Конспект уроку з літературного читання для 2 класу «Зимонько – снігурочко, наша білогрудочко… «Зима йде» О. Копиленко, «Казкові шати» В. Скомаровський

Про матеріал
Матеріал до підручника Савченко О.Я.Літературне читання 2 клас.Тема. Зимонько – снігурочко, наша білогрудочко… «Зима йде» О. Копиленко, «Казкові шати» В. Скомаровський
Перегляд файлу

Тема. Зимонько – снігурочко, наша білогрудочко… «Зима йде» О. Копиленко,  «Казкові шати» В. Скомаровський

Мета. Познайомити з темою, вчитивизначати тематику творів за назвою теми, вчитичитатипрозові і віршовані твори, розвивати навички  свідомого, виразного, правильного читання, виробляти вмінняпередавати голосом настрій твору збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до природи, прищеплювати бажання милуватися нею.

Обладнання: Мультимедійна презентація, картки, таблиці складів.

Хід уроку

І. Організаціякласу.

-Посміхніться один одному і з гарним настроєм почнемо наш урок.

-Сьогодні у нас не звичайний урок.До нас завітала сніжинка,яка принесла нам завдання.( слайд 2)

Перше завдання сніжинки

-Робота над чистомовкою

ІІ. Мовнарозминка.

1.Робота над чистомовкою  (слайд 3)

-читаннявчителем

-Прочитайте чистомовку чітковимовляючикожен звук.Читання рядами.

Перший ряд читає першу частину,другий і третій другу частинку.

 

Ець-ець-ець— вдарив перший морозець.

Ок-ок-ок — тихо падаєсніжок.

Ір-ір-ір—  дітивибігли у двір.

Му-му- му — весело зустрінем зиму.

 

-Відкрийте склади починаємо читати.

-Читаємо по рядку.

2.Розчитування за таблиць зі складами

3.Робота з прислів’ям (слайд 4 )

  • Сніжинка присипав частинуречення. Відновітьїх.

Гр….нь  рік   к…чає,   а    зи…    по……

  • Поясніть, як ви розумієте прислів’я.
  • -Який перший місяць? Який другий? На якому уроці ми це вчили?
  • Молодці
  • -Сьогодні ми будемо говорити про чудову пору року зиму

_Але для початку прослухайте вірш який підготувала

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

-Наступна завдання сніжинки.

_Прослухайте вірш.

  1. Слуханнявірша. (Читання учнем)(слайд 5)

Білий день даруєбілу ласку

І розповідає білу казку,

В розкішнихбілих платтях балерини —

Молоденькі сосни та ялини.

Під ногами — білепокривало,

Небо й те молочно-сивим стало.

  • Скажіть а чому день називається білим?
  1. Вступна бесіда про те, чим дітям подобається зима. (слайд 6)

 (Вправа « Асоціації»)

  • Закрийте, дітиочі, давайте пофантазуємо щовизгадуєте( відчуваєте) при звучанні слова «зима»?
  • -Що подобається в зимі?

Описание: http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/11/17-984-1.jpg

-Чудово, ви справились із цим завданням.

Розповідь учителя.

Зима подобається більшій частині людей. Їй присвячували свої твори художники.  

-Давайте переглянимо ці картини

Перегляд репродукцій картин ІванаШишкіна «Зима», ІсаакаЛевітана «Село взимку») ( слайд 7).

-Що привернуло Вашу увагу?Що яскраве?

Композитористворювалимузичні твори, прославляючи зиму.  (Слуханняуривку  з  фортепіаннихп’єс  П.І.Чайковського «Пори року»).(слайд 8)

-Який настрій передає композитор ?

А на сьогоднішньомууроці ми познайомимося з літературнимитворами про цючудову пору року. Дізнаємосячим вона  сподобаласьписьменникам і поетам.

ІV. Опрацюваннятворів.

-Третє завдання сніжинки

-Ми прослухали музичні твір,алеє ще письменники які захоплювались зимою один з них це О.Копиленко

1.Робота над оповіданням «Зима йде» О. Копиленко.

-_Цікаву інформацію про автора підготував нам_____

Біографія Олександра Копиленка, портрет.Зачитує учень ( слайд 9)

Народився 1 серпня 1900 року в містіКостянтиноград у сім’їзалізничникаПолтавськоїгубернії. На початку 20 ст.закінчивбіологічний факультет ХарківськогоінститутуОлександр Копиленко видавзбіркуоповідань для дітей «В лісі», у якійбулицікавіспостереження за природою, життямптахів та звірів..

-Яку збірку видав О.Копиленко ?

-Що цікавого було в цій збірці?

2.Олександр Копиленко написав чудовий твір про зиму.Прочитайте його назву. (Зима йде).

-Відкрийте підручники і підготуємось до прослуховування оповідання.

1.Читання вчителем.

- Поставтє пальчика і слідкуйте.

2.Словникова робота ( слайд  10 )

_-Для вас можуть бути не зрозумілі слова

_Прочитаємо разом.

  • Сизий – сіро-голубий(слайд 11)
  • Бронза – металевий сплав золотисто-коричневого кольору.
  • Зверніть увагу на слова важкі для читання.

 

  •  Слова важкі для читання( слайд 12)

 

  • Читає вчитель а потім учні.

 

  •  (не схилиться,затанцювало,вбрання,прозорий,задзвенить,простягли,оголені,

 

прозора,могутній,засипаючи)

_Прочитаємо разом

-А зараз починаємо читати з першого ряду ланцюжком по реченню.

 

3.Читанняучнямиоповідання « ланцюжком»

 

  • Які дерева не скинули своєвбрання?

4. Робота над змістом з елементамивибірковогочитання (слайд 13)

  • . З  кимвінпорівнюється дуб?
  • А що сказано про опале листя?

 

 

 

5.Робота в групах.  У вас в кожного на парті лежить сніжинка відповідногокольору,а тепер об’єднаємось у групи за кольором сніжинки ( слайд 15)

 

І група – Знайдіть і прочитайте опис дуба.

ІІ група – Знайдіть вітер.

ІІІ група – Знайдіть опис першої сніжинки.

 

 

Фізкультхвилинка

Білийсніг, білийсніг
Замітастежинки, (Коловірухи руками.)
Цілий день, цілий день.
Падаютьсніжинки, (Нахилитулуба вперед.)
Вітерець-жартівник
Віхолуздіймає, (Повороти навколо себе.)
А мороз-чарівник
З діточкамиграє. (Підстрибування.)


  • Зараз ми познайомимось з віршем Казкові шати
  1.               Робота над віршем «Казковішати» В. Скомаровського.

-Для початку виконаєм словникову роботу

а) Словникова робота. (слайд 16) 

-Читання разом

Шати     плетиво    в’яз          зіткала

Сиве       зіткала       нашвидку   навкруги

  • Не зрозумілі слова

 

Шати — багатийодяг, убрання.

В’яз- листяне дерево з нерівнобокими листками та міцною деревиною.

Плетиво- що-небудьсплетене, переплетене.

 

б)Читання вчителем.

_Приготуйтесь до прослуховування вірша.

_Дайте відповідь на запитання.Чому вірш має назву казкові шати?

- Прочитайте самостійно.

в) Самостійнечитанняучнями.

-Назвіть дерева, які запорошила зима.

г)Читання хором.Повільно

 

д)Робота над змістом з елементамивибірковогочитання

  • Чомуважковпізнати дерева взимку?
  • Про які дерева згадується?
  • Якими автор побачивялинки?

е) Гра «Будь уважним» (слайд 17)

Робота в парах.У вас на столі є листочки,ваше завдання  в парах знайти риму до свого слова.Знайдітьрими до слова

  • гілок – …
  • ялинки -…
  • листок -…
  • шати – …

є) Виразнечитаннявірша. Гра «Кращийактор»

ж) Гра «Здогадайся». (слайд 18)

  • Прочитайте вірш і вставтепропущене слово. (Сніг)

…в повітрімерехтить.

На ялинку… летить.

Сипле…, немов з мішка, —

З хати нас не випуска.

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Які твори про зиму читали?
  • Який з них сподобався найбільше?
  • Що сподобалось робити на уроці?
  • Дом.завд. ( слайд   19 )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 серпня 2019
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку