Конспект уроку з музичного мистецтва 5-го класу на тему "Грає ансамбль"

Про матеріал

навчати учнів розпізнавати виражальні особливості камерно – інструментальної музики; ознайомити учнів із поняттями «квартет», «ансамбль»; поглибити знання учнів про творчість Василя Барвінського;

Перегляд файлу

Конспект уроку музичного мистецтва в 5  класі

 

Тема уроку: Грає ансамбль.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Мета: Поглибити знання з музичного мистецтва

Завдання

навчальні: навчати  учнів  розпізнавати  виражальні  особливості  камерно – інструментальної  музики; ознайомити  учнів  із  поняттями «квартет», «ансамбль»; поглибити  знання  учнів  про  творчість  Василя  Барвінського;

розвивальні: розвивати  в  учнів  здатність  виявляти  та  розуміти головну  думку  літературного  твору  про  музику;

виховні: виховувати  критичне  та  самокритичне  ставлення  до  виконавців  музичних творів, кращі  моральні  цінності  особистості.

Музичний матеріал:  В. Барвінський. Квартет; Український гопак у виконанні квартету народних інструментів; Норвезька народна пісня «Чарівний смичок», Розспівка Н. Май «Веселі бегемоти» .

Наочне обладнання: схема уроку, підручник, портрет  В. Барвінського, Картки з музичними інструментами.

Технічне обладнання: Ноутбук. фонохрестоматія.

 

Хід уроку

ВСТУПНА ЧАСТИНА

  1. Організаційний момент. Вхід учнів до класу під музику «Чарівний смичок»
  2. Музичне вітання:

муз вытмуз выт

 

2. Оголошення теми уроку. Актуалізація знань (повторення вивченого матеріалу). Мотивація учіння.

(На дошці – тема уроку, портрет композитора, картки з музичними інструментами,

написи кросворд ).

Учитель: Словами  можна  сказати  багато, і  все  сказане  нами  сприймається  дуже  просто  та  зрозуміло. Тоді  навіщо  людям  музика? Може, вона  зовсім  непотрібна, а якщо  потрібна – то  яка? Для  того  щоб  добре  робити  якусь  справу, необхідні  вміння  та  старанність. А чи потрібне  це  в   музичній  справі? Спробуймо  розібратися  сьогодні  на  уроці.

Учитель: Якщо  ви  відгадаєте  загадки  та  правильно  розв’яжете  кросворд, то дізнаєтеся  назву  одного  з  музичних  інструментів.

 

1

 

 

 

 

 

5

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Як смичок струни торкнеться, вона піснею озветься. Дуже ніжну душу має, що сміється і ридає.

Учні: Скрипка.

Учитель: Це дерево – не полінце: шість дірочок має, весело  співає.

Учні: Сопілка.

Учитель: Ну й велика оця скрипка – не можна відвести очей,

   Звук низький, баритональний – це і є …

Учні: Віолончель.

Учитель: У нього  три  куточки, а грає як дзвіночки. 

Учні:Трикутник.

Ключове слово: Альт

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

3. Бесіда та слухання музики.

Учитель: Музика, як і живопис, має  свої  кольори. Як  художник  використовує  велику  кількість кольорів  та  відтінків, так і композитор через  поєднання  різних  музичних  кольорів, тобто  тембрів,  щоб  знайти  новий  колір  звучання, пише  музику  одразу  для  двох, трьох, чотирьох  та  більше  музичних  інструментів.

Учитель: Виконання  твору  одразу  кількома  музичними  інструментами  називають  ансамблем.

Ансамблі  можуть  бути  як  вокальними, так й інструментальними. Залежно  від  кількості  в  ансамблі  музикантів  він  може називатися  дуетом (двоє  музикантів), тріо (троє музикантів), квартетом (четверо  виконавців). У професійній класичній музиці найпоширенішим є струнний-квартет. Розрізняють також духовий квартет (флейта, гобой, кларнет, фагот), фортепіанний квартет (скрипка, альт, віолончель, фортепіано) та струнно-духовий (флейта або гобой, скрипка, альт, віолончель). Квартетом  називають  музичний  твір  для  чотирьох  виконавців  (музикантів  або  співаків). Існують два типи квартетів: однорідний, який  складають інструменти однієї   групи (струнний, духовий), та мішаний, до складу якого входять інструменти різних груп.

Розповідь  учителя

Учитель: Для  спільного  виконання  (гри  в  ансамблі) від  музикантів  потребуються  особливі  вміння  та  навички  роботи  в  колективі. І  тоді  музика  зачарує  нас  досконалим, витонченим  звучанням  та  багатством  музичних  кольорів.

Музиці  присвячено  безліч  віршованих  літературних  творів, зокрема  байок, де  висміюються  різні  вади  людських  характерів  і  взаємин. Послухаймо  повчальну  байку  видатного  російського  байкаря    Івана  Крилова  «Квартет».

Учитель:  Чому  у  музикантів  не  вийшло  ладу  у  виконанні  музики?

Учні: Тому що, вони грали незлагоджено.

Учитель: Скільки  було  виконавців  та  на  яких  інструментах  вони  намагалися  грати?

Учні: Чотири виконавці. 2 скрипки, альт, контра бас.

(Відео «Байка Івана  Крилова  «Квартет»  ).

Учитель: Скільки  справжньої  музики  у  горе – квартету  так  і  не  вийшло, послухаймо  справді  красиву  музику – Квартет для  двох  скрипок, альта і віолончелі  Василя  Барвінського. Василь Барвінський -  український композитор, піаніст, музичний критик, педагог, диригент, організатор музичного життя. У  творі  Квартет  для  двох  скрипок, альта  і  віолончелі  В.Барвінського  звучать  ті  самі  музичні  інструменти, на  яких   так і не  спромоглися  зіграти «музики»  з  байки  Івана Крилова: ми  переконаємось,  як  майстерно  звучать  інструменти  струнного  квартету  в  руках  справжніх  музикантів.

(Звучить В. Барвінський. Квартет).

Учитель:  Чи  злагоджено  звучить  музика?

Учні: Так.

Учитель: Який тип квартету прозвучав у цьому квартеті?

Учні: Однорідний.

Учитель: А зараз прослухаємо Український гопак у виконанні квартету народних інструментів

Учитель: Які музичні інструменти грають український гопак.

Учні: Сопілка, скрипка, баян, бас.

Учитель: Що вам більше сподобалось? Який тип квартету прозвучав у цьому квартеті?

Учні: Мішаний.

4. Вокально – хорова  робота

Розспівування: Розспівка Н. Май «Веселі бегемоти»

А Зелені Крокодили

За морозивом ходили.

А Веселі Бегемоти

Їх чекали у болоті.

5. Виконання пісні. Норвезька народна пісня «Чарівний смичок».

Виконання пісні під фонограму. Розучування другого та третього куплетів. Конкурс на найкраще виконання пісні.

6. Підсумки

Учитель: Що  називають  ансамблем?

Учні: Виконання  твору  одразу  кількома  музичними  інструментами. 

Учитель: Що  таке  квартет?

Учні: Музичний  твір  для  чотирьох  виконавців 

Учитель: Які  групи  інструментів  ви  знаєте?

Учні: Струнний, духовий, фортепіанний, струнно-духовий.

Учитель: Що  потрібно  для  того, щоб  ансамблеве  виконання  було  красивим  та  злагодженим?

Учні: Потрібно вміти грати на музичних інструментах.

7. Оцінювання.

8. Оголошення домашнього завдання.

Учитель: Знайдіть  вірші  або  байки  про  музику.

         Учні  входять із класу  під  музичний  супровід  Квартет  В.Барвінського

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

         Барвінський Василь Олександрович

1888-1963

 

 

docx
Додав(-ла)
Kokora Mariya
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
4687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку