Конспект уроку з математики на тему "Спосіб послідовного множення і ділення круглих чисел"

Про матеріал
Конспект уроку з математики (+ презентація окремим файлом) для 4 класу НУШ за підручником С.Скворцової, О.Онопрієнко. на уроці здобувачі освіти знайомляться з новим способом множення і ділення круглих чисел, а саме з прийомом послідовного множення і ділення.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики для 4 класу НУШ за підручником Скворцової С.,

                                                                                                               Онопрієнко О.

 

Тема: Спосіб послідовного множення та ділення круглих чисел

Мета: домогтися міцного засвоєння знань, вдосконалювати обчислювані навички множення і ділення круглих чисел шляхом застосування правила множення та ділення на розрядну одиницю, прийому укрупнення розрядних одиниць,  ознайомити з новим прийомом послідовного множення і ділення; закріпити навичку розв’язування задач на спільну роботу; розвивати логічне мислення,   математичну мову, пізнавальний інтерес, пам’ять, увагу, активність; виховувати дисциплінованість, самостійність, доброзичливість учнів.

Обладнання: друкований і робочий зошит,  індивідуальні картки;   мікрофон, ноутбук, телевізор, малюнок Нолика(+ завдання)., цеглинки лего.

 

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу                                                            

- Сьогодні до нас на урок завітали гості! Тож,  будь ласка, діти, поверніться до них і привітайтеся.

-  Покажіть, будь ласка, який у вас зараз настрій?

- Я б дуже хотіла, щоб такий настрій у вас був до кінця уроку, а у кого він не зовсім гарний, щоб він змінився!

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

Сідайте !

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Подивіться, хто до вас завітав, хто це? Звичайно, це Нолик!

А як ви думаєте, чому саме він?...  Які числа не обходяться без нуля?... Так, правильно! Це круглі числа, і ми сьогодні будемо продовжувати виконувати арифметичні дії з ними.

 Але він прийшов не з пустими руками, а з завданнями. Я впевнена, що ви з ними легко впораєтесь, бо ви вже багато чого знаєте і вмієте. Тому давайте почнемо працювати, щоб отримати сюрприз від Нолика.

(на дошку вішаємо малюнок Нолика з мультфільму «Фіксики». Внизу до нього прикріпляємо 6 папірців, з написаними на них цифрами від 1 до 6 . Учень обирає будь-який номер, а ви пояснюєте, яке саме завдання під цим номером приготував їм Нолик)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

               Обирайте перше завдання… це

(яку б цифру не витягнув учень, каліграфічна хвилинка прихована саме під нею ))

 

Каліграфічна хвилинка.

Відкриваємо робочі зошити, записуємо: число, класна робота.  Слухайте уважно завдання, не поспішайте…

  • Так як головний герой сьогодні у нас Нолик, то й писати ми будемо цифру «0»  і числа з ним. Я буду називати числа, а вам потрібно записати ту кількість нулів, яка є в цьому числі.
  • Готові?          5000 (3), 70(1), 800(2);                                             000, 0, 00
  • Запишіть лише круглі числа : 50, 65, 1, 17, 90, 105, 300, 9005, 400 000.

Перевіряємо! Подивіться уважно на екран, та виправте помилки, якщо вони є. якщо немає - поставте на полях  + .

    000   0   00   50   90   300   400 000    

 Багато у нас плюсиків?  Молодці.  Зошити закрийте. Відкладіть.

А ми продовжуємо…

                          Друге завдання ….. Усний рахунок    + картки

А для  деяких учнів Нолик приготував індивідуальне завдання на картці.

Ви Працюєте самосійно, а ми-  рахуємо усно! Очі на екран!

  • 5600= 56 * 100       450= 45 * 10      567 000= 567 * 1000     380 000 = 38 * 10 000

 

  • 84* 1000= 84 000       56 000 : 100= 560     234* 100= 23 400    70 000 : 1000= 70

Ви так швидко виконали це завдання, що вам допомогло? Може ви  знаєте якесь правило. Яке? Хто нагадає?

Щоб помножити/ розділити число на розрядну одиницю, достатньо справа від числа дописати / прибрати стільки нулів, скільки їх у розрядній одиниці.

Похвалити учня

  • 60книг становлять    всіх книжок бібліотеки. Скільки всього книг у бібліотеці?

   Зібрати картки

ІV. Фіксація утруднення

Наступне завдання ….  Виконати спеціальне доручення   Увага на екран!  Проблемне питання  

Вам треба розв’язати 2 приклада          15*7000= 105 000      48 000 : 3000 = 16

Щось нове у цьому завданні є?    Так –

                                                         Ні -  ми вчилися виконувати ці дії з круглими числами, за допомогою правила множення на розрядну одиницю і прийому укрупнення розрядних одиниць, але я вам пропоную подумати і знайти ще один спосіб виконання цього завдання.  Вам треба знайти значення цих виразів – на це вам 1 хвилина. Хто порахував – може вийти і записати свої відповіді.

А хто не зробив? Чому?  Ну не страшно, ми сьогодні і будемо вчитися розв’язувати такі вирази.

А пояснити, як виконав це завдання хтось може?   На множення   

                                                                                        На ділення

Тобто, в такому випадку ми повинні розкласти 7000 на множники 7 і 1000 ……. (пояснення вчителя)

V. Оголошення теми і мети уроку

Це і є темою сьогоднішнього уроку. Ми будемо вчитися множити та ділити круглі числа способом послідовного множення та ділення.

ІV. Закріплення набутих знань

Спробуємо це зробити? Авжеж! Відкриваємо друковані зошити на с.45 впр.191.

Ви добре попрацювали, тепер треба трошки відпочити:

Сюрприз від Нолика- Фізкультхвилинка   ( Танок фіксиків)

Відпочили ? А тепер за роботу!

 

Обираємо завдання…. це     Самостійна робота

Вам треба самостійно виконати  І стовпчик впр.190 с.45 і І стовпчик впр.189

Обмінялися зошитами- перевіряємо олівцем.   Я пізніше зберу зошити і подивлюсь. Закриваємо зошити, відкладаємо.

 

Наступне завдання …. це Задача

Яку нам треба розв’язати.

Нолик ремонтує 180приладів за 3 дня, а Сімка – за 4 дня  220 приладів. Скільки приладів вони полагодять разом за 7днів?

Який це тип задачі? – на спільну роботу. Коротка умова у вигляді таблиці.

 

Продуктивність праці (пр.)

Час роботи

 (дн.)

Загальний виробіток (пр.)

Нолик

?

3

180

Сімка

?

4

220

Н. і С.

?

7

?

 

Відкриваємо тонкі зошити. Записуємо Задача .

Що будемо шукати у першій дії?- Продуктивність Нолика.

Як знайти продуктивність? – треба загальний виробіток поділити на час.

  1. 180: 3= 60 (пр.) –продуктивність Нолика;

Що у другій? – Продуктивність Сімки

  1. 220: 4 = 55 (пр.) – продуктивність Сімки;

У третій дії? – спільну продуктивність

  1. 60+ 55= 115 (пр.) – спільна продуктивність;
  2. 115*7= 805 (пр.)

Відповідь : 805 приладів полагодять Нолик і Сімка разом за 7 днів.

 

І останнє завдання… Знайти периметр

( на слайді завдання)    100мм

 

 

 

 

Ви виконали всі завдання, тому Нолик всім дарує своє фото…тільки його ще треба трошечки дофарбувати. Це і буде вашим домашнім завданням.

(математична розфарбовка Фіксиків)

V. Підсумки уроку. Рефлексія

З якими числами ми працювали? Чого навчилися ?

Вправа «Мікрофон» Продовжи речення.  Мені на уроці сподобалось….

                                                                        Я навчився ….

Покажіть ваш настрій!

                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
1156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку