Конспект уроку з навчання грамоти (читання) для 1 класу на тему "Звук [к], вивчення букви Кк («ка»). Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами.

Про матеріал

Ознайомити учнів з новою буквою Кк, її звуковим значенням; вчити читати слова з різною звуко – складовою структурою; розширювати уявлення про слова, що звучать однаково, але мають різне значення; розвивати в учнів аналітико-синтетичні вміння, увагу, пам'ять, логічне мислення, фонематичний слух; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати уважність, інтерес до читання, любов до тварин, дружні відносини в класній родині

Перегляд файлу

                                                 ЧИТАННЯ 

                                                  1 клас           

Тема. Звук [к], вивчення букви Кк («ка»). Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами.

Мета: ознайомити учнів з новою буквою Кк, її звуковим значенням; вчити читати слова з різною звуко – складовою структурою; розширювати уявлення про слова, що звучать однаково, але мають різне значення; розвивати в учнів аналітико-синтетичні вміння, увагу, память, логічне мислення, фонематичний слух; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати уважність, інтерес до читання, любов до тварин, дружні відносини в класній родині

Обладнання: презентація, крапельки, звукові фішки.

                                                       Перебіг уроку

  1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок

Нас покликав на урок.

Всі сідайте тихо, дітки,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

Дружно й плідно працювати.

Як то чудно дзвоник грав –

Нас до казки всіх скликав:

  • Бім – бом, бім – бом!
  1. Мотивація навчальної діяльності

(Звучить музика, розпочинається казка)

- Діти, коли я до вас йшла в гості на урок, зустрілася з хмаринкою.

      Хмарка темна напливала,

Крапельки дощику збирала.

Ось – ось дощик стане накрапати –

Думаю, треба парасольку відкривати.

Дощик, дощик – жартівник,

Він до жартів, мабуть, звик.

А цей  дощик був незвичний,

Подивіться, симпатичний.

 

 

 

 

О

О

 

 

 

 

 

(Крапкельки опускаються, а учні називають буки. Презентація)

  • Крапельки дощику просять назвати вивчені літери. Назвіть букви, які позначають голосний звук. Приголосний звук.
  • Дітки, погляньте,серед буквених  краплинок зявилася незвичайна крапелька. Вона мені вже прошепотіла своє імя. А звати її  «Капітошка». Вимовимо її імя разом. У Капітошки трапилася біда. Він дуже добрий і веселий. Має багато друзів: квіти, дерева, метелики, друзі – краплинки. Одного разу коли він разом з мамою -  хмаркою прийшов до лісу, то зустрів цікавого мешканця. Капітошка хоче з ним потоваришувати, але герой не хоче дружити з Капітошкою, він дуже злий та сердитий. Але ми можемо його розчаклувати, щоб він став добрим. Для цього нам треба вирішити ряд поставлених завдань. Так що, спобуємо?

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу

1. Робота в групах.  Гра «Прочитай і знайди помилки»

— Прочитайте речення, записані друкованим шрифтом, проаналізуйте по­милки, допущені у них.

                     На сосні висіли сливи.

 

 

 

                  носила сіно.

 

2. Гра «Розсипанка»

В нас є крапельки такі

Ви ж хутенько їх зберіть –

І як правильно розставите –

Слово швидко прочитаєте

(Презентація)

 

ІV. Повідомлення теми уроку.

Капітошка зацікавивсь:

-    З чого складаються слова?

-  Які бувають звуки?

- Давайте назвемо звуки у його імені.

                               /

-  0

=  0

-  0  -

- 0

 

  • Поділимо його ямя на склади.
  • А який звук починає імя нашого гостя?
  • На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з новим звуком, який приніс Капітошка, із звуком [к і буквою], якою він позначається на письмі. Навчимося читати склади та слова з цією буквою.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Знайомство із звуком [к]

- Вимовимо разом цей звук [к]

- Як ми його вимовляємо: легко чи язичок зустрічає перешкоду?

— Перешкода створюється глибоко в горлі задньою частиною язика.

Віднесення звука до приголосних.  Отож, цей звук голосний чи приголосний?

Правильно, звук [к] – це приголосний твердий звук. Вінине буває мяким, може бути тільки помякшеним, коли після нього стоїть звук [і]

Пропоную відгадати загадку:

                                           Маленькі лапки,

                                           А в лапках – царапки.(Кіт)

  • Розглянемо це слово та поаналізуємо його:

= 0 -

Саме в цьому слові звук [к] помякшений. Його пом’якшує звук [і]

 

 2. Гра « Спіймай звук»

Виділення оплесками звука [к] зі слів: вікно, кишеня, жук, мак, ластівка, гумка, кружка, корабель ( наголошуємо, де в  слові живе іменинник  нашого уроку, звук [к])

3.  Ознайомлення з буквою Кк

Показ букви Кк (великої і малої) , ознайомлення з її назвою, аналіз гра­фічної будови.

  • Давайте порівняємо велику та маленьку букву «ка». Чи подібні вони? Ачим відрізняються? ( форма їх однакова, але розміри різні) НавчимоКапітошку писати літеру, яка починає його ім’я. А імена людей, казкових персонажів і т.д. пишуться з великої літери.

а) письмо великої букви «К»

б) письмо маленької букви «к»

- Отже, продовжіть моє речення: «Звук[к] на письмі позначається буквою….

Визначення місця букви Кк в кишеньковій азбуці.

— На що схожа буква Кк?( виділення букви оплесками)

Каченята йшли рядочком, 
Раптом гілочку знайшли, 
Із якої 2 листочки 
Вниз і вгору відросли. 
Качка, дітям: «ках-ках-ка» 
Придивіться: буква «Ка».

4. Гра «Добери слово зі звуком [к]

Потрібна відповідь така:

  • Скажіть імя на букву «ка»( Костик, Катруся, Клава, Кузьма)
  • Мчать по рейсам поїзди. Люди їдуть, а куди?( Київ, Карпати, Кропивницький)
  • Що скажіть на букву «ка» за рослина є така?(  Картопля, капуста, кавун, квасоля)
  • Чим на букву «ка» смачненьким, вас годує ваша ненька?(Каша, картопля, карасик)
  • Потрібна відповідь така:
  • А що ти пив на букву «ка»?(Квас, кава, компот)
  • Потрібна відповідь така:
  • Тварини є на букву «ка»(Корова, коза, кінь, кіт)

5. Робота в парах.

Діти один одному називають по два слова з буквою «ка» (Якщо учень називає, сусід по парті дарує крапельку)

  • Вкого дві крапельки? В кого одна? Молодці!

6. Утворення та читання складів.

 

 

                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               ФІЗХВИЛИКА

                  https://www.youtube.com/watch?v=z2qaeWuPTFE

 

 

VІ. Робота за Букварем (с. 78–79)

1. Гра «Упіймай слова зі звуком [к]»

Учитель повторно читає текст про квочку, учні називають слова зі звуком [к].

2. Робота над сюжетним малюнком

— Кого ви бачите на малюнку? Хто літає вгорі? Яка трава? Які квіти від­цвіли?

3. Читання складів та буквосполучень

4. Читання стовпчиків слів

— Яке злиття спільне для кожної колонки?

Словникова робота

Кок — кухар на кораблі.

Кокос — плід кокосової пальми у вигляді великого горіха.

Кулон — жіноча прикраса з дорогоцінного каміння або іншого матеріалу на ланцюжку, яку носять на шиї.

5. Робота над анаграмами: сокіл — лісок, кулон — клоун

6. Аналіз слів-предметів, намальованих у «віночку»

Калина, кіт, мак, котики, капуста, кролик, кукурудза.

— Виконайте звуковий аналіз слів кіт, кролик.

— Назвіть односкладові слова.

— У якому слові чотири склади?

— Назвіть трискладові слова.

7. Утворення слів колосок, кавун, сумка

8. Утворення та прочитування слів, поданих у «променевій» таблиці (с. 79)

9. Робота над текстом за Н. Забілою

Читання тексту вчителем

— Де ходила квочка? Скільки в неї було курчат? Хто напав на курчат? Хто врятував курчат?

— Якою була Марійка?

— Який епізод тексту зображений на малюнку?

VIІ. Підсумок уроку

— Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

— Який звук вона позначає?

А зараз ми разом поринемо у казку. Подивіться фрагмент мультфільму

«Капітошка» і запамятайте слова з буквою «ка»

Щ о вам сподобалося на уроці?

А мені сподобалося, що ви виявилися чуйними, добрими, допомогли Капітошці знайти справжнього друга. Хоча випробування для вас були складними, але ви впоралися! В справжні МОЛОДЦІ!!! Тому на згадку про цей дивовижний урок, я дарую вам всю історію дружби цих героїв. Беріть з них приклад.

 

 

doc
Додано
21 липня 2018
Переглядів
6758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку