Конспект уроку з навчання грамоти для 1-го класу на тему: "Написання великої букви Т («те»), слів з нею"

Про матеріал

Урок-казка з навчання грамоти (письмо) в 1 класі містить цікавий матеріал, щодо вивчення написання великої букви Т ("те") в робочих прописах В.Федієнка "Першокласні прописи", збагачує активний словник учнів, розвиває фонематичний слух, увагу, мислення, творчі здібності, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, виховує позитивне відношення до письма.

Перегляд файлу

Гайворонське НВО № 2 Загальноосвітня школа-гімназія I-III ступенів

 

 

 

 

 

УРОК-КАЗКА

 

Вчитель початкових класів

Писанка Ольга Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гайворон

Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру великої букви Т («те»);                                                                                                                                                писати її та поєднувати з вивченими раніше буквами;

продовжити роботу над удосконаленням навичок письма списуванням речень із рукописного тексту;                                                                                                                                        за допомогою казки розвивати фонематичний слух,увагу, уяву, память, мислення, творчі здібності учнів;                                                                                                                                 прищеплювати любов до природи, дбайливе ставлення до лісових мешканців; виховувати позитивне відношення до письма,

охайність,самостійність,доброзичливість, культуру праці. 

    

Обладнання: комп’ютер,В.Федієнко «Першокласні прописи» за букварем М.Вашуленка та О. Вашуленко, зразки друкованих і рукописних літер, фішки для звукових моделей, малюнки казкових героїв(зайчик, 2білочки,мудра сова,вовчик, їжачок,лисичка),іграшка –літак, листівка –портрет букви «Т».

 

 

                                                     Хід уроку

І.  Оргмомент

- Діти, подивилися на гостей, посміхнулися їм, а тепер:

                                Усі сідайте тихо, діти,

                                Домовляймось – не шуміти,

                                Руку гарно піднімати,

                                На уроці не дрімати,

                                А знання мерщій хапати!

                                Тож, гаразд. Часу не гаймо

                                І урок наш починаймо.

 

Пригадуємо про правильну осанку під час письма. Розгортаємо зошит
                       Зошит свій я відкриваю,

                       Навскоси його кладу,

                       Ручку я ось так тримаю,

                       Сяду рівно не зігнусь.

                       Буду я писати вправно,

                       До роботи я берусь.

 

Аутотренінг           Я пишу старанно.

                                 Я пишу каліграфічно.

                                 Я не хвилююсь.

                                 В мене все вийде.

Гімнастика для пальчиків

Обведення лунохода за поданим на полях прописа пунктирним зображенням.

  • Як бачите, у нас урок навчання грамоти, письмо. Подумайте, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

Я очікую…   .

Цей урок навчить мене…   .

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, а чи вірите ви в казкові дива?
  • Сьогодні ми потрапимо у диво – казку, чарівну, незвичайну,…а ось до нас і гість біжить! Відгадайте, хто він?

                             Йде звірок на урок,

                             Дуже схожий на сніжок,

                             Білобокий і вухатий,

                             Косоокий і вусатий.

                                                   (Зайчик)

Зайчик. Звуть мене Тимком. А прийшов я до вас із Лісової школи. Моя вчителька просила передати вам ось це…(Показує анаграму)

                                      И С Л Т (Лист)

  • Отже, нам потрібно прочитати лист.(Зачитуємо)

              «Хай знання міцніють і лунає сміх.

               До школи Лісової запрошуємо всіх»

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок                                                                      

  • Встановимо місце звука [т]  у слові  лист. Листи бувають термінові, тоді вони називаються телеграмами.                                                                                                                  
  • Встановимо місце звука [т]  у слові телеграма.
  • А хто розносить листи, телеграми, листівки?(Листоноша)
  • Де буде знаходитися звук [т] у цьому слові?
  • Молодці! А чи хочете ви поїхати до друзів Зайчика у Лісову школу, де учні лісові звірятка, які вміють говорити?

Але для цього нам потрібно памятати, що у лісі не можна: галасувати, кричати, турбувати мешканців лісу. Знаходиться школа далеко. Спочатку ми поїдемо на автобусі. (Розглядаємо малюнки в прописі).  Із собою візьмемо подарунки: золоту рибку, мяч, курочку(запишемо назву цих предметів у пропис першою літерою), а потім полетимо на літаку.(Показую іграшку)

 

Робота в парах

  • Складемо звукову модель слова літак. (Робота з фішками для звукових моделей. Одна пара працює біля дошки)
  • Скільки складів у слові літак ?
  • У якому складі звук [т] ?
  • Який він?
  • Нарешті все готове до подорожі. Отже, вирушаймо.
  • Ось наша Лісова школа (Показ на компютері),- розповідає Зайчик,- розмістилася на галявині біля дубів. Учителька у нас – Мудра Сова, яку звати Тамара, а учні школи: вовчик – танасик, лисичка – тіна, їжачок – толик, білочка – тимурка і її братик тарасик.
  • Діти, а чи правильно записані імена?(Ні)
  • Чому?(Імена людей пишуться з великої літери)
  • А ще в яких випадках ми пишемо велику букву?(Відповіді дітей)

 

ІV.  Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитися каліграфічно писати велику букву Т(«те»), поєднувати її з іншими буквами та писати слова з нею.
  • Давайте порівняємо Т друковану і Т рукописну.
  •  На яку велику рукописну букву вона схожа? Зіставте її з друкованою.

 

V.     Сприймання і осмислення нового матеріалу

     -    Послухайте пояснення, щоб правильно її написати.

   Велика буква Т(«те») складається з трьох  прямих похилих подовжених паличок (перша і третя-із заокругленням) і горизонтальної лінії із заокругленням.

   Починаємо писати від міжрядкової лінії пряму похилу паличку до нижньої рядкової лінії, де заокруглюємо вліво. Другий елемент – це пряма похила лінія без заокруглення. Третій елемент-повторює перший і другий, але внизу заокруглюється вправо. Четвертий елемент – горизонтальна лінія із заокругленням,яку пишемо над першими трьома. Починаємо писати його нижче міжрядкової лінії, заокруглюючи вліво до міжрядкової,й по ній ведемо праворуч над першими трьома.

    Пишемо під рахунок раз – і, два, три – і,чотири.    

  • Наведіть елементи букви Т («те») за стрілочками в першому рядку прописа. (Зверніть увагу, що в зошиті густа сітка)
  • Молодці!  Подивіться на букву Т( «те») у наступних двох рядочках. Щоб ви краще запамятали і правильно писали її, Лисичка –Тіна  дарує вам  портрет великої букви «Т». (Роздаю листівки-портрети букви)
  • Ваші пальчики – ваші помічники, які допоможуть вам писати букву правильно і каліграфічно. Обведіть її і запамятайте, як вона пишеться. А тепер напишіть букву у повітрі з орієнтацією на показ учителя. Молодці!
  • Тепер обведемо велику букву Т («те») в зошиті за пунктирним зображенням, дописуючи елементи, яких не вистачає. (Пишемо два рядочки )

 

                                        Фізхвилинка

Вовчик – Танасик  дуже стомився і хоче відпочити. Він запрошує вас до танцю.

 

   Виконують танцювальні  рухи під музику пісні «Плесь, плесь,не стій»

 

  • Їжачок – Толик, діти, завжди слухав свою вчительку і все у нього виходило, а сьогодні він не може правильно записати зєднання приголосних букв Тл
  • Допоможемо Їжачкові – Толику?  
  • Зверніть увагу на зразки написання букви Т(«те») з («ел»).(Розглядаємо написання на полях прописа)
  • Яким з’єднанням ми поєднаємо? Обведемо у зошиті пунктирне зображення і пропишемо.
  • А ось Білочка – Тимурка хоче познайомитися з хлопчиком нашого класу, імя якого починається з букви Т(«те»), як і в неї.
  • Дуже приємно, а мого братика звати Тарас.
  • З якого складу починаємо писати це слово? Розглянемо, як зєднуються букви цього слова.
  • Пригадаємо нашого першого лісового гостя.(Зайчик – Тимко)
  • З якого складу починаємо писати слово Тимко. Подивимося, як будемо зєднувати букви цього слова. (Обводимо пунктирне зображення і прописуємо ці слова)  

 

Гімнастика для очей

                     Сплять маленькі оченята (Очі заплющені)

                     Раз – розкрили оченята

                     Подивилися навколо (Кругові рухи очей)

                     Потім вгору і додолу (Лише очима, головою не крутити)

                     Оченята – блим, блим, блим!

                     Відпочити треба їм.

                     Вправо, вліво оченята

                     Повертали совенята.

                     Совенята будуть спати,

                      А ми з учителькою Тамарою

                     Будемо речення писати.

 

  • Читаємо речення. Скільки у ньому слів?
  • Поясніть, як ви розумієте слова: коток, тік?

Коток –машина для вирівнювання ґрунту, шляхового покриття.

Тік – місце (приміщення),куди звозять зерно з полів, щоб його очистити і просушити.

  • З якої букви починаємо писати речення? Чим закінчуємо його?(Обводимо пунктирне зображення і прописуємо повторно на новому рядку).
  • Тепер обміняємося зошитами і прочитаємо речення товариша.  
  • Чи все там правильно?

 

VІ.  Підсумок уроку

  • Яку букву ми навчилися писати сьогодні на уроці?
  • Чи справдилися ваші очікування?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
  • Оцініть свою роботу

Технологія «Продовження речення»

  • На уроці я працював…    .
  • Своєю роботою на уроці я…   .
  • Урок був…   .
  • Мені сподобалося…    .
  • Мені захотілося…    .

  Отже, час дуже швидко сплинув. Учні Лісової школи вдячні вам за допомогу. А нам пора повертатися. Гостям ми залишимо подарунки. (Дивимося на малюнки у прописі)

  • Кому ми подаруємо рибку? Курочку і мяч? Чому?
  • А Білочка – Тимурка пригощає нас усіх лісовими горішками.
  • Дякуємо всім за урок, швиденько сідаємо на наш літак і повертаємося додому. 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кучерик Валентина Сергіївна
    Розробка уроку дуже цікава і доступна в роботі з прописами В. Федієнка "Першокласні прописи". Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
2070
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку