Для учнів 3 класу
Тема семестру: Розвиток музики
Тема: Інтонаційно-мелодичний розвиток музики.
Мета:сформувати уявлення учнів про інтонаційно-мелодичний розвиток; познайомити учнів з поняттям веснянки, з народною і композиторською музикою на прикладі Я. Степового «Ягілочка»;ознайомити з творчістю Шопена за допомогою прелюдій № 7,№ 20; розвивати вокально-хорові навички; виховувати естетичні почуття , смаки.
Тип уроку: комбінований
Конспект уроку з музичного мистецтва
Тема семестру: Розвиток музики
Тема: Інтонаційно-мелодичний розвиток музики.
Мета: сформувати уявлення учнів про інтонаційно-мелодичний розвиток; познайомити учнів з поняттям веснянки, з народною і композиторською музикою на прикладі Я. Степового «Ягілочка»;ознайомити з творчістю Шопена за допомогою прелюдій № 7,№ 20; розвивати вокально-хорові навички; виховувати естетичні почуття , смаки.
Тип уроку: комбінований
Наочно-дидактичні засоби: комп’ютер,колонки, презентація до теми.
№ з\п |
Зміст уроку |
Завдання уроку |
1. |
Бесіда про прийоми розвитку музики, повідомлення про інтонаційно-мелодичний розвиток . |
Сформувати уявлення про інтонаційно-мелодичний розвиток музики. |
2. |
Розучування української народної пісні «Ягілочка». |
Познайомити з жанром веснянки, визначити прийоми розвитку, підвести до висновку, що в мелодії переважає інтонаційно-мелодичний розвиток; виробляти навички правильної артикуляції. |
3. |
Слухання і порівняльний аналіз прелюдій № 7 і 20 Ф. Шопену |
Ознайомити з творчістю Ф. Шопена; визначити характер, жанр, прийоми; ознайомити з поняттям з поняттям прелюдії; виховувати інтереси до музики; розвивати творчі здібності. |
|
|
|
Учні повинні знати: музичні твори і пісню, що звучали на уроці
Учні повинні вміти: виразно співати, наводити приклади музичних творів, що звучали на уроці
Структурні компоненти |
Хід уроку |
Час |
Наочно-дидактичні засоби |
Організаційний момент 1.Вхід до класу під музику
2. Музичне вітання
3. Психологічний настрій на урок |
Звучить марш, діти входять до класу
-Добрий день, добрий день, добрий день Вам діти! Добрий день,добрий день, учитель! В добрий день, в добрий час, ми вітаємо вас! В добрий час, в добрий день ми співаємо пісень!
Мене звати Дар’я Євгенівна і сьогодні урок музичного мистецтва проведу у Вас я.
Посміхніться один одному, побажайте успіхів. |
5 хв. |
Звукозапис маршу |
Основна частина 1.Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності
2.Розспівування Мета: вироблення навичок співацького дихання
А)виконання поспівки «Диби диби»
Б)виконання поспівки «Тук, тук чобіток»
|
Сьогодні на уроці ми продовжимо розмову про розвиток музики, розглянемо композиторську та народну музику. - Сьогодні до нас на урок завітав гість – Їжачок. Протягом уроку він допомагатиме нам, йому дуже цікаво вас послухати.
І перше що нам потрібно зробити-це підготувати свій голос для співу. Перед тим як почати співати для вироблення навичок співацького дихання наберіть повні легені повітря наче ви нюхаєте запашну квітку.
Диби, диби, ди би би Пішла баба по гриби А дід по опеньки В неділю раненько
Тук,тук чобіток Подай баба молоток, не подаси молотка - не підкую чобітка.
|
4 хв. |
|
Вивчення нового матеріалу
2. Слухання укр. Народної пісня «Ягілочка» в обробці Я. Степового
3.Аналіз прослуханого твору
4. Фізхвилинка
5. Розучування пісні (по фразам)
6. Творчість Ф. Шопена
7. Бесіда перед слуханням
8. Слухання. Прелюдія № 7 Ф. Шопена
9. Слухання. Прелюдія № 20 Ф. Шопена
10. Аналіз
11. Завдання.
12.Повтор пісні «Грицю, Грицю» (спів по ролям) |
Інтонація – це головне у творі, від неї залежить характер. Які ви знаєте інтонації? -Які прийоми розвитку музики ви знаєте? (Динамічний, темповий, тембровий, мелодичний, сюжетний). -Сьгодні ми познайомимося з інтонаційно-мелодичним розвитком музики. Варто розпочати з народної музики, бо вона має бути зрозумілою всьому народові, частиною якого ми і є. Веснянки – це пісні на честь приходу весни. У різних областях України їх називають по-різному: гаївки, ягілки, маївки тощо. Зміст веснянок пов'язаний із пробудженням природи, тому вони часто сповнені радості, нових надій і сподівань. Веснянки – переважно дівочі пісні. У багатьох із них головним персонажем є дівчина.
Прослухайте веснянку і поміркуйте: - Який характер твору? - Що допомагає передати його саме таким?
Українська народна пісня «Ягілочка» в обробці Якова Степового – це легка, граціозна танкова пісня, якій притаманний виконавський розвиток твору. Щоб передати її характер, потрібно приділити увагу особливостям мелодійної лінії, правильному розспівуванню складів, дотри-манню ритму.
Зараз ми з вами вивчимо пісню «Ягілочка»
1 –й : Ягіл-ягілочка,
2-й:Устала ранесенько,
3-й:Ягіл-ягілочка,
5-й:Ягіл-ягілочка,
Щоб поглибити знання принципів розвитку музики, ми звернемося до творчості вже ві-домого нам польського композитора Фрідеріка Шопена, який був також геніальним піаністом. На відміну від своїх попередників і сучасників, Шопен писав музику виключно для фортепіано. Він не залишив жодної опери чи симфонії, за винятком кількох камерних творів. Перлиною творчості Фрідеріка Шопена є його прелюдії.
Прелюдії № 7 Ф. Шопена Прелюдія – це вступ до твору або невеликий інструментальний музичний твір. У Шопена прелюдія – це фортепіанний твір невеликого розміру. Незважаючи на мініатюрність, прелюдії мають завершену думку. Ми прослухаємо дві вже знайомі нам прелюдії і визначимо принципи розвитку цих творів. - Спробуйте почути інтонацію, з якої виростає твір. - Визначте характер твору та рух мелодії до її вершини (кульмінацію)
Ця прелюдія лірична і поетична. У ній відчувається зміна пісенно-танцювальної інтонації в ритмі танцю «Мазурка». Але це не танець. Тому слід підкреслити інтонаційно-мелодичний принцип розвитку музики, що виростає з однієї інтонації.
Прослухайте наступну прелюдію Фрідеріка Шопена. - Зверніть увагу, як інтонація, неначе сковуючи мелодію, пронизує весь твір. - Визначте характер твору.
Ця прелюдія має урочисто-жалібний характер. Відчувається інтонація скорботної ходи.
Зараз ми з вами і Їжачком проведемо невелике тестування. Тестове завдання 1. Виберіть один варіант відповіді. Твір, якому характерний інтонаційно-мелодичний принцип розвитку музики 1) С. Гулак-Артемовський. Опера і «Запорожець за Дунаєм» (дует Карася та Одарки). 2) Е. Гріг. П'єса «В печері гірського короля». 3) Ф. Шопен. Прелюдії № 7 і № 20. Тестове завдання 2 Виберіть один варіант відповіді. Закінчіть речення. Ф. Шопен – майстер ... 1) опер. 2) симфоній. 3) фортепіанних творів. Тестове завдання З Виберіть один варіант відповіді. Позначте правильне твердження Прелюдія – це вступ до твору або невеликий інструментальний музичний твір. Прелюдія – це п'єса танцювального характеру. Прелюдія – це великий симфонічний твір.
Зараз ми з вами повторимо пісню «Грицю, Грицю».
|
30 хв. |
Звучить твір
Запис пісні
|
Підсумок уроку 1)заключна частина
2)Мотивація і оцінювання |
Сьогодні на уроці ми вивчили українську народну пісню «Ягілочка» в обробці Якова Степового, а також доторкнулися до творчості Фрідеріка Шопена. І як ви пам’ятаете він за вами спостерігав. Йому дуже сподобалося, тому Їжачок дякує вам за урок. |
4хв |
|