Штука О.О.
Урок. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. 4(3) клас
Мета. Ознайомити з прийомами письмового додавання та віднімання багатоцифрових чисел. Закріплювати вміння розв’язувати задачі, рівняння на вивчений матеріал, розвивати увагу, логічне мислення та обчислювальні навички у дітей. Виховувати естетичні почуття, бережливе ставлення до природи.
Обладнання. Карти подорожі, записи на дошці, картки із завданнями, опорні схеми, медалі Розумника, таблиця для усного рахунку.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу.
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель. Сьогодні у нас з вами цікавий урок. Ми будемо ни мчати новий матеріал і закріплювати раніше вивчений. Оскільки ми маємо необхідну базу знань, я запрошую вас вирушити у цікаве і далеке плавання Математичним океаном. Для того, щоб воно було успішним, потрібен досвідчений капітан.
— Кого ви пропонуєте обрати капітаном?
(Звичайно, діти пропонують вчителя, бо він багато знає).
-- Отже, на правах капітана я ознайомлю вас із карткою, за якою проходитиме наш маршрут. Наш корабель зупинятиметься у трьох великих портах: Обчислень, Задач, Рівнянь. Крім того, на шляху будуть острови, підводні рифи. гори-айсберги. І кінцева мста плавання — бухта П'ятірок. Крім того, хто допливе з нами до кінця отримає медаль Розумника.
— Приготувались! Наш корабель піднімає вітрила. Дме потужний вітер. Наш курс — порт Обчислень. Шановні члени екіпажу! Бачу попереду непередбачену перешкоду. По курсу айсберг. На льодовій горі його міститься обчислювальний центр. Він пропонує нам свої завдання. Це магічні квадрати, або їх ще називають цікавими квадратами.
— Чому їх так назвали?
400 |
|
|
|
500 |
100 |
|
|
600 |
|
|
6000 |
|
5000 |
|
4000 |
9000 |
|
Усно знайти пропущені числа.
(Тим часом два учні працюють біли дошки самостійно за картками).
— Наш корабель продовжує курс і прибуває до порту Обчислень. Тут ми навчимося додавати і віднімати багатоцифрові числа. Для цього треба виконати ряд обчислень наступного змісту.
І. Двом учням було дано завдання: знайти суму і різницю чисел 483 і 255.
Перевірте, чи правильно учні виконали завдання.
- Поясніть, як треба записувати числа при письмовому додаванні й відніманні.
2. Засвоєння нових знань.
Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел виконується гак само, як додавання і віднімання триЦифрових чисел.
Розв’язати з поясненням № 433
(приклади заздалегідь записані на дошці). Два учні коментують.
Обчислити значення виразів а + b i b - а, якщо а = 3575 і b -• 75431 (за варіантами). Самоперевірка розв'язків за дошкою.
3. Фізкультвилинка.
4. Наш курс — порт Задач. Ми наближаємось до острова Цікавих Задач.
Усні задачі.
— Які правила протипожежної безпеки забули учні? Як уникнути заподіяного збитку?
Усне розв 'язання задачі (№ 437) за таблицею.
— Хто з вас приймав участь у посадці дерев, кущів. Самостійна робота за підручником (№ 435).
5. Далі наш курс — до порту Рівнянь. Але на шляху рифи Невідомих. Ваше завдання: вказати імена невідомих — шлях їх звільнення.
Х + 3 = 21 Х-5=16
А ось і порт Рівнянь.
Самостійно за варіантами знайдіть невідомі числа (№ 434).
1 варіант 2 варіант
X + 34013 = 764354 X - 20244 4.S045
Взаємоперевірка розв'язків (учні за партию обмінюються зошитами зі своїм сусідом).
— І кінцевий наш маршрут — Бухт П'ятірок.
III. Підведення підсумків роботи протягом уроку.
Мотивація оцінок.
Нагородження кращих математиків медаллю Розумника.
— Ось і закінчилась наша подорож. Я вдячна екіпажу за його допомогу на маршруті подорожі.
До наступної зустрічі на борту нашого корабля!
[Введите текст]