Урок-казка з навчання грамоти (письмо) в 1 класі містить цікавий матеріал, щодо вивчення написання великої букви Т ("те") в робочих прописах В.Федієнка "Першокласні прописи", збагачує активний словник учнів, розвиває фонематичний слух, увагу, мислення, творчі здібності, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, виховує позитивне відношення до письма.
Гайворонське НВО № 2 “Загальноосвітня школа-гімназія I-III ступенів”
УРОК-КАЗКА
Вчитель початкових класів
Писанка Ольга Іванівна
Гайворон
Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру великої букви Т («те»); писати її та поєднувати з вивченими раніше буквами;
продовжити роботу над удосконаленням навичок письма списуванням речень із рукописного тексту; за допомогою казки розвивати фонематичний слух,увагу, уяву, пам’ять, мислення, творчі здібності учнів; прищеплювати любов до природи, дбайливе ставлення до лісових мешканців; виховувати позитивне відношення до письма,
охайність,самостійність,доброзичливість, культуру праці.
Обладнання: комп’ютер,В.Федієнко «Першокласні прописи» за букварем М.Вашуленка та О. Вашуленко, зразки друкованих і рукописних літер, фішки для звукових моделей, малюнки казкових героїв(зайчик, 2білочки,мудра сова,вовчик, їжачок,лисичка),іграшка –літак, листівка –портрет букви «Т».
Хід уроку
І. Оргмомент
- Діти, подивилися на гостей, посміхнулися їм, а тепер:
Усі сідайте тихо, діти,
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати!
Тож, гаразд. Часу не гаймо
І урок наш починаймо.
Пригадуємо про правильну осанку під час письма. Розгортаємо зошит
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу,
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно не зігнусь.
Буду я писати вправно,
До роботи я берусь.
Аутотренінг Я пишу старанно.
Я пишу каліграфічно.
Я не хвилююсь.
В мене все вийде.
Гімнастика для пальчиків
Обведення лунохода за поданим на полях прописа пунктирним зображенням.
Я очікую… .
Цей урок навчить мене… .
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Йде звірок на урок,
Дуже схожий на сніжок,
Білобокий і вухатий,
Косоокий і вусатий.
(Зайчик)
Зайчик. Звуть мене Тимком. А прийшов я до вас із Лісової школи. Моя вчителька просила передати вам ось це…(Показує анаграму)
И С Л Т (Лист)
«Хай знання міцніють і лунає сміх.
До школи Лісової запрошуємо всіх»
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
Але для цього нам потрібно пам’ятати, що у лісі не можна: галасувати, кричати, турбувати мешканців лісу. Знаходиться школа далеко. Спочатку ми поїдемо на автобусі. (Розглядаємо малюнки в прописі). Із собою візьмемо подарунки: золоту рибку, м’яч, курочку(запишемо назву цих предметів у пропис першою літерою), а потім полетимо на літаку.(Показую іграшку)
Робота в парах
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Сприймання і осмислення нового матеріалу
- Послухайте пояснення, щоб правильно її написати.
Велика буква Т(«те») складається з трьох прямих похилих подовжених паличок (перша і третя-із заокругленням) і горизонтальної лінії із заокругленням.
Починаємо писати від міжрядкової лінії пряму похилу паличку до нижньої рядкової лінії, де заокруглюємо вліво. Другий елемент – це пряма похила лінія без заокруглення. Третій елемент-повторює перший і другий, але внизу заокруглюється вправо. Четвертий елемент – горизонтальна лінія із заокругленням,яку пишемо над першими трьома. Починаємо писати його нижче міжрядкової лінії, заокруглюючи вліво до міжрядкової,й по ній ведемо праворуч над першими трьома.
Пишемо під рахунок раз – і, два, три – і,чотири.
Фізхвилинка
Вовчик – Танасик дуже стомився і хоче відпочити. Він запрошує вас до танцю.
Виконують танцювальні рухи під музику пісні «Плесь, плесь,не стій»
Гімнастика для очей
Сплять маленькі оченята (Очі заплющені)
Раз – розкрили оченята
Подивилися навколо (Кругові рухи очей)
Потім вгору і додолу (Лише очима, головою не крутити)
Оченята – блим, блим, блим!
Відпочити треба їм.
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми з учителькою Тамарою
Будемо речення писати.
Коток –машина для вирівнювання ґрунту, шляхового покриття.
Тік – місце (приміщення),куди звозять зерно з полів, щоб його очистити і просушити.
VІ. Підсумок уроку
Технологія «Продовження речення»
Отже, час дуже швидко сплинув. Учні Лісової школи вдячні вам за допомогу. А нам пора повертатися. Гостям ми залишимо подарунки. (Дивимося на малюнки у прописі)