2 клас І семестр
урок 6 дата ________
Тема уроку: Барвисті ритми.
Мета: зацікавити учнів уроками мистецтва; ознайомити з емоційним змістом музики, правилами слухання, співу, різновидами танців народів світу;
навчити сприймати музичні твори та висловлювати свої враження.
розвивати творчу уяву, фантазію учнів,ритм, пластичність, тривалості нот;
виховувати інтерес і любов до музики, пісні,танців, творчої праці, бажання вчитися музики.
Музичний матеріал: чеський народний танець «Полька», польський народний танець «Мазурка»; французька народна пісня «Танок каченят».
Обладнання: музичні інструменти; музичний центр; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
1. Організаційний момент.
Музичне вітання.
Сьогодні ми разом з вами помандруємо до Європи! Навідаємо наших сусідів – чехів та поляків
Чеська полька подобається всім завдяки своєму життєрадісному та бешкетному характеру. Цей танець виконують в усіх європейських країнах. На початку XX століття вважалося, що назва танцю походить від чеського слова půlka, що означає «половинний крок», оскільки ритм польки вимагає швидко переступати з ноги на ногу.
Поміркуйте, який настрій може мати цей чудовий чеський танець?
2
Відомим майстром польок був австрійський композитор Йоганн Штраус Молодший. І зараз ми з вами прослухаємо цей веселий танець.
Чеський народний танець «Полька».
Й. Штраус. Полька «Піцикато».
3. Бесіда
4. Слухання музики.
Польський народний танець мазурка отримав свою назву від мазурів – жителів Мазовії. Саме тут він з’явився. А ще його називають танцем поривчастих рухів. Послухайте його і скажіть, чому саме таку характеристику він отримав.
Ф.Шопен. Мазурка (ор. 7, №1, сі-бемоль мажор)
5. Бесіда
Який настрій цих танців? Придумайте виразні рухи до цієї музики.
6. Новий матеріал для засвоєння.
Який темп був у прослуханих танців?
Визначте характер польки та мазурки, користуючись підказками.
Пограйте в парах у музичне лото. Знайдіть у музичних фрагментах паузи й озвучте їх складами «ЛА» або зафарбуйте своїм улюбленим кольором.
Вивчаємо ноту «РЕ»
7. Вокально – хорова робота
1. Розспівування
2. Повторення пісні «Кап – кап» Н.Май.
4. Виконання пісня «Танок каченят» з рухами.
6. Підсумок уроку.