Конспект уроку з основ здоров'я для 8 класу на тему: Біосоціальний характер особистості Розвиток особистості. Самосвідомість. У розробці уроку дано визначення особистості, вказано на чинники, що впливають на розвиток особистості, дано визначення самосвідомості.
Основи здоров’я. Урок №11 Клас 8 Дата ___________
Тема: Біосоціальний характер особистості Розвиток особистості. Самосвідомість.
Мета: ознайомити учнів з біосоціальним характером особистості, дати поняття про формування самосвідомості в підлітковому віці.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Які їстівні гриби, що ростуть у нашому лісі вам відомі?
3. Які симптоми харчового отруєння грибами та отруйними рослинами?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Біосоціальний характер особистості.
У світі немає цілком однакових людей. Кожен є особистістю.
Особистість – це конкретна людина, яка має свідомість, здатна до пізнання, до управління своєю поведінкою, діяльністю та психічним розвитком.
Особистість виникла й розвинулася у процесі суспільно-історичного розвитку людства, у процесі роботи.
Належність особистості до певного суспільства, до певної системи суспільних відносин визначає її психологічну Та соціальну сутність. Особистість — соціальна істота, суб’єкт Пізнання, активний діяч суспільного розвитку. Характерними ознаками особистості є наявність у неї свідомості, виконувані нею суспільні ролі, суспільно корисна спрямованість її діяльності.
Однією з найяскравіших характеристик особистості є її індивідуальність, під якою розуміють своєрідне, неповторне поєднання таких психологічних особливостей людини, як характер, темперамент, особливості перебігу психічних процесів (сприймання, пам’яті, мислення, мовлення, почуттів, волі), особливості її мотиваційної сфери, спрямованості.
Людина — істота природна, але біологічне у процесі історичного розвитку під впливом соціальних умов змінилося, набуло своєрідних специфічно людських особливостей.
У структурі особистості розрізняють типове та індивідуальне. Типове є тим найзагальнішим, що властиве кожній людині і характеризує особистість узагалі: її свідомість, активність, розумові та емоційно-вольові прояви тощо, тобто те, чим одна людина схожа на інших людей. Індивідуальне — це те, що характеризує окрему людину: її фізичні та психологічні особливості, спрямованість, здібності, риси характеру тощо, тобто те, чим одна людина відрізняється від інших людей.
За матеріалами сайту: http://uastudent.com
2.Чинники,що впливають на розвиток особистості.
3. Формування самосвідомості.
Самосвідомість – це здатність людської психіки усвідомлювати власні якості, властивості й ознаки.
Самосвідомість не є вродженою характеристикою людини, а формується_поступово, проходячи наступні етапи:
Рис. 3.2.1. Етапи формування самосвідомості
Самовідчуття характерне для дітей першого року життя, зароджує самосвідомість і проявляється у спроможності немовляти фіксувати відчуття, що ідуть з власного організму і виражають його потреби.
Самосприймання виявляється з раннього віку (близько трьох років) через спроможність дитини впізнавати свій зовнішній фізичний образ (наприклад, на фото чи в дзеркалі) та називати себе займенником "Я".
Саморозуміння - прості форми надання собі певних характеристик з'являються ще в дошкільному віці (близько 4-х років) - діти вже знають свою стать, позначають себе як хорошу чи погану дитину залежно від власних вчинків та реакції на них значимих дорослих. Впродовж всього подальшого життя людина все більше вивчає себе, однак через власні зміни цей процес є динамічним.
За матеріалами сайту: https://pidruchniki.com/15021119/psihologiya/samosvidomist
VІ. Практична робота. Тест на самосвідомість.
Інструкція: "Вам пропонується 60 тверджень, які характеризують поведінку людини у групі. Прочитайте по черзі кожне з них і дайте відповідь «так», якщо воно відповідає вашому уявленню про себе, або «ні», якщо воно не відповідає йому" (лише в окремих випадках дозволяється відповісти «сумніваюся»).
За матеріалами сайту: https://studfiles.net/preview/5263787/
VІ. Рефлексія.
VІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф 11 стор 64-69.