Конспект уроку з позакласного читання в 2 класі на тему:"Казка вчить як на світі жить"

Про матеріал
Урок з позакласного читання для 2 (можна й 3 класу) , де казка вчить як на світі жить пробуджує в дітей інтерес до усної народної творчості, зокрема до казок, розширює читацький кругозір дітей, вдосконалює читацькі навички, виховуватиме любов до народної творчості, буде прищеплювати кращі риси у дітей (творити добро, вміння співпереживати, прощати образи, бажання допомагати іншим. ) Використано таке обладнання та матеріали: ілюстрації до казок, дівчинка-осінь, дідусь –казкар , Веселий Компик та інші герої.
Перегляд файлу

      Урок з позакласного читання в 2 класі (початковий етап)

 

          тема:      Казка вчить як на світі жить

мета: пробуджувати в дітей інтерес до  усної народної  творчості, зокрема до  казок, розширювати читацький кругозір дітей, формувати  творче  мислення. Вдосконалювати  читацькі навички. Виховувати  бажання читати, вчити  щиро  висловлювати  свої  почуття. виховувати любов до народної  творчості, прищеплювати  кращі риси у дітей (творити добро, вміння співпереживати, прощати образи,  бажання допомагати  іншим. )

обладнання та матеріали: ілюстрації до казок, дівчинка-осінь, дідусь –казкар , Веселий Компик, уривки казок,  фішки, мікрофон, рукавичка, ріпка, мікрофон,  завдання для груп, слова-блискавки,

ТЗН: ноутбук  ( презентація, уривки  з казок.)

тип уроку: комбінований

        Вітання гостей (учні вишикувались біля дошки) :

День сьогодні такий чудовий!

Навіть трішечки казковий.

Казка до нас завітає,

Казочка  всіх  нас навчає.

Ми дружно вітаємо наших гостей –

Скажемо  разом  всі:  «Добрий день!»

 І   Емоційний настрій до уроку:

  • Діти, до нас хоче завітати гостя, бо дізналась, що у нас урок казковий,  а вона теж трішки чарівниця. Але нам  потрібно  відгадати хто це. (загадка-хоровод з імітацією):

 -  Десь-колись  в якійсь країні

      жила дівчинка-красуня.

      Між дерев тихенько ходить

      і чарує, й хороводи водить

      й листя золотом малює,

      вітер з листям  тим танцює.

  • Хто ця дівчинка? (Осінь. (відкривається частина дошки, на якій зображення дівчинки-осені))
  • Ця осінь-чарівниця згідна  нам допомагати, якщо ми скажемо  про неї  хороше  словечко. Яка осінь?  (технологія «Мікрофон»)
  • Пограєм у гру «Швидко обери»: І варіант обирає слова-відповіді на питання «Яка осінь?», І I  варіант обирає слова-відповіді на питання « Що осінь робить?» (15-20 с на ознайомлення зі  словами на столі)
  • Діти, подивиться, деякі слова  (учні читають: сіра, дощова. похмура та ін. ) залишились на столі, чому ми не подарували їх Осені? (1-2 учнів коментує)
  • Осінь нам щиро дякує за теплі  слова. У нас сьогодні в гостях побуває і знайомий нам дідусь-казкар і веселий Компик. отже, починаємо нашу другу подорож у казку. ( діти сідають групами)

   2. Оголошення  теми уроку:

  • Подивіться, діти, поки ми з вами дарували  осені лагідні й теплі  слова, то злий Дід-Буквоїд покрав голосні і ми не зможемо  прочитати  тему нашого уроку. Допоможіть!

К.ЗК.   ВЧ.ТЬ        Н.   СВ.Т.       Ж.ТЬ!

Наприкінці нашого уроку ми поділимось враженнями й скажемо чого  ж навчають нас казки.

    3 Робота з виставкою книг:

- Ви вже ознайомилися з  виставкою книг, побачили там нові й довідались хто їх автор.

- А чи є серед них авторські? Чи є збірки?

- Як ми це дізналися? (Учень коментує)

- Котра з книжок буде зайвою? Чому? (зайва – збірка загадок або журнал, коментує вчитель чи учень )

4. У нас працює довідкове бюро, але,  оскільки,  все в нас сьогодні незвичайне й казкове, то й бюро в нас загадкове.  (учень декламує загадку):

Ми потрапили в країну,

незвичайну, чарівну.

Тут живе десь Курочка Рябенька

І на стежці стрінем Колобка,

І Бичок  пасеться потихенько,

Бачим Зайця тут і Їжачка

 

Поросяток трьох, і діда, й бабу,

І царя, і Лиса, і царівну – Жабу…

відгадайте, ви, будь ласка, – 

ця країна дивна – …(казка )

(учні доповнюють й розповідають про народні казки )

ІІ . Перевірка якості самостійного читання в домашніх групах.

( клас поділено на 3 групи)

1група «Дослідники». (порівнювали казку й мультфільм) Ми з вами  пограємо в  гру «Інтерв’ю».:

  • Як називається казка, яку ви читали й  досліджували?
  • Хто герої казки? Яким ви уявляєте Котика? А який Півник?
  • Що сталося з Півником? Чому?
  • Якою у казці змальовано Лисичку? По яких її вчинках ми це бачимо? Чому вона так вчинила?
  • Який уривок найбільше сподобався? (зачитати)
  • Діти, а чи відрізняється  ця казка  від однойменного мультфільму? Чим? ( 2-3 дитини коментують)

- Хто  з героїв більше вам сподобався: герої мультфільму чи прочитаної казки? Чому?

- Чого навчає нас ця казка?

  2група. «Артисти» (готували інсценівку ):

  • Як називається казка, яку  ви готували?
  • Які ще назви цієї казки ви знаєте?
  • Хто з героїв найбільше сподобався? Чому?
  • Кого з них ви б хотіли  наслідувати?

Інсценівка казки «Колосок»

3 група. «Знавці»

 -  Назвіть   героїв казки .

- Яким є в казці  Заєць? А яким Їжак? 

- Чи схвалюєте ви  вчинок Їжака? Чому?

-  А тепер попрацюємо над тестами  за казкою «Їжак та Заєць»

 (з допомогою сигнальних карток)

тести:

  1. Як прозивав  Заєць Їжака:

А) криволапко           Б) колючка;

2. Що виростив Їжак на своєму городі?

А) капусту;     Б) моркву;

3. Хто  допоміг провчити Зайця? :

а) кріт;     б) їжачиха;

4. Коли змагались бігуни?

а) після сніданку?        б) після обіду ?

5. Скільки разів пробіг Заєць?   (свої варіанти )  

 

Фізкультхвилинка:

 

Зайчик весело стрибав

і ніжками чеберяв.

вушками він слухав,

носиком  він нюхав

він від лисоньки ховавсь (2р)

 

Ведмідь весело топтав

і ніжками чеберяв

вушками він слухав,

носиком  він нюхав,

тут він меду десь шукав, (2р)

 

Їжачок тихенько брів,

у траві він шелестів,

вушками він слухав,

носиком  він нюхав

тут він яблучка шукав. (2р)

ІІІ . Колективна робота над казкою «Мишача рада»

 а) прогнозування :

- Про що буде ця казка?

б) словникова робота:  ( на дошці):

 

гадали  думали,

з утіхи – від радості

стратити – позбавитись

відважна – смілива,    хоробра.

в) Робота з картками-блискавками  ( діти повинні  прочитати їх за невеликий  проміжок часу )

хата,  чути,  дзвіночок, ловив,  миша,  ходив.

читання казки вчителем ( частина казки – учнем). бесіда:

  • Для чого зібралися миші?
  • Яку пораду дала маленька миша?
  • Чому миші не змогли здійснити задумане?
  • Чого нас вчить ця казка?
  • Уявіть. що ви потрапили і казку й ви –маленька мишка . Що б ви зробили?  (версії  дітей)

VI. Колективна робота в групах:

  • Діти, ми отримали  телеграму від дідуся-казкаря:

« Дорогі діти! казки гинуть, не допомагає й трояндова вода, щоб казки жили-цвіли  треба їх читати! Допоможіть!»

в центрі робочих  столів (закриті ) підказки-предмети: рукавичка й ріпка. (загадки ) Технологія «навчаючи – вчуся» :

  • спільно читають (розповідають) казку;
  • діляться враженнями;
  • ознайомлюються зі змістом завдань;
  • спільно виконують завдання ;
  • звітують.

Зорова гімнастика Муха

VII. В гостях у Компика. Діти мають завдання: впізнати героїв казок.  (демонстрація презентації в PowerPoint ) – 3хв.

змагання-вікторина  Хто назве більше казок?

VIII. Підсумки уроку. Технологія Мікрофон   

  • Чи сподобався вам, діти, урок?
  • Що було найцікавіше?
  •  То чого  ж  навчають  нас казки?

Домашнє завдання: прочитати авторську казку РіпкаІ. Я.Франка

(за бажанням ), підготуватись до теми: Осінь щедра, осінь золотава   (діти отримують завдання в конвертах)  

 

додатки:

  «Казкова вікторина»

 

  • Кого першим зустрів Колобок, коли втік від діда і баби? (Зайця)
  • Хто з’їв Колобка? (Лисиця)
  • Як звати лінивих мишенят,які нічого не хотіли робити і не допомагали півникові? (Круть і Верть)
  • Яке яйце знесла Курочка Ряба? (Золоте)
  • Хто загубив рукавичку? (Дід)
  • Скільки звірів умістилося в рукавичці? (7)
  • Як звали працелюбного півника? (Голосисте горлечко)
  • Хто перехитрив Колобка?
  • Що ведмідь приніс Пану Коцькому на обід? (Мед)
  • У чиїй хатці заховалася Коза-Дереза? (Зайчиковій)
  • Чим ловив Вовк рибу? (Хвостом)  
  • У якій казці битий небиту везе? (Про Вовчика-братика та Лисичку-сестричку)
  • Хто прогнав Козу-дерезу? (Рак )

 

Тести до казки  «Їжак та Заєць»

  1. Як  заєць прозивав Їжачка?  ( криволапко, колючка  )
  2.  Що виростив їжачок на своєму городі  (капусту, морквину)
  3. Хто допоміг провчити Зайця? (кріт, їжачиха)
  4. Коли  змагались  бігуни  ( після обіду, сніданку)
  5. Скільки  разів бігав Заєць?  ( свій варіант  )

вікторина

   Вертаються, аж дивляться, що в них так прибрано, хліба напечено, борщик  зварений. От вони до сусідів : хто це?

 

   От він наївся тай простягнувся на столі, а кабан лежав близько, у хмизі та вкусив його  комар …

 

  Пішов зайчик, сів під дубком та й знову плаче, коли  це лізе рак –неборак та й питається: …

 

 … сів  дід над лядою та й давай гострити ножа. А  ведмідь почув і питає: …

 

 … от вовк не втерпів та й каже :  - буду співати!

 

Просили вовк, ведмідь, кабан і я прошу, щоб ти прийшла зі своїм чоловіком … до нас на обід.

 

 

Казка  маленька та розуму навчає.

      Дорогі діти! Казки гинуть! щоб  вони  росли-цвіли, треба  їх читати. Допоможіть!

                       Дідусь-казкар

 

Казка  вчить,  як  на  світі  жить

 

   Чому всі звірі не посварилися, а  мирно  жили в рукавичці?

    Чи  зміг  би  дідусь сам   витягнути ріпку?  Чому?

 

 

 

docx
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
2060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку