Урок " Танець.Українські народні танці"

Про матеріал

Про матеріал

Розробка уроку з музичного мистецтва для 5 класу до теми: " Танець.Українські народні танці"

Містить цікаві прийоми: побудова асоціативного куща " Ромашка", ігрова розминка " Поле чудес", конкурс-гра " Поле дивини", виконання творчого завдання.

Перегляд файлу

Тема. Танець. Українські народні танці.

 

Мета. Ознайомити учнів з історією виникнення й різновидами українських народних танців, особливостями їх звучання та виконання. Продовжувати розвивати  знайомство з українськими народними танцями,надавати характеристику засобам виразностi,закрiпити набутi уміння й навички про танець народний.

           Розвивати вміння учнів виконувати пісню з інструментальним та фонограмним супроводом, розвивати вміння розпізнавати  на слух музичні народні інструменти, самостійно створювати пластичні імпровізації, продовжувати розвивати вміння надавати характеристику засобам виразності музичних творів.

  Виховувати інтерес до українських народних танців, інструментальних

народних творів.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, мультимедійна презентація.

Основні поняття для засвоєння: українські народні танці: гопак, козачок,

метелиця, аркан.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Українські народні танці:  гопак, козачок, метелиця  в  оркестровому  виконанні (відео).
  • «Веселкова пісня» муз.О.Янушкевича  сл.М.Ясакової

 

Перебіг  уроку

 

1.Організаційний момент. Мотивація до навчання.

          Вхід учнів до класу під звучання фрагменту музику «Веселкова пісня»     муз. О.Янушкевича  сл. М.Ясакової 

Музичне вітання « Добрий день вам »

2.  Актуалізація опорних знань:

Побудова асоціативного куща «Ромашка»

( узагальнення теми «Дитячий фольклор»

  • Що таке дитячий фольклор? (До дитячого фольклору зараховують як творчість самих дітей, так і твори,що виконуються для дітей дорослими)
  • Колисковi- це…? (Жанр народної родинної лірики,зміст і форма зумовлені присиплянням дитини в колисці)
  • Лiчилки –це …? (Один із жанрів дитячого фольклору,римовані лаконічні вірші від 5-10 рядків,призначені для розподілу ролей під час гри,послідовності участі в ній.)
  • Заклички – це…? (Короткі поетичні твори,пов’язані з вірою давніх людей в магічну дію слова,в яких звучать звертання до природних явищ,стихій,з метою вплинути на погоду,довкілля)
  • Скоромовки –це…? (Кортка фраза з штучно ускладнена артикуляцією,що містить складні для вимови поєднання звуків)
  • Дражнилки – це…? (Невеликі римовані твори,що є дитячою реакцією в момент сварки чи суперечки на якусь образу чи дію.)
  • Мирилкице…? (Корткі віршовані твори,які говорять діти на знак примирення,з метою відновлення товариських стосунків)

 

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми.

 

Бесіда:

          Сьогодні урок ми розпочнемо з невеликої розумової розминки.

 Перед вами 6 квадратів,під кожним з яких захована літера. Для того,щоб відкрити літеру – потрібно виконати завдання. Відкривши всі літери ви дізнаєтесь тему нашого уроку.

Отже розпочнемо:

                          Iгрова розминка « Поле чудес»

 

 

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2018/02/18-546-1.jpg

  • Швидкість виконання музичного твору? ( Темп)
  • Великий струнно-щипковий інструмент,що має 47 струн і дивовижний,чарівний тембр? (Арфа)
  • Неправда,вигадка,розповідати нісенітниці,те,чого немає в дійсності? (Небилиці)
  • Ім’я норвежського композитора Гріга? ( Едвард)
  • Інформація, яка є новою, найцікавішою? ( Цікавинки)

 

Молодці,виконали всі завдання, тому можемо відкрити всі літери.Отже тема нашого уроку – «Танець. Українські народні танці.»

 

4.  Бесіда про українські особливості українських народних танців.

Розповідь вчителя з елементами бесіди:

           Історія виникнення народних танців дуже давня. Розпочалася вона з магічних обрядів, рухів та заклинань, які наші предки виконували перед полюванням, збиранням врожаю, битвою з ворогом тощо.

  Український народний танець формувався і вдосконалювався протягом

віків та був тісно пов’язаний із життям народу, його побутом, працею, певним художнім смаком..

  Українські народні танці мають певні різновиди, традиційні рухи та композиції.

       У наш час переважно бачимо народні танці на сцені у виконанні танцювальних колективів або окремих виконавців, вдягнутих у національні костюми.

        Танцювальна музика України багата й різноманітна. Найвідоміші народні танці: гопак, козачок, метелиця, аркан.

 

C:\Users\1\Desktop\Картинки до уроку\yak-zapisati-umovu-zadachi.jpg Робота  в зощитi.

 

Музичний словничок

Гопак і козачок — швидкі народні танці, які виконувалися сольно, парами та групами.

Аркан — старовинний танець, який виконували чоловіки з топірцями в руках.

Метелиця — народний швидкий танець з кружляннями і зображенням заметілі.

 

5.  Музичне сприймання.

          Гопак — традиційний український народний танець запорозького походження, який виконують соло або групами в швидкому темпі з використанням стрибків. Гоцак виник у побуті війська Запорозького.

  Спочатку виконувався чоловіками. Сучасний гопак танцюють чоловіки й жінки. Виконання танцю допускає імпровізацію (стрибки, присідання, обертання). Гопаки бувають сольні, парні, групові.

 

      Перегляд відео «Українські народні  танці – гопак,козачок,аркан,метелиця »

 

C:\Users\1\Desktop\hqdefault.jpg

Козачок — український масовий танець швидкого темпу, який виконують парами, рядами, соло. Цей танець має багато спільного з гопаком, але за характером більш легкий та веселий.

 

 

C:\Users\1\Desktop\hqdefault.jpg

 

         Метелиця — масовий танець жвавого характеру і темпу, який виконують у парі, з переплетінням рук і швидким кружлянням, що нагадує снігову заметіль (метелицю). Танець супроводжується співом із жартівливими текстами.

 

C:\Users\1\Desktop\метелиця.jpg

    Аркан — старовинний український чоловічий  танець, який виконують

зімкнутим колом або півколом з топірцями в руках. Він є головним елементом обряду посвячення молодого гуцула в леґіні (парубки), після чого той отримував право носити топірець та підперізуватися широким паском.

 

C:\Users\1\Desktop\maxresdefault.jpg

 

6.  Аналіз музичних творів.

 

  • Ритм яких танців вам найбільше сподобався? Що в цій музиці було особливим?
  • Які народні інструменти виконували ці танцювальні композиції? Який характер танців? Розкажіть про це.
  • Які засоби музичної виразності вам вдалося розпізнати у прослуханих

творах? Охарактеризуйте мелодію, лад, гармонію, ритм, темп, регістр, динаміку кожного танцю.

  • Який настрій тобі «навіяла» музика? Розкажіть про нього.

 

C:\Users\1\Desktop\Картинки до уроку\1456576381.jpg            Конкурс-гра « Поле дивини »

 

Український народний танець,побутує на Закарпатті,виконується чоловіками…?

 

 

А

 

Р

 

К

 

А

 

Н

    Український народний танець, в якому багато стрибків,коли його виконували,то навіть виконували « Гоп»?

 

 

Г

 

О

 

П

 

А

 

К

 

    Український народний танець, який любили виконувати воїни-козаки, від чого і походить його назва..?

 

 

К

 

О

 

З

 

А

 

Ч

 

О

 

К

 

   Український народний танець, виконавці якого відтворюють зимову картину із снігом та вітром…?

 

 

М

 

Е

 

Т

 

Е

 

Л

 

И

 

Ц

 

Я

C:\Users\1\Desktop\Картинки до уроку\Фізкультхвилинки-для-дітей.jpg       7. Фізкультхвилинка « Танцюють всі ».

 

C:\Users\1\Desktop\Картинки до уроку\Poyushie_devochki.png 8. Вокально-хорова робота.

 

  • Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу . «Творимо разом».

        (Учням пропонується ритмічна вправа, перший рядок поспівки.

         Завдання: придумати закінчення та мелодію поспівки.)

  • Виконання пісні.

C:\Users\1\Desktop\images.jpg    «Веселкова пісня» муз.О.Янушкевича  сл.М.Ясакової

 

 Виконайте цю пісню під фонограму. Спробуйте заспівати її сольно, а приспів — з друзями.

 

9. Художнє виконання пісні під караоке.

 

C:\Users\1\Desktop\відео.jpg

 

10. Підсумок уроку. Узагальнення вивченого матеріалу.

C:\Users\1\Desktop\mikrofon.jpg                                       «Мiкрофон»

 

  • Які українські народні танці ви знаєте? Розкажіть про їхні особливості виконання та музичний супровід.
  • Який настрій у вас викликали мелодії народних танців?
  • Розкажіть про свої враження.

11.  Домашнє завдання.

 

1) Послухайте  танцювальну музику. Чи схожа вона на ритми  українських  народних танців? Який народний  танець  виконаєте  залюбки?

 

2) Намалюйте ілюстрації на тему «Народні танці»

 

3) Знайдіть  інформацію про народні   танці європейських країн.

 

 12. Оцінювання музично - творчої діяльності учнів на уроці.

 

12. Вихід під музику «Веселкова пісня» муз. О.Янушкевича  сл. М.Ясакової

1

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
11405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку