Конспект уроку з математики на тему "Перевірка віднімання додаванням. Складені задачі, розв’язання яких опирається на знаходження невідомого доданка (закріплення)"

Про матеріал

Урок - казка. Мета уроку. Систематизувати основні знання учнів про додавання і віднімання багатоцифрових чисел; перевірити, як учні засвоїли теоретичний матеріал та як вміють застосовувати його на практиці;оцінити досягнення учнів в опануванні вивченої теми; закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати розумові операції, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати, розмірковувати; розвивати логічне мислення;виховувати почуття взаємовиручки, взаємодопомоги, інтерес до знань.

Перегляд файлу

                                            Пригоди у країні казок (4 КЛАС)

Тема.  Перевірка віднімання додаванням. Складені задачі, розвязання яких   

              опирається на знаходження невідомого доданка (закріплення).

Мета уроку. Систематизувати основні знання учнів про додавання і віднімання багатоцифрових чисел; перевірити, як учні засвоїли теоретичний матеріал та як вміють застосовувати його на практиці;  оцінити досягнення учнів в опануванні вивченої теми; закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички;  розвивати розумові операції, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати, розмірковувати; розвивати логічне мислення;  виховувати почуття взаємовиручки, взаємодопомоги, інтерес до знань.

Обладнання: презентація, картки для індивідуальної роботи, картки для роботи в парах, мікрофон,малюнки – пазли,  схеми задач, кольорові олівці

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: урок – казка

                                                            Хід  уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів дзвінок – почався наш урок!

  • Який урок ми розпочнемо, діти?

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Ланкові звітують про виконання домашнього завдання.

«Мозковий штурм!

  • Як називаються компоненти дій при додаванні, відніманні?
  • Якою дією можна перевірити дію віднімання?
  • Як знайти невідомий відємник?
  • Як знайти невідоме зменшуване?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Слайд 1

Математика – наука

Дуже точна й правильна.

Добре той її вивчає,

Хто розум і увагу проявляє.

Для того, щоб гарно працювати на уроці необхідно зробити розумову розминку.

1.На дереві росло 67 груш, а на вербі на 23 груші менше. Скільки груш росло на вербі?

2.Один віслюк везе 10 кг цукру, а другий – 10 кг пуху. У якого віслюка важчий вантаж?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні до нас на урок завітала казка.

Слайд 2

Але що це? Наш казкар залишив всі свої справи  і вирішив відпочити?

Лихо в країні казок. Всі казки переплуталися і зєдналися в одну.. Давайте допоможемо їх відновити. В кінці уроку ми дізнаємося про казку, яка всіх обєднала.

(Складаємо пазли казки «Рукавичка»)

Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю казкових

героїв зустрінемося. А працюватимемо ми сьогодні над  додаванням і відніманням

багатоцифрових чисел,.

V. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок

Усний рахунок

Давайте обчислимо приклади і дізнаємося героя першої казки.

Гра « Дешифрувальник»

1000-100=900                     К  

120+30=150                        о

5*100=500                           т

24*10=240                           и

800:4=200                            г

50*3=150                             о

48:4=12                                р

390-240=150                       о

320+280=600                      ш

450*2=900                           к

70+80=150                           о

Слайд 3

    12

     150

   200

    240

   500

     600

     900

     Р

      О

     г

      и

      т

      ш

        к

 

-Молодці!

Слайд 4

Так це дійсно Котигорошко. На нас чекають наступні герої.

Хвилина чистописання

  • Запишіть  у зошитах число, класна робота

Щоб цифри правильно писати,

Хвилину чистописання треба розпочати!

  • З якої казки цей уривок?  Випишіть числа, які почули у казці поруч в рядочок.

« Але якось скоїлось лихо. Підслухав один вовк тричі козину пісеньку. А коли коза знов пішла в ліс, вовк підійшов до хатки, де було семеро козеняток і затягнув пісню:

                                               -Козеняточка, мої діточки,

                                                Одмикайтеся, одчиняйтеся!» (Вовк та семеро козенят)

Слайд 5

137

Пропишіть 1 рядочок цього числа. Дайте йому характеристику.

Наша робота триває. Наступне завдання від Івасика _ Телесика.

Математичний диктант. Робота на індивідуальних картках ( 5 учнів)

Слайд 6

  • Запишіть числа 456 123; 109 650;
  • число, яке складається з 234 од. 2 класу 68 од 1 класу;
  • 1дес тис 2 од тис  156од;
  • 78од класу тисяч 904 од класу одиниць;
  • 3 сотні 7 десятків;
  • 30 000+ 6 000+ 80+ 9;
  • Число 450 збільшити в 10 разів;
  • найбільше шестицифрове число.

Перевірка: 456 123, 109 650, 234 068,  12 156, 78 904 ,370, 36 089 ,4 500, 999 999.

Вам дякує за звільнення Івасик – Телесик.

Завдання від кози Дерези

Слайд 7

Повторити алгоритм виконання додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

Розвязати приклади з коментуванням.

Приклади 

48 345+ 3328= 51673                                  78 864-3562=75302

40 725+12 944=53 664                                50 791-12 375=38 416

 

Робота в групах

Слайд 8

1 група – віднови записи в прикладах

 

   34* 185             57 112             23 *09    Перевірка:    349185              57112            23309

+512 604           - 22 0*1        +   14 710                           +512604          -  22031         + 14710

   861 789            35 081              38019                              861789             35081             38019

 

2 група- знайди помилки у розвязанні

 

  26 184             38 908           143 602     Перевірка:      26184            38908         143602

+35 016         -   17 092        + 207171                            + 35016          - 17092       +207171

  51 190             21 916            340773                                61190            21816         350773

 

Руханка

Ми старанно працювали ,

час прийшов відпочивати.

Танцювальні вправи під музику

 

Розвязання задачі

Слайд 9

Допоможіть  Лисичці – сестричці у наступному завданні

Задача

На 2 машину завантажили 10 480 кг піску, на 3 машину на 8 350 кг менше, а на 1 – на

 6 180 кг менше, ніж на другу. Скільки кілограмів піску завантажили на 1 і 3 машини?

 Колективний аналіз задачі -

Розвязання задачі самостійно

  1. 10 480 - 8350 = 2130 (кг) – завантажили на 3 машину;
  2. 10480 – 6180 = 4 300 (кг)_ завантажили на 1 машину.

Відповідь: 2130 і 4300 кг піску.

 

Робота з геометричним матеріалом

Слайд  10

З яких геометричних фігур складено Колобка?

Ось і відкрився останній пазл.

 До якої казки потрапили всі казкові герої? ( « Рукавичка»)

Слайд 11

Хто автор всіх цих казок?( Це -  українські народні казки)

Ось такі казкарі наші українці.

 

Робота в парах

Всі казкові герої повернулися на свої місця. Вони дякують за допомогу і дарують

 малюнки.

Завдання: порахуй приклади і розфарбуй малюнок.

 

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Чи сподобався вам урок і про що дізналися на уроці розпитає у вас журналіст.

 

Гра « Мікрофон»

- Чи сподобався урок?

- Що ми вчилися робити?

- Що найбільше запамяталося на уроці?

- Про що  розповімо рідним з уроку?

 

 VІІ. Домашнє завдання

Приклади і задача з підручника

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1325
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку