Урок з позакласного читання в 2 класі (початковий етап)
тема: Казка вчить як на світі жить
мета: пробуджувати в дітей інтерес до усної народної творчості, зокрема до казок, розширювати читацький кругозір дітей, формувати творче мислення. Вдосконалювати читацькі навички. Виховувати бажання читати, вчити щиро висловлювати свої почуття. виховувати любов до народної творчості, прищеплювати кращі риси у дітей (творити добро, вміння співпереживати, прощати образи, бажання допомагати іншим. )
обладнання та матеріали: ілюстрації до казок, дівчинка-осінь, дідусь –казкар , Веселий Компик, уривки казок, фішки, мікрофон, рукавичка, ріпка, мікрофон, завдання для груп, слова-блискавки,
ТЗН: ноутбук ( презентація, уривки з казок.)
тип уроку: комбінований
Вітання гостей (учні вишикувались біля дошки) :
День сьогодні такий чудовий!
Навіть трішечки казковий.
Казка до нас завітає,
Казочка всіх нас навчає.
Ми дружно вітаємо наших гостей –
Скажемо разом всі: «Добрий день!»
І Емоційний настрій до уроку:
- Десь-колись в якійсь країні
жила дівчинка-красуня.
Між дерев тихенько ходить
і чарує, й хороводи водить
й листя золотом малює,
вітер з листям тим танцює.
2. Оголошення теми уроку:
К.ЗК. ВЧ.ТЬ .К Н. СВ.Т. Ж.ТЬ!
Наприкінці нашого уроку ми поділимось враженнями й скажемо чого ж навчають нас казки.
3 Робота з виставкою книг:
- Ви вже ознайомилися з виставкою книг, побачили там нові й довідались хто їх автор.
- А чи є серед них авторські? Чи є збірки?
- Як ми це дізналися? (Учень коментує)
- Котра з книжок буде зайвою? Чому? (зайва – збірка загадок або журнал, коментує вчитель чи учень )
4. У нас працює довідкове бюро, але, оскільки, все в нас сьогодні незвичайне й казкове, то й бюро в нас загадкове. (учень декламує загадку):
Ми потрапили в країну,
незвичайну, чарівну.
Тут живе десь Курочка Рябенька
І на стежці стрінем Колобка,
І Бичок пасеться потихенько,
Бачим Зайця тут і Їжачка
Поросяток трьох, і діда, й бабу,
І царя, і Лиса, і царівну – Жабу…
відгадайте, ви, будь ласка, –
ця країна дивна – …(казка )
(учні доповнюють й розповідають про народні казки )
ІІ . Перевірка якості самостійного читання в домашніх групах.
( клас поділено на 3 групи)
1група «Дослідники». (порівнювали казку й мультфільм) Ми з вами пограємо в гру «Інтерв’ю».:
- Хто з героїв більше вам сподобався: герої мультфільму чи прочитаної казки? Чому?
- Чого навчає нас ця казка?
2група. «Артисти» (готували інсценівку ):
Інсценівка казки «Колосок»
3 група. «Знавці»
- Назвіть героїв казки .
- Яким є в казці Заєць? А яким Їжак?
- Чи схвалюєте ви вчинок Їжака? Чому?
- А тепер попрацюємо над тестами за казкою «Їжак та Заєць»
(з допомогою сигнальних карток)
тести:
А) криволапко Б) колючка;
2. Що виростив Їжак на своєму городі?
А) капусту; Б) моркву;
3. Хто допоміг провчити Зайця? :
а) кріт; б) їжачиха;
4. Коли змагались бігуни?
а) після сніданку? б) після обіду ?
5. Скільки разів пробіг Заєць? (свої варіанти )
Фізкультхвилинка:
Зайчик весело стрибав
і ніжками чеберяв.
вушками він слухав,
носиком він нюхав
він від лисоньки ховавсь (2р)
Ведмідь весело топтав
і ніжками чеберяв
вушками він слухав,
носиком він нюхав,
тут він меду десь шукав, (2р)
Їжачок тихенько брів,
у траві він шелестів,
вушками він слухав,
носиком він нюхав
тут він яблучка шукав. (2р)
ІІІ . Колективна робота над казкою «Мишача рада»
а) прогнозування :
- Про що буде ця казка?
б) словникова робота: ( на дошці):
гадали – думали,
з утіхи – від радості
стратити – позбавитись
відважна – смілива, хоробра.
в) Робота з картками-блискавками ( діти повинні прочитати їх за невеликий проміжок часу )
хата, чути, дзвіночок, ловив, миша, ходив.
читання казки вчителем ( частина казки – учнем). бесіда:
VI. Колективна робота в групах:
« Дорогі діти! казки гинуть, не допомагає й трояндова вода, щоб казки жили-цвіли треба їх читати! Допоможіть!»
в центрі робочих столів (закриті ) підказки-предмети: рукавичка й ріпка. (загадки ) Технологія «навчаючи – вчуся» :
Зорова гімнастика “Муха”
VII. В гостях у Компика. Діти мають завдання: впізнати героїв казок. (демонстрація презентації в PowerPoint ) – 3хв.
змагання-вікторина “ Хто назве більше казок? “
VIII. Підсумки уроку. Технологія “ Мікрофон “
Домашнє завдання: прочитати авторську казку “ Ріпка “І. Я.Франка
(за бажанням ), підготуватись до теми: “ Осінь щедра, осінь золотава “ (діти отримують завдання в конвертах)
додатки:
«Казкова вікторина»
Тести до казки «Їжак та Заєць»
вікторина
… Вертаються, аж дивляться, що в них так прибрано, хліба напечено, борщик зварений. От вони до сусідів : хто це?
… От він наївся тай простягнувся на столі, а кабан лежав близько, у хмизі та вкусив його комар …
Пішов зайчик, сів під дубком та й знову плаче, коли це лізе рак –неборак та й питається: …
… сів дід над лядою та й давай гострити ножа. А ведмідь почув і питає: …
… от вовк не втерпів та й каже : - буду співати!
Просили вовк, ведмідь, кабан і я прошу, щоб ти прийшла зі своїм чоловіком … до нас на обід.
Казка маленька та розуму навчає. |
Дорогі діти! Казки гинуть! щоб вони росли-цвіли, треба їх читати. Допоможіть!
Дідусь-казкар
Казка вчить, як на світі жить |
Чому всі звірі не посварилися, а мирно жили в рукавичці? |
Чи зміг би дідусь сам витягнути ріпку? Чому? |