Конспект уроку з основ здоров'я для 8 класу на тему: Біосоціальний характер особистості Розвиток особистості. Самосвідомість.

Про матеріал

Конспект уроку з основ здоров'я для 8 класу на тему: Біосоціальний характер особистості Розвиток особистості. Самосвідомість. У розробці уроку дано визначення особистості, вказано на чинники, що впливають на розвиток особистості, дано визначення самосвідомості.

Перегляд файлу

Основи здоровя. Урок №11                               Клас 8      Дата ___________

Тема: Біосоціальний характер особистості Розвиток особистості. Самосвідомість.

Мета: ознайомити учнів з біосоціальним характером особистості, дати поняття про формування самосвідомості в підлітковому віці.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Які їстівні гриби, що ростуть у нашому лісі вам відомі?

  1. Які отруйні гриби ростуть у нашому лісі?

3. Які симптоми харчового отруєння грибами та отруйними рослинами?

  1. Як надати невідкладну допомогу при отруєнні грибами та отруйними рослинами?

 

   ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 1.Біосоціальний характер особистості.

    У світі немає цілком однакових людей. Кожен є особистістю.

    Особистість – це конкретна людина, яка має свідомість, здатна до пізнання, до управління своєю поведінкою, діяльністю та психічним розвитком.

Особистість виникла й розвинулася у процесі суспільно-історичного розвитку людства, у процесі роботи.

Належність особистості до певного суспільства, до певної системи суспільних відносин визначає її психологічну Та соціальну сутність. Особистість — соціальна істота, суб’єкт Пізнання, активний діяч суспільного розвитку. Характерними ознаками особистості є наявність у неї свідомості, виконувані нею суспільні ролі, суспільно корисна спрямованість її діяльності.
Однією з найяскравіших характеристик особистості є її індивідуальність, під якою розуміють своєрідне, неповторне поєднання таких психологічних особливостей людини, як характер, темперамент, особливості перебігу психічних процесів (сприймання, пам’яті, мислення, мовлення, почуттів, волі), особливості її мотиваційної сфери, спрямованості.

Людина — істота природна, але біологічне у процесі історичного розвитку під впливом соціальних умов змінилося, набуло своєрідних специфічно людських особливостей.
У структурі особистості розрізняють типове та індивідуальне. Типове є тим найзагальнішим, що властиве кожній людині і характеризує особистість узагалі: її свідомість, активність, розумові та емоційно-вольові прояви тощо, тобто те, чим одна людина схожа на інших людей. Індивідуальне — це те, що характеризує окрему людину: її фізичні та психологічні особливості, спрямованість, здібності, риси характеру тощо, тобто те, чим одна людина відрізняється від інших людей.

За матеріалами сайту: http://uastudent.com

   2.Чинники,що впливають на розвиток особистості.

  • Біологічний;
  • Психологічний;
  • Соціальний;
  • Духовний;
  • Екологічний;
  • Індивідуальний.

   3. Формування самосвідомості.

Самосвідомість – це здатність людської психіки усвідомлювати власні якості, властивості й ознаки.

Самосвідомість не є вродженою характеристикою людини, а формується_поступово, проходячи наступні етапи:

Етапи формування самосвідомості

Рис. 3.2.1. Етапи формування самосвідомості

Самовідчуття характерне для дітей першого року життя, зароджує самосвідомість і проявляється у спроможності немовляти фіксувати відчуття, що ідуть з власного організму і виражають його потреби.

Самосприймання виявляється з раннього віку (близько трьох років) через спроможність дитини впізнавати свій зовнішній фізичний образ (наприклад, на фото чи в дзеркалі) та називати себе займенником "Я".

Саморозуміння - прості форми надання собі певних характеристик з'являються ще в дошкільному віці (близько 4-х років) - діти вже знають свою стать, позначають себе як хорошу чи погану дитину залежно від власних вчинків та реакції на них значимих дорослих. Впродовж всього подальшого життя людина все більше вивчає себе, однак через власні зміни цей процес є динамічним.

 

За матеріалами сайту: https://pidruchniki.com/15021119/psihologiya/samosvidomist

VІ. Практична робота. Тест на самосвідомість.

Інструкція: "Вам пропонується 60 тверджень, які характеризують поведінку людини у групі. Прочитайте по черзі кожне з них і дайте відповідь «так», якщо воно відповідає вашому уявленню про себе, або «ні», якщо воно не відповідає йому" (лише в окремих випадках дозволяється відповісти «сумніваюся»).

Текст опитувальника

  1. Критичний до товаришів.
  2. Виникає тривога, коли у групі починається конфлікт.
  3. Схильний слідувати порадам лідера.
  4. Не схильний створювати надто близькі стосунки з товаришами.
  5. Подобається дружність у групі.
  6. Схильний суперечити лідеру.
  7. Відчуває симпатію до одного-двох членів групи.
  8. Уникає зустрічей та зборів у групі.
  9. Подобається похвала лідера.
  10. Незалежний у судженнях та манері поведінки.
  11. Готовий стати на будь-чию сторону у суперечці.
  12. Схильний керувати товаришами.
  13. Радіє спілкуванню з одним-двома друзями.
  14. Зовні спокійний при проявах ворожості з боку членів групи.
  15. Схильний підтримувати настрій своєї групи.
  16. Не надає значення особистим якостям членів групи.
  17. Схильний відволікати групу від цілей.
  18. Відчуває задоволення, протиставляючи себе лідеру.
  19. Хотів би зблизитися з деякими членами групи.
  20. Надає перевагу залишатися нейтральним у суперечці.
  21. Подобається, коли лідер активний та гарно керує.
  22. Вважає за краще холоднокровно обговорювати розбіжності.
  23. Недостатньо стриманий у прояві почуттів.
  24. Прагне згуртувати навколо себе однодумців.
  25. Невдоволений надто формальними стосунками.
  26. Коли звинувачують - губиться та мовчить.
  27. Вважає за краще погоджуватися з основними напрямками у групі.
  28. Прив'язаний до групи у цілому більше, ніж до окремих товаришів.
  29. Схильний затягувати та загострювати суперечку.
  30. Прагне бути у центрі уваги.
  31. Хотів би бути членом більш вузького групування.
  32. Схильний до компромісів.
  33. Відчуває внутрішнє занепокоєння, якщо лідер чинить всупереч його очікуванням.
  34. Хворобливо ставиться до зауважень товаришів.
  35. Може бути підступним та украдливим.
  36. Схильний прийняти на себе керівництво у групі.
  37. Відвертий у групі.
  38. Виникає нервове занепокоєння під час групових розбіжностей.
  39. Вважає за краще, щоб лідер брав на себе відповідальність при плануванні робіт.
  40. Не схильний відповідати на прояви дружелюбності.
  41. Схильний сердитися на товаришів.
  42. Намагається вести інших проти лідера.
  43. Легко знаходить знайомства за межами групи.
  44. Намагається уникати бути втягнутим у суперечку.
  45. Легко погоджується з пропозиціями інших членів групи.
  46. Протидіє утворенню угрупувань у групі.
  47. Насмішливий та іронічний, коли роздратований.
  48. Виникає неприязнь до тих, хто намагається виділитися.
  49. Надає перевагу меншій, але більш інтимній групі.
  50. Намагається не показувати свої справжні почуття.
  51. Стає на сторону лідера при групових розбіжностях.
  52. Ініціативний при встановленні контактів у спілкуванні.
  53. Уникає критикувати товаришів.
  54. Надає перевагу звертатися до лідера частіше, ніж до інших членів групи.
  55. Не подобається, копи стосунки у групі надто формальні.
  56. Любить ініціювати суперечки.
  57. Прагне втримати своє високе положення у групі.
  58. Схильний вмішуватися у контакти товаришів та порушувати їх.
  59. Схильний до «перепалок», «задиристий».
  60. Схильний виражати незадоволення лідером.

   За матеріалами сайту: https://studfiles.net/preview/5263787/

 VІ. Рефлексія.

VІ. Підсумок уроку.  Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 11 стор 64-69.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Тетяна Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пилипчук Світлана Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
10031
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку