|
Для дитини з ООП (умовні позначення: вади слуху –С., порушення інтелекту – І., порушення мовлення- М., порушення зору –З. порушення опорно-рухового апарату- О\Р.)
|
І. УДОСКОНАЛЕННЯ ЧИТАЦЬКИХ НАВИЧОК. РОЗЧИТУВАННЯ. «СОНЕЧКО» ( За слайдами комп’ютера читаємо комбінації приголосних і голосних за годинниковою стрілкою від позначки)
|
І.М.О\Р.- може бути окремо роздрукований листок (1 варіант)- слідкує асистент
З- рельєфне зображення (наждачка)
С- читає зі слайда разом з учнями
|
ІІ. ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УВАЖНОСТІ.
КОМП’ЮТЕР. ВПРАВИ ДЛЯ ШВИДКОЧИТАННЯ. ( За слайдами комп’ютера читаємо однакові слова, які відрізняються однією літерою.)
Коса. Коза рот ром шапка жапка жук бук кіт тік Рома Тома.
|
З.- збільшений друкований зразок
С. читає разом з учнями зі слайду
М. і – половина слів з асистентом
|
ІІІ. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙМАННЯ МАТЕРІАЛУ. Учитель.
Про нашу Україну Ми дуже любим весь наш край І любим Україну, її лани, і зелен гай, В саду рясну калину. Там соловейко навесні Співає між гілками. Та й ми співаємо пісні, - Змагається він з нами. Марія Познанська (може бути відео з сурдо переводом про Україну) - Який розділ ми закінчуємо читати? (Що таке Батьківщина ) - Слово Батьківщина замініть іншим словом. ( Україна, Вітчизна, рідний край, рідна земля). - Згадаємо вірш, який ми вчили напам’ять. (вчт. Показує назву вірша і зображення ланцюжка – 1 рядок)
– Які твори вам найбільше сподобалися з цього розділу ? Чим? ( Діти висловлюють свої думки, аналізують, порівнюють, роблять висновки.)
- Бачу, добре ви засвоїли матеріал попередніх уроків. Молодці.
|
С- (може бути відео з сурдо переводом про Україну)
З.і.м.о\р- слухають з усіма
З.о\р.- включаються в роботу
І- може розказати який знає…
С.– цей учень перший , інші продовжують.
З.о\р.і? - Приймають участь у бесіді
М- вчитель ставить до нього закриті запитання тобі сподобався вірш…. (так). Як називається наша країна (Україна)…
С.- можна дати текст (3-4 речення) про Україну з пропущеними прикметниками (3-4 слова). Завдання – дописати прикметники
|
ПЕРЕКЛЮЧЕННЯ УВАГИ ДІТЕЙ. Кінезіологічна вправа «Сонце –Місяць»
Сонце – розкрита долоня, повернута від себе. Місяць – кулак, повернутий до себе. Змінюємо положення рук навпаки. Пришвидшуємо темп. - Що стоїть посеред Одеси? ( звук е) - Якою голкою не пошиєш сорочки? ( ялинки, їжака) - З якого крана не набереш води?( З підйомного) - Які ключі до неба добираються? ( Журавлині)
|
І.с.о\р.м. – виконує з учнями
Зір – допомагає асистент
С. ребуси ???????
|
ЕМОЦІЙНЕ ВВЕДЕННЯ.
Учитель. Україна – це наша рідна земля. Тут ми народилися, тут почули перші звуки материнської мови. Україна – це чудові народні традиції, мальовнича природа, талановитий народ. І називають її журавлиним краєм. Послухайте оповідання Оксани Данилевської «Журавлиний край».
З давніх-давен, долаючи негоду, назустріч сонцю й теплу летять над землею журавлі. Куди пролягає їхня нелегка путь? Цікаві очі вдивляються в підхмар'я, допитливі вуха вслухаються в тужливе: кру, кру, кру... І вже здається, що попереду зграї — сонцесяйний могутній крун (так називали журавлів наші давні предки). Його великі й дужі крила виблискують у сонячних променях і вказують дорогу іншим птахам. Впевнено веде свою зграю крун додому, туди, де затишно й тепло, де небо волошково-синє, а сонце лагідне й привітне, де повноводі річки й мальовничі плеса озер, де духмяні трави й неозорі лани, де мирні й працьовиті люди-орачі, що своїми добрими руками примножують багатства землі. Знає крун, що немає найменшої небезпеки від тих людей, адже люблять і поважають вони птахів, а надто журавлів. Ця любов і повага проросли дивним цвітом у народній душі. Яких тільки журавлів не вигадали наші предки! Це й дерев'яний журавель біля криниці, і кмітливий журавель з казки, і журавель-мрія з прислів'я... Можливо, навіть землю свою назвали вони на честь золотокрилих крунів -журавлів Україною — журавлиним краєм.
|
З.і.о\р.м.- слухають разом з учнями
С.- запис на диктофон – навушники( допомагає асистент)
|
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З БІОГРАФІЄЮ ПОЕТА. Сьогодні ми закінчуємо вивчати розділ «Наша Батьківщина» і познайомимось з віршем Дмитра Павличка „Де найкраще місце на землі”.
- Хто такий Д. Павличко? - Портрет. Біографія. (Учитель використовує презентацію) Дмитро Васильович Павличко народився 28.09.1929 року в с. Стопчатові на Івано-Франківщині в селянській сім’ї. Навчався спершу в польській школі. Перерване війною навчання завершив 1948 року, закінчив філологічний факультет Львівського університету. Працював у редакції журналу «Жовтень», головним редактором журналу Всесвіт. Написав багато віршів для дітей. З 21 жовтня 2005 року — народний депутат України.
|
З.о\р.м.і.- разом з іншими учнями
С. – зчитує (сам або асистент) запис на слайді
Дмитро Васильович Павличко народився 28.09.1929 року в с. Стопчатові на Івано-Франківщині в селянській сім’ї.
Навчався спершу в польській школі. Перерване війною навчання завершив 1948 року, закінчив філологічний факультет Львівського університету. Працював у редакції журналу «Жовтень», головним редактором журналу Всесвіт. Написав багато віршів для дітей. З 21 жовтня 2005 року — народний депутат України.
|
2. СЛОВНИКОВА РОБОТА. Явори-,
Ставок-,
стежина, долина, гірські шпилі.
|
І.о\р.м.с. – слова проілюстровані малюнками (асистент допомагає)
З- разом іншими слухає
|
3. РОБОТА НАД ВІРШЕМ. 1. Показове читання вчителем.
2. Самостійне напівголосне читання вірша. (слідкує асистент) 3. Відповіді на запитання: - Хто головний герой вірша? - З ким він розмовляє? - Чи можна це назвати діалогом? - Про що запитав хлопчик? - Що відповіло йому сонце? - Поміркуйте, чому сонце відповіло хлопчику, посміхнувшись?
|
С. - начитане на диктофон (допомагає асистент)
І.о\р.м.з-слухають
с. Читає самостійно
з.( збільшений варіант) або з вчителем і.о\р.м.
Спосіб «Луна» вчитель читає рядочок – учень повторює (якщо важка дитина – читаємо слова дитина повторює останні склади)
|
4. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША. 1. Читання ланцюжком.
2. Читання в парах по 2 рядочки;
3. Вибіркове читання: 1. Кого зустрів на стежині хлопчик? 2. Прочитайте питання, на які давало відповідь сонце? 3. Прочитайте головну думку вірша.
|
4. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША. 1. Читання ланцюжком.
С.і.о\р.з(збільшений зразок) – читають свій рядочок
З.(збільшений зразок) – читають свій рядочок
М. разом з вчителем або асистентом
2. Читання в парах по 2 рядочки
З.(збільшений варіант в парі з хорошим учнем)
С.о\р- в парі з кращим учнем
І.м.-з асистентом або вчителем спосіб «луна»
3. Вибіркове читання:
о\р.с. 1. Кого зустрів на стежині хлопчик? 2. Прочитайте питання, на які давало відповідь сонце?
І.м.- 1 з відповідей сонця
З- збільшений зразок – разом з усіма.+ 3. Прочитайте головну думку вірша.
|
Учитель. - А тепер поясніть вираз: де зелені хмари… Чому хмари зелені? - З чим порівнюється небо? З чим ще можна порівняти? ( море, океан) - Знайдіть антоніми ( долини – шпилі) - Де найбільший на землі народ – це найбільшого зросту, велетні? ( Ні, це вжито у переносному значенні: дружний, багатий, розумний народ). Робота над виразністю: 1. розстановка пауз : довгі-короткі; 2. інтонація вгору-вниз; 3. виділення слів з логічним наголосом.
- Яку музику вірша ви почули? ( Добру, закличну, повчальну) - Поміркуйте, чи у кожної людини є Батьківщина?
|
|
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
- Красива наша планета Земля! Неповторна! По яких куточках країн ми з вами мандрували на різних уроках? (Відповіді дітей) Багато гарних місць є на Землі, пригадайте чудеса світу і чудеса природи . ( Розгляд слайдів на презентації: « У нас такого немає, але ми любимо свою Україну!»
- Є чудові Піраміди в Єгипті. У нас такого немає. - Є Статуя Христа Спасителя. У нас такого немає. - Є Великий Китайський мур. У нас такого немає. - Є Ейфелева вежа. У нас такого немає. - Є Статуя Свободи. У нас такого немає.
Але ми любимо свою Україну, бо у нас є : - Гори – Карпати і Кримські. - У нас є Чорне і Азовське моря. - А у нас є річки, озера… І ми робимо висновок: Наша Батьківщина – найкраща і ми її любимо!
Мій край Україна — край мій рідний Від Кавказу по Карпати, 1 веселий, і свобідний, І великий, і багатий. Де є в світі кращі ріки, Як Дністер, Дніпро-Славута? Хто покине їх навіки, Тому в серці вічна смуга. Де ясніше сонце світить, Де гарніше зорі сяють? Де ж солодше пахнуть квіти - Як у нашім любім краю! Роман Купчинський
|
З.- слухає вчителя.
І.м.о\р.с. - Розгляд слайдів на презентації
Зображення піраміди- немає
Статуя Христа Спасителя-немає
Китайський мур-немає
Ейфелева вежа –немає
Статуя свободи –немає
У нас є:
Гори – Карпати і Кримські. - У нас є Чорне і Азовське моря. - А у нас є річки, озера…
(7 чудес України)
Ми Україну.
Слухають о\р.і.м.з.
С.- начитане на диктофон
|