Конспект уроку з музики для 2-го класу на тему "Як музика малює картини природи?"

Про матеріал

навчати учнів порівнювати

життєвий зміст, настрій і характер музичних творів, поглиблювати уявлення учнів про емоційний зміст музики, що зображує картини природи, розкриття поняття «динаміка»;

розвивальна-розвивати навички співу,

творчу уяву та артистичні здібності;

виховна- виховувати любов до музики,

культуру слухання (загальнокультурна, громадянська, комунікативна, здоров'язберігаюча)
Перегляд файлу

Бердянська загальноосвітня школа I-III ступенів № 11

Бердянської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

План-конспект уроку

з музичного мистецтва

для учнів 2 класу

Тема: «Як музика малює картини природи?»

 

 

                                                                                   Урок підготувала

                                                                                   Терехова Олена Миколаївна

                                                                                   вчитель музичного мистецтва

                                                                                   вищої кваліфікаційної категорії                        

                                                                                   звання «Старший вчитель»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Бердянськ, 2017

 

 

Тема.  Як музика малює картини природи?

Мета: формування уявлень про зображальні можливості музики у відображенні картин природи;

            розвивати вокально-хорові навички, музичний слух, творчу фантазію;

            виховувати ітерес до музичного мистецтва, художньо-естетичний смак.

Обладнання: мультимедійний педагогічний засіб, аудіоапаратура, записи                

                         вокальної та інструментальної музики, оформлення дошки.

Тип уроку: поглиблення теми, урок-пазл.

Очікувані результати: учні сприймають виражальні та зображальні можливості музики;розуміють зміст музичних творів;користуються музичною термінологією;пояснюють свої враження від музики;виразно виконують пісні; виражають характер і настрій у пластичних рухах; дотримуються правил поведінки,слухання музики і співу.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

Вхід дітей до класу під звучання п’єси П.І. Чайковського «Осіння пісня»

Музичне вітання: Добрий день вам,

                               Добрий день!

                               В світі музики й пісень.

                               Привітаймось усі:

                               До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

  1. Повідомлення теми та мети уроку

(Демонстрація матеріалу на мультимедійній дошці)

  • На уроках музичного мистецтва ми з вами дізналися, що разом з музикою можемо потрапити у казку, вона розповідає цікаві історії. Подивіться на ілюстрації, що вони вам нагадують? (відповіді дітей). На дошці багато різних рамок. Для чого їх роблять? (відповіді дітей). Правильно, і музика теж може малювати картини природи. Не вірите? Давайте перевіримо це разом. Тож тема нашого уроку: як музика малює картини природи? А допоможе нам на уроці улюблена гра – пазли.
  1. Актуалізація опорних знань
  • Коли ви прокидаєтесь вранці і дивитесь у вікно, що  бачите? (відповіді дітей).
  • Вранці вас зустрічає ласкаве сонечко. Але буває і по іншому – похмурі хмари, накрапає дощик або гуде завірюха. Природа – її малюють художники, про неї пишуть вірші поети.
  • Я вам скажу по секрету – малювати можна і звуками.
  1. Слухання музики
  • Діти, подивіться на екран. Ви бачите пейзаж північної країни Норвегії, її гори, ліси і на цьому краєвиді портрет Е. Гріга – норвезького композитора, який відображав красу природи у своїх музичних творах. Я пропоную уважно послухати одну з його п’єс (слухання Е. Гріг «Ранок»).
  • Діти, на ваш погляд композитор зобразив ранок, середину дня або вечір? (відповіді дітей).
  • А чому ви так вважаєте? (відповіді).
  • Яка була динаміка на початку твору, у середині та в кінці? (відповіді). На початку мелодію ледь чути, ніби природа прокидається від сну, середня частина гучна, сонце підіймається вище і освітлює все навкруги.
  • Скажіть, а що таке динаміка? (відповіді дітей).
  • Хто виконував музичний  твір? (відповіді).
  • Так, спочатку мелодію виконували по черзі флейта та гобой, пізніше приєдналися скрипки та віолончелі, інструментів поступово стає все більше.
  • Якби ви були художниками, що би ви зобразили і якими барвами намалювали ранок? (відповіді дітей).
  • Дійсно, композитор Едвард Гріг зобразив пробудження природи і тому назвав п’єсу «Ранок».
  • Молодці діти, ви правильно описали музичний твір і тому наш перший пазл бажає зайняти своє місце. Хто мені допоможе?
  • Діти, уважно подивіться на дошку, ви бачите різні природні явища. Поряд на музичному дереві – знаки динаміки. Назвіть їх. (відповіді дітей).
  • Поєднайте явища природи з динамікою. (завдання для дітей на дошці).
  • Усі діти постарались і за це винагорода – другий візерунок поєднаймо з першим.
  • Усі ви знаєте і любите музику Петра Чайковського, який вам пропонує музичну загадку. Ви почуєте 4 п’єси з фортепіанного циклу «Пори року». Слід упізнати осінь, зиму, весну, літо у музиці. (слухання, відповіді дітей, слайди – осінь, зима, весна, літо).
  • Ви вмієте відгадувати загадки й тому продовжимо складати пазл у картину. Я хочу доручити це…(виходить обраний учень і приєднує пазл до інших).
  • Діти, що зображено на ілюстраціях? (співаки виконують пісню, музиканти грають на інструментах)
  • На які два види можна поділити музику? (відповіді дітей). 
  • А яку ви музику слухали? (інструментальну)
  • Усі ми бажаємо відпочивати на природі. Уявіть, що ми на чудовому потязі відправляємось у далеку подорож помилуватись красою Карпатських гір. Начальник станції відправляє потяг по трикутнику, машиніст імітує гудок на сопілці, маракаси – рух потягу. Хто хоче пограти на музичних інструментах? (діти грають, імітуючи відправку потягу)
  1. Співи. Виконання поспівок.
  • Приїхали в Карпати й побачили гори: перша гора – маленька, за нею друга – вища й третя – сама висока. Одягли рюкзачки, розправили спини, підняли вище голови й на склад –та- піднімаємось за допомогою голосу на маленьку гору (показую) – 3 звуки вверх і вниз, потім на середню – 4 звуки вверх та вниз і високу – 5 звуків вверх і вниз. А тепер у швидкому темпі. Спустившись з гір, потрапили в ліс. Навкруги така краса! Захотілось заплющити очі й послухати звуки природи. (релаксація – відеослухання). Спів пташок та плескіт струмочка підбадьорили нас, надали сил та хорошого настрою. Раптом пішов дощик. (виконання поспівки «Кап-кап», показуємо прийоми співу легато й стакато). Діти, які бувають звуки. (шумові й музичні).
  • Підйом у гори був важким і тому відпочинемо, виконуючи руханку «Дощик» за допомогою шумових звуків. (виконання руханки).
  • Молодці. Сідайте за парти. Слухаючи музику, дивлячись на картини, багато з нас відчуває щастя. А що для вас, діти, щастя? (відповіді дітей).
  • Я пропоную пригадати пісню «Щастя». (виконання пісні).
  • Мені сподобалось, як ви заспівали. Яким складом виконали пісню? (хором).
  • А як ще можна виконувати пісні. (відповіді).
  • Ансамбль співаків виконає вашу улюблену пісню «По лісу музика йшов». (виконання пісні).
  • Гарно заспівав наш ансамбль і тому пора поставити наступний пазл.
  • Поки ви діти співали, складали пазли, прибіг Незнайко й переплутав музичні словосполучення. Хто бажає виправити помилки? (діти виконують завдання:

Оркестр грає;

Хор співає;

Диригент керує).

  • Складіть речення, щоб у ньому були слова хор, оркестр і диригент. (диригент керує хором і оркестром). Так, правильно. Але хор не заспіває і оркестр не заграє, якщо вони не знають нот.
  1. Нотна грамота.
  • Сім музичних нот допомагають композиторам писати чудові твори, а нам допоможуть прочитати невелику розповідь «Як медведик навчився співати». Починаємо. (діти за бажанням зачитують текст розповіді).
  • Діти, пофантазуйте та придумайте закінчення розповіді. (відповіді дітей).
  • Читати за допомогою нот ви навчились. Наступний пазл так і проситься зайняти своє місце.
  • Добре! Майже повністю зібрана наша картина. І я пропоную ще одне завдання – описати пейзаж за допомогою слів, в яких є назви нот.
  • Яка пора року зображена на картині? (Осінь). Що схилилось над водою? (Над водою схилились віти дерев. Вода у річці сірого кольору). Яка природа восени? (Файна, мінлива). Ви добре постарались і нам треба дограти в нашу гру. (діти ставлять останній пазл).
  • Що в нас вийшло? (пейзаж осінньої природи).
  • Я знаю, що всі ви трішечки художники, тому хочу запропонувати домалювати невеликі фрагменти-пазли, а потім ми їх складем у єдину композицію. (діти малюють, потім на дошці складають свої малюнки-пазли).
  • Сьогодні ви всі разом створили свою картину, на ній ми бачимо…(відповідь хором – зиму)
  • Поряд дві картини: осінь і зима. Сьогодні останній день осіні. Листопад – це ворота зими. І вже завтра до нас завітає красуня зима з білим сніжком, колючими морозами і веселими святами.
  1. Висновок.
  • Сьогодні на уроці ми з вами почули, як музика може зображувати картини природи. Що ви дізнались нового? (відповіді дітей). Що вам найбільше сподобалось? (відповіді дітей).
  • Музичні звуки творять справжні дива! У людині прокидається почуття прекрасного, покращується стан та настрій. Музика здатна допомагати, зрозуміти красу природи, її можна не тільки почути, але й побачити. І на згадку про наш урок залишається картина, яку ви створили самі.
  • На уроці ви були уважні, кмітливі, розумні, мали позитивний настрій. На цьому урок закінчено, дякую вам за роботу!
docx
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
3518
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку