Конспект уроку з музичного мистецтва для 2 класу НУШ "Тема: Барвисті ритми. Танець, аркан, сиртакі."

Про матеріал
Тема: Барвисті ритми. Танець, аркан, сиртакі. СМ: Український народний танець «Аркан»; «Сиртакі» з к/ф «Грек Зорба». ХТД: «Кап-кап» муз. і сл. Н. Май - виконання; французька народна пісня «Танок каченят» - руханка, виконання пісні з рухами. Мета: 1) формувати ключові мистецькі предметні компетентності, необхідні для художньо-творчого самовираження; 2) розвивати ритмічне чуття дитини, музичний смак, вміння характеризувати й порівнювати танцювальну музику; 3) виховувати повагу до культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва; плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини
Перегляд файлу

                                                         Урок 5

Тема: Барвисті ритми. Танець, аркан, сиртакі.

СМ: Український народний танець «Аркан»; «Сиртакі» з к/ф «Грек Зорба».

ХТД: «Кап-кап» муз. і сл. Н. Май - виконання; французька народна пісня «Танок каченят» - руханка, виконання пісні з рухами.

Мета: 1) формувати ключові мистецькі предметні компетентності, необхідні для художньо-творчого самовираження;

2) розвивати ритмічне чуття дитини, музичний смак, вміння характеризувати й порівнювати танцювальну музику;

3) виховувати повагу до культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва; плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини

Тип уроку: комбінований

Обладнання: комп’ютер, відеофайли, музичний матеріал: укр. народний танець «Аркан»,  грецький танець «Сіртакі», франц. танець «Танець каченят»

Форма організації пізнавальної діяльності учнів: колективна робота

Методи: інтонаційно-стильове осягнення музики, художня драматургія, метод порівняння і зіставлення

Очікуваний результат: аналізування прослуханої музики, емоційне виконання пісень

Хід уроку:

  1. Організаційний етап

 Вступна бесіда. Пісня і танець в житті людини.

2. Мотивація навчання

-Що ми називаємо танцем? Які бувають танці? Які ритми танців?

3. Етап засвоєння нових знань

Сприймання музики: у.н.т. «Аркан» https://www.youtube.com/watch?v=IpyI_AFfoS8

-Який настрій викликає музика танцю? Які музичні інструменти можна почути?

     Аркан – український народний чоловічий танець, поширений серед гуцулів, в Івано-Франківській, Чернівецькій та Закарпатській областях.

     Елемент обряду посвячення гуцульського 20-річного юнака у леґеня (після проходження обряду він отримував право танцювати, носити бартку (топірець), вбивати ворогів та підперезуватися широким паском, тобто ставав потенційним опришком).  Танцюють зімкнутим колом або півколом з топірцями в руках.

  Давайте познайомимось з популярним грецьким танцем «Сиртакі», порівняємо  його з  українським.

https://www.youtube.com/watch?v=kG12C1oX5Eo

    Сиртакі танцюють як чоловіки, так і жінки, стоячи в рядок або колом, поклавши руки на плечі партнерів по танцю. Початок танцю характеризується повільними плавними рухами, що поступово переходять у більш швидкі, навіть різкі, нерідко поєднані зі стрибками і підскоками. Його  створено у 1964 році для художньої стрічки «Грек Зорба», музику ж до танцю написав грецький композитор Мікіс Теодоракіс. Саме тому іноді і сам танець, і музику до нього називають танець Зорби.

Не будучи народним танцем, сиртакі, однак, є сумішшю окремих хореографічних рухів як швидких, так і повільних версій грецького народного танцю хасапіко. Після виходу стрічки «Грек Зорба» на екрани, танець сиртакі здобув шалену популярність, перетворившись на один з символів Греції. Для багатьох Греція асоціюється са́ме з повільним і водночас запальним сиртакі.

 -Що спільного у двох танців – українського і грецького? Чим вони різняться?

Що таке ритм?

    Обидва музичні твори мають танцювальні ритми і призначені для колективного виконання. Особливі барви мають твори, у яких відбувається зміна темпу. В танці відображається емоційно-образний зміст музичних творів.

4.Фізкультпауза: Французка народна пісня «Танок каченят» https://www.youtube.com/watch?v=NFk0fjoyTNo

5. Етап вокально-хорової роботи

а) розспівування;

б) робота над чистотою інтонування в пісні Н.Май «Кап-кап»;

в) виконання пісень

6. Етап підсумків і висновків

  Завдяки яскравій ритмічній основі будь-який танець має свій неповторний колорит. Як і пісню, танець слід виконувати емоційно, щоб донести зміст твору. Народні танці або танці в народному дусі мають особливий темперамент.

7. Рефлексія

Ритм танцю потрібен для…

Мені сподобалось…

Новим для мене було…

 

docx
Додано
30 вересня 2019
Переглядів
5299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку