Урок "Д. Павличко. Де найкраще місце на землі."

Про матеріал
Урок розроблено для роботи в інклюзивному класі для дітей з ООП з різними діагнозами. Узагальнити знання учнів з даної теми. Розвивати вміння висловлювати думку, аналізувати, робити висновки. Збагачувати словниковий запас учнів. Прищеплювати любов до рідного краю.
Перегляд файлу

ТЕМА. Д. Павличко. Де найкраще місце на землі.

МЕТА.Узагальнити знання учнів з даної теми. Розвивати вміння висловлювати думку, аналізувати, робити висновки. Збагачувати словниковий запас учнів. Прищеплювати любов до рідного краю.
  

ОБЛАДНАННЯ.  Комп’ютер, підручник.
ТИП УРОКУ.  Комбінований урок.


ХІД  УРОКУ

 

Для дитини з ООП (умовні позначення: вади слуху –С., порушення інтелекту – І., порушення мовлення- М., порушення зору –З. порушення опорно-рухового апарату- О\Р.)

 І.  УДОСКОНАЛЕННЯ ЧИТАЦЬКИХ НАВИЧОК.
РОЗЧИТУВАННЯ. «СОНЕЧКО»
( За слайдами комп’ютера читаємо комбінації приголосних і голосних за годинниковою стрілкою від позначки)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І.М.О\Р.- може бути окремо роздрукований листок (1 варіант)- слідкує  асистент

З- рельєфне зображення (наждачка)

С- читає зі слайда разом з учнями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     ІІ.  ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УВАЖНОСТІ.

  КОМП’ЮТЕР. ВПРАВИ ДЛЯ ШВИДКОЧИТАННЯ. 
( За слайдами комп’ютера читаємо однакові слова, які  відрізняються однією літерою.)

Коса. Коза рот ром шапка  жапка жук  бук   кіт тік  Рома  Тома.

З.- збільшений друкований зразок

С. читає разом з учнями зі слайду

М. і – половина слів з асистентом

   ІІІ. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙМАННЯ МАТЕРІАЛУ.
Учитель.

Про нашу Україну
Ми дуже любим
 весь наш край
І любим Україну,
її лани, і зелен гай,      
В саду рясну калину.
Там соловейко навесні
Співає між гілками.
Та й ми співаємо пісні, -
Змагається він з нами. 
                                  Марія Познанська 
(може бути відео з сурдо переводом про Україну)
 - Який розділ ми закінчуємо читати?    (Що таке Батьківщина )
- Слово Батьківщина замініть іншим словом. ( Україна, Вітчизна, рідний край, рідна земля).
- Згадаємо вірш, який ми вчили напам’ять. (вчт. Показує назву вірша і зображення ланцюжка – 1 рядок)

    Які твори вам найбільше сподобалися з цього розділу ? Чим?
 ( Діти висловлюють свої думки, аналізують, порівнюють, роблять висновки.)

-    Бачу, добре ви засвоїли матеріал попередніх уроків. Молодці.

С- (може бути відео з сурдо переводом про Україну)

З.і.м.о\р- слухають з усіма

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З.о\р.- включаються в роботу

І- може розказати який знає…

С.– цей учень перший , інші продовжують.

З.о\р.і? - Приймають участь у бесіді

М- вчитель ставить до нього закриті запитання тобі сподобався вірш…. (так). Як називається наша країна (Україна)…

С.- можна дати текст (3-4 речення) про Україну з пропущеними прикметниками (3-4 слова). Завдання – дописати прикметники

 

ПЕРЕКЛЮЧЕННЯ УВАГИ ДІТЕЙ.  
Кінезіологічна вправа «Сонце –Місяць»

Сонце – розкрита долоня, повернута від себе. Місяць – кулак, повернутий до себе. Змінюємо положення рук навпаки. Пришвидшуємо темп.
          - Що стоїть посеред Одеси?  ( звук е)
          - Якою голкою не пошиєш сорочки?   ( ялинки, їжака)
           - З якого крана не набереш води?( З підйомного)
           - Які ключі до неба добираються? ( Журавлині)

 

І.с.о\р.м. – виконує з учнями

Зір – допомагає асистент

С. ребуси ???????

ЕМОЦІЙНЕ ВВЕДЕННЯ.

Учитель.
Україна – це наша рідна земля. Тут ми народилися, тут почули перші звуки материнської мови. Україна – це чудові народні традиції, мальовнича природа, талановитий народ. І називають її журавлиним краєм. Послухайте оповідання Оксани Данилевської «Журавлиний край».

           З давніх-давен, долаючи негоду, назустріч сонцю й теплу летять над землею журавлі. Куди пролягає їхня нелегка путь?
       Цікаві очі вдивляються в підхмар'я, допитливі вуха вслухаються в тужливе: кру, кру, кру... І вже здається, що попереду зграї — сонцесяйний могутній крун (так називали журавлів наші давні предки). Його великі й дужі крила виблискують у сонячних променях і вказують дорогу іншим птахам. Впевнено веде свою зграю крун додому, туди, де затишно й тепло, де небо волошково-синє, а сонце лагідне й привітне, де повноводі річки й мальовничі плеса озер, де духмяні трави й неозорі лани, де мирні й працьовиті люди-орачі, що своїми добрими руками примножують багатства землі.
        Знає крун, що немає найменшої небезпеки від тих людей, адже люблять і поважають вони птахів, а надто журавлів. Ця любов і повага проросли дивним цвітом у народній душі. Яких тільки журавлів не вигадали наші предки! Це й дерев'яний журавель біля криниці, і кмітливий журавель з казки, і журавель-мрія з прислів'я...  
          Можливо, навіть землю свою назвали вони на честь золотокрилих крунів -журавлів Україною — журавлиним краєм.

З.і.о\р.м.- слухають разом з учнями

С.- запис на диктофон – навушники( допомагає асистент)

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З БІОГРАФІЄЮ ПОЕТА.
Сьогодні  ми закінчуємо вивчати  розділ «Наша Батьківщина» і познайомимось з віршем Дмитра Павличка „Де найкраще місце на землі”.

-    Хто такий Д. Павличко?
-    Портрет. Біографія.  (Учитель використовує презентацію)
Дмитро Васильович Павличко народився 28.09.1929 року в с. Стопчатові на Івано-Франківщині в селянській сім’ї. Навчався спершу в польській школі. Перерване війною навчання завершив 1948 року, закінчив  філологічний факультет Львівського університету.  Працював у редакції журналу «Жовтень», головним редактором журналу Всесвіт.
Написав багато віршів для дітей.
З 21 жовтня 2005 року — народний депутат України.

З.о\р.м.і.- разом з іншими учнями

С. – зчитує (сам або асистент) запис на слайді

Дмитро Васильович Павличко народився 28.09.1929 року в с. Стопчатові на Івано-Франківщині в селянській сім’ї.

Навчався спершу в польській школі. Перерване війною навчання завершив 1948 року, закінчив  філологічний факультет Львівського університету.  Працював у редакції журналу «Жовтень», головним редактором журналу Всесвіт.
Написав багато віршів для дітей.
З 21 жовтня 2005 року — народний депутат України.

2. СЛОВНИКОВА РОБОТА.
Явори-,

Ставок-,

стежина, долина, гірські шпилі.
 

І.о\р.м.с. – слова проілюстровані малюнками (асистент допомагає)

З- разом іншими слухає

3. РОБОТА НАД ВІРШЕМ.
1. Показове читання вчителем.


2. Самостійне напівголосне читання вірша. (слідкує асистент)
3. Відповіді на запитання:
- Хто головний герой вірша?
- З ким він розмовляє?
- Чи можна це назвати діалогом?
- Про що запитав хлопчик?
- Що відповіло йому сонце?
- Поміркуйте, чому сонце відповіло хлопчику, посміхнувшись?

С. - начитане на диктофон (допомагає асистент)

І.о\р.м.з-слухають

с. Читає самостійно

з.( збільшений варіант) або з вчителем і.о\р.м.

Спосіб  «Луна» вчитель читає рядочок – учень повторює (якщо важка дитина – читаємо слова дитина повторює останні склади)

4. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША.
1. Читання ланцюжком.

 

 

 

 


2. Читання  в парах по 2 рядочки;

 

 

 

 


3. Вибіркове читання:
1. Кого зустрів на стежині хлопчик?
2. Прочитайте питання, на які давало відповідь сонце?
3. Прочитайте головну думку вірша.

4. ОПРАЦЮВАННЯ ВІРША.
1. Читання ланцюжком.

С.і.о\р.з(збільшений зразок) – читають свій рядочок

З.(збільшений зразок) – читають свій рядочок

М. разом з вчителем або асистентом


2. Читання  в парах по 2 рядочки

З.(збільшений варіант в парі з хорошим учнем)

С.о\р- в парі з кращим учнем

І.м.-з асистентом або вчителем спосіб «луна»


3. Вибіркове читання:

о\р.с.
1. Кого зустрів на стежині хлопчик?
2. Прочитайте питання, на які давало відповідь сонце?

І.м.- 1 з відповідей сонця

З- збільшений зразок – разом з усіма.+
3. Прочитайте головну думку вірша.


Учитель.
-  А тепер поясніть вираз: де зелені хмари… Чому хмари зелені?
- З чим порівнюється небо? З чим ще можна порівняти? ( море, океан)
- Знайдіть антоніми ( долини – шпилі)
- Де найбільший на землі народ – це найбільшого зросту, велетні? ( Ні, це вжито у переносному значенні: дружний, багатий, розумний народ).
Робота над виразністю:
1.     розстановка пауз : довгі-короткі;
2.    інтонація вгору-вниз;
3.    виділення слів  з логічним наголосом.


- Яку музику вірша ви почули? ( Добру, закличну, повчальну)
 - Поміркуйте, чи у кожної людини є Батьківщина?

 

V.  ПІДСУМОК   УРОКУ.

- Красива наша планета Земля! Неповторна! По яких куточках країн ми з вами мандрували на різних  уроках?
(Відповіді дітей)
Багато гарних місць є на Землі, пригадайте  чудеса світу і  чудеса природи .
( Розгляд  слайдів на презентації: « У нас такого немає, але ми любимо свою Україну!»

- Є чудові Піраміди в Єгипті. У нас такого немає.
- Є Статуя Христа Спасителя. У нас такого немає.
- Є Великий Китайський мур. У нас такого немає.
- Є Ейфелева вежа. У нас такого немає.
- Є Статуя Свободи. У нас такого немає.

Але ми любимо свою Україну, бо у нас є : 
- Гори – Карпати і Кримські.
- У нас є Чорне і Азовське моря.
- А у нас є річки, озера…
І ми робимо висновок: Наша Батьківщина – найкраща і ми її любимо!


Мій край
Україна — край мій рідний
Від Кавказу по Карпати,
1 веселий, і свобідний,
І великий, і багатий.
Де є в світі кращі ріки,
Як Дністер, Дніпро-Славута?
Хто покине їх навіки,
Тому в серці вічна смуга.
Де ясніше сонце світить,
Де гарніше зорі сяють?
Де ж солодше пахнуть квіти -
Як у нашім любім краю! 
Роман Купчинський

 

 

 

 

 

 

З.- слухає  вчителя.

І.м.о\р.с. - Розгляд  слайдів на презентації

Зображення піраміди- немає

Статуя Христа Спасителя-немає

Китайський мур-немає

Ейфелева вежа –немає

Статуя свободи –немає

У нас є:

Гори – Карпати і Кримські.
- У нас є Чорне і Азовське моря.
- А у нас є річки, озера…

(7 чудес України)

Ми               Україну.

 

 

Слухають о\р.і.м.з.

С.- начитане на диктофон

 

 

 

 






 

 






           
Одhttp://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska6.jpgсаhttp://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraskaA-1.jpghttp://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska2.jpghttp://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska3-150x150.jpghttp://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska4-150x150.jpg
Буква Г

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska5-150x150.jpg

Буква Д

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska6-150x150.jpg

Буква Е

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska7-150x150.jpg

Буква Є

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska8-150x150.jpg

Буква Ж

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska9-150x150.jpg

Буква З

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska10-150x150.jpg

Буква И

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska11-150x150.jpg

Буква Й

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska12-150x150.jpg

Буква К

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska13-150x150.jpg

Буква Л

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska14-150x150.jpg

Буква М

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska15-150x150.jpg

Буква Н

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska16-150x150.jpg

Буква О

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska17-150x150.jpg

Буква П

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska18-150x150.jpg

Буква Р

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska19-150x150.jpg

Буква С

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska20-150x150.jpg

Буква Т

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska21-150x150.jpg

Буква У

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska22-150x150.jpg

Буква Ф

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska23-150x150.jpg

Буква Х

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska24-150x150.jpg

Буква Ц

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska25-150x150.jpg

Буква Ч

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska26-150x150.jpg

Буква Ш

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska27-150x150.jpg

Буква Щ

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska28-150x150.jpg

Буква Ь

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska29-150x150.jpg

Буква Ю

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/bukvy-raskraska30-150x150.jpg

Буква Я

 

http://www.megaznaika.com.ua/raskraski/wp-content/uploads/sites/6/2018/06/aksesuaru.jpg

 

docx
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
3173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку