедик
Солодкі бачить сни
- Ой, погляньте! Хто це? Діти, так це ж сорока, і здається вона хочу нам щось сказати. Говори - ми тебе уважно слухаємо! (сорока загадує дітям загадку)
Сорока Було у нашому дворі
Два горобці, два снігурі,
Хто може дати лік птахам -
Всім горобцям і снігурам?
Приземлення четверте (чути писк мишенят). Ми приземлились на галявині, де сумують дві маленькі мишки. А з якої вони казочки? (відповіді дітей). Правильно, діти, з казки «Колосок». Але чому вони такі сумні?
Мишенята: ми були такі ліниві, за це нас Півник і покарав. Він спік такі смачні пиріжечки, а нас не пригостив, а нам так хочеться (мишенята плачуть). - Діти, пригостимо мишенят пиріжечками? Але спочатку їх треба наліпити? (робота з солоним тістом)
Потішка Печу, печу хлібчик
Діткам на обідчик.
Меньшенькому – менший,
Старшенькому – більший
Шусть у піч!
Робота з солоним тістом (діти ліплять пиріжки для мишенят, у кожний пиріжок вони кладуть вишеньки за власним бажанням )
IV. Підсумок заняття
- Чи сподобалася вам подорож?
- Що найбільше сподобалося?
- Чи бажаєте, щоб зима була завжди? Чому?
Ось уже і пиріжки наші спеклися, погляньте, які вони пахучі та рум'яні
(вчитель пригощає дітей, гостей та мишенят пиріжками)