"Конспект уроку з математики з елементами логіки для 3 класу"

Про матеріал

Урок проведений з метою закріпити знання вивчених таблиць множення і ділення через визначення через визначення найближчого роду й видової відмінності; формувати уміння розвивати родові (загальні) й видові (конкретні) поняття, уміння поширювати обсяг поняття, визначати істинні і хибні судження; розвивати поняттєве мислення, каліграфічні навички; виховувати інтерес до точних наук.

Перегляд файлу

Тема. Повторення таблиці ділення на 3. Розв’язування задач на ділення.

Мета. Закріпити знання вивчених таблиць множення і ділення через визначення через визначення найближчого роду й видової відмінності; формувати уміння розвивати родові (загальні) й видові (конкретні) поняття, уміння поширювати обсяг поняття, визначати істинні і хибні судження; розвивати поняттєве мислення, каліграфічні навички; виховувати інтерес до точних наук.

Методично – дидактичне забезпечення: малюнок казкового замку, картки для роботи в парах, лічильні палички.

Хід уроку

I. Етап орієнтації

  • Наш девіз:
    Щоб добре нам навчатись, Треба всім старатись. 
    На уроці не лінитись
    І старанно всім трудитись. Будуть в нас знання міцні, 
    І ми будем всі - знавці!

II. Етап цілепокладання

  • Сьогодні ми здійснимо казкову подорож у країну… А чого ви здогадаєтесь відгадавши загадку…

Хто завжди нам правду скаже?

Яким є, таким покаже?

(Дзеркало)

  • Так ми відправляємось подорожувати у країну Кривих Дзеркал.
  • Перед вами столиця цієї країни. Прочитайте її назву.

 

а

к

и

т

а

м

е

т

а

м

 

  • Жителі країни говорять, що так називається наука, якою вони всі займаються – наука про числа. Діти, а який вид цього поняття?

 ( Абстрактне). Але вони займаються ще однією наукою, назву її ви довідаєтесь прослухавши слова, із перших літер склавши назву цієї науки.

Лікар

Океан

Гном

Ірис

Катер

Актор

  • Нашими провідниками будуть..

До класу забігають дві маленькі дівчинки (сестрички-близнятка).
Перша дівчинка: доброго дня всім!
Друга дівчинка: доброго дня, мене звуть ОЛЯ.
Перша дівчинка: а я – ЯЛО.
Оля: ви не дивуйтеся, ми ще не повернулися з казки „ Королівство кривих дзеркал”, в нас є трохи часу і нам так захотілося допомогти вам повторити тему уроку  «Повторення таблиці ділення на 3. Розв’язування задач на ділення.» Адже ми добре знаємо, як це складно!
Яло: ви вже здогадались, чому в мене таке дивне ім’я. Правильно. Моє ім’я – дзеркальне відображення імені Оля. Візьміть в руки картки з іменем ОЛЯ, піднесіть їх до дзеркала і прочитайте. Тепер все зрозуміли.

III. Етап проектування

  • Перед тим, як відправитись у подорож, пропоную ознайомитись з планом нашої роботи.

План

  1. Архів.
  2. Каліграфічна хвилинка.
  3. Карнавал чисел.
  4. Ремонтна майстерня.
  5. Музична пауза.
  6. Алея кривих дзеркал.
  7. Стежина самостійної роботи.
  8. Чарівний лабіринт.

IV. Етап організації виконання плану діяльності.

  1. Архів.
  • Які теми вивчали на попередніх уроках? Що нам потрібно повторити?
  • Пройшовши головні ворота, ми потрапляємо у старовинний будинок, який називається Архів табличних результатів. Дівчинка Оля пропонує вам тут попрацювати в парах. Чи правильно розв’язанні проклади? (Ні)
  • У країні Кривих Дзеркал все не так, як у нас. Давайте допоможемо жителям країни виправити помилки.

27

24

21

18

15

12

9

6

:3

7

9

6

8

3

2

4

5

 

  • На дошці в нас є судження. Навпроти кожного потрібно визначити істинне воно чи хибне. За допомогою сигнальних карток допоможіть Олі це зробити.
  1. Якщо 3 * 7 = 21, то 21 : 3 = 7  ______________
  2.  Числа 6, 12, 15, 18, 24 – діляться і на 2, і на 3 ___________
  3. Деякі значення у таблиці ділення на 3 зменшуються за попереднє на 3 _____
  4. Принаймні одне значення у таблиці ділення на 3 – парне число____

 

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Щоб подорожувати далі нам потрібно записати число і вид роботи.
  • А, яке число ми будемо писати в каліграфічній хвилинці ви дізнаєтесь, прослухавши судження і визначивши істинне воно чи хибне:

Всі числа 23, 43, 33, 53 мають у своєму складі з десятки.

  • Яке це судження?
  • Перетворіть його на істинне.
  • Так яке число має у своєму складі 3 десятки?
  • Дайте визначення поняттю 33, вказавши найближчий рід та видову відмінність.
  • Який найближчий рід (Двоцифрове число)
  • Сформулюємо відмінність. Чим дане число відрізняється від інших (Записане за допомогою двох трійок, де перша вказує на кількість десятків, а друга на кількість одиниць)
  • Збільшіть обсяг поняття 33 (Двоцифрове число і число)
    33  – видове поняття. Назвіть до нього родове (Двоцифрове число 3-го десятка).
  • Пропишіть рядочок числа 33 ( Пояснення написання вчителем).
  1. Карнавал чисел.
  • Дівчинка Яло запрошує нас на карнавал чисел. Учасники карнавалу усі в масках. На деяких масках написані числа, а деякі маски – порожні.кого вони ховають – невідомо. У танці кружляють трійки танцюристів.

: 3 = 9  18 :  = 6                         : 3 = 3

  • Як ви думаєте, які числа ховаються за порожніми масками?

(учні за чергою з місця визначають невідомі компоненти. По одному учню вирішують біля дошки, всі інші самостійно працюють у зошитах).

  1. Ремонтна майстерня.
  • А тепер дівчатка запрошують нас на околицю міста і показують широкий лан. Тут жителі скоро посіють хліб, а зараз вони ремонтують трактори, які будуть працювати на полях. Оля і Яло заводять нас до ремонтної майстерні. Що там робиться, ми дізнаємось, прочитавши задачу №1052.

(Учні розв’язують задачу)

Творча робота над задачею.

  • А Оля каже: - неправильно! Ця задача розв’язується дією віднімання! У відповіді має вийти 34.
  • Тут втручається  Яло: - Ні, відповідь 22!
  • Чи правильно говорять дівчатка?
  • Про що дізналася Оля?
  • А про що дізналася Яло, коли отримала 22?
  • А про що ми дізналися?
  • Правильно. Саме про це запитується в задачі. Тому вона розв’язується не однією, а трьома діями.

Музична пауза

  1. Алея Кривих Дзеркал.
  • Ми з Олею і Яло потрапляємо на алею Кривих Дзеркал. Вздовж алеї стоять два ряди дзеркал: одне дзеркало відображає приклад, а дзеркало навпроти – відповідь. Подивіться у ці дзеркала. (На картках в учнів приклади №1053).
  • Дівчатка запевняють, що відповіді писали вчені Академії Наук. Чи усі правильні? (Учні працюють в парах, записують у зошити приклади з правильною відповіддю).

 

 
 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Стежина самостійної роботи.
  • А тепер дівчатка приготували вам по одній задачі для самостійної роботи. Оля першому варіанту пропонує розв’язати задачу №1054. Яло – другому варіанту дає задачу №1055. (Учні самостійно записують розв’язання і відповідь).
  1. Чарівний лабіринт.
  • Оля і Яло заводять нас у чарівний лабіринт. Вони хочуть перевірити чи всі з вас знають геометричний матеріал. З лабіринту вибереться лише той, хто виконає цікаві завдання.
  1. Доберіть загальні поняття до конкретних.

        а) квадрат –

        б) коло –

     2. Прочитайте твердження. Напишіть, істинним чи хибним є кожне з них.

        а) периметр квадрата зі стороною 5 см  дорівнює 18 см.___________

       б) периметр прямокутника зі сторонами 3 см і 5 см дорівнює 16 см. ______

     3. Продовжте судження так, щоб вони стали істинними.

       а) якщо фігура має 3 кути, 3 сторони і 3 вершини, то це - ___________

       б) якщо фігура називається колом, то вона немає - ____________

      в) якщо фігура називається чотирикутником, то вона має - _____________

- І останнє завдання від наших провідниць: викладіть на партах за допомогою лічильних паличок таку фігуру:

 

 

 

 

  • Потрібно забрати 2 палички так, щоб стало 4 квадрати.

Відповідь:

 

 

 

 

 

V. Контрольно – оцінювальний етап

Підсумок уроку.

  • От ми й побували в країні Кривих дзеркал.
  • Пригадайте, якими науками займаються жителі цієї країни?
  • Чого ми сьогодні навчили жителів країни Кривих Дзеркал?
  • Нам це вдалося, бо ми добре знаємо математику і логіку.
  • Дякую за співпрацю!
docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
2692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку