Конспект уроку з математики "Додавання і віднімання багатоцифрових чисел".

Про матеріал
Мета. Ознайомити з прийомами письмового додавання та віднімання багатоцифрових чисел. Закріплювати вміння розв’язувати задачі, рівняння на вивчений матеріал, розви¬вати увагу, логічне мислення та обчислювальні навички у дітей. Виховувати естетичні почуття, бережливе став¬лення до природи.
Перегляд файлу

Штука О.О.

 

 

Урок. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. 4(3) клас

 

Мета. Ознайомити з прийомами письмового додавання та віднімання багатоцифрових чисел. Закріплювати вміння розв’язувати задачі, рівняння на вивчений матеріал, розви­вати увагу, логічне мислення та обчислювальні навички у дітей. Виховувати естетичні почуття, бережливе став­лення до природи.

Обладнання. Карти подорожі, записи на дошці, картки із завданнями, опорні схеми, медалі Розумника, таблиця для усного рахунку.

 

ХІД УРОКУ

I. Організація класу.

 

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель. Сьогодні у нас з вами цікавий урок. Ми буде­мо ни мчати новий матеріал і закріплювати раніше вивче­ний. Оскільки ми маємо необхідну базу знань, я запро­шую вас вирушити у цікаве і далеке плавання Матема­тичним океаном. Для того, щоб воно було успішним, потрібен досвідчений капітан.

— Кого ви пропонуєте обрати капітаном?

(Звичайно, діти пропонують вчителя, бо він багато знає).

-- Отже, на правах капітана я ознайомлю вас із карт­кою, за якою проходитиме наш маршрут. Наш корабель зупинятиметься у трьох великих портах: Обчислень, За­дач, Рівнянь. Крім того, на шляху будуть острови, підводні рифи. гори-айсберги. І кінцева мста плавання — бухта П'ятірок. Крім того, хто допливе з нами до кінця отримає медаль Розумника.

— Приготувались! Наш корабель піднімає вітрила. Дме потужний вітер. Наш курс — порт Обчислень. Шановні чле­ни екіпажу! Бачу попереду непередбачену перешкоду. По курсу айсберг. На льодовій горі  його міститься обчислювальний центр. Він пропонує нам свої завдання. Це магічні квадрати, або їх ще називають цікавими квадратами.

— Чому їх так назвали?

400

 

 

 

500

100

 

 

600

 

 

 

6000

 

5000

 

4000

9000

 

Усно знайти пропущені числа.

(Тим часом два учні пра­цюють біли дошки самостійно за картками).

Наш корабель продовжує курс і прибуває до порту Обчислень. Тут ми навчимося додавати і віднімати багатоцифрові числа. Для цього треба виконати ряд об­числень наступного змісту.

І. Двом учням було дано завдання: знайти суму і різни­цю чисел 483 і 255.

Перевірте,  чи правильно учні  виконали завдання.

 

- Поясніть, як треба записувати числа при письмово­му додаванні й відніманні.

2. Засвоєння нових знань.

Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконується гак само, як додавання і віднімання триЦифрових чисел.

Розв’язати з поясненням № 433

(приклади заздалегідь записані на дошці). Два учні коментують.

Обчислити значення виразів а + b i b - а, якщо а = 3575 і b -• 75431 (за варіантами). Самоперевірка розв'язків за дошкою.

3. Фізкультвилинка.

 

4. Наш курс — порт Задач. Ми наближаємось до остро­ва Цікавих Задач.

Усні задачі.

  1. Лось чує нюхом мисливця на відстані 500 м, а на слух — удвічі далі. На якій відстані лосі, чує пухом мисливця? (500 х 2 =  1000  м)
  2. Синиця з'їдає за добу стільки комах, скільки важить сама. За місяць (З30днів) вона знищує 600 г комах. Яка маса синиці? (600 : 3 = 20 г)
  3. Бегемот з'їдає за добу 40 кг трави, а корова може з'їсти стільки трави, скільки два бегемота. Скільки трави з'їсть за добу корова? (40 х 2 = 80 кг)
  4. Ідучи з лісу школярі залишили вогнище. Виникла пожежа, яку загасили через 8 годин. Скільки кілометрів лісу знищила пожежа, якщо вогонь рухався із швидкістю 4 км/год? (4 х 8 = 32 км)

Які правила протипожежної безпеки забули учні? Як уникнути заподіяного збитку?

 

Усне розв 'язання задачі (№ 437) за таблицею.

— Хто з вас приймав участь у посадці дерев, кущів. Самостійна робота за підручником (№ 435).

5. Далі наш курс — до порту Рівнянь. Але на шляху ри­фи Невідомих. Ваше завдання: вказати імена невідомих — шлях їх звільнення.

Х + 3 = 21   Х-5=16

А ось і порт Рівнянь.

Самостійно за варіантами знайдіть невідомі числа (№ 434).

1 варіант 2 варіант

X + 34013 = 764354 X - 20244 4.S045

Взаємоперевірка розв'язків (учні за партию обміню­ються зошитами зі своїм сусідом).

І кінцевий наш маршрут — Бухт П'ятірок.

 

III. Підведення підсумків роботи протягом уроку.

Моти­вація оцінок.

Нагородження кращих математиків медаллю Розумника.

— Ось і закінчилась наша подорож. Я вдячна екіпажу за його допомогу на маршруті подорожі.

До наступної зустрічі на борту нашого корабля!

 

 

[Введите текст]

 

doc
Додано
20 жовтня 2022
Переглядів
1465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку