Урок проведений з метою закріпити знання вивчених таблиць множення і ділення через визначення через визначення найближчого роду й видової відмінності; формувати уміння розвивати родові (загальні) й видові (конкретні) поняття, уміння поширювати обсяг поняття, визначати істинні і хибні судження; розвивати поняттєве мислення, каліграфічні навички; виховувати інтерес до точних наук.
Тема. Повторення таблиці ділення на 3. Розв’язування задач на ділення.
Мета. Закріпити знання вивчених таблиць множення і ділення через визначення через визначення найближчого роду й видової відмінності; формувати уміння розвивати родові (загальні) й видові (конкретні) поняття, уміння поширювати обсяг поняття, визначати істинні і хибні судження; розвивати поняттєве мислення, каліграфічні навички; виховувати інтерес до точних наук.
Методично – дидактичне забезпечення: малюнок казкового замку, картки для роботи в парах, лічильні палички.
Хід уроку
I. Етап орієнтації
II. Етап цілепокладання
Хто завжди нам правду скаже?
Яким є, таким покаже?
(Дзеркало)
а |
к |
и |
т |
а |
м |
е |
т |
а |
м |
( Абстрактне). Але вони займаються ще однією наукою, назву її ви довідаєтесь прослухавши слова, із перших літер склавши назву цієї науки.
Лікар
Океан
Гном
Ірис
Катер
Актор
До класу забігають дві маленькі дівчинки (сестрички-близнятка).
Перша дівчинка: доброго дня всім!
Друга дівчинка: доброго дня, мене звуть ОЛЯ.
Перша дівчинка: а я – ЯЛО.
Оля: ви не дивуйтеся, ми ще не повернулися з казки „ Королівство кривих дзеркал”, в нас є трохи часу і нам так захотілося допомогти вам повторити тему уроку «Повторення таблиці ділення на 3. Розв’язування задач на ділення.» Адже ми добре знаємо, як це складно!
Яло: ви вже здогадались, чому в мене таке дивне ім’я. Правильно. Моє ім’я – дзеркальне відображення імені Оля. Візьміть в руки картки з іменем ОЛЯ, піднесіть їх до дзеркала і прочитайте. Тепер все зрозуміли.
III. Етап проектування
План
IV. Етап організації виконання плану діяльності.
27 |
24 |
21 |
18 |
15 |
12 |
9 |
6 |
:3 |
7 |
9 |
6 |
8 |
3 |
2 |
4 |
5 |
|
Всі числа 23, 43, 33, 53 мають у своєму складі з десятки.
: 3 = 9 18 : = 6 : 3 = 3
(учні за чергою з місця визначають невідомі компоненти. По одному учню вирішують біля дошки, всі інші самостійно працюють у зошитах).
(Учні розв’язують задачу)
Творча робота над задачею.
Музична пауза
а) квадрат –
б) коло –
2. Прочитайте твердження. Напишіть, істинним чи хибним є кожне з них.
а) периметр квадрата зі стороною 5 см дорівнює 18 см.___________
б) периметр прямокутника зі сторонами 3 см і 5 см дорівнює 16 см. ______
3. Продовжте судження так, щоб вони стали істинними.
а) якщо фігура має 3 кути, 3 сторони і 3 вершини, то це - ___________
б) якщо фігура називається колом, то вона немає - ____________
в) якщо фігура називається чотирикутником, то вона має - _____________
- І останнє завдання від наших провідниць: викладіть на партах за допомогою лічильних паличок таку фігуру:
Відповідь:
V. Контрольно – оцінювальний етап
Підсумок уроку.